Ubiquiti Networks Uap-ac-lr - Reviews

Ondersteunde max. snelheid
867 Mb/s
Aantal switchpoorten

Beoordeling op basis van 4 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

bert2004 30-09-2016

Beste Accespoint die ik tot nu toe in bezit heb

Dit is nu werkelijk de beste koop die je kan doen en ik heb er wel wat kunnen testen.
De Nighthawk R7000, de Asus Ac68u en de Sitecom ac1200.
Ze redden het allemaal niet qua sterkte en zeker wat betreft het 5g signaal laten ze het allemaal afweten zodra er 1 betonnen vloer tussen zit. De Sitecom is het sterkst wat betreft het 2.4g signaal. De Ubiquiti UAP-AC-LR is het helemaal. Nu moet ik zeggen dat ik hem niet gelijk aan de praat kreeg. Wat deed ik als eerste?
Als eerste oude accespoint afkoppelen en de Ibiquinti ervoor in de plaats na dat ik de app gedownload had om te configureren, dit werkte dus niet. Toen heb ik mijn oude accespoint weer terug gezet en de Ibiquinti naast de aansluiting van het oude accespoint in het modem gestoken en toen kon de app hem zien en toen was het een eitje om alles in te stellen. Ik moet wel zeggen, hij hangt nu erg strategisch en ik kan wel zeggen op het beste punt in huis hangt hij, waardoor hij de woonlaag, 1e etage en zolder pakt dit mede met het sterker signaal bij 2.4g 24db en bij 5g 22db. Ik kan hem van harte aanbevelen.

Pluspunten

• Redelijk eenvoudig installatie
  • Sterk signaal
  • Snel in 5G

Minpunten

• Korte cat 5e kabel ontbreekt

Erelid 17-06-2017

Eindelijk wifi goed voor elkaar

Heel lang lopen tobben met wifi. Accespoint/router in de woonkamer, Apple Extreme op zolder, nog een Accesspoint en maar handmatig wisselen van accesspoint afhankelijk van waar je bent in huis.
Dat is nu verleden tijd. Ik heb op elke verdieping deze Ubiquiti geplaatst en heb daar van Ubiquiti de "Cloud Key" bij gekocht. Een klein wit kastje dat je aansluit op een PoE switch (PoE= met voeding voor aangesloten apparaten). Die Cloud Key zorgt er voor dat als je door het huis loopt je device vanzelf van het ene op de andere accesspoint overschakelt. Je hebt ook nog maar 1 netwerk ID voor wifi, zowel voor 2,4 als voor 5 Ghz. Echt ideaal! En sterk en snel. Vroeger had ik buiten al veel minder of geen signaal. Nu heb ik het 5 huizen verderop nog.

Pluspunten

• 1 wifi netwerk door het hele huis
  • snel & sterk
  • PoE
  • makkelijk installeren
  • app om te beheren

Minpunten

• geen kort cat5 snoertje

Cees 02-01-2017

Uitstekend Access Point

Wifi bereik in huis was zeer slecht. Betonnen skelet, vandaar. D-link router/access point uitgebreid met bekabelde Ubiquiti Unifi access points op 1e verdieping en zolder. In het gehele huis nu tegen de 100 Mbit draadloos.

Pluspunten

• Snelheid
  • Vormgeving
  • Configureerbaarheid

Minpunten

• Aparte voeding
  • Geen utp kabel tbv voeding meegeleverd

Bert2004 04-11-2017

Sterk signaal en betrouwbaar

Het valt mij enigzins tegen dat niemand meer reageerd of een review plaatst. Dit accespoint bevalt me zeer goed in gebruik wel zo goed. Ik heb met 1 Unifi op 3 verdiepingen bereik, ondanks betonnen vloeren, ik heb hem dan wel in het trappenhuis hangen die in zijn geheel van hout is, wat mijn redding is in deze situatie. Wel jammer bij aansluiten en ik heb dit kenbaar gemaakt bij Ubiquiti (maar doen ze toch niets mee) is om de wifi standaard onbeveiligd aan te zetten voor makkelijk toegang met de app. Nu heb ik dit moeten bereiken door mijn oude accespoint ernaast te zetten zodat de app hem ziet, beetje onhandig van Ubiquiti
Ik adviseer ook om lekker de hoogste sterkte te kiezen. Laat hem lekker op United States staan, want op stand NL wordt de boel iets afgeknepen.
Het is wat dit betreft een raar land, je mag wel een boel van die repeaters hebben, maar niet 1 sterk signaal, wat in mijn ogen nog beter is dan de boel met repeaters te vervuilen, wat je buren ook nog eens doen, waardoor er geen ruimte meer is op de band.
In ieder geval heeft u er een waardevolle koop aan en dit voor nog niet eens 100 Euro.

Pluspunten

• Sterk signaal
  • Niet te duur

Minpunten

• Wifi standaard niet aan
  • Installeren, zie boven