Ministry of Sound Audio S Plus grijs, kolen - Reviews

Vormgeving
soundbar
Kleur(en)
grijs, kolen

Beoordeling op basis van 76 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Lou97 25-12-2016 Product paar weken in bezit

Ministry of Sound Audio S Plus, fatsoenlijke speaker

Goede speaker waar nog wat aan gesleuteld moet worden.

Het strakke design geeft een modern en een elegant gevoel. U krijgt twee extra mogelijkheden voor het design aan te passen. Hierdoor kan je het horizontaal als verticaal plaatsen naargelang de ruimte die je wilt innemen. Deze speaker zou ook waterafstotend moeten zijn. Als extra worden er ook een paar internationale opladers bijgeleverd. Er zijn twee led lichten aanwezig. Een die de status geeft van de batterij en eentje die de koppelfunctie benadrukt. De laatste veranderd bijvoorbeeld van kleur als er een kabel is aangesloten of via Bluetooth is verbonden. Dit licht was persoonlijk wat storend. Door de meegeleverde band eromheen te plaatsen, is dit probleem opgelost.

De Audio S Plus heeft naast Bluetooth connectie ook NFC en een 3,5mm kabel input (deze kabel wordt niet meegeleverd). Opmerkelijk is dat het ook nog tot 15u muziek zou kunnen produceren na een volledige oplaadbeurt. Het totale gewicht bedraagt 505g.

Het is een zeer krachtige speaker voor de 10w output. Maar er zijn voor mij wat sleutelpunten betreffende de kwaliteit van het geluid.
- Bass komt er niet volledig door in vergelijking met andere speakers.
- Bij maximaal volume wordt de klank wat onzuiver maar nog steeds degelijk.
- Bij aan- en uitzetten is er een luide klank te horen.
- Bij koppelfase wordt er ook een luide toon weergegeven die om de x aantal seconden herhaald wordt tot het verbonden is.

Wat heeft me deze speaker doen kopen?
Ik was op zoek naar een speaker die de mogelijkheid gaf voor meerdere speakers met elkaar te koppelen via Bluetooth voor een stereo-effect te creëren. Dankzij de site van ibood kon ik deze speakers zeer voordelig kopen (€59,95 voor 2 speakers). De originele prijs lijkt me wat te hoog gegrepen voor dit product. Doordat deze speakers normaal van een hogere prijsklasse zijn en de reviews die van matig tot uitstekend waren besloot ik er van de eerste keer twee aan te schaffen.

Wat goed is aan de stereofunctie is dat het volume te regelen is van op je apparaat of de speaker zelf en de gekoppelde speakers passen automatisch mee aan.
Bij het uitzetten van een Audio S Plus wordt de andere ook direct uitgeschakeld. Dit kan positief als negatief worden beschouwd.

Bij het koppelen van deze twee speakers kwamen er wel enige frustraties naar boven.
- Koppelproces kan soms van een aantal seconden tot 5à10 min in beslag nemen. Heb deze vaak gereset door de knop aan de onderkant, daarna gaat het weer sneller om te verbinden.
- Tijdens het koppelproces wordt een een luide beep geproduceerd door de speaker. Dit is storend en zeker als het lang duurt tegen dat ze gekoppeld zijn.
- Het is vaak voorgekomen dat tijdens het afspelen van muziek, na enige tijd het signaal van een van de gekoppelde speakers verzwakt. Dit kan een aantal seconden duren vooraleer hij het signaal terug oppikt.

Samenvattend; De Audio S Plus van Ministry of Sound is een degelijke speaker, maar er zijn wat punten die verbeterd kunnen worden door de producent in de toekomst.
Vooral op gebied van design is deze speaker fenomenaal.

Als je de koppelfunctie wil gebruiken met meerdere speakers moet je er bijnemen dat het soms even kan duren tegen dat ze eenmaal gekoppeld zijn en verbonden zijn met je audiobron.
Als je voornamelijk via een kabel muziek wilt afspelen, is dit een zeer fatsoenlijke speaker.

Pluspunten

• Klein
  • Krachtig
  • Batterij
  • NFC

Minpunten

• Stereo door koppeling van meerdere speakers
  • Bass vermogen
  • Geluid bij het koppelproces

Merlijn 27-12-2016 Product paar weken in bezit

Mooi design, redelijk geluid, maar zonder de boom-boom-bass

Als de titel je deed vermoeden dat ik naar een boombox op zoek was, think again. Dit is m'n eerste Bluetooth speaker. Eerste 2 eigenlijk, want ik kocht ze als duo, laatst op iBood. De prijs was aanvaardbaar en de bestaande reviews leerden me dat het geluid goed genoeg is, het volume voldoende vol en het design doordacht. Nu ik ze enkele weken in bezit heb, kan ik alle drie beamen. Maar...

De technologie laat het afweten bij deze MoS boxen. De beloofde Bluetooth stereo-modus is sterk wisselvallig. Eerst moet je 1 luidspreker pairen met je device, al dan niet met NFC. Easy peasy. En het geluid klinkt meteen goed. Maar we willen altijd meer, dus gaan we voor stereo! Hoewel 1 speaker ook al stereo speelt - technisch detail. Twee seconden lang op de Bluetooth knop drukken van de speaker die aan je device gekoppeld is (master speaker), vervolgens ook op de andere speaker en als het goed is gaan ze na enkele seconden beepen om je te vertellen dat ze de handen in elkaar hebben geslaan en klaar zijn om de beats dubbel en dik op je los te laten! Soms dan toch. Zodra ze gekoppeld zijn en je terug op play hebt gedrukt op je device, krijg je uit de master speaker alvast geluid. De slave speaker doet het slechts als die er zin in heeft, zo lijkt het wel. Eerst wel, dan weer niet, weer wel en dan ineens helemaal niks meer. De blauwe LEDs faden ongeacht in en uit zoals de handleiding voorspelt. Pas wanneer je de speakers door de ruimte verder van elkaar en terug dichter bij elkaar brengt, sputtert de slave tot leven. Kennelijk mogen ze niet te dicht bijeen staan, deze luidsprekers. Nu goed, je wil ook dat het geluid de ruimte vult, dus kan je ze best wat verder uiteen plaatsen, zover de Bluetooth-verbinding het toelaat. Maar dan is er weer interferentie van andere apparaten, of van je eigen lichaam. Terwijl een muur tussen de twee hun helemaal niet schijnt te deren. Zo luister ik in de keuken terwijl m'n vriendin in de badkamer luistert. Maar wil zij in de kleinere badkamer het volume wat zachter, dan kunnen de speakers niet individueel geregeld worden. Met de knoppen op de speaker, vol + en - en power, bedien je beide gekoppelde speakers simultaan. Da's leuk om ze beide uit te zetten, en het houdt steek dat je het volume gelijk naar boven of beneden wil halen, maar deze speaker is duidelijk niet ontworpen met het oog op een multiroom-setup.
Naast deze niet-ingevulde verwachtingen zijn er nog andere ongemakjes. Elke keer ze worden uitgeschakeld, verliezen de speakers hun koppeling met elkaar. Dus elke keer opnieuw moet je 1 speaker koppelen aan je device, dan de Bluetooth-knop op beide speakers indrukken en wachten op het koppelen, dan terug op play drukken op je device. Als het al van de eerste keer wil werken. Wanneer je gauw even iets wil laten horen aan je gezelschap, ben je al gauw drukker bezig met deze speakers, dan met de mensen die je hoopte te entertainen. En dan gooi je ze toch maar liever aan de kant. Je speakers, wel te verstaan.

Aansluiten met audio-kabeltje? Makkelijk. Alleen jammer dat je ze in die modus niet kan koppelen. Een Y-splittertje en 2 audio-kabels bieden een oplossing, maar dan kan je ze niet verder uiteen zetten dan wat de lengte van de kabeltjes toelaat. Ook jammer dat je zowel audio- als USB-kabel niet zo handig onderaan de speaker prikt wanneer je ze op de bijgeleverde voet hebt staan, want zo staan ze volgens mij het mooist en liggen ze ook niet rond te trillen op de tafel. Daar heb je de rubberen banden weer voor, die dempen de trillingen. Maar met die band errond, kan je helemaal geen kabel gebruiken, want er werden geen uitsparingen gemaakt. *zucht* Die banden ga ik vast wel eens gebruiken bij de volgende BBQ of zo, dan mogen ze best horizontaal op tafel liggen. Maar op het bureau of op de kast staan ze heel statig met die voet. Oh, en gebruik je een audiokabel om je device te verbinden, dan moet je niet tegelijk de batterij opladen met de USB-lader want dan krijg je verschrikkelijke storing op het geluid.

Technologie heeft z'n beperkingen, dat kunnen we aanvaarden. Maar het resultaat met deze speakers is toch teleurstellend. Een set multiroom speakers met WiFi-verbinding lost de verwachtingen wellicht beter in. Die kosten dan wel een pak meer dan wat ik aan deze Audio S Plus set uitgaf. Dus misschien lagen m’n verwachtingen gewoon verkeerd. Tenslotte had ik ook graag gezien dat m’n nieuwe stofzuiger uit zichzelf ging stofjagen. Had ik maar een Roomba moeten aanschaffen… Wil je meer, betaal je meer.

En dat geldt ook voor het geluid. Dit setje speelt flink hard als je wil, maar de bas is ondermaats. Een audiofiel maakt dit ding wellicht helemaal met de grond gelijk, maar voor mij is ie goed genoeg om me van een deuntje te voorzien tijdens de renovatiewerken of bij een feestje. Voor de prijs van € 59,90 heb ik niet het goed gevoel dat ik een miskoop heb gedaan. Zoals met vele apparaten, heb je een eerste ervaring nodig om te leren waar je bij je volgende aankoop op moet letten.

Ondanks deze ondermaatse speaker die hun label draagt, verwacht ik nog steeds veel van de beruchte geluidsinstallatie in de Ministry of Sound club. Bij de volgende city trip naar Londen, breng ik een bezoekje, want met elke speaker krijg je een coupon voor 2x gratis toegang. Leuke troostbrenger.

Pluspunten

• Volume
  • Batterijduur
  • 2x gratis toegang tot MoS club

Minpunten

• Ellende met de koppeling tussen twee speakers
  • Rubber band dekt audio- en stroomaansluitingen af

Hayes 25-12-2016 Product paar weken in bezit

Mooie speaker, volle klank, prijs iets te hoog

Ik kocht deze bluetooth speakers voor m'n dochters. Zo "lenen" ze papa's speaker niet meer. EN de dochter zijn heel tevreden. Deze speakers zijn mooi qua design, ook de bijgeleverde staander zorgt voor een verfijnde styling. Jammer dat je wel eerst de rubber band die rondom de speaker zit moet verwijderen. Na 100 keer zal die band vermoedelijk z'n beste tijd gehad hebben.

De klank van de speaker is meer dan voldoende. Een behoorlijk volle klank, zonder de bas té prominent naar voor te schuiven. Want dat gebeurt helaas al te dikwijls. Als je echt meer bas wil, kan dat via een equalizer op je bluetooth apparaat. Zelfs You Tube video's of mp3's klinken meer dan behoorlijk. Ook het volume is best ok. Je kan behoorlijk luid, al merk je dan wel wat vervorming. Maar een familiefeestje kan deze luidspreker zeker aan. Audiofielen gaan deze Audio S Plus aan de kant schuiven. Maar daarvoor kocht ik deze speaker dus niet. Een leuke speaker voor m'n dochters voor weinig geld en toch geen tinnen, metalige klank.

Ik kocht deze speaker via iBood voor 30 euro, een buitenkansje. Normaal kost de Audio S Plus min. 60-80 euro, en dat is mijn insziens eerder aan de dure kant. De adviesprijs is nog een stuk hoger en eigenlijk niet realistisch voor deze speaker. Dan komt hij bv in de buurt van mijn JBL CHarge 3 en die speaker speelt qua klankwaliteit toch één of twee niveau's hoger.

De batterij is heel erg ok. Afhankelijk van hoe luid de muziek speelt, haal je toch minimum 10 uur op de batterij.

IK had wel wat moeite met het verbinden met de tablets. Ik moest enkele keren proberen vooraleer het lukte. Of dat dit aan de speaker of de tablet ligt weet ik niet. M'n Android phone verbond meteen.

Conclusie? Vind je deze speaker voor ca. 50 euro? Dan kopen! Is het eerder 100 euro? Dan zou ik even verder zoeken. Er zijn betere speakers voor dat geld (JBL Charge 2 bijvoorbeeld)

Pluspunten

• design
  • klankwaliteit is neutraal

Minpunten

• rubberen band duurzaam?
  • prijs

Pieter 18-01-2017 Product paar weken in bezit

Verbluffend goed

Mooie compacte speaker die lang meegaat.
Verbazend luid en goed geluid

Audio S Plus bevat ook meer accesoires(lader en voetje) dan de de audio S

Voor de goeie prijs een echte aanrader

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • Goed geluid
  • 2.0 stereo mogelijk in bezit van 2 speakers
  • Kan gemakkelijk vastgebonden zijn

Minpunten

• niet helemaal waterdicht(spatbestendig)
  • (heb er maar 1tje gekocht)

DC 17-01-2017 Product paar maanden in bezit

Klein maar krachtig!

Het is klein, maar krachtig genoeg. Gemakkelijk te koppelen met je gsm en gaat lang genoeg voor alvorens hij terug opgeladen moet worden.

Alex 03-01-2017 Product paar weken in bezit

Good audio, very nice design, average range

It is a nice product, and I recommend it. but i would not pay full price for it; it sounds good and looks quite nice but the range is limited and battery life is not super either

Pluspunten

• audio
  • looks

Minpunten

• range
  • battery life

Miranda 02-01-2017 Product paar weken in bezit

Groot geluid in een kleine speaker

Ik ben helemaal blij met deze speaker. Hij is klein maar heeft super geluid, voelt ook degelijk aan en door de band er om heen is hij ook nog eens water bestendig. Dit werkt ook gelijk als anti-slip voor als je hem neer zet.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Degelijk

K0kkie 02-01-2017 Product paar dagen in bezit

goede kleine bluetooth speaker

Ik heb deze bluetooth speaker gekregen met de feest dagen en het geluid viel zeker mee. zeker ook de bastonen zijn goed iets wat je op het eerste gezicht niet verwacht bij zo'n slank en klein model. Ik vind het een hele goede speaker voor zijn prijs.

Pluspunten

• Accuduur
  • bas tonen

Minpunten

• app van MOS
  • geen play knoppen ed op apparaat zelf

Tom A 27-12-2016 Product paar weken in bezit

Verbluffende sound

Ik heb deze box cadeau gedaan aan iemand en heb nu spijt dat ik er geen voor mezelf genomen heb. Het is een enorm krachtig toestel met een zeer aangename sound. Je kan het toestel rechtop op een voetje zetten of gewoon meenemen. Er zit een extra rubberen bescherming bij in een andere kleur, wat een leuke extra is. Al bij al een toptoestel met alles erop en eraan!

Pluspunten

• Goed geluid
  • Licht en handig
  • 15h batterij

Steve 27-12-2016 Product paar weken in bezit

Good surprise for the price

The speaker is small and nice looking. The sound is lacking a bit of bass but the quality is still very good compared to its price.

Pluspunten

• Esthetic
  • Ratio Quality / Price

Minpunten

• Bass are not very good
  • NFC is not working

nicky 26-12-2016 Product paar weken in bezit

Net wat ik zocht!

Ik heb deze inpulsief gekocht zonder dit eerst goed uit te dokteren. De prijs was laag dus dat trok me over de streep. Ik heb/had altijd angst voor een draadloze verbinding tot ik deze speaker kocht. Geweldig design, mooie klank, langdurige batterij alles wat ik zicht in een speaker

Pluspunten

• Batterij
  • Verbinding

Berry 26-12-2016 Product paar weken in bezit

Goed geluid, ook bij hoger volume, mooi design

Mooi design waarbij je de keuze hebt om de speaker op een standaard te zetten of te leggen. Tevens te koppelen met 2e speakerset voor stereo.. Mooi geluid.

• geluid

Wim 26-12-2016 Product paar weken in bezit

Mooi formaat en met een vol geluid.

Het is een mooi apparaat, gemakkelijk te bedienen.
Mijn vrienden zijn er jaloers op !
Ze hadden er ook graag een gehad en zeker voor die prijs!

Pluspunten

• vormgeveing
  • krachtig vol geluid

Francois 26-12-2016 Product paar dagen in bezit

Super geluid!

Deze boxen zijn van vormgeving heel mooi en elegant. Deze kan op verschillende wijzen geplaatst worden. Liggend of rechtopstaand.
Dit wordt ook nog eens bijgestaan met een super geluid waarvan de bas tonen enorm te waarderen zijn.
Uitstekende boxen voor zijn formaat.

Het verbinden maken via smartfoon is super makkelijk.

Een echte aanrader!

Pluspunten

• Vormgeving.
  • Bas geluiden.

Kees 25-12-2016

Speakers werken niet en geen service

2 speakers gekocht. Heb er 1 aan decpraat gekregen. Stereo koppeling met tweede speaker ging niet. Bij tweede keer koppelen naar laptop deed blue tooth het niet. Ook koppelen met mijn telefoon (android) en die van mijn vrouw (iPhone) lukte niet. Service iBood vertelde dat ze dan stuk waren en ik ze moest retourneren. Extra kosten, extra moeite en geen speakers.

Minpunten

• Bluetooth defect

Best-mobile-4-u 25-12-2016 Product paar weken in bezit

Autonomy is very good, design really top, hard to connect

Sound is good, too much bass at high volume level. Super Design and easy to travel with. Autonomy more than 10hours. Only thing is that Bluetooth not easy to recognise. But 100% satisfaction for money

• Autonomy

Minpunten

• Bluetooth connexion
  • Once you have one you want a second one

C.G 25-12-2016 Product paar maanden in bezit

makkelijk in gebruik

Goed geluid voor zo'n klein ding
makkelijk in gebruik
spatwaterdicht ( niet getest )
En degelijk
mis alleen de NFC

Pluspunten

• Goed geluid
  • kan staan en liggen
  • en een goede prijs

Minpunten

• Geen NFC

Elleke 25-12-2016 Product paar dagen in bezit

Redelijk geluid voor redelijke prijs

De speaker heeft een redelijk geluid voor een redelijke prijs. Het formaat is goed en de speaker werkt met Bluetooth

Pluspunten

Minpunten

• Geluid beetje "blikkerig"

bvernail 25-12-2016 Product paar weken in bezit

Prachtige speaker

nadat ik enkele reviews gelezen had, heb ik me de Ministry of Sound Audio S Plus grijs besteld. enkele dagen later was deze geleverd, en heb ik hem onmiddellijk gekoppeld aan men smartphone om de geluidskwaliteit te testen.
Ik ben echt verbluft van de kwaliteit die uit deze speaker komt. Hij overtreft alle verwachtingen.
Ik heb me dan ook voorgenomen om me nog één aan te kopen als hij op Ibood komt. Zo kan ik deze in stereo koppelen, en zal ik volgende zomer van een prachtig stereo geluid kunnen genieten op men terras.

De batterij houd het probleemloos 8 a 10 uur uit. Hoe hoger het volume hoe sneller de batterij leeg raakt, maar toch nog steeds 8u dan.

Pluspunten

• prachtig geluid
  • spatwaterdicht
  • mooi design
  • goede batterijduur

Minpunten

• nog niet gevonden

Joop 24-12-2016 Product paar weken in bezit

Top speaker. Goed geluid, vervormt niet ziet en er mooi uit.

Goede bt speaker! Mooi geluid zonder vervorming. Prima design. Makkelijk te installeren en prima batterijduur.

• Sound