LG NP7550 zilver - Reviews

Bluetooth
Multiroomspeaker

Daan Haeyen 12-01-2016 Product paar dagen in bezit

5,2
Ik vond de geluidskwaliteit van deze speaker erg tegenvallen, in tegenstelling tot andere reviewers hier. Een beetje een nasale klank. En ja, ik heb de goede kant naar voren gezet. Gelukkig kon ik hem terugsturen.

martijn75 08-01-2016 Product paar dagen in bezit

Vele Bluetooth speakers gehad, noem het een uit de hand gelopen hobby, maar nooit eentje met een prijs-kwaliteitsverhouding als deze LG NP7550! Deze speaker heeft een geweldige balans in hoog-midden-laag. Met 20 watt vermogen gewoon bijna kamervullend geluid! Iedereen die er een beetje verstand van heeft begrijpt dat het erg lastig is een relatief kleine speaker een volwaardig geluid mee te geven waarbij hoge of lage tonen niet overheersen maar mooi in balans zijn. LG is hier met deze NP7550 zeer goed in geslaagd! De veel duurdere Bose Soundlink mini bijvoorbeeld vind ik minder gebalanceerd dan deze LG, vooral de bass overheerst bij de Bose hetgeen ten koste gaat van midden en hoog.

De speaker is aan de zware kant, dit zal waarschijnlijk door de gebruikte materialen komen want de speaker maakt een zeer degelijke indruk en is gemaakt van mooie materialen. De speaker kan worden opgeladen middels een gewone micro usb, wel zo handig. Middels de aux ingang kun je ook je computer etc eenvoudig aansluiten op de speaker.

Niet geheel onbelangrijk, de prijs! Ik heb deze speaker in de sale bij Bol kunnen kopen voor slechts 79 euro (jan-16), een absoluut koopje natuurlijk! Vergelijkbare Bluetooth speakers met deze geluidskwaliteit kosten al snel tussen de 150 en 200 euro. Ik heb er dus nog eentje bij besteld en met de LG app kan ik deze 2 speakers instellen als stereo paar. 40 watt stereo hifi Bluetooth geluid voor 158 euro en dat klinkt......ja gewoon belachelijk goed!!!

J. Teeuwen 31-05-2015 Product maand in bezit

Wat een top muziekspeaker! Ik ben niet echt handig en wilde graag op een eenvoudige manier goede muziek-kwaliteit hebben op plaatsen waar ik vaak ben in huis: de keuken of als ik aan het klussen ben in huis. De LG P7 is erg eenvoudig aan te sluiten en te gebruiken, heeft in mijn ogen een fantastische geluidservaring en de (oplaadbare!) batterij gaat ook nog eens erg lang mee! Tot nu absoluut geen spijt van mijn aankoop!

m.travaille 29-05-2015 Product paar weken in bezit

UE Boom heb ik nu al een tijdje en wat ik daar miste was de bass. Dit heb ik terug gevonden in de P7. Wat een geluid komt hier uit. Niet alleen de hoge tonen zijn mooi en helder maar ook de bass komt er aanzienlijk beter uit dan bij alle andere boxen die ik tot nu toe gehoord heb.
Naast dat het geluid goed is gaat hij lekker lang mee met de accu. 10 uren zijn dat ook niet overdreven wat staat aangegeven. Als je hem niet op vol volume hebt staan haal je die 10 uren makkelijk. Echt super blij mee want het opladen mag dan wel in 3,5 uur weer klaar zijn. Die 10 uren kan ik echt wel gebruiken. Vooral nu het mooie weer erweer aankomt is het ideaal op de boot om mee te nemen.
Ik heb hem ook al uit getest op menig muziek avondje met vrienden en wat we ook weer bij andere boxen misten was dat je meerdere gebruikers kan koppelen op het zelfde moment. Je kan dus vet makkelijk overschakelen van de ene telefoon naar de andere waardoor je niet elke keer je eigen telefoon hoeft door te geven.
Verder wat ik ook wel leuk vond is dat ik hem aan mijn tv kon koppelen met bluetooth. Een vriend van mij heeft ook 1 gekocht en laatst hebben we ze alle 2 aan mijn tv gekoppeld en toen lekker een film zitten kijken. Echt lekker geluid doet niet over voor mijn setje wat ik thuis heb staan. Maar dat het kan is gewoon wel weer heel erg leuk!
Overal zeer tevreden met deze box! op alle fronten beter dan wat ik had! Aanrader!

boet123 26-05-2015 Product kwartaal in bezit

Vergeet Bose, vergeet SONOS! Deze LG Music Flow P7 is het helemaal! Ongelofelijk wat een geluid uit zo'n compact apparaat kan komen! Hij staat bij mij in de keuken en ik gebruik hem elke dag. Je zet hem aan, connect direct met je telefoon en alle audio die je op je smartphone afspeelt komt direct uit de music flow. Ook voor het afspelen van youtube clips heel handig, wat met een SONOS niet kan.
Daarnaast is de connectiviteit heel stabiel, ik heb nooit last van haperingen of onderbrekingen en het apparaat communiceert heel nauw met m'n telefoon. Wat betreft de geluidskwaliteit zie je vaak bij kleinere bluetooth speakers dat je toch niet veel mag verwachten van de bass en het volume maar dat is zeker niet het geval met de P7. Hij mag dan wat zwaarder zijn maar je krijgt er voldoende bass en volume voor terug.
Verder is de duur van de batterij ook zeer goed te noemen, hoef hem meestal na meer dan een week pas op te laden en het laden zelf duurt ook niet lang.
Ander pluspunt is ook dat je meerdere gebruikers tegelijk kan laten connecten met de P7. Handig als je in het park zit en iemand wil met z'n eigen telefoon een ander nummer opzetten.
Minpuntje is dat je connectie tussen je telefoon en de P7 er na + 12 meter afstand van elkaar wel een beetje mee ophoudt. Maar dat is nogal inherent aan bluetooth..
Zeker een aanrader, helemaal als je naar de prijsverhouding kijkt, voor andere merken betaal je al snel 200 euro..

AJD2015 18-05-2015 Product paar weken in bezit

Sceptisch, zeer sceptisch ben ik altijd geweest over Bluetooth Speakers van vergelijkbare grootte. Een fervent muziek-liefhebber wil sound-kwaliteit, de reden voor mij om dit soort speakers bij voorbaat af te kraken was dat de kwaliteit ten alle tijden niet toereikend was. Het klonk altijd net niet….. te zacht, te plastic, niet helder.

Aangezien ik de laatste jaren wat LG producten heb aangeschaft, waar ik zeer tevreden over (TV + mobile) ben, in combinatie met de wens voor een portable speaker, wilde ik de P7 zeker proberen. Op die basis ook met de verkoper afgesproken dat ik het kan ruilen bij in mijn ogen niet de juiste klank.

Verbazingwekkend goed, is het eerste wat mij te binnen schoot toen ik thuis kwam en het eerste liedje luisterde op de P7. Kraak en kraak helder, HD op de TV is natuurlijk direct zichtbaar vergeleken met een wat oudere TV die bwvs niet HD ready was. Met muziek echter heb ik niet vaak meegemaakt dat ik dacht wauwww zo klinkt dus High Definition Audio, ik weet niet of ik het zo (HD) kan specificeren maar zo klinkt het in ieder geval wel. Goed om te weten is ook dat het geluid niet vervormd als je de volume op het hoogste punt hebt staan. (Tip voor de liefhebbers : beluister Ed Sheeran ; Thinking Out Loud op de P7 en je ervaart de sound-walhalla zelf).

Inmiddels draag ik de P7 overal mee: afgelopen maand op vakantie mee genomen en heerlijk genoten, zowel naast het zwembad of aan het strand. De batterijduur is hiervoor prima (circa 8/9 uurtjes), ook opladen is relatief snel gedaan (ca 3 uurtjes). Tijdens vakantie ook aangesloten op de laptop om een film te kijken, en alhoewel het scherm van de laptop maar 15 inch is, kreeg je door de P7 wel de bioscoop-vibe. In mijn geval gebruikte ik hiervoor een 3.5MM Jack aan beide zijde van de kabel, echter voor mijn gevoel kan dit ook gewoon met een Bluetooth-dongle vanuit je laptop, helaas heb ik dit zelf door het ontbreken van een dongle niet kunnen testen. Voor gebruik op Smartphone en Tablet heb je niets extra’s nodig dan wat al geleverd is, je kan tot 3 devices tegelijk koppelen. Superhandig doordat de Smartphones van mn vrouw en ik, niet om ste beurt gekoppeld of ontkoppeld moeten worden.

Het is niet alleen louter positief, voor mij het zwaarste minpunt is het ontbreken van een diepe (“voelbare”) bass, alhoewel in eerdere reviews wordt genoemd dat de bass aanwezig is, kan ik de echte bass-liefhebbers aangeven dat er zeker bass is maar niet de bass van een authentieke speaker , echter dat zal er voor mijn gevoel nooit zijn op BT speakers van dit formaat. En dan ervaar ik met de P7 toch een betere bass dan op die van de concurrenten die ik geprobeerd heb.

De prijs is ook iets aan de hoge kant (op moment van aanschaf 149 EUR), ik verwachtte voor die prijs net iets meer, als voorbeeld een simpele display waarmee je iig de hoogte van de volume kunt bekijken, en eventueel een equalizer met instellingen om te varieren, dit kun je uiteraard wel instellen op de device waarmee je streamt, maar was toch handig geweest voor variatie e.d op de speaker zelf.

Om positief af te sluiten wil ik een van de grotere pluspunten noemen, deze speaker is onderdeel van de totale Music Flow pakket, je kunt in deze serie dus ook een soundbar, subwoofer en overige boxen krijgen, waarmee de P7 te koppelen is, je kunt het in die opstelling dus ook als surround boxen gebruiken. Die extra boxen staan bij mij al op het lijstje “nog aan te schaffen” al is het maar door de uitmuntende helderheid in geluid. Als je een 2e P7 hebt zijn ze ook in Stereo mode te gebruiken, of voor als je op een bepaald moment iets meer power nodig hebt dan met een enkele speaker.

Samenvattend:

+Sound-kwaliteit uitmuntend
+Koppelen, net zo simpel als “plug and play”
+LG Music Flow app
+Koppelbaar met meerdere speakers tegelijkertijd (Stereo en Twin Mode bij 2 P7’s)
+Koppelbaar met overage LG Music Flow speakers
+Batterijduur
+Geen kabels - ellende, opladen via universele micro USB (die je dus altijd al bij je hebt voor je Smartphone J )
+Aan te sluiten op je TV (echter zelf niet kunnen testen door oudere versie TV)
+Overal en ten alle tijden genieten van je muziek

-Prijs iets aan de hoge kant (op moment van aanschaf 149 EUR)
-Geen info-display (voor bv hoogte volume en/of bass-treble instelling)
-Lage tonen zeker aanwezig, echter de rest van het geluidskwaliteit is beter dan de bass

jjnj 30-04-2015 Product paar weken in bezit

Ik was al een tijd op zoek naar een goede Bluetooth speaker. Helaas zie je tegenwoordig door de bomen het bos niet meer en ben je vaak een tijd aan het zoeken tot je vind wat je zoekt.
Ik was op zoek naar een speaker die lang mee gaat op zijn batterij (we zitten vaak voor lange tijd op het strand en dan is het nogal vervelend als hij tussendoor leeg is) en een goede weergave van lage tonen. Veel Bluetooth speakers kunnen hoge tonen prima afspelen maar laten het vaak liggen op de lage tonen.
Na een tijd zoeken las ik de goede reviews van deze LG Music Flow P7 en heb ik de gok gewaagd. Het is een hele goede gok geweest!

Voor zo'n kleine compacte speaker verbazingwekkend goed. De P7 heeft meerdere speakers waaronder een speaker voor lage tonen.Hierdoor heeft hij een erg goede bass weergave. Het geluid komt uit de voor en achterkant dus je hoeft er niet echt rekening mee te houden hoe je hem neer zet. Je kan de speaker ook behoorlijk hard zetten zonder dat er vervorming van geluid optreed. Verbinden is erg makkelijk. Aanzetten, koppelen en gaan. De musicflow app heeft ondersteuning voor meerdere muziekdiensten zoals deezer en spotify. Alleen kan je de laatst genoemde helaas niet direct vanuit de app bedienen. Je kan met meer dan 1 telefoon/tablet/computer gelijktijdig verbinding maken. Het is erg leuk om met vrienden elkaars muziek af te wisselen. De ene keer speel je muziek vanaf telefoon 1, dan andere keer vanaf telefoon 2. Het bereik valt me wel iets tegen, bluetooth kan soms wel tot 10 meter halen maar ik denk dat de max van deze speaker wat lager is. Maar ruim voldoende om je telefoon even ergens anders te leggen gelukkig. Opladen gaat via Micro-USB en dat is dezelfde aansluiting als op je telefoon dus hoef je nooit te zoeken naar een oplader (er zit overigens wel gewoon een USB lader in de doos zodat je er eentje extra hebt). Het is mogelijk 2 LG Music Flow P7's aan elkaar te koppelen en gelijktijd muziek af te laten spelen. Je kan zo een stereo geluid creeëren. Ik zit er over te denken om er eentje extra te kopen omdat hij toch wel erg goed presteerd en de dual functie lijkt me erg leuk. Als laatste is het ook mogelijk om de speaker op je LG tv aan te sluiten. Dit heb ik ok nog niet kunnen proberen omdat mijn tv dit niet ondersteund. Maar het lijkt me wel een hele mooie oplossing. De speaker voelt erg stevig in de hand, ook heeft hij een goed gewicht. Vaak zijn bluetooth speakers erg licht en voelt het net of je een plastic bakje in je hand hebt. Door het wat hogere gewicht en (ik denk) aluminium speaker grill voelt hij echt heel premium aan. Ik mis wel de optie om vanuit de bedieningscirkel een track te kunnen skippen of terug te gaan. Zoals al eerder aangegeven is het echt een premium product met aluminium panelen en verwacht ik dat hij erg lang mee gaat. Ondanks dat ik hem mee naar buiten neem zitten er nog geen krassen op en ziet hij er als nieuw uit. De batterij gaat ook lang genoeg mee, ik schat zo rond een uur of 7. De 10 uur die erbij hoort haal ik niet maar dat komt waarschijnlijk omdat ik hem vrij hard heb staan. Zou hij op een lager geluidsniveau staan zou hij wel langer mee moeten gaan.

Conclusie:
Een aanrader voor muziekliefhebbers of iemand die gewoon een goede en degelijke speaker zoekt.

TVS999 27-04-2015 Product paar weken in bezit

Sinds enkele weken heb ik de LG NP7550 (P7) in mijn bezit. De reden van de aankoop was dat ik overal en ten alle tijden muziek kon beluisteren op een aangename en vooral kwalitatieve manier.

Daarnaast heeft de LG P7 ook het voordeel compact en vooral begruiksvriendelijk te zijn. Ook de mogelijkheid tot uitbereiding met meerdere speakers op uw gsm is zeker een pluspunt. (dual pairing)

Ook de TV kan je aansluiten op de P7 met als gevolg dat je geluidskwaliteit er zeker op vooruit gaat.

Algemeen:

Ik kende LG van mijn GSM (G3) en mijn TV toestel en wist dat de P7 een goed product was. En dat begint al bij de doos en de complete inhoud ervan. Alles is netjes verwerkt en alle benodigdheden zijn aanwezig.
De installatie verliep zeer vlot, zelfs zonder de handleiding was het echt een fluitje van een cent. Het kost me meer moeite om de goede, stevige verpakking te openen dan de installatie zelf. Dat zegt genoeg lijkt me. Echt het was binnen de 5 min. geklaard.
Over de duurzaamheid kan ik uiteraard nog niet veel zeggen, maar de speaker zelf voelt zeer degelijk aan, dus daar twijfel ik niet aan.

Het groot voordeel lijkt me de duurtijd van de batterij. Volgens de fabrikant zou deze tot 10 uur kunnen maar de test en de praktijk leert ons eerder dat een duurtijd van 8.5 uur meer realistisch is. Doch zelf met dit klein verschil is hij nog steeds de beste leerling van zijn klas. Met vrienden vergelijken we steeds elkaars producten, want wat is het fijn om de beste te hebben J.

Het opladen is ook zeer eenvoudig met de USB kabel en heeft een tijd nodig die juist geen 3 uur is.

Met zijn 20 W vermogen geeft hij zeker voldoende power om een leuk maar ook warm geluid te produceren. Mijn vorig model (ander merk) had nl de neiging snel “schreeuwerig” te klinken.

Op het laatste feestje heb ik hem echt degelijk kunnen testen en voor mij is hij zeker een toppertje

Samengevat:

Positief:
+ Kwaliteit van geluid !!!!!!
+ Degelijkheid van de speaker
+ Gebruiksgemak
+ Makkelijk uit te breiden met andere P7 speakers
+ prijs/kwaliteit verhouding

+batterij duurzaamheid !!!!

opmerking :
- Voor de pure audio freak zal de kwaliteit niet aan hun eisen voldoen. Maar voor een huis-tuin-keuken consument is het geluid meer dan behoorlijk.

Xmen1999 26-04-2015 Product paar dagen in bezit

Ik heb de LG P7 sinds enkele dagen geleden gekocht en ik ben zeer tevreden van.
Het geluid vind ik echt super, alle tonen klinken prima... ik dacht niet dat het mogelijk was in zo een kleine formaat !

Ik luister meestal naar mijn eigen music die ik dikwijls oplaad op mijn smartphone. De twee toestellen koppelen is eenvoudig en de connectie blijft zeer stabiel.
Het gebruiksgemak mag ook zeker in kaart gebracht worden. Het is echt ''connect, choose and go''.

De geluidsvermogen heeft mij ook onlangs verbaasd toen ik enkele vrienden over had voor een eentenje. Ik had gedacht, eens wij allemaal aan tafel zouden gaan zitten, om te schakkelen naar mijn oude hifi-keten (krachtig, maar er bestond toen duidelijk geen wireless connecties...). Het is niet nodig geweest, wij hebben de hele avond van de P7 kunnen genieten omdat het gewoonweg luid genoeg was en dat iedreen het een prachtig toestel vond. En dat ook nog allemaal zonder nood aan stroom !

De volgende stap is een tweede te kopen om de stereo functie te probeeren... dat kan enkel maar super klinken (en gaan mijn vrienden zeker onder indruk van zijn ;-))

Kristl 21-04-2015 Product paar weken in bezit

Ik heb deze P7 nu enkele dagen in mijn bezit en ik kan mij rekenen onder de gelukkige gebruikers :)
Dit toestel doet alles wat het volgens mij hoort te doen en dat op een meer dan bevredigende manier. Door middel van je smartphone of tablet kan je muziek streamen van op eender welke locatie. Maw hij doet zijn job goed tijdens een rustig etentje met vrienden, maar eveneens bij het in de tuin werken. Dit maakt dat het toestel verschillende muziekgenres in verschillende omstandigheden zonder problemen de baas kan. Deze P7 ondersteunt de verschillende streaming diensten aanwezig in de markt, dus de keuze wordt aan de gebruiker gelaten.
Handig is ook: hij kan opgeladen worden via een universele USB lader dus niet meer nodeloos zoeken naar de aparte lader van het toestel.
Ik heb ook gelezen dat deze kan gekoppeld worden aan de tv, waardoor je een soort surround effect kan creëren. Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd, maar afgaande op de geluidskwaliteit die het stand alone produceert, ben ik ervan overtuigd dat dit ook zal lukken. Ik ga het de komende dagen zeker uitproberen.
Een aanrader!

hangman 19-04-2015 Product paar weken in bezit

Nu ik de LG P7 enkele weken in mijn bezit heb, kan ik niet anders dan het toestel aan te raden. Kort samengevat heb je hiermee een compact, draagbaar toestel dat toch robuust is en een betere geluidskwaliteit levert dan vergelijkbare toestellen, zeker in deze prijsklasse.

Hoewel de P7 zeker geen lichtgewicht speaker is, voelt hij erg robuust en stevig aan, niet zo "plastiekerig" dan vele vergelijkbare toestellen. Verbinden is erg eenvoudig en met de software voor je smartphone stuur je de speaker erg eenvoudig aan door het selecteren van de gewenste muziek op je smartphone.

Ik gebruik de speaker momenteel vooral om via Spotify constant muziek op de achtergrond te hebben thuis, iets wat twee seconden kost om op te starten: toestel aanzetten, via bluetooth wordt deze automatisch herkend, Spotify opzetten en klaar.

Ook tijdens meer lawaaierige etentjes heeft de P7 zijn dienst al bewezen, het volume kan dit makkelijk aan. De eerlijkheid gebiedt me wel om te zeggen dat ik iets meer van het volume verwacht had. Na het lezen van enkele goeie commentaren hierover, had ik hem nog iets luider verwacht, dus buiten, in een lawaaierige omgeving, gaat er wel een deel van het geluid verloren, maar dit is misschien ook niet echt waarvoor het toestel bedoeld is.

Over het geluid zelf: voor een draagbare speaker is dit meer dan in orde. Heldere klanken, goede bassen, ... Verwacht geen kwaliteit van een stereosysteem van € 500, maar voor zo'n klein toestel was ik positief verrast.

Wat mij betreft dus zeker een erg goeie keuze als je voor eenvoud en goed geluid in een compact toestel wil gaan.

Istor 16-04-2015 Product paar weken in bezit

Met mijn LG Bluetooth speaker heb ik altijd beschikking tot mijn muziek, waar ik ook ben. Ik heb hem gekocht voor als ik op reis ben maar ben zo enthousiast over het geluid dat ik de speaker ook gebruik als ik gewoon thuis ben. Het geluid is verrassend helder en zowel hoge als lage tonen komen goed tot hun recht. Het is ook erg handig dat mijn vriend en ik tegelijkertijd kunnen connecten om muziek te streamen en volume etc te regelen. Bij andere apparaten kan je vaak maar met 1 telefoon connecten en als iemand anders muziek wil spelen dan moet de huidige telefoon eerst losgekoppeld worden voor de ander kan connecten. Ander groot voordeel is dat je met je telefoon de speaker aan kunt zetten op afstand. We gebruiken de P7 in de keuken, in de tuin, in de badkamer en binnenkort gaat hij voor het eerst mee op reis. De batterij gaat 10 uur (!!!) mee dus de oplader kunnen we thuis laten. Zoek je een Bluetooth muziekspeler met goed geluid welke makkelijk mee te nemen is dan is de p7 een aanrader. Op een filmpje zag ik dat je twee P7 speakers kan koppelen waardoor je stereo hebt. Dat is de volgende stap :-).
In een grotere ruimte komt het geluid minder goed tot z'n recht maar daarvoor is deze speaker dan ook niet bedoeld.

floriske1 14-04-2015 Product paar weken in bezit

Deze luidspreker is boven verwachting. Het geluid is top, voldoende bas. Het gebruik is ontzettend makkelijk. De batterij gaat lang mee. Ook erg handig om mee op vakantie te nemen. Een aanrader voor iedereen. ik gebruik hem (bijna) dagelijks.

Popdanser 14-04-2015 Product paar weken in bezit

Als danslerares was ik op zoek naar handig compact toestel om te gebruiken tijdens de dansles. Na een beetje speurwerk kwam ik de LG P7 tegen. Ik ben niet echt technisch aangelegd, dus het was voor mij belangrijk dat het een toestel is dat makkelijk en simpel in gebruik is. En makkelijk te installeren was het zeker. Bluetooth op de gsm aanzetten, toestel zoeken en klaar voor gebruik. Mijn eerste test was in de grote zaal, hoog plafond, dat is geen aanrader, daarvoor is het toestel niet sterk genoeg, maar misschien als ik 2 toestellen met elkaar koppel dat het dan beter is, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd. Test 2 in de kleine zaal, met normale plafond hoogte was echt wel een voltreffer. Goed geluid en vooral geen gesleur meer met een zware box, nee, ik heb mijn toestel gevonden. Wat de batterij betreft, ik heb dit toestel nu al 5 lesuren gebruikt en heb nog niet moeten herladen, dus die kan nog wel even mee.
Ik weet wat ik deze vakantie meeneem, mijn Bluetooth P7 gaat mee in de koffer en ik ga genieten van een koel wijntje met mijn favoriete muziek! Er zijn nog tal van andere toepassingen mogelijk met dit toestel, maar zoals zovelen moet ik me eerst nog wat verder verdiepen in de mogelijkheden. Je kan tot 3 Bluetooth toestellen tegelijk verbinden, maar dat heb ik dus nog niet getest.
Voor mij zijn mijn wensen vervuld, compact, handig te gebruiken, goede geluidskwaliteit en ook de prijs is mooi meegenomen. Een aanrader!

Ferry-19.79 14-04-2015 Product paar weken in bezit

Ik heb drie weken geleden de Music Flow speaker aangeschaft. Ik was al heel lang op zoek naar zo’n soort speakerset. Ik heb de afgelopen jaren al meerdere vergelijkbare producten versleten maar dit product is een blijvertje.

Het grootste voordeel is de compactheid en het feit dat het apparaat helemaal snoerloos is. In het verleden liep ik nog vaak met snoertjes en verlengsnoeren te rommelen om zo in de tuin naar mijn favoriete muziek te luisteren. Met dit apparaat is dit niet meer nodig.

Het is echt een easy to use speakertje. Je zet de speaker aan (wel 1x de batterij opladen) en dan kun je hem via bluetooth koppelen met bijvoorbeeld je telefoon. Ik ben een echte spotify addict en dat werkt echt perfect. Je gaat zitten achter in de tuin, speaker aan en je telefoon gekoppeld en je favoriete spotify songs klinken door je tuin!

Ik ben ook wel positief verrast door het geluid. Het volume regel je heel simpel via je telefoon. Zelf als je het volume flink opdrijft blijft het geluid heel zuiver. Bij eerdere vergelijkbare producten was dat mij bij vaak een irritatie factor omdat het geluid dan snel blikkerig werd.

De laatste week heb ik hem ook meegenomen naar kantoor. Daar kwam ik achter nog een leuke eigenschap van het apparaat. Het is heel eenvoudig om meerdere divices te koppelen aan de speaker. Bij ons op kantoor zijn mijn directe collega’s nu ook gekoppeld aan de speaker. Zo kunnen we om en om onze favoriete muziek afspelen zonder je steeds opnieuw te moeten aanmelden.

Het opladen doe je tot slot met de meegeleverde micro usb (vaak hetzelfde als die van je telefoon). Batterij gaat zoals ik het nu kan zien erg lang mee. Zelfs na een lange dag in de tuin (8 uur) was die nog niet leeg. Ik ben echt superblij met deze speaker. Zeker de komende zomer gaat die vast mee in de tas richting de bbq en de diverse festivals

kvmbart 14-04-2015 Product paar dagen in bezit

super toestel en handig in gebruik. ideaal voor gebruik in de tuin, vakantie, ...
enkel de uitstraling van de toestel had iets meer "flashy" gemogen maar dit weegt niet op tegen het gebruiksgemak.

GielB 14-04-2015 Product paar dagen in bezit

Super toestel, helder geluid, zeer handig op reis! Voelt zeer degelijk aan. Vormgeving eerder saai, maar dat is eigenlijk bijzaak. Een aanrader!!

Tomorrowland 14-04-2015 Product maand in bezit

multifunctioneel toestel. je kan tegelijk meer dan één gsm koppelen met het toestel. geluid is super, de bassen mochten wat zwaarder zijn.
leuke looks, strak en alu kleur.
je neemt het overal mee, Hotel, strand, BBQ ..
als het al een minpuntje mag zijn, het toestel is vrij zwaar, maar anderzijds geeft het stabiliteit.

23Jerre 13-04-2015 Product maand in bezit

Ik was op zoek naar een portable bleutooth speaker die ik zowel thuis als buitenshuis kon gebruiken, dit liefst met een zo goed mogelijke muziekweergave. Als je van muziek wil genieten dan moet deze ook weergegeven worden zoals hij gemaakt is. Niet enkel hoge of lage tonen dus, maar een combinatie van beide. Deze optie heb ik uiteindelijk gevonden in de LG P7 (NP7550). Het draagbaar speakertje is uitgerust met meerder luidsprekers, waardoor het dus echt mogelijk is om de verschillende tonen te laten weergeven. Een rijke luisterervaring op gebied van geluid dus.
Verder voelt de P7 heel solide aan, ook wel een beetje zwaar. Hierdoor lijkt het echt of je hebt kwalitiet vast en niet zo een speakertje van enkele eurotjes. Ik ben hier van mening dat je best 1x iets meer geld uitgeeft voor kwaliteit, dan dat je om de 3 maanden een nieuwe moet kopen.
Ik had iets meer verwacht van de batterij, volgens de handleiding gaat hij 8u mee. Natuurlijk zal dit zijn als je het niet te luid zet. Ik merk zelf dat het eerder 6 a 7 uur is, wat al bij al nog heel goed is. Als je hier even bij stilstaat, dan is dit toch nog best lang. Een namiddag in de tuin of het park kan dus makkelijk op 1 oplaadbeurt.
Een extra plus is dat het een multifunctioneel toestelletje is. Je hebt zelfs de mogelijkheid om 2 P7’s aan elkaar te koppelen en zo je muziek in dual mode of zelfs stereo mode af te spelen. Hierdoor is het geluid nog beter en krachtiger. Ik twijfel dan ook sterk om een tweede aan te kopen. Zelf nog niet geprobeerd, maar je kan hem zelfs via Bleutooth koppelen aan je TV (als je TV Bleutooth ondersteunt) om ook hier een extra dimmensie toe te voegen.
De P7 is ondertussen standaard backpack meteriaal geworden en ik heb hem dus altijd bij. Gebruik mogelijk met allerlei toestellen, voor mij meestal smartphone of tablet. En ook je vrienden (tot 3) kunnen ook verbinden om hun favoriete muziek te beluisteren. Ideaal voor een buitendagje met vrienden dus.
Opladen doe je via MicroUSB, meestal dezelfde oplader als je smartphone. Het is dus ook niet nodig om meerdere opladers mee te nemen.
Heel tevreden dus.

Ahor 02-04-2015 Product paar weken in bezit

Fantastisch toestelletje. Super handig. Hadden nooit gedacht dat we dit zoveel zouden gebruiken. De P7 is mooi qua design en vooral gemakkelijk in gebruik. Mijn dochter is dol op muziek luisteren dus wil voortdurend dat we muziek afspelen op de GSM. Nu met de P7 is dat echt gemakkelijker. We kunnen muziek afspelen zo luid als we willen. 1 druk op de knop en je bent vertrokken. En de batterij gaat toch wel even mee. Echt een aanrader ook voor als je op verplaatsing muziek wil opzetten. Bijv. op vakantie aan het zwembad of bij vrienden tijdens een feestje. Ook aansluitbaar op je televisie. En je kan ook een tweede speaker kopen en dan heb je nog een krachtigere klank. Kortom, een pareltje.