Bluesound Node wit

Sony h.ear go geel

Sony h.ear go geel

7,1

Madalena 18-10-2015 Product paar dagen in bezit

Ik heb verschillende beoordelingen gelezen van zeer teleur gestelde mensen tot overenthousiaste profs (WhatHiFi).

Dus de gok gewaagd en absoluut geen spijt van. Ik had een weliswaar oude maar goede installatie (Harman Kardon en Tannoy speakers) en met deze BlueSound Node klinkt alles (weer) super. Je moet voor draadloos gebruik wel een goede verbinding hebben (heb zelf glasvezel). Het installeren ging heel eenvoudig en zonder problemen.

Het mooie van deze streamer is dat je voorgoed het tijdperk van gecomprimeerd (MP3 e.d.) en vervlakt geluid verlaat. Zelfs radio zenders klinken als herboren.

Ik gebruik hem met Spotify premium. Die kan eenvoudig gekoppeld worden aan de Blue Sound en dan wordt muziek met CD kwaliteit gestreamd.

Er is ook een mogelijkheid om 24 bit te streamen (dus een soort super HiFi) maar daarvoor moet je andere muziekdiensten gebruiken (Tidal b.v.).

Kortom, oeverloos luisterplezier.

Gertebaas 21-04-2014 Product kwartaal in bezit

2,8
Ik sluit mij aan bij de negatieve kritieken! Inmiddels een paar uur betaalde "streaming freak expert" er bij gehad en nog niet wat ik verwacht. Zeker geen plug play! ERg jammer want inde winkel zag het er allemaal strak uit. Mijn plezier in dit systeem is weg en daarmee dus ook elke vorm van tevredenheid & genot.

Knehzidon 27-07-2013 Product maand in bezit

6,2
Toen ik in april een Bluesound node bestelde bij Wifimedia en hem opgestuurd kreeg ben ik hem gaan installeren volgens de handleiding. Het lukte mij niet om hem goed werkend te krijgen.
Ik wil eerst even zeggen dat Wifimedia mij op alle manieren heeft geprobeerd te helpen , echt alle moeite gedaan heeft om mij te helpen.
Ik heb meer dan 100 e mails uitgewisseld , 15 uur telefonisch contact en uiteindelijk is er zelfs iemand vanuit Arnhem naar Dordrecht gekomen om hier ter plekke te testen.
Ze hebben ook een nieuwe Netgear router opgestuurd , maar niets mocht baten.
Ik heb een Tele2modem Davolink . Af en toe werkte het even of een paar uur maar daarna was de Bluesound App weer bevroren en deed niets meer.
Nog nooit heb ik zoveel tijd in een apparaat gestoken als die maand.
Het werd voor mij en Wifimedia dan ook een nederlaag.
Wij wilden wel maar de Node wilde niet meewerken.
Uiteindelijk stelde Wifimedia voor om hem retour te sturen.
Alle moeite voor niets geweest.
Ik hoopte dat er later nog een oplossing zou komen maar men begrijpt het nog steeds niet.
Als ik alle loftuitingen over de Bluesound Node hoor vraag ik me af of nu niemand anders dit soort problemen heeft .

Dmotion1980 22-07-2013 Product paar weken in bezit

Vorige week heb ik een Bluesound NODE besteld en is de volgende dag netjes bezorgd door Wifimedia.

UITPAKKEN/UITERLIJK
Alleen de doos is al mooi om te zien! Het geheel is netjes en verzorgd ingepakt. De speler zelf zit in een mooi katoenen zakje wat er verzorgd uit ziet.
De aansluitingen achterop zijn van goede/hoge kwaliteit en het kastje zelf ziet erg goed en verzorgd uit. Het geheel voelt stevig en solide aan. Het zilver ogende frame is van geborsteld rvs (denk ik) en de tekst/logo's zijn er in gegraveerd wat een mooie duurzame uitstraling geeft aan het kastje. Het design is erg vet maar dit is persoonlijk.

AANSLUITEN/WIFI
Na het uitpakken heb ik de speler aangesloten via een kwalitatieve goede analoge interlink zodat de speler via z'n eigen DAC afspeelt. Het instellen en aansluiten via WIFI ging erg makkelijk en word goed en simpel uitgelegd in de bijgeleverde beschrijving of op Bluesound.com. Op de een of andere manier liep de speler niet stabiel bij mij via WIFI endus heb ik 'm via een ethernetkabel (cat. e5) aangesloten op het netwerk. Nu loopt ie als een trein! :)

SOFTWARE/APP
Voordat ik een aankoop zoals deze doe spit ik altijd het internet af naar recensies en gebruikerservaringen van de speler en software en dat zag er allemaal veelbelovend uit! Dus nadat ik de app voor android had geïnstalleerd en met de app ging spelen viel 1 ding op.. De IOS (ipad) app en Android app verschillen (nu nog) erg veel van mekaar en blijkt dus dat de video's die ik gezien had van de app voor de IOS (ipad) was en niet voor android! Aangezien deze apparaatjes net 4 maanden op de markt zijn gaat dat natuurlijk nog allemaal aangepast worden maar voor nu werkt de app niet echt fijn. Je kan bijvoorbeeld alleen albums of tracks afspelen dmv een playlist. Je selecteert een track en die zet ie in een playlist die ie dan gaat afspelen. Wanneer je dan een volgende track wilt afspelen zet ie ook die eerst in de playlist en moet je eerst terug naar de playlist om vervolgens je net gekozen track te selecteren om af te spelen. Ik heb jaren de squeezebox gehad en daar kon je gewoon een track selecteren die ie vervolgens gelijk afspeelde. inmiddels ben ik dan ook dagelijks aan het mailen met Bluesound om feedback te geven zodat de software aangepast kan worden. Ik ben van mening dat er goed geluisterd word en ze geven aan dat de software (app) bovenaan hun lijstje staat om te verbeteren! De ondersteuning van het apparaatje en software zijn erg goed en je krijgt vaak dezelfde dag antwoord van Bluesound.
Verder werkt de app retesnel en ziet er grafisch erg goed uit!

INDEXEREN DATABASE
Iedere muziekstreamer zal je computer, NAS of externe schijf moeten doorzoeken naar muziekbestanden en deze zet ie dan netjes in een database. Even serieus, binnen 10 minuten had de NODe al mijn 13.000 tracks in een database gezet! Wow!! De NODE kan (tot nu toe) alleen indexeren op basis van id3tags. Viel dat even zwaar tegen dat ik al mijn muziek opgeslagen heb zonder id3tag omdat de squeezebox dit niet nodig had. Hierdoor zet ie albums niet goed in de database en mis je covers en zijn veel benamingen van albums niet juist, kortom de database is nu een onoverzichtelijke zooitje. Gelukkig bestaan er behoorlijk wat goede (gratis!) programma's om id3tags te generen zoals mp3tag of tagscanner. Ik gebruik zelf tagscanner en werkt erg fijn! Ook dit zal natuurlijk aangepast en verbeterd gaan worden door Bluesound!

GELUIDSKWALITEIT/DAC
Na een behoorlijk aantal uurtjes ingespeeld te zijn durf ik nu wel te zeggen dat de NODE iets beter geluid geeft dan de DAC van de squeezebox. Voor zo'n klein kastje zet ie een groots en gedetailleerd plaatje neer waar erg goed naar te luisteren is als audiofiel zijnde. Over een tijdje ga ik wel kijken naar een externe DAC daar ik die hiervoor ook heb gehad in combinatie met een squeezebox. Ik denk dat de nieuwe Musical Fidelity V90 DAC het heel erg goed zal doen samen met de NODE.

Nu nog even wachten op een goede update voor de android app maar heb alle vertrouwen dat dat helemaal goed gaat komen!

Hulde aan Wifimedia voor de goede service en snelle levering en hulde aan Bluesound met het neerzetten van een schitterend aantal producten!!
=