Philips AW5000/10 zwart - Reviews

Best Reviewed januari 2013
Bluetooth
Multiroomspeaker
AirPlay

Beoordeling op basis van 51 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

TwanB 15-11-2016

Slechte zaak dat software niet geupdate wordt voor Android

Sinds update van mobiel naar Android 6.0 wordt Airstudio niet meer ondersteund. Slechte zaak.
Muziek afspelen via telefoon werkt dus niet.
Nu wordt er gezegd om Philips MyRemote te gebruiken, een slecht programma uit 2014... of Airstudio light maar daar kun je jouw eigen muziek niet mee afspelen..
Philips lijkt zo niet mee te gaan in de tijd!!
Koop dus geen Fidelio A-serie als de software niet langer wordt ondersteund...

HenkMeppel 03-11-2016

werkt alleen als speaker

Dit apparaat belooft draadloze streaming, maar dat gaat helemaal niet. Alleen als je de Philips app gebruikt, maar die is in de app store niet te vinden

tdebresser 16-05-2016

Geluid okay, app waardeloos

Geluid is okay, niet uitzonderlijk. Maar de app is echt slecht. Waarom geen normale Bluetooth verbinding mogelijk zodat je rechtstreeks vanuit spotify muziek kunt spelen?
Wil er het liefste zsm vanaf.

FidelioGebruiker 17-10-2015

Goed geluid, waardeloze app

Ondertussen langer dan een jaar in het bezit. Prima geluid, maar de bediening via de app is waardeloos. De laatste update van de app dateert ondertussen van 7 januari 2014, dus ondersteuning van het apparaat lijkt volledig weg. Door zeer slecht gebruiksgemak ondertussen overgestapt op een ander systeem. Zonde van de aankoop.

TNIE 24-09-2015

goed geluid, de bediening via de app is slecht

Nu een half jaar in bezit van de AW5000, mijn vrouw kan er niets mee, de verbinding valt regelmatig weg, de app is zeer traag en is zeker niet stabiel.

Al met al, spijt van de aankoop. Philips zou meer moeten doen aan de software, het geluid is prima!

cvDijk 02-09-2015

Gemiste kans, hopelijk pakt Philips nog door.

De prijs/geluid-kwaliteitsverhouding is is zonder meer goed.

Bij aanvang de bekende problemen (instabiel) en later een technisch defect (vooraf gegaan door veel frustraties). Netjes een nieuwe speaker ontvangen.

Ondertussen in huis voor een goed (extra) wifi signaal gezorgd dmv het installeren van een airport expres met audio uitgang. De internet verbinding is vanaf dat moment stabiel. D.m.v. het koppelen van de airport expres audio uitgang aan de speaker ingang kan ik zo (airplay) muziek afspelen vanaf mijn (Apple) laptop. Dus ook streaming diensten zoals Spotify.

Vandaag een extra (2de hands) speaker gekocht voor in een aangrenzende ruimte. Valt op dat indien ik een regulier internet station aan zet het geluid van beide speakers niet synchroon loopt. Ben benieuwd hoe dat is als ze beide parallel via de airport audio uitgang worden aangestuurd. Verder moet ik nog uitzoeken of er apps bestaan waarmee je beide speakers eenvoudig kunt bedienen.

Mau1972 11-08-2015

Op het design valt niks aan te merken

Heb de A5 nu ongeveer 1 jaar maar wat een frustratie krijg ik ervan. Net als alle andere bezitters valt ook bij mij constant de verbinding weg waarna ik óf de stekker er weer uit moet trekken óf de A5 opnieuw moet installeren. Zelfs een nieuwe router mocht niet baten. Alstublieft niet gaan roepen dat ik contact op moet gaan nemen met de klantenservice (om niet nog meer frustratie te veroorzaken) want het lijkt me een algemeen probleem.

J.o.o.s.t. 19-04-2015 Product jaar of meer in bezit

2,8
Een goed geluid gecombineerd met een prima design maakt nog geen goed eindproduct. Het enige pluspunt van deze fidelio is het geluid, verder alleen maar nadelen en die zijn vooral te wijten aan de app. Naast het apparaat zelf bepaalt de software de rest van de kwaliteit van het product. Zonder app kun je het apparaat namelijk niet gebruiken. De app is heel traag, reageert vaak niet bij selectie en is overall slecht ontworpen, zeker als je het vergelijkt met het gebruikersgemak dat een sonos of spotify app geeft. Ander typisch punt: als je muziek van je eigen phone wilt afspelen (in mijn geval een iphone 6+) dan moet je elk nummer apart toevoegen aan de playlist van de fidelio anders stopt hij na elk nummer. Daarnaast valt heel vaak de verbinding weg. Heb al meerdere malen de stekker eruit moeten trekken om hem opnieuw op te starten.

Muziekluisteraar 16-02-2015

Fantastisch geluid maar de app is hopeloos en wordt maar niet verbeterd.

Fantastisch kamervullend geluid maar de applicatie (Android) is hopeloos. Via de koptelefoon aansluiting werkt hij prima, maar via wifi is de verbinding met de speaker erg instabiel en de applicatie gaat niet mee met zijn tijd. Nog steeds geen goede ondersteuning voor Android 5. Waar blijven die updates?

DannyR123 20-12-2014

Werkt onbetrouwbaar

Hopeloos. Verbinding valt heel regelmatig uit. Soms gemakkelijk terug in te schakelen, meestal echter via lastig verwijderen en compleet herinstalleren.
Regelmatig " geen verbinding met online service".

KoffiieZeeland 16-04-2014

Goed geluid maar geen robuuste continue werking

Goed geluid, mooi design. De app voor bediening vanaf tablet (ipad) is niet gebruiksvriendelijk en zelfs vaak instabiel, herkent box niet of gooit de verschillende boxen door elkaar als je er meer hebt in verschillende ruimtes. Via WIFI viel muziek vaak weg, nu bekabeld maar muziek valt toch af en toe nog wel eens weg. Zeer irritant, als box langer wegvalt moet je soms via de app de boel weer werkend krijgen of stekker eruit

Valk1 02-02-2014

Prima geluid, maar het blijft behelpen met de app

Qua geluid ben ik erg blij met deze box, maar de app heeft na vele updates nog steeds gebreken. Spotify kan soms niet gevonden worden of je krijgt een haperend, stotend geluid te horen.

Verder vind ik de user interface voor het afspelen van nummers niet echt gebruikers vriendelijk.

zazazaza 06-01-2014

Mooi geluid maar je krijgt het er (op de radio na) niet uit. Eindoordeel: slecht

Een mooi vormgegeven geluidsbox, ik heb hem kado gekregen van een energiemaatschappij. Duidelijk blij gemaakt met een dood vogeltje. Het geluid is heel mooi, maar je krijgt het er niet uit. Op dit moment doet hij helemaal niets meer met de app (IOS), deze blijft zeggen dat hij de box niet kent en dat ik hem moet aanmelden. De keren dat hij het wel heeft gedaan viel het geluid weg of liep hij vast. De enige manier waarop hij wel werkt is op de radio met de knoppen aan de zijkant. Leuk, maar nu heb ik er nog steeds een cd-speler met boxen naast nodig om cd's af te kunnen spelen.

Brandman 31-12-2013

Besturing is traag en irriterend

Als het bedienen vlotter zou zijn steekt het met kop en schouders boven al de andere merken(sonos) uit maar nu is het wat bediening betreft een miskoop

appelflap 09-12-2013

prima geluid - app airstudio+ moet beter

primadelux geluid, als app werkt ook bediening makkelijk en compleet
jammer dat speellijsten radio en spotify regelmatig weg ?, leeg zijn, totaal vreemd,

denk erover om m terug te brengen

MauMau 19-11-2013

mooie speaker met geweldig geluid

De speaker op zich is geweldig. Mooi design (vind ik) en mooi geluid. Jammer genoeg valt de verbinding nog wel eens weg of blijft de air stream app vastzitten waardoor het geluid ook wegvalt. Hopelijk word dit nog verbeterd. Dit voor lief nemend ben ik dik tevreden.

Bert1234 31-10-2013

prachtig geluid bediening kan veel beter

Ik ben overdonderd door de geluidskwaliteit van dit systeem. Ik wist niet dat dit mogelijk was met mp3tjes ed. De bediening van het apparaat laat idd te wensen over en kost een beetje tijd om door te krijgen. Maar nu ik het door heb, ben ik er heel tevreden over. Ik hoop dat ze de app spoedig verbeteren want daar zit het probleem, er is veel meer uit te halen. Beetje een Philips probleem, super kwaliteit maar gebruiksgemak een beetje minder, ik zeg kopen !

Ryanne 19-10-2013

Helaas teleurstellen

Het geluid van Fidelio is prima. Een mooie volle klank. De app is verouderd en voor IOS niet vernieuwd. Wel voor Android.
Het afspelen vanaf je harde schijf of NAS gaat prima. Inernetradio en spotify lopen steeds vast. Het duurt dan heel erg lang voordat je de app weer kunt gebruiken. De box is dus retour gestuurd en vervagen door een god werken apparaat van een ander merk waar we deze problemen niet mee hebben.

Remko19 22-09-2013

Geweldig geluid, veel potentie, beperkte applicatie

Ik heb de aw5000 aangeschaft omdat ik heel veel muziek luister via streaming diensten (met name Spotify). Het geluid van de aw5000 is erg goed. Het apparaat heeft meer dan genoeg vermogen om een flinke ruimte te vullen met prachtig afgestemd geluid. Ik ben ook te spreken over het design, in mijn ogen simpel en strak. De aw5000 is erg makkelijk te installeren.
Het gebruiksgemak vind ik echter slechts redelijk. De app waarmee je de aw5000 kunt bedienen functioneert traag. Internet radio werkt snel maar de built-in applicaties zoals spotify lopen erg langzaam en lopen ook met regelmaat vast. Het laden van de afspeellijsten gaat erg langzaam en vergeleken met de applicatie van spotify zelf is de functionaliteit nog zeer beperkt (zo missen de radio en de ontdekken functie).
Al met al ben ik wel tevreden met de aw5000 maar hoop ik dat de app nog verbeterd gaat worden omdat dit de enige manier is om de aw5000 te bedienen. Het gebruiksgemak staat of valt dus bij de app. Tot nu toe vind ik het gebruiksgemak voor een apparaat in deze prijsklasse nog behoorlijk tegenvallen.

Anoniem 06-09-2013

Geen mappen meer na laatste firmware update

Irritant, na laatste firmware update, rond 04/09/13, zijn alle mappen leeg, zowel Spotify, als Tunein Radio. Leeg! Kan niet eens meer zoeken! Wat is er aan de hand? Gebruiksvriendelijkheid wordt steeds droeviger...