Dell.nl - Reviews & Ervaringen

0,0 Lees 6 reviews Schrijf een review

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Dell.nl.

Schrijf een review voor deze winkel

Deze winkel is in het afgelopen jaar nog niet beoordeeld en heeft daarom geen cijfer. Wil jij anderen helpen door het schrijven van een review? We verloten iedere maand onder alle reviewers 2 x € 250,-.

Schrijf een review

Echte reviews van echte gebruikers, door ons gecontroleerd op betrouwbaarheid.

Tonvog 11-11-2013 Via de website gekocht

Algemene score

1,0

Gemak
Op 24 september een all-in-one pc besteld en betaald bij www.dell.nl. Op 26 september werd de bestelling door Dell geannuleerd de bestelde pc was niet meer leverbaar. Tot op heden 11 november hebben we nog steeds het door ons betaalde bedrag niet terug gekregen. Hun website is dus niet gekoppeld aan de voorraad. Hiervoor krijgen ze een dikke onvoldoende

Service
Zie boven. Na vele telefoontjes en mailtjes van onze kant is het bedrag nog steeds niet terug geboekt. Wij als klant moeten begrip hebben voor het feit dat ze een Amerikaans bedrijf zijn. En dat het daardoor veel moeilijker is om het door ons betaalde bedrag terug te vinden. Er zou geen klantnummer aan verbonden zijn. Totaal geen begrip voor onze kant

Aanbeveling
Gezien onze ervaringen zie hier boven raden wij het. Iemand aan.

Extra toelichting
Zie hierboven

Review criteria:

Slecht
Slecht

Reageer

Ex Dell Klant 04-02-2012

Algemene score

1,8
Heel erg waardeloos. Kwaliteit, slecht, steeds scherm kapot of videokaart. Geen goede service. Helpdesk slecht bereikbaar, alleen door de week maar dan werk ik ja. Nooit doen.

Koop een computer bij een goede zaak ik de buurt, met puistige jongens die alles van computers weten en je goed kunnen helpen. Never Dell.

Review criteria:

Slecht
Slecht
Onvoldoende
Slecht

Reageer

RoeldeJ 05-10-2011

Algemene score

3,0
Het bestellen van een PC gaat redelijk eenvoudig op de website, maar zodra je betaald hebt (Ideal) blijkt de klant in een soort 'houdgreep' te zitten:

Na het afronden van de internet-bestelling krijgt de klant een Internet-ontvangstbewijs nummer, waarmee via de website een levertermijn opgevraagd kan worden. Bij mij stond er 45 dagen en dat is in mijn ogen onacceptabel lang.
De dag na de bestelling zou ik per mail een Klantnummer en Ordernummer moeten ontvangen....., de twee dagen erna nog niet.
Na verwoede pogingen om DELL telefonisch te benaderen (via een trucje een aantal malen een verkeerd ordernummer in te tikken voor de klantvriendelijk 'telefoon computer' ) wordt me verzocht om nog een paar dagen geduld te hebben.

Het heeft bij mij van maandag tot donderdag geduurd en diverse telefoontjes gekost en nóg kon men mij niet vertellen of de bestelling tijdig geleverd zou worden.
Enkele malen beloofde een medewerker mij op korte termijn me te informeren over de leverdatum.

Toen dit simpelweg niet gebeurde ben ik boos geworden en heb de bestelling geannuleerd (telefonisch) en weer beloofde de meneer om dat per mail te berichten binnen 10 minuten...... dat deed hij dus weer niet.

DELL beschikt ook over een webformulier waar klanten opmerkingen en vragen kwijt kunnen.......... geen enkele reactie ontvangen (:-((

Pas toen ik een vrouwlijke DELL employee aan de lijn kreeg en haar had verteld dat een collega van haar zijn beloftes niet nakomt, rolde wat later een mail binnen waarin hij meldde een 'aanvvraag voor annulering' had gedaan. (alsof ik nog moest wachten op instemming van het bedrijf DELL!)
Vervolgens moest ik per mail een 'betalingsbewijs' opsturen om aan te tonen dat ik inderdaad had betaald.

De betaling is nu gelukkig teruggestort waarmee mijn relatie met DELL definitief is beeindigd.

Redenen om niet in zee te gaan met DELL:
1. Niet vooraf bekend maken wanneer een levering kan plaatsvinden.

2. Als DELL de centjes binnen heeft denkt zij zich alles te kunnen permitteren en heeft geen fatsoenlijke gratis klantenservice voor alle informatie die de klant wil.

3. Garantie is standaard slechts één jaar terwijl gewone merken 2 of zelfs drie jaar geven.

4. Dell geeft de klant zeker niet het gevoel 'koning' te zijn. (bijna arrogant)

Review criteria:

Voldoende
Slecht
Slecht
Slecht

Reageer

Eric van Dam 02-10-2011

Algemene score

5,0
Mijn XPS Laptop ging helaas na 1 jaar en 2 dagen compleet ter ziele. De kwaliteit van deze laptop was overigens zowiezo al erg slecht. (bol staand keyboard, haperende knoppen, flitsend beeld) Via de Dell site kon ik niet om garantie vragen, want na het intypen van het serienr. kreeg ik vrolijk het bericht dat de garantie was verlopen en er was geen optie om verder te gaan of iets anders te doen. Heb toen maar via live chat om hulp gevraagd. na lang wachten eindelijk iemand die me zou kunnen helpen. Die gaf me uiteindelijk een link. Via deze link kon ik hulp/garantie aanvragen ! maar je raad het al... Moest weer mijn serienummer invullen, en kreeg wederom het bericht van dell dat ik moest wegwezen met mijn 1 jr oude laptop. De Nederlandse wet lappen ze gewoon aan hun laars. mijn Dell is in de kliko beland, ik koop echt nooit meer iets bij deze tent.

Review criteria:

Voldoende
Onvoldoende
Voldoende
Slecht

Reageer

XPS-down 15-09-2011

Algemene score

4,5
Erg mooie specificaties (helaas geen zicht op harddisk indicatie-led dan weet je of de computer eindelijk zijn opstartprocedure heeft doorlopen en je op volle snelheid kunt werken). Het grootste probleem blijkt na een hittecrash: de support is niet in staat om weer een correct werkende computer tot stand te brengen. Je wordt als eindgebruiker zelfs geacht daar enorm veel tijd in te steken. Stel je eens voor dat een autodealer zo de problemen met je auto zou oplossen: toch volstrekt onacceptabel! Vele uren aan de telefoon, bij de computer en ook daarna. Zelfs via direkt inloggen op de computer is het tot nu toe nog steeds niet gelukt om de XPS van de problemen af te helpen. Al meer dan 2 maanden kan er niet mee worden gewerkt! Ben zelfs daardoor gedwongen om een tweede laptop aan te schaffen, want 2 maanden zonder computer wordt door je omgeving niet geaccepteerd. Denk aan rekeningen die via internet worden verstuurd en moeten worden betaald. Dus toegang tot je bankrekening is ook niet mogelijk. Bij de support van DELL zitten vriendelijke mensen, maar de communicatie verloopt soms met enorme problemen en het kennisniveau is tot nu toe ontoereikend gebleken om mijn probleem op te lossen. Op een aangetekende brief wordt door DELL-Amsterdam niet gereageerd. En nu, na die kostbare investering, inclusief al die aangeschafte software ..... ?

Review criteria:

Voldoende
Onvoldoende
Onvoldoende
Slecht

Reageer

ikke48 13-09-2011

Algemene score

2,3
de service is zeer slecht en je wacht zomaar 2 maanden op een harde schijf
terwijl ze aan de telefoon zeggen dat je het binnen 2 dagen thuis hebt,

Review criteria:

Slecht
Slecht
Slecht

Reageer