Philips HF3485

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HF3485 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

MaikeJo 29-09-2012
Geschreven voor: Philips HF3485

Wat ik positief vind aan de HF3485 is dat het lichtniveau in 20 stappen kan worden ingesteld. Er zitten 4 standaard wekgeluiden op, maar als je er een USB stick met muziek insteekt, kun je wakker worden met welk deuntje dan ook (zie ook de website van Philips, waar je meer wekgeluiden kunt downloaden). Handig is ook de knop aan de zijkant (hoewel hij wel wat ver uitsteekt) en waarmee je 2 standaardwektijden kunt instellen. Om de snoozefunctie te gebruiken hoef je de wekker alleen maar even aan te tikken, dan stopt het geluid/muziek voor enige minuten. De lamp blijft wel branden.

Wat ik een nadeel vind aan deze uitvoering, is het grote aantal stappen dat je moet nemen om de helderheid van het display aan te passen. Er zijn 4 gradaties, 's nachts wil ik dat er niet teveel licht van het display komt, dus dan zet ik hem op '1', overdag zet ik hem op '4' om de tijd goed af te kunnen lezen als ik wat verder van de wekker af ben. Maar dat is een heel stappenplan, elke avond en elke ochtend, om dat in te stellen. Terwijl dit bij een voorgaand model van de Wake up Light gewoon een knop bovenop het apparaat was, die je meerdere keren indrukte om van sterkte te switchen. Maar goed, dat is dan ook het enige nadeel dat ik ondervind bij dit apparaat, verder is hij erg mooi en heel handig.

Bert de Visser 18-01-2012
Geschreven voor: Philips HF3485

Apparaat gekocht met als doelstelling met meer energie wakker te worden. (Ze promoten met een onderzoek op de Noordpool betreft een natuurlijke situatie nabootsen). Omdat het apparaat érg beroerd werkt, en niet praktisch is, is het in mijn ogen een waardeloos, slecht bedacht product. Tekortkomingen:

- De bediening is niet inuitief: Zoeken naar knoppen, het menu bedienen en de trigger besturen is een ramp. Hiervoor een extra nachtlamp neergezet (Functie van nachtlampje komt dus te vervallen) Nog niet over de trigger gesproken die kan blijven hangen waardoor de lamp in 'Testmodus' valt!
- Betreft de vormgeving, het ziet er leuk uit, maar de 'draaiknoppen' en 'trigger' zijn van zo'n beroerde kwaliteit dat de vormgeving een dikke onvoldoende verdiend. Hou er rekening mee dat het een vrij groot en hoog apparaat is!
- De ingebouwde wekgeluiden zijn van zeer lage kwaliteit. Komop Philips, dit moet beter kunnen!
- Bij het aanspringen van de lamp is er een duidelijke brom/sis te horen. Hierdoor ben ik al na 2 minuten 'licht' wakker. Niet door de wekker of het lichteffect, maar het gesis van het apparaat.
- Tijd wordt duidelijk weergegeven en is in 4 contrastniveaus in te stellen. Is dit dan het enige pluspunt?
- Geluid klinkt té blikkerig!

Philyvo 03-07-2012

Beste Bert. Ik vind het ronduit bizar, uw waardering met een 1. Temeer daar (óndanks uw waardering, zo'n 10% -11 reviews- van het totaal) het gemiddelde toch heus tegen een 8 aanschuurt.

Heeft u er al aan gedacht de lamp te ruilen voor een nieuw exemplaar alvorens zo 'tekeer' te gaan?

Ikzelf heb goede ervaringn (op matige -intuïtieve- bediening na) met een model van de tweede lichting. Ik kan mij niet voorstellen tussen die en deze generatie Wake Up Lights zo'n grote kwaliteitsval heeft plaatsgevonden.

Mijn advies aan u luidt: omruilen!

Ik ben ieuwd naar een volgende beoordeling uwer.

Yvo

Amstelodamum

tommycat 13-10-2011
Geschreven voor: Philips HF3485

Philips presteert het wederom; een prima vormgegeven product met een paar grove missers op gebruikersvlak.

Eerst maar eens de tekortkomingen:
- De bedieningstoetsen aan de voorzijde zijn klein en in het donker niet te onderscheiden (ook moeilijk op de tast te bedienen).
- Het laagste geluidsniveau van de radio is veel te luid voor de slaapkamer (als je partner geen radio wil luisteren). Hiervoor gebruikte ik de philips AJ8930 wekkerradio (met cd) welke wel prima te regelen was. Ter illustratie; de vorige wekkerradio had ik het volume altijd op 3 staan en dit was ideaal. Bij deze staat hij op 1 al te luid.
- Het meest bizarre waar niet over nagedacht is; het geluidsniveau wat je 's avonds kiest (b.v. inslapen met radio) is tegelijk het geluidsniveau voor ontwaken! Dat is natuurlijk vreemd; deze zou je afzonderlijk moeten kunnen instellen.
- Ditzelfde geld voor het licht; stel je het licht de avond ervoor in om b.v. een boek te kunnen lezen op stand 5, dan is dit automatisch de ontwaaklichtstand geworden... Niet over nagedacht; aangezien je in de morgen meer licht nodig hebt om te ontwaken.
- Op de AJ8930 was met 1 druk op de knop de radio in te stellen om 15, 30, 45, 60 minuten aan te gaan om daarna vanzelf uit te gaan. Dit gebruik ik vaak bij naar bed gaan. Nu moet ik dit via het menu met 5 of 6 toetsaanslagen regelen.

Postitief is de vormgeving en de bouwkwaliteit.

Milan Mohrs 16-11-2011

Bedankt dat je de kwestie van het geluids- en lichtniveau hebt belicht. Dit was bij de eerste en 2de generatie Wake Up Lights al net zo ingesteld, echt heel vreemd geregeld.

Ik weet nu dus dat ik naar een ander merk op zoek moet.

-f- 10-09-2011
Geschreven voor: Philips HF3485

Wat een mooie uitvoering van de wake-up light.
Dit is model nr wat we hebben.
De eerste was met een gloeilamp. Die werkte prima.

Toen 2 dezelfde gekocht. De variant met de spaarlamp. Die was niet fijn. Spaarlamplicht was niet mooi van kleur en hij zoemde heel licht wat je overdag niet hoort maar 's avonds als het stil is wel. Simpel gezegd: spaarlampen zijn gewoon niet goed geschikt om te dimmen. Beide lampen vertoonden defecten binnen de 2 jaar garantie en we hebben we van Philips 2 nieuwe opgestuurd gekregen. Prima service dus.

Nu hebben we dit model met de halogeen lamp. Mooi licht. Dimt mooi egaal. Mooie vormgeving. Uitzetten met een eenvoudige tik op de lamp waar je wilt.
Bij de laagste dimstand was het licht voor mij te fel en de hoogste stand was extreem fel. Ja wat wil je met 100 watt halogeen. Daar kan je een stadion mee verlichten. Heb de 100 watt halogeen steeklampje vervangen voor een 35watt. Nu is de laagste dimstand aangenaam en er komt nog meer dan genoeg licht af om lekker wakker te worden. Bovendien spaart het energie.
Heel tevreden, door deze manier van wakker worden is wakker worden met een normale wekker een straf.

awknop 09-09-2012

Volledig eens met de opmerking over de lamp. Ik heb de 100 watt lamp vervangen door een 20 watt lamp. Dat gaat al een stuk beter (ik gebruik dan stand 4 om wakker te worden), maar ik ga terug naar 10 watt. Wat ook bijzonder hinderlijk is, is dat de lamp als hij aangaat eerst een moment bijna vol brand en dan terugregelt. Van die flits wordt ik soms al wakker.

naam1925 23-02-2011
Geschreven voor: Philips HF3485

Het is heerlijk en ontspannen wakker worden.
Je kunt je eigen geluid kiezen om mee te ontwaken.
Maar het licht dat langzaam als een opkomende zon verschijnt ontspant.
En meestal ben je dan al wakker voor dat je wekker afgaat.
En het verschil bij andere wekkers is dat je dan zo uit je slaapt wordt gerukt.
Ik had deze wekker jaren eerder moeten kopen.
En je hebt 2 in 1,wekker en lamp.
Dus de lampen konden ook weg van het nachtkastje.

aazijlstra 17-02-2012

Deze Philips HF3485 maakt me nu al meer dan een jaar geleidelijk en vrolijk(!!!) wakker met vogelgeluiden. Heerlijk!
Wel moet ik aangeven dat het me flink wat tijd heeft gekost om hem te leren bedienen. De knoppen kunnen slimmer volgens mij. Maar nu ik getraind ben gaat het prima.
Ik geniet elke ochtend van het prachtige licht. Een welkome aanvulling op het schaarse natuurlijke winterdaglicht.

MThW 26-01-2011
Geschreven voor: Philips HF3485

Wekkergeluiden zijn prettig en het lichteffect ook, zowel zonsopgang als zonsondergang. Ik ga nog proberen wat leuke geluiden op te nemen om via de usb af te spelen.

Het design kan me niet bepaald bekoren: te groot, een kruising tussen een ufo en een lampekap, maar smaken verschillen, dus laat dat je niet tegenhouden.

Geluid van de radio is niet ok als hij te hard staat, maar voor mij is dat niet relevant, omdat ik dat harde geluid niet wil bij slapen en opstaan.

Conclusie: voldoet prima, prettig wakker worden en inslapen en daar is hij voor bedoeld.

insider-Rura 25-01-2011
Geschreven voor: Philips HF3485

Na eerst een goedkopere versie te hebben gehad van een ander merk hebben we nu de Philips HF3485 in huis gekregen om uit te proberen via het Insiders panel. Het mag genoeg zeggen dat wij blij waren deze weklamp te kunnen houden nadat we eerst de gelegenheid hebben gehad deze uit te proberen. De vormgeving is mooi, de geluiden prettig en er is zelf de mogelijkheid om via usb eigen geluiden toe te voegen.
Lichtsterkte is goed regelbaar en de inslaapstand van de lamp is zeer prettig. Wij zijn er zeer tevreden mee!

insider_mark 20-01-2011
Geschreven voor: Philips HF3485

Geweldig apparaat. Heb hiervoor een eerdere variant gehad van de wake up light, maar deze weet de negatieve punten van het andere toestel teniet te doen. Staat een stuk steviger op het nachtkastje, display is goed af te lezen en geluid bevat geen geruis meer. Verder klinkt het geluid uit deze w.u.l. heerlijk vol.

(Als insider betrokken bij een word-of-mouth campagne)

Baudirover 06-01-2011
Geschreven voor: Philips HF3485

Heb me deze HF3485 aangeschaft na 2 jaar één van de eerste Philips wake-up HF3461 gebruikt te hebben.
Dit zijn volgens mij de voor- en nadelen vergeleken met mijn vorige wake-up light :
Voordelen :
- Handige instelknoppen (voorgevormd zodat je ook in het donker de juiste licht- en radioknop kan vinden) die ook minder lawaai maken tijdens het indrukken.
- Met de USB aansluiting kan je zelf alle mogelijke geluiden s'morgens laten afspelen
-Je kan nu ook de radio en/of licht instellen zodat het na een bepaalde tijd automatisch uitschakelt
- De zonsopgangssimulatietijd kan verkort worden tot 20min (standaard = 30min, maar niet altijd handig als je om 7u wil opstaan en vanaf 6u30 het licht al begint te schijnen.
- Gemakkelijk 2 instelbare alarmtijden
- Geen zoemgeluid van het apparaat, vorige HF3461 heeft dit wel (soms zoemt de transfo s'nachts)
Nadelen :
- De helderheid van het display is s'nachts veel te helder, zelfs op de laagst instelbare helderheid, moet er iets voor plaatsen wegens het nog "felle" display
- Lichtintensiteit is niet meer traploos regelbaar (20 stappen) wat bij de HF3461 wel kan
- Geluidskwaliteit luidspreker is nogal dof

forzamama 23-12-2010
Geschreven voor: Philips HF3485

Deze wake-up light heeft me nog niet overtuigd.

Hij is erg makkelijk in gebruik, ziet er heel mooi uit (Maar is te groot voor in mijn kast welke naast mijn bed staat...) en de geluiden die hij maakt zijn goed en helder. Wanneer hij gewoon op het nachtkastje staat is er geen enkel (al dan niet mechanisch) geluid te horen. Dat is fijn.

Maar ik weet niet of het wakker worden nu makkelijker gaat of beter is. Ik ben een echt ochtendmens en sta sowieso gemakkelijk op. Ik merk geen extra positieve effecten.

Adnamra 13-12-2010
Geschreven voor: Philips HF3485

Het apparaat instellen met de bijgeleverde gebruiksaanwijzing is heel goed te doen.
Direkt de extra geluiden van de Philips site gedownload en op een stick gezet en uitgeprobeerd. Werkt perfect! Het enige minpunt (maar verwaarloosbaar) is, dat bij de twee verschillende wektijden niet twee verschillende geluiden ingesteld kunnen worden.
De lamp uitgeprobeerd op maximale lichtsterkte en dat is een behoorlijke pit licht, daarom na het ontwaken de lichtsterkte een paar stappen teruggezet en de opstarttijd van de lamp ook even teruggedraaid.
De lichtsterkte van de display en de geluidssterkte van het alarm zijn goed instelbaar.
Het is inderdaad relaxed wakker worden van het licht, ook helemaal geen behoefte gehad om nog weer eens om te draaien.
En toen begonnen de vogeltjes op het ingestelde tijdstip. Geweldig! Wat een vooruitgang in ontwaken. Klasse!

D. deWit 06-11-2010
Geschreven voor: Philips HF3485

Deze wake-up light is de nieuwste in het assortiment van Philips en na het lezen van wisselende reviews van eerdere uitvoeringen toch voor de nieuwste gegaan (en daarmee dan ook hopelijk de beste).
Nou, ik moet zeggen, heb hem nu een week en dit is echt geweldig wakker worden; de lamp geeft een heel mooi warm licht dat best fel kan worden, maar ik vind dat fijn, is echt net een zonnetje in je kamer. Je kan de lamp ook zachter instellen, net als het geluid en de tijdsdisplay. Sommige wekkergeluiden zijn zo relaxed dat je eigenlijk nog wel even wilt blijven liggen: ik heb ze nu allemaal uitgeprobeerd en bleek bijvoorbeeld dat de tjilpende vogeltjes in het bos net iets te ontspannen waren.. ik heb 4 keer gesnoozed en lag nog in halve dromenland. Snoozen is makkelijk, je geeft een tikje op de top of de zijkant en hij snoozed. Je kan via de usb ook nog extra alarmgeluiden toepassen, die kan je gratis van de philips website halen. Vooral het strand en de buddhistische geluiden zijn goede wekkers. Al met al echt een geweldig apparaat. Hij maakt geen rare zoomgeluiden, de lamp flikkert niet en hij ziet er qua vormgeving mooi strak uit.