Medisana Sac

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 31 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Medisana Sac op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,2

Willem Verwijs 27-11-2012
Geschreven voor: Medisana Sac

inmiddels een jaar verder, dus een aangepaste review.
het ding doet wat ie moet doen… bijtijds aan gaan en dat dat op 2 tijdstippen kan, kan handig zijn. het geluid vind ik niet belangrijk en staat uit. de display gebruik ik evenmin. de tijd instellen is, zoals ik in mijn eerdere review aan gaf, onhandig om te doen, maar toen ik het apparaat een paar weken uit het stopcontact had gehaald was ik blij met 2 dingen: 1. via rds stelt hij zelf de juiste tijd in en 2. de ingestelde alarm tijd had hij onthouden evenals het volume van het geluid (0). dat vind ik wel wat punten waard voor gebruiksgemak. maar de cruciale vraag is: zou je hem weer kopen als ie kapot zou gaan? die vraag is eenvoudig te beantwoorden: ja. de kans dat ik ditzelfde model weer zou kopen is zeer groot

Willem Verwijs 06-10-2011
Geschreven voor: Medisana Sac

het geluid gebruik ik niet van dit ding. hij gaat op tijd aan, geeft goed licht en gaat na 1 uur uit. hij is wat onhandig te bedienen en het programmeren van de inschakeltijd is onhandig, maar ja... hoe vaak doe je dat? de display heb ik uitgeschakeld want voor de tijdweergave gebruik ik een andere wekker met grotere cijfers

DreBer 08-09-2011
Geschreven voor: Medisana Sac

Wat een miskoop. Ongelofelijk omslachtige manier om in te stellen (wie dit bedacht heeft zeg...). Het ding is ook veel te licht, dus altijd 2 handen nodig om in te stellen (tegen de wand aanzetten helpt).
Sinds een maand is 3FM niet meer helder te ontvangen. Ook niet na handmatig zoeken. Het is een grote ruis/stoorzender. Daarnaast gaat de de radio ook zo'n 7 min na het wekken vanzelf ineens veel zachter. Er staat dus nu een 2e wekker bij voor de zekerheid. Dit is natuurlijk onzinnig.
Ik ben natuurlijk de aankoopbon weer eens kwijt anders had ik dit onding allang ter reparatie aangeboden.
Het was handiger geweest om meer geld uit te geven voor een goed apparaat.

DreBer 10-04-2011
Geschreven voor: Medisana Sac

Leuk verzonnen manier om wakker te worden.
Maarrr: er omslachtig om in te stellen. Minimaal 12 x overnieuw beginnen om juiste tijden, volume, lichtsterkte en zender in te stellen.
Verder te licht in gewicht dus altijd vasthouden om een knopje in te drukken omdat ie anders wegglipt.
De zgn. "Demoknop" is bijzonder irritant. Allerlei mogelijkheden komen langs op volle licht- en geluidssterkte. Loeihard en onnodig lijkt me.
Het geluid is mono en blikkerig/plasicerig. Jammer, ik had op een prettig geluid gehoopt. Dit geldt ook voor de natuurgeluiden die je kunt kiezen.
Misschien dat Medisana deze verbeterpunten mee kan nemen in de volgende serie. #hint

troubadour 22-09-2010
Geschreven voor: Medisana Sac

Het licht is heel aangenaam, maar het geluid is 3 x niks: ten eerste irriteert een vogel die elke drie seconden hetzelfde zingt, ten tweede is het geluid schraal en overstuurd, en ten derde: als je wakker bent en snel dat gekras wilt uitzetten... gaat het lekkere licht weer uit! Heel vreemd dat op dat moment de harder/zachter knoppen van licht en geluid niet functioneren.
Enige oplossing voor mij: geluid op nul zetten, het licht laten aanzwellen en dan mijn oude wekker laten afgaan.
(Hoewel, aanzwellen? Ik vind de eerste stap al meteen vrij groot...)
Verder vraagt het instellen van de wekker om veel te veel stappen, en als je niet heel goed op de volgorde let moet je steeds weer overnieuw beginnen.
Verder is het apparaat te licht van gewicht, je moet hem vasthouden om te kunnen bedienen.
De kleuren zijn een leuk grapje (wat heeft het met relaxen te maken?) maar het zou pas mooi zijn als ze echt in elkaar zouden overvloeien.

Anoniem 17-07-2010
Geschreven voor: Medisana Sac

Verschrikkelijk onding! Gekocht bij de Kijkshop en kon hem gelukkig binnen twee weken terugbrengen=geld retour. Heeft geen dag goed gefunctioneerd wat ik ook probeerde. Verspringende tijd s'nachts: dus gewekt worden midden in de nacht of helemaal niet zodat je je versliep. Slechte radio ontvangst terwijl ik op een steenworp afstand van een zendmast woon. Kwaliteit speaker is ook ver beneden maat, met een beetje goede ontvangst klinkt het nog hooguit redelijk. Wekker weegt ook vrij ligt en qua degelijkheid maar zozo dwz goedkope plastic crap feeling. Kost inderdaad goedkoper dan een Philips, maar goedkoop is in de regel duurkoop bij deze.

adtje 01-03-2010
Geschreven voor: Medisana Sac

'Sinds enige tijd zijn wij in het bezit van een medisana Sunrise Alarm Clock.
Wat is dit een naar apparaat. De knopen zijn te klein en de manier van programeren is echt waardeloos. Omdat een knop meerdere functie's heeft springt het programma van radio naar licht enz. Het geluid instellen is ook een ramp. Kortom als u overweegt dit apparaat te kopen, niet doen of u moet zin hebben om voor het slapen gaan, in een stress situatie te komen.

oretet 24-02-2010
Geschreven voor: Medisana Sac

Tot op heden ben ik zeer teleurgesteld.

Wanneer de wekker afgaat hoor ik een harde Tik.....het moet toch de bedoeling zijn dat ik langzaam wakker word. Dit probleem kan ik nog mee leven al is het natuurlijk niet de bedoeling.

Iets anders is veel erger. De wekker verspringt willekeurig van tijd, afgelopen nacht was om 01:30 uur nog alles normaal, echter toen ik vanochtend wakker schrok was de wekker niet afgegaan en stond vrolijk 11uur! later. Dit is dus totaal onaanvaardbaar, je zal maar even je vlucht missen om dat je wekker niet afgaat. Ik was gelukkig alleen te laat op m'n werk. Tevens als ik op de grote snooze knop druk gaat de tijd een uur naar voren, dus moet ik die daarna weer opnieuw instellen.

Al met al dus echt een droevig apparaat, moeilijk in te stellen, met (te) kleine knopjes

niekodemus 16-02-2010
Geschreven voor: Medisana Sac

Onlangs hebben we deze wekkerradio tijdens een aanbieding gekocht. Met name voor dit apparaat gekozen i.v.m. de verschillende opties en het feit dat je 2 verschillende wektijden kunt instellen. Al met al valt het een beetje tegen. Het instellen is een heel gepriegel met kleine knopjes en kost veel tijd. We hebben daarom een gewone wekker er toch naast staan om, indien nodig, een keer een andere wektijd in te stellen. Het geluid is niet geweldig en niet traploos in te stellen. De knopjes zijn zo klein dat je 's ochtends nog wel eens op de verkeerde knop wilt duwen en bv. het tweede weksignaal niet afgaat. De RDS werkt bij ons trouwens wel naar behoren. Al met al wel een aardige gadget maar niet goed doordacht en uitontwikkeld (daarom waarschijnlijk ook goedkoper dan bv. een philips).

Cybermom 22-01-2010
Geschreven voor: Medisana Sac

Na de reacties op het moeilijk instellen van het apparaat begon ik wel ff te twijfelen. Maar omdat ik dit apparaat heb gekocht voor en zeer schappelijke prijs wil ik het toch een kans geven. Inderdaad tikt het apparaat bij het afgaan van het alarm. Voor de rest wil ik het nog afwachten.

satturk 09-12-2009
Geschreven voor: Medisana Sac

Ik ben super tevreden met deze lichtwekker. ik heb de nieuwste versie en heb in Amsterdam een prima RDS signaal.
Voorheen zette ik altijd mijn telefoon als wekker en ik schrok me elke keer weer rot als ik wakker werd.
Nu word ik lekker relaxed wakker en dat doet mijn humeur de rest van de dag ook goed.

de wekker had van mij wel wat zwaarder gemogen,maar ja je kan niet alles hebben.

thespeed 01-12-2009

----------Update review, 1-12-2009----------
Ik heb deze wekker vanaf het begin. Ook ik had last van het verspringen van de tijd.
Nu had mijn wekker last dat bij bij het aanzetten van het licht een tikkend geluid gaf door de speaker. Nu heb ik die van mij terug gestuurd naar Medisana.

Ik heb een nieuwe binnen gekregen en deze heeft geen last van het tikkende geluid.
Verder kun je bij deze het RDS signaal uitzetten. Bij de handleiding hadden ze er een los blaadje tussen gelegd.

Ik citeer:
Belangrijke aanvulling op de gebruiksaanwijzing SAC 45100
In sommige streken is de ontvangst van het RDS signaal problematisch. Als er problemen met de automatische tijdsinstelling optreden, schakel de RDS functie dan uit en stel de lichtwekker handmatig in. (Je ziet nu een RDS ON of RDS OFF text in het scherm)

Je kunt bij deze nieuwe versie dus het RDS signaal uitzetten!!!.(zelf is hij bij mij nog niet versprongen)

Wat mij wel opviel is dat als de lamp op de hoogste stand (20) staat dat hij dan stoort op de radio. Als je hem wat dimt dan heb je hier geen last van.

Ik denk dat de oude versie van deze wekker nog in veel winkels verkocht worden.
Dat is ook de reden dat ik hem naar Medisana heb verstuurd en niet heb geruild in de winkel.

Al met al ben ik er nu goed tevreden over en ik hoop dat anderen wat hebben aan deze informatie.

----------1e review, 25-5-2009----------Ik heb deze wekker nu 3 weken in bezit. En dit is inmiddels het 2de exemplaar.

De eerste wekker kon geen zender en geen tijd meer ontvangen na 1 dag gebruik.
Daarom deze omgeruild voor een andere.

Nu heb ik de 2de alweer een tijdje en deze werkt goed.
Althans dat idee had ik, maar gisteravond stond de tijd opeens 3 uur verkeerd.

Vandaag gekeken naar andere wekkers met een wake up light functie maar dan kom je al op die van Philips uit.
Deze is erg duur met veel minder functies.

Het ontvangst van de zenders op mijn wekker is goed dus ik denk dat het ontvangst soms niet goed is, of dat een zender de verkeerde tijd verstuurd.

Nu zit de centrale antenne
aansluiting dicht bij de wekker en ik heb een oude audio stekker met 3,5 mm stekker doorgeknipt.
Aan de andere kant kun je dan zo een antenne stekker zetten.

Let op.. de massa is het antenne signaal op de 3,5 mm plug.

Ik heb ook al gehoord dat bij sommigen een andere antenne goed helpt. Dit heb ik zelf niet geprobeerd omdat bovenstaande aansluiting tot nu toe goed werkt.

Eigenlijk is de enige nadeel van deze wekker het probleem met de RDS tijd.
Deze kun je jammer genoeg niet uitschakelen.

Tarik01 01-11-2009
Geschreven voor: Medisana Sac

Echt een toppertje en heel betaalbaar. Ik ben echt super tevreden en ervaar echt verschil met opstaan. Ik sta gewoon veel vrolijker op.

Mazimo 29-10-2009
Geschreven voor: Medisana Sac

Pas gekocht, echt ontspannen wakker worden. Een half uur voor de wektijd gaat langzaam de zon op in mijn kamer. Keuze uit 8 natuurgeluiden en de radio. Ben er dik tevreden mee en dat nog eens voor een zeer betaalbare prijs.

Wim Spaans 26-09-2009
Geschreven voor: Medisana Sac

Ik plaats deze review omdat je zou denken dat Medisana nu tijd genoeg heeft gehad om het verspringen van de tijd te verhelpen. Ben nu aan de derde toe en deze gaat wederom na 1 dag al weer terug naar de Media markt. Ook bij deze verspringt de tijd midden in de nacht. Ik ben al een paar maal midden in de nacht op gestaan !!

Ik ga maar weer terug naar een gewone radiowekker

ferdih 03-07-2009
Geschreven voor: Medisana Sac

Wanproduct! Van alles geprobeerd om RDS tijdsignaal geslaagd te krijgen bij eerste instelling. Krijg steeds melding: failed. Tijd met de hand ingesteld, volgens de gebruiksaanwijzing heb je dan wel een afwijking van 6sec per dag. Echter liep mijn wekker na een maand al 10 minuten achter. Kwalitatief is deze wekker ook slecht. Gewicht is bijna niks zodat bij elke aanraking de wekker verschuift. Instellen met de kleine priegelknopjes onderop is ook al een crime. Voor je het weet raak je de grote snooze/demo balk aan welke vlak eronder zit en kan je weer opnieuw beginnen. Wekgeluiden zijn inderdaag erg nep en ontvangst radio is slecht tot redelijk (dicht bij raam met heldere hemel). Enige wat een beetje goed is aan deze wekkerlamp, is de lamp zelf. Uiteraard retour winkel gebracht en nu een goede wekkerradio aangeschaft.

MB1972 21-06-2009
Geschreven voor: Medisana Sac

Een maandje of 2 geleden het eerste exemplaar gekocht welke, zoals bij vele andere mensen, op willekeurige tijdstippen verkeerde tijden aannam. Erg hinderlijk voor iemand met vroege diensten. Ontdekt dat de wekker langer 'goed' bleef lopen als de antenne van de radio eruit is, maar na de zoveelste keer van bijna verslapen, toch teruggebracht. Nieuw exemplaar paar dagen geleden gekregen, deze liep na de eerste nacht alweer verkeerd. Deze meteen weer teruggebracht, en met bijbetaling toch maar philips genomen (veel duurder, veel minder opties, maar een tijd die tenminste wel goed loopt, en daarvoor koopt met toch een wekker?)

Kortom, bedenk u voor aanschaf goed wat u wilt. Een echte werkende wekker of leuk speelgoed met lichtjes en geluidjes. Alleen voor het tweede zit u met deze medisana goed..

jordy5 22-04-2009
Geschreven voor: Medisana Sac

Heb dit apparaat een tijd terug gekocht. Op zich erg tevreden, aangezien er een hoop functies opzitten. Dit model heeft een vervelende klik in de radio, maar verder wel OK.

Na een paar dagen kreeg ik het bekende probleem dat de tijd was versprongen en helaas gebeurde dat niet 1x. Dus ook ik heb hem teruggestuurd naar de winkel en een nieuwe gekregen.

Na een week, weer gehad dat de klok onbetrouwbaar is en niet gewekt werd. Aangezien ik geen lamp had gekocht (maar een wekker), medisana gebeld.Erg vriendelijk en mocht hem zsm naar hun toesturen om gegarandeerd een correct werkend apparaat te krijgen (was iets met een batch).

Deze nieuwe had geen vervelende klik (wel minimaal geluidskwaliteit), maar leek prima.

Helaas nu na een week WEER de tijd versprongen en helaas dus tot de ontdekking gekomen dat medisana dus klaarblijkelijk hoopt dat klanten dan maar genoegen nemen.

Opnieuw de vriendelijke klantenservice gebeld en zij stelde voor het geld terug te storten. Zonder dat ik hierom vroeg, want vroeg om een oplossing.

Ik raad dus aan (tenzij je een dure lamp wil of ergens woond waar de RDS 100% betrouwbaar is), zou ik doorsparen.

looneyhill 21-04-2009
Geschreven voor: Medisana Sac

Ik heb deze lichtwekker circa een maand in gebruik. Op zich bevalt ie prima, maar ook ik heb helaas een aantal keren last gehad van verspringing van de tijd. Net even met Medisana gebeld en ook ik kon de wekker probleemloos terugsturen en een nieuwe ontvangen. Aangezien dat het voor mij 5 minuten fietsen is om naar Medisana te gaan, heb ik kunnen afspreken om morgen bij hun zelf de wekker om te ruilen. Dit was geen enkel probleem.
Dus ook ik ben zeer tevreden met hun service! Toppie!

Brute Bertus 10-03-2009
Geschreven voor: Medisana Sac

Ik heb inmiddels mijn tweede wekker in bezit. De eerste sprong in de nacht naar willekeurige tijdstippen.

Dit is een bekend probleem bij een productiebatch van omstreeks december. Ik heb contact gehad met Medisana en ze zijn bekend met het probleem.

Ik kon het defecte apparaat kosteloos opsturen en kreeg na een week een nieuwe terug. Een goede service.

Verder werkt het apparaat prima, alleen is het erg licht zodat het makkelijk verschuift bij het bedienen. Je hebt dus twee handen nodig.

Elly 24-02-2009
Geschreven voor: Medisana Sac

De wake up light 5 dagen in bezit. De eerste 3 dagen niet als wekker gebruikt, laatste 2 dagen wel. Wekker is totaal onbetrouwbaar. De tijd verspringt midden in de nacht, waardoor we al om half 4 's nachts wakker werden, omdat de wekker vanzelf al naar half 7 was gegaan. De tweede nacht om half 4 stond de klok ineens op 19.17 uur, terwijl we tevoren wel 3 x de tijd gecheckt hadden. Deze wekker/lamp gaat dus vandaag terug naar de winkel.

Overwinteraar 20-02-2009
Geschreven voor: Medisana Sac

Goede, relatief goedkope wake up light. Kwaliteit van licht (LED-verlichting, max 10 watt), dimbare display en wake up geluiden is prima.

De lamp heeft de nodige opties, die eenvoudig te bedienen zijn.

De radio en RDS functie (aansturing klok) zijn echter wel beroerd. Aangezien ik dit apparaat niet voor de radio kocht en prima in staat ben de tijd zelf in te stellen, is de antenne inmiddels uit de radio verdwenen.

Kortom, wil je rustig wakker worden met licht en natuurgeluiden, dan is dit een goede en goedkope (ook in gebruik) optie.

Opteer je voor een goede wekkerradio met zelfregulerende klok, dan zou'k even verder kijken...

Sander Schuurman 14-02-2009
Geschreven voor: Medisana Sac

Totaal onbetrouwbaar apparaat. De eerste Medisana wakeup light die ik kocht, heb ik na een dag terug gebracht, omdat de RDS functie niet goed werkte en de tijd midden in de nacht versprongen was, waardoor ik enkele uren te laat op mijn werk kwam. Nieuwe meegenomen, die een paar maanden naar behoren werkte. Door de lage prijs kan ik de vreselijke geluidskwaliteit en het feit dat zelfs de laagste licht stand me doet wakkerschrikken door de vingers zien. Vannacht is dus weer de tijd versprongen(gelukkig heb ik sinds die laatste keer 2 wekkers) en behalve dat, na het resetten veranderde het display constant van kleur, of viel het uit. Na nog enkele keren de stekker eruit getrokken te hebben, gaat nu automatisch de 'relax' functie aan, wat inhoudt dat de lamp constant van rood- naar blauw- naar paars, enz. verspringt. De Medisana gaat zometeen terug naar waar hij vandaan kwam en er komt een Philips voor in de plaats. Voor mensen die goedkoop aan een wake-up lamp hopen te komen zou ik aanraden; spaar nog even verder.

margreet76 20-01-2009
Geschreven voor: Medisana Sac

ook ik heb een sunlight van medisana gekocht en gaat ook weer terug naar waar ik hem gekocht heb,ook de mijne verspringt continu van de tijd af en heb dus nu ook een veel te dure leeslamp,heb contact gehad met medisana en daar werd mij verteld dat het een bekend probleem is die bij 3% van de apparaten voordoet.
ik moet hem nu terug sturen en krijg mijn geld terug,ik overweeg nu toch de wake-up light van philips te kopen,kijken of dat beter werkt

Sarah79 08-01-2009

Hallo allemaal,

Ik ben zoo blij dat ik ondanks veel (op deze pagina) negatieve reviews toch heb besloten om de veel goedkopere én uitgebreidere variant van de Philips Wake Up light te kopen.

Het is geen apparaat waarbij je niet eigenwijs zelf aan kan rommelen, je moet echt goed volgens de gebruiksaanwijzing alles instellen! Hoeft trouwens maar 1 keer!

Het RDS signaal (zoals beschreven in het boekje) laat even op zich wachten, max. 1 minuut en de tijd staat voor altijd vast. (even geduld dus)
Wel even opletten bij het instellen van het alarm, je krijgt als eerste de tijd te zien, niet instellen (dit is al door de RDS gedaan), gewoon op “set” drukken!

De natuurgeluiden klinken inderdaad wat nep, maar je hebt uitgebreide keuze en anders zet je ‘m toch gewoon op radio… Ik heb het geluid nooit meegemaakt omdat je door het licht natuurlijk al wakker wordt (je wordt dus voor het alarm afgaat al wakker) echt geweldig!

En dan nu voor het eerst op internet alle geluiden (ik heb me echt rot gezocht, nergens gevonden)

1.Vogels
2.Krekels
3.Kikkers
4.Zacht tikken (geen idee?)
5.Knapperend haardvuur
6.Kabbelend beekje/ stromend water
7.Regenbui
8.Brekende golven + meeuw

Je hoeft dus maar 1x het alarm in te stellen, hij heeft meerdere kleuren licht, gewoon licht, de natuurgeluiden en radio, zoveel mogelijkheden, ik ben er dus hartstikke blij mee!!!