Fysic FK-247 - Reviews

Kleuren
wit

@a3musicman 08-12-2016 Product paar weken in bezit

Duidelijke klok voor ouderen

Klok met duidelijke cijfers ca 5 cm. De klok heeft wel 2 soorten batterij nodig. Het instellen is een handigheid, maar met de handleiding erbij is het goed te doen. De jaartelling moet 1x per jaar aangepast worden. De jaartelling cijfers kunnen niet zoeken want aan de achterzijde van de klok zit een handig luikse waar ze in opgeborgen kunnen worden. De klok zelf is stil,alleen bij het verspringen van de dag hoor je een motortje draaien.

Duizendpootj 15-11-2016 Product paar dagen in bezit

Duidelijke klok, maar niet radio gestuurd

Voor mijn schoonmoeder deze klok aangeschaft, omdat ze geregeld niet meer wist welke dag het was. Het heeft duidelijk afleesbare letters en cijfers, en is vrij eenvoudig in te stellen, mits je de gebruiksaanwijzing er bij pakt. Jammer dat de klok niet radio gestuurd is, en dat zomer/wintertijd en schrikkeldagen handmatig aangepast moeten worden. Maar als digitaal niet (meer) duidelijk genoeg is, lijkt deze klok de beste optie.

Pluspunten

• Duidelijk
  • Lijkt wel tegen een stootje te kunnen

Minpunten

• Niet radio gestuurd

Kimverhooren 20-09-2016 Product paar dagen in bezit

Fijne klok

Makkelijke bediening, duidelijke weergave van jaartal, tijd, dag en datum. Wel advies om degelijke baterijen te gebruiken icm het product (ervaring leert dat goedkope batterijen ervoor zorgen dat producten niet helemaal werken zoals gewenst).

Pluspunten

• Overzichtelijk
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Vooralsnog geen

Jenny 14-07-2016 Product jaar of meer in bezit

Handige klok met wat minpunten

5,8
Een handige klok voor mensen met dementie. Ik heb expres gezocht naar een uitvoering waarbij ook het jaartal zichtbaar is. Een voordeel van deze klok is dat de aanduidingen groot zijn en dus goed leesbaar.

Er zijn echter ook nogal wat minpunten aan deze toch wel erg dure klok.
- mijn exemplaar liep steeds achter, wel tien minuten in zo'n anderhalve week. Dat is nu hopelijk opgelost nu ik een nieuwe heb gekregen van de winkel (top service!)
- de klok 'snapt' niet dat niet elke maand 31 dagen heeft. Dat moet dus handmatig gecorrigeerd worden. Niet handig voor mensen met dementie.
- het instellen van de datum is wat gedoe. Voor je het weet zet je het knopje te laat terug en springt ie een dag te ver en dan moet je wachten totdat ie weer alle 30 dagen heeft doorlopen.
- oplaadbare batterijen zijn er niet geschikt voor.

Al met al een handige klok voor het doel (dementerenden helpen herinneren welk jaar en welke dag het is) maar komt weinig modern over en is eigenlijk veel te duur voor wat het is.

naudjansen 19-06-2016 Product paar dagen in bezit

zomertijd- wintertijd

6,8
Het is raar dat de klok niet automatisch van zomer- naar wintertijd springt en andersom. Vooral voor ouderen is dit lastig.

Caroline 28-05-2016 Product paar dagen in bezit

Onmisbare klok voor mensen met lichte vorm van dementie

Prima klok met duidelijke letters en cijfers. Hang hem op een centrale plek in het huis en een beginnede dementerende heeft er veel profijt van. Omdat alle dagen vaak hetzelfde zijn voor deze mensen kun je met een blik op de klok zien op welk moment van de dag je leeft. Goed voor het zelfvertrouwen.De klok is makkelijk te bevestigen.

Peter 27-05-2016 Product maand in bezit

Fysiq FK-247

Zeer duidelijk leesbare cijfers en letters, zelfs op flinke afstand.
Ophangen aan de muur vereist twee schroeven. Dat is extra stevig!

jongeneel 15-05-2016 Product paar dagen in bezit

Extra geheugen

geweldig voor mensen met een slecht geheugen is heel duidelijk Zij kunnen heel goed met 1 blik de dag en tijd zien

goldenluck 02-05-2016 Product paar weken in bezit

Onmisbaar voor ouderen in een verzorgingstehuis.

Voor mijn moeder (die lijdt aan beginnende dementie)is deze klok echt onmisbaar. Het is haar houvast en geeft haar ondersteuning in het tijdsbesef. Ook omdat in het verzorgingstehuis elke dag hetzelfde is en ze daardoor geen idee heeft wat voor dag het is.
Mijn moeder heeft deze klok al meer dan een jaar en heb nu een exemplaar gekocht voor mijn schoonmoeder. Hoop dat het voor haar ook zoveel betekend als voor mijn eigen moeder.