Sangean Clock Radio RCR-2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sangean Clock Radio RCR-2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

petertjeb 02-02-2014

mooie wekker , mooie features , super geluid

toch al na 2 dagen al geretourneerd omdat cijfers van de klok geen zelf-oplichtende LED's zijn, maar op een verlicht lcd staan.

lcd is wel dimbaar, maar als je de cijfers een beetje wilt zien, baadt je slaapkamer 's-nachts in een (te) fel blauwig schijnsel.

jammer !

lyndonb53 23-03-2012
Geschreven voor: Sangean Clock Radio RCR-2

Prima apparaat,wist niet dat er zulke goede wekkerradio's bestonden! Instellen en veranderen wektijden is even wennen, maar daarna een simpele routine kwestie.Aansluiting voor oortelefoon vind ik geweldig,radio luisteren terwijl mijn partner slaapt!
Genoeg voorkeurzenders die je kunt vastleggen.
Als je de verlichting zou kunnen dimmen was het helemaal perfect geweest,maar zoals anderen al schreven met een druk op de knop kun je de verlichting in- en uitschakelen.Gebruik ook vaak de "nap" functie om 's middags even een dutje te doen zonder het risico te lopen te laat wakker te worden.
Een echte aanrader!

certumnl 31-12-2010
Geschreven voor: Sangean Clock Radio RCR-2

Deze wekkerradio heb ik meer dan een jaar geleden gekocht nadat hij de titel "Beste Koop" had gekregen in de Consumentengids van de Consumentenbond. En ik moet zeggen - hij heeft aan die bewering volledig voldaan, ik ben zeer tevreden.

Met alle knopjes die erop zitten is het even goed kijken hoe hij werkt maar dat is goed te doen - na een keertje instellen gebruik je 75 procent van de knoppen toch niet meer.

De tijd wordt automatisch ingesteld (DCF) dus daar heb je geen omkijken naar, ook niet bij stroom uitval of dergelijke. De tijd past ook automatisch aan van zomer naar wintertijd en andersom.

De geluidskwaliteit is zeer goed.

De wektijden kun je redelijk flexibel instellen (bijv. in het weekend wil ik dat de wekker niet gaat). Ontvangst van de radio is prima. Het display is een tikje fel 's nachts maar met een druk op de knop zet je de display verlichting uit.

Je kunt 2 wektijden instellen, ideaal als je partner op een ander tijdstip op moet of dergelijke.

Altijd met veel plezier gebruikt!

Het merk kende ik niet tot ik de beoordeling had gelezen, maar als ik er ooit nog een moet aanschaffen wordt het weer een Sangean.

Paulus78 16-04-2010
Geschreven voor: Sangean Clock Radio RCR-2

Een fijn apparaat en eenvoudig in gebruik. Even gebruikershandleiding gebruiken en vervolgens prima in te stellen.

Het licht van het display is inderdaad wat fel, maar kan dus worden uitgezet.
2 wektijden en de daginstelling is helemaal geweldig, hoef nu niet meer aan te denken m'n wekker 's avonds in te stellen.

Snoozen gaat per 5 minuten, was 9 minuten gewend. Even aanpassen dus.

Voorkant ziet er aardig uit, rest van het apparaatje komt erg plastic over.

Al met al fijne wekkerradio, maar denk dat er goedkopere alternatieven zijn die het zeker zo goed doen. Weinig uitblinkers heeft dit apparaat. Doet wat ie moet doen op een relatief eenvoudige manier.

bocatabla 27-03-2010
Geschreven voor: Sangean Clock Radio RCR-2

Sinds een week of 6 wordt ik heerlijk wakker met dit super apparaat. Wat een gemak met die 2 instelbare wekkertijden. Alles 1x instellen en je hoeft er niet meer naar om te kijken. Nooit meer checken of je de wekker wel hebt gezet. (altijd net als je op het punt staat in slaap te vallen).

Lekker radio geluid, mooi design en erg stevig. Als het goed is stelt ie vannacht ook vanzelf de zomertijd in.
Helemaal ideaal vind ik de "nap" functie, voor als je ff een 1/2 of 1 uurtje ofzo wil gaan liggen.

Ook wel een paar minpuntjes. De verlichting is te fel om in te slapen, dus zet ik hem uit maar weet dan niet hoe laat het is. Ondertussen zijn er nieuwere modellen waarbij je wel de verlichting kan dimmen, en die zelfs 4 instelbare wekkertijden hebben. Deze zijn dan ook wel een stukje duurder zag ik.
Verder is het display vrij plat en kan je dat niet uit elke hoek zien. Als ik bv in bed lig moet ik even m'n hoofd optillen om de tijd te zien. Ook dit is in een later model beter geregeld.

Verder kan ik me voorstellen dat de hoeveelheid knopjes mensen afschrikt. Maar dat is nergens voor nodig. Even goed de beschrijving lezen en alles instellen. Daarna is het heel duidelijk welk knopje waarvoor is.

Kortom, beste aankoop sinds lange tijd. Hij is niet duur en je krijgt echt waar voor je geld. Ik heb maar van 1 ding spijt en dat is dat ik 'em niet eerder heb gekocht.

Raymond Schrave 24-05-2009
Geschreven voor: Sangean Clock Radio RCR-2

Radio gekocht voor onze zoon (13 jr)
Hij is met de doos naar zijn kamer gegaan en heeft alles geinstalleerd. Geen problemen.

Ook de dagen daarna werkte alles prima.
Vavavond wilde hij even naar de radio luisteren en ineens geen ontvangst meer!!
Maar weer retour It's morgen....

hoogie35 07-04-2009
Geschreven voor: Sangean Clock Radio RCR-2

De beste wekkerradio die ik ooit heb gehad. Geluid is simpelweg super voor een dingetje van deze omvang. Ideaal is de dubbel instelbare wektijd, ik hoef nooit meer de wekker in te stellen, doe hem 'sochtends uit en 'savonds hoef ik er niet naar om te kijken. Ook andig is de functie om even een half uurtje te nappen. Wil nooit meer een andere, heb voor de vriendin ook een gegeven op verjaardag.

zoeff50 30-03-2009
Geschreven voor: Sangean Clock Radio RCR-2

Had er al meer goeds over gelezen en kon er nu eentje voor een hele lage prijs kopen. Blijkbaar uitlopend model.
Eindelijk een goede wekkerradio met een uitstekende geluidskwaliteit, klasse beter dan de konkurrentie. Sangean altijd al bekend om zijn zeer goede radio's; wereldontvangers en dit is ook weer zo eentje.
Niet echt klein omdat er waarschijnlijk een vrij grote luidspreker in zit.
Smaken verschillen maar ik vind het een zeer geslaagd model. Ziet er luxe uit (is het ook).
Zender gestuurde klok, nooit meer de tijd instellen. Twee aparte wekkers met aparte dag instelling. Wekker voor de werkdagen en een wekker voor de weekends, handig, vrijwel nooit meer de wekker veranderen. Wel veel knopjes om het apparaat te bedienen, met name de wekker. Eerst boekje lezen daarna geen probleem, maar ik kan me wel voorstellen dat je een beetje vertrouwd moet zijn met die moderne elektronica toeters en bellen.
Digitale radio tuner, geen gepruts om met een duimwieltje zenders op te zoeken. 7 voorkeuze knoppen voor FM zenders (en 7 voor middengolf). Uitstekende FM ontvangstkwaliteit.
Veel gezegd over het felle display (uitschakelbaar), maar ik vind het prima omdat je in het donker de knopjes tenminste kunt zien. Opvolger (?) RCR-22 heeft dimbare display.
Al met al een super ding.

Roess 15-11-2008
Geschreven voor: Sangean Clock Radio RCR-2

Een zeer goede wekkerradio met mooi geluid.
Zendergestuurde tijd is ideaal. Ik lees veel over de te felle display in het donker. Klopt. Maar wat ik als erg prettig ervaar is dat ik 's-nachts op de tast erg simpel de verticale rij knopjes kan afgaan waarbij de onderste mij snel laat weten hoe laat het is.Programeren van de wektijd per dag is handig (weekend uitslapen...)
Dringende vraag aan medegebruikers: Hoe kan je de wekker voor al die andere dagen snel (tijdelijk) uitzetten? Staat nergens beschreven.

theofilus 15-10-2008
Geschreven voor: Sangean Clock Radio RCR-2

Eindelijke een handige en goede wekkerradio.Ideaal met voorkeurzenders en twee wektijden.Uren en minuten kunnen appart voor en achteruit ingesteld worden. Bij vorige wekkerradio's moest je meestal knop vasthouden en soms bijna 24 uur vooruit, voor als je er eens half uurtje eerder gewekt wilde worden.Prima geluid en hij ziet er mooi uit, makelijk in te stellen met een duidelijke gebruiksaanwijzing.Enig minpuntje is het display,dit geeft inderdaad zoals eerder vermeldt een fel licht. maar is uit te zetten.Prima geluid, gekocht na de test gelezen te hebben in de consumentengids.

Saxman50 03-10-2008
Geschreven voor: Sangean Clock Radio RCR-2

Een perfecte wekkerradio voor een zeer competatieve prijs, zeker als je kijkt naar de prestaties van wekkerradios van de gevestigde merken. Allereerst valt het (voor een wekkerradio) goede geluid op. Dan natuurlijk de radiocontrolled wekker; ideaal bij onderbrekingen en storingen in het 220V netwerk, wat hier in Amersfoort nog al eens voorkomt. Geen geklooi met een extra batterijte om dat te ondervangen. Heb hem destijds aangeschafd naar aanleiding van aanwijzen als Beste Koop door Consumentenbond.

Henri 20-09-2008
Geschreven voor: Sangean Clock Radio RCR-2

In het verleden heb ik toch wel veel nadelen ondervonden van de simpele wekker-radio's. Een goed voorbeeld is bijvoorbeeld het feit dat de gewone tijd ook nog wel eens wilde verspringen bij het instellen van het alarm. Ook liet het geluid van de radio vaak te wensen over, evenals het ontvangst van de zenders.

Nu heb ik de Sangean RCR-2 aangeschaft en ik moet eerlijk bekennen dat het een verademing is t.o.v. van de simpele wekker-radio's. Het geluid is super en scherp. Ook de frequenties zijn goed te ontvangen en in te stellen. Het instellen van de alarmtijd vergt enige handelingen maar goed...het is dan ook een atoom gestuurde wekker-radio. Ook het uitzetten van het alarm vergt enige handelingen maar dat is een kwestie van gewenning. Ik ben er dus zeer goed te spreken over. De techniek staat niet stil en wij zullen hierin mee moeten gaan. Wie het niet aandurft kan dus ook beter een simpele wekker-radio aanschaffen waarbij het alarm d.m.v. een schuifknopje uit te schakelen is. Wat ik overigens ook wel mooi en handig vindt bij de Sangean RCR-2 is het feit dat je ook het alarm op de gewenste dagen af kunt laten gaan. Handig is ook dat er een datum aanduiding op zit. Je stopt de stekker erin en alles gaat vanzelf en stelt zich automatisch in m.u.v. het alarm.

Julus 07-07-2008
Geschreven voor: Sangean Clock Radio RCR-2

Na een teleurstelling met de mooi compacte, slimme Grundig Sonoclock 660 (zie mij recensie daar) overgelopen naar Sanguan. Eerste reactie: wat een potsierlijk, ondoordacht, bedroevend ontwerp. De twee chromen zuiltjes aan de voorkant doen mij denken aan Turkse huiskamer kitch. En de 8 knopjes aan de voorkant zitten daar alleen maar in de weg en zijn lastig te bedienen. De hoek van het display is te haaks waardoor het kijken lastig is. En dat is dan ook de grootste kritiek op dit apparaat. Was een wekkerradio niet bedoeld om de tijd op te *zien* . Nu moet je er recht voor gaan liggen om de dunne cijfers te kunnen ontwaren. En waarom kan het licht alleen maar uit en niet gedimd worden, of is dat sfeervol zo'n heloranje gloed in je huiskamer?
Ondanks de goede gebruiksaanwijzing is de bediening lastig en omslachtig, zeker het instellen van de wekkertijd. Lijkt mij toch de primaire functie waar je zo'n apparaat omheen bouwt.
Reden om toch voor deze wekker te gaan: de atoomtijd is handig en werkt goed, de radio doet het prima (ook Radio 1) en de prijs is niet verkeerd. Maar ohoh, wat doet het pijn als ik naar dat lelijk ontwerpeendje op mijn nachtkastje kijkt. Gelukkig dat het dan meestal donker is...

NaviDrama 21-01-2008
Geschreven voor: Sangean Clock Radio RCR-2

Nadat mijn vorige (Phillips) wekkerradio na 15 jaar de geest had gegeven, deze aangeschaft.

Er zijn we een aantal opvallende zaken. Mijn vorige wekkerradio had welgeteld 7 bedieningstoetsen-knoppen, inclusief volume en analoge zenderzoeker.

De RCR-2 daarentegen heeft 19! knoppen, waarvan er 3 stuks een dubbelfunctie hebben.

Daarnaast valt het display op. Het heeft meer weg van een mini LCD scherm. Zonder veel moeite kun je hier wel een 10-tal verschillende icoontjes of andere aanwijzingen er op laten verschijnen.

Het grote minpunt is wel het display zelf. Naast de vele informatie, zijn de cijfers te smal (iel), is het moeizaam aflezen vanaf de zij- en onder/bovenkant (kijkhoek ongeveer 45 grdn), daarnaast geeft het eigenlijk te veel licht. Het is enkel uit (donker) of aan (te veel licht).

Het geluid is zer goed, evenals de gevoeligheid van de FM antenne. Haast geen storing.

De automatische tijdsturing werkt, al kan het noodzakelijk zijn om deze van de radio af te halen en iets hoger te plaatsen, wat ook tot de mogelijkheden behoord.

Het instellen van de wektijd vereist wel wat veel handelingen.

Plus:
- Geluid
- FM ontvangst
- automatische tijd besturing
- robuuste en stabiele vormgeving

Min:
- Display (licht sterkte en kijkhoek)
- wektijd instellen

Wiert 09-11-2007
Geschreven voor: Sangean Clock Radio RCR-2

Zeer goed Apraat gebruik hem al een hele tijd tot volle tevredenheid.

bart1968 08-11-2007
Geschreven voor: Sangean Clock Radio RCR-2

Naar aanleiding van een aantal beoordelingen heb ik deze wekkerradio gekocht.
Het enige probleem wat ik er mee heb is dat af en toe de zoemer afgaat i.p.v. de radio.
Een niet goed pruduct dus...

rstu 28-09-2007
Geschreven voor: Sangean Clock Radio RCR-2

Mooi solide wekkerradio. Geluid is prima. Je stelt digitaal in, dus je zit er niet telkens net naast zoals bij die goedkopere wekkerradio's. Ik vind het ook prettig dat je kunt inslapen met een andere zender dan de zender waarmee je gewekt wilt worden.
Helaas is het display in de nacht eventjes onleesbaar als je net wakker wordt. Je ogen moeten aan het licht wennen en het duurt een 10 tal seconden voordat je kunt zien hoe laat het is. Ik heb er daarom zo'n oude wekkerradio bij gezet waarbij je met rode letters duidelijk kunt zien hoe laat het is. Wel jammer. Ik lees dat de rcr-1 dat beter heeft opgelost.

JTG Sanderse 28-08-2007
Geschreven voor: Sangean Clock Radio RCR-2

Na bijna een half jaar gebruik vind ik dit nog steeds een uitstekende aanschaf. Voor mij is het enige minpuntje dat de verlichting van het display niet dimbaar is. Anderzijds heb je wel meteen een nachtlampje....
De bediening is wel wat ingewikkelder dan van veel andere wekkerradio's, maar voor mij geen bezwaar (weliswaar 55+ maar vertrouwd met techniek). Radio-ontvangst en vooral geluidskwaliteit erg goed. Ook fijn dat voor beide wektijden apart te kiezen is uit radio of alarm, en dat ook voor elke wektijd de dagen instelbaar zijn.

Visserslaapt 10-08-2007
Geschreven voor: Sangean Clock Radio RCR-2

Het is een fraaie wekkerradio met een handige radio controlled tijd en een goede radio met voorkeuze toetsen. Maar... Er zitten een paar crusiale nadelen aan: De kijkhoek is door het (te) velle (ondimbare) display zo klein dat men van de zijkant de cijfers niet kunt zien, zeker als de radio kort boven het hoofd zit. Zijn daarnaast uw ogen nog eens wat minder dan is het zelfs onleesbaar. Het tweede is dat het alarm niet op een snelle simpele manier is in te stellen. Kortom zeer ongeschikt voor de wat oudere mensen en mensen die de wekkerradio willen plaasten vlak schuin boven hoofd.

Ronny123 07-06-2007
Geschreven voor: Sangean Clock Radio RCR-2

Goede wekker radio, na wat bestudeer werk is hij vlot in te stellen. jammer vindt ik wel dat je het display alleen aan of uit kunt zetten en neit kan dimmen. het is nogal fel in een donker kamer en ik heb het graag donker in mijn slaapkamer. wel lekker wakker worden met een zacht wek geluid wat laangzaam luider wordt. radio geluid is ook prima van kawaliteit. kortom wel tevreden met een min puntje !

theta 22-05-2007
Geschreven voor: Sangean Clock Radio RCR-2

goede wekker met instelmogelijkheid voor de geluidssterkte van zowel de zoemer alswel de radio.
Makkelijk in te stellen zowel de wektijd als de radio.
prima display alleen jammer dat er alleen een aan en uit mogelijkheid is en geen dimstand.
display ondanks +3 leesbril goed te lezen.

ConnyB 19-05-2007
Geschreven voor: Sangean Clock Radio RCR-2

Ben het helemaal met voorgaande gebruiker eens. Uitstekende wekker door de gebruiksmogelijkheden en zelfs ik (die overal doorheen slaap) wordt wakker van het onregelmatige geluid.
Display is een minpuntje, cijfers te iel.

Slaapkop 31-03-2007
Geschreven voor: Sangean Clock Radio RCR-2

Een prima wekkerradio die ik kocht nadat ik in het blad van de Consumentenbond een positieve recentie had gelezen. Subliem geluid, automatische tijdinstelling en (heel handig!) automatisch zenderzoeksysteem.
Minpunten zijn er ook: het instellen van de wektijd gaat bij de meeste andere wekkerradio's heel wat simpeler. Ander bezwaar vind ik de oranje kleur van het scherm, dat je alleen aan of uit kunt zetten. Maar grootste minpunt vind ik de iele cijfers van de tijdsaanduiding. Voor brildragers zijn deze cijfers bijna onleesbaar. Dat is vooral 's nachts niet handig. En geen geloofwaardig excuus om 's ochtends te laat op je werk te komen...

RvZuiden 24-02-2007
Geschreven voor: Sangean Clock Radio RCR-2

Dit is een apparaat met een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding. Het is ideaal dat je de klok nooit meer goed hoeft te zetten doordat dit automatisch gebeurd. 2 wektijden is een ander groot pluspunt van deze klokradio, nu kun je met de radio -zacht- in slaap vallen terwijl je 's mogens met de -harde- wekker op een prettige manier gewekt wordt. Ook erg prettig aan dit apparaat is, dat je per dag van de week kunt instellen of het alarm af moet gaan. bijv; je moet elke dag om 07.30 opstaan maar woensdag ben je vrij, dan stel je het alarm in op 07.30 en druk je op ma/di/do/vr voor woensdag zou je dan nog het 2de alarm kunnen gebruiken (dit 2de alarm is ook prima voor het weekend te gebruiken) Tot slot is het nog goed te vermelden dat deze klokradio STANDAARD een accu aan boord heeft die zorgt dat alle gegevens bewaard blijven als de stroom uitvalt. Al met al een uitstekende klokradio waar de grote merken nog veel van kunnen leren...