Philips HF3520/01 - Reviews

Kleuren
wit
Groot display

J 24-10-2016 Product paar dagen in bezit

Hoe zet ik de wekker uit?

De wekker werkt prima. Knopjes boven en opzij zijn wel heel klein. Lastig in het (half)donker te bedienen.
Maar hoe zet ik hem 's morgens uit? De gebruiksaanwijzing vertelt hoe te "snoozzen" maar niet hoe ik het licht en het geluid uitzet. Ik heb een flink aantal reviews hier nagelezen en zag dat anderen dit ook wel lastig vonden. Wellicht breng ik hem toch terug vanwege de miniatuurknopjes en het lastig uitzetten van het alarm.

Pluspunten

• mooi licht bij wakkerworden en inslapen.
  • vormgeving

Minpunten

• kleine knopjes bovenop en opzij
  • Onduidelijk hoe geluid en licht uit te zetten.
  • display verlichting niet voldoende

Y uit friesland 17-04-2016 Product maand in bezit

mooie wekker

de wake up wekker maakt me rustig waker met vogel geluiden (dit kan je zelf instellen) en door het licht dat rustig aangaat wordt je ook rustigere wakker. ik zou niet meer zonder willen.

voor heen werd ik vaak wakker met hoofd pijn en nu niet meer het voelt heel natuurlijk om zo wakker te worden ook het slapen bevalt. door dat het licht rustig uit gaat

Golinez 28-06-2014 Product kwartaal in bezit

In februari 2014 gekocht. Had hiervoor een half jaar een oudere versie van Philips. De 3520 is qua design veel mooier. Led verlichting is zuiniger en beter en stiller te dimmen. Geen bijgeluiden als lamp gedimd wordt. De vele mogelijkheden zijn functioneel. Radiogeluid is niet om over naar huis te schrijven, maar het is alleen maar om je te wekken.

De manier waarop je gewekt wordt is in te stellen. Zelfs de tijd dat het licht aangaat voordat het alarm afgaat is in te stellen. Je kunt kiezen tussen radio of voorgeprogrammeerde geluiden. Volume en lichtsterkte is instelbaar. Of het opkomende licht je daadwerkelijk op een betere manier wekt weet ik niet, maar het valt mij in ieder geval niet tegen.

Kortom een zeer tevreden.

lie_cat 04-05-2014 Product half jaar in bezit

Vorig jaar oktober de wekker gekocht. Heel de winter lekker wakker geworden van de vogels en de "zon". We hadden alleen geen rekening gehouden met het voorjaar. Mijn vriend word nu elke dag voor 6.00 wakker van de vogels buiten omdat die bijna hetzelfde klinken als zijn wekker. We gaan nu de andere geluiden van de wekker maar proberen :-) Voor de rest is het een mooi apparaat met lekkere grote cijfers voor 's nachts.

Sjoefie 18-03-2014 Product paar weken in bezit

Ik las veel positieve reviews over dit product, maar helaas ook een enkele negatieve. Aangezien ik zelf zeer lastig uit bed kom in de ochtend, vond ik dit product zeker het proberen waard.

De eerste paar keren werkte het niet zoals gewenst, ik werd niet uitgerust wakker. Maar ik bleef hem toch elke keer gebruiken en na een paar dagen werd ik wel uitgerust wakker. Dus er is gewenning nodig bij dit product. En om de dag goed door te komen, moet je ook wel echt eruit gaan als de wekker is gegaan. Als je dan weer je ogen sluit, dan heeft de wekker geen enkele zin.

Verder is er ook de zonsondergangfunctie, het werkt wel fijn, maar ik ben er niet helemaal tevreden over. Soms lukt het me niet om in slaap te komen voordat de "zon" onder is (het licht uit is).

Als de radio aanstaat bij zonsondergang, dan gaat deze tegelijk met het licht uit. Ik vind hieraan wel jammer dat het volume van de radio niet geleidelijk afneemt, net zoals bij het licht.

Kaat6 18-12-2013 Product maand in bezit

Mooie wekker alleen de snooze mode gaat ook in als ik bijvoorbeeld mijn mobiel op mijn nachtkastje terug leg. Ik heb ook geprobeerd de wekker op een boek te zetten en ook een ochtend mijn mobiel op een boek terug te leggen. Dat hielp niets. Dus wekker op de vloer als ik de radio wil blijven horen in de ochtend ipv snooze mode en te laat komen op het werk! Iemand die ook dit probleem heeft?

johnjet 06-11-2013 Product paar dagen in bezit

Iedere ochtend met een zonnetje wakker worden; we hebben al een ouder model in huis. Het probleem van de lampen vervangen, speelde een tijd geleden in de media.
Nu dus goed gekeken!
Reviews lezend vraag ik me af of mijn verjaardagscadeautje wel voorzien kan worden van een nieuwe lamp (ooit). Is dit niet het geval, dan is een lampje verwisselen ineens wel erg duur geworden.

Wie weet hier het fijne van?

Wat betreft het wekken heb ik naast de opkomende zon, gekozen voor vrolijke vogeltjes met muziekje.
Ik sluimer niet, maar direct uit ........ maar dan moeten er wel twee knoppen worden ingedrukt.
Eerst het alarm eraf en dan nog de lamp uit. Toch een beetje omslachtig; zeker met die kleine knopjes.

Is dit zoals het behoort te gaan?

Ik kan nog even testen en weet dus niet of ik mijn cadeautje wel wil houden.

a3bergwerff 18-03-2013 Product paar dagen in bezit

Geweldig om nu uitgerust wakker te worden. We zijn er nu zelfs zo aan gewend dat we wakker worden voordat de wekker gaat. Een aanrader!!!

Gebruik is makkelijk, alleen had Philips in de handleiding wel mogen aangeven hoe je wekker uitzet. Dit was in het begin niet echt duidelijk.

Het activeren van het alarm (2 zelfs) is eenvoudig. Je drukt simpelweg het konpje van alarm 1 of alarm 2 in en het alarm is gezet. Wat ook ontzettend handig is, is dat de wakeup light niet zijn instellingen en tijd verliest als je de stekker uit het stopcontact haalt. Echter is niet duidelijk hoelang dit vastgehouden wordt.

Instellen van het alarm is eenvoudig, je kiest simpelweg 1 van 5 natuurlijke geluiden of radio en vervolgens kies je de lichtsterkte die je wilt hebben bij het ontwaken. Tevens kan je aangeven hoe lang de 'zonsopgang' moet duren. Wij hebben deze ingesteld op 20 min. Dit wil zeggen dat de lamp 20 min voor het werksignaal aan gaat en na 20 min op volle lichtsterkte is.

Inmiddels hebben we een tweede gekocht omdat de eerste goed bevalt.

snoopy_woodstock 27-02-2013 Product kwartaal in bezit

Op 09-11-2012 schreef ik mijn eerste review over de Philips HF3520 ... Ondertussen gebruik ik hem dus al een hele tijd, en ik sta nog volledig achter wat ik in mijn eerste review schreef . We hebben , en daar zijn we heel blij mee , ondertussen zelfs een tweede , gewonnen met een wedstrijd van Philips .
Die komt ontzettend goed van pas , vermits de eerste naast mijn ziekenhuisbed in de woonkamer staat waar ik dag en nacht in lig . We hebben nu een tweede voor in onze slaapkamer die recent naar beneden is verhuisd ( ik kon al heel lang geen trap meer op ) waar we nu in het weekend opnieuw gelukkig samen kunnen slapen ( mijn man werkt in een vaste nachtploeg en slaapt dus van ' s morgens tot na de middag - vandaar die weekends ) En als er één iemand een wek probleem heeft, dan is het mijn man wel . Alles hebben we reeds geprobeerd , alle soorten wekkers, twee wekkers ,ik die hem elvendertig keer roep én antwoord krijg ... hij duwt ze gewoon helemaal af en slaapt door , of hij duwt ze in snooze functie òòk zonder het zelf te weten af . Zelfs ze op een plek leggen waar hij voor uit bed moet om dit te doen is geen oplossing . Wel.... het is gelukt !!!! Wat mij of geen andere wekker ooit in slaagde werkt nu blijkbaar wel ! Hij zal wel nooit een direct wakker en al zingend uit bed springend mens zijn , maar hij wordt écht bewust wakker nu - en kan uit bed . Dus niets dan lof - die bij mijn vorige bespreking komt . ( Vermits het twee compleet verschillende problemen waren die we hadden )

moontje_1 20-02-2013 Product maand in bezit

ik ben tevreden over deze lamp, had hiervoor een medisana geprobeerd maar dat was echt koud licht, nu met oranje licht wakker worden is een verademing. voor mij is alleen van de 20 lichtstanden stand 3 al licht zat om bij wakker te worden, net als het geluid. ik vind het vogel geluid niet slecht van kwaliteit, ja je hoort een ruis bij het hard zetten maar die stand hoef ik niet in te stellen. Wat ik alleen een misser vind zijn de vele kleine knopjes. ik kan in het donker echt niet voelen wat het lichtknopje is, ik heb er een rubber nopje bijgeplakt zodat ik voel waar ik druk. Wel prettig is dat je de display feller kan zetten of niet. al met al een fijne wekker, geen irritant standaard wek toontje voor mij.

Anton Noniem 18-02-2013 Product paar dagen in bezit

Geluidskwaliteit van de natuurgeluiden zijn erg matig, vooral de merelzang (=geluid 1) klinkt vervormt. Dit zit hem denk ik -gezien de andere klachten hierover ook- in de te lage bitsnelheid (bitrate) van de geluidsbestandjes die Philips toegepast heeft, waarmee vermoedelijk meer winst behaalt wordt, aangezien er met een lage bitsnelheid minder flashgeheugen nodig is waar de geluidsbestandjes op staan geschreven; Het zijn ook erg korte loopjes: de paar Merel-motiefjes herhaalen zich steeds.
Het was beter geweest als je zelf geluidsbestandjes kon invoeren via een usb kabel, of via een (losse) SD card. (en dan bijv. i.p.v. 5 korte natuurgeluiden, 1 wat langere loop.)
Erg zonde want verder vind ik deze wekker geweldig!
(Of gaat Philips garanderen dat wanneer ik de 3520 ga ruilen de natuurgeluiden niet vervormt klinken bij een ander exemplaar?)

De radio klinkt overigens wat mij betreft wel prima, dus het ligt niet aan de speaker! Betere ontvangst ook dan mijn vorige wekker-radio op dezelfde plek.
Een 6 tal Presets voor verschillende radio frequentie's was mooi geweest.

Display is prima instelbaar, zodat het tijdweergave-licht niet fel is, wat bij m'n vorige wekker wel het geval was.

Bediening is prima, alleen had op de middelste, van de 3 bij elkaar horende knopjes, een braille-puntje mogen zitten, zoals dit op toets 5, van menig afstandsbediening voelbaar is.

Fam. Moonen 15-01-2013 Product maand in bezit

Het is prettig wakker worden met deze wake-up light. 20 minuten (of 30 of 40) van tevoren gaat de 'zon' op (de lamp gaat steeds feller braden), op de wektijd gaan dan bijv. de vogeltjes fluiten (natuurlijk geluid). Je wordt dan ontspannen wakker. Fijner dan mijn vorige wekkerradio, die in een keer muziek begon spelen.
- 5 natuurlijke geluiden, 1 radio geluid. Volume instelbaar, natuurlijk geluid kiesbaar. Makkelijk te bedienen. Felheid van het licht (opkomende zon) is instelbaar. Twee wekkertijden.
Een nadeel vind ik: door het wekgeluid heen (natuurlijk geluid) klink een harde ruis, alsof er een radio aanstaat, maar dus geen muziek weergeeft. Dit doet afbreuk aan het fijne wekgeluid.
Als iemand raad weet, laat het mij weten.

MBmb 03-12-2012 Product paar weken in bezit

6,5
Een leuk apparaat. Het is fijn wakker worden. Toch ook een aantal minpunten waarom wij de lamp retour gebracht hebben:
- een vervelende ruis in met name de soundscape met de merel-geluiden. Dat blijkt in alle apparaten met dit typenummer te zitten.
- de wektijd van minimaal 20 minuten is ons wat aan de lange kant; 10 minuten zou mooi zijn.
- de lampen kan je niet vervangen; kapotte lamp betekent dat de wekker naar de container kan verhuizen en dat is in het kader van de duurzaamheid een groot minpunt. Dat moet toch anders kunnen Philips!

bw2711 18-11-2012 Product paar dagen in bezit

6,5
Hoewel deze wekker op zich bevalt, maak ik gebruik van de 30-dagen proefactie om hem terug te sturen. De redenen hiervoor zijn:
- hij is onstabiel, je kunt erop wachten tot ie op de grond valt;
- als ik mijn bedlamp weg doe en de wekker het gehele nachtkastje geef, kan ie stabieler worden opgesteld. Wanneer je hem echter als verlichting gebruikt en hij urenlang aan moet zijn, is het geen prettig idee dat de lamp niet vervangen kan worden.

Jammer, want ik vind het design een stuk beter dan de vorige generatie wake-up lights.

judofreak86 15-11-2012 Product maand in bezit

De wake up light doet hier nu een maand al zijn best mij te wekken iedere ochtend veel te vroeg en ik moet zeggen dat doet hij een stuk prettiger en effectiever dan mijn telefoon alarm. Lekker wakker worden met licht en dan wel fluitende vogels of radio. Echt een aanrader voor de winter!

LoreJaspers 15-11-2012 Product paar weken in bezit

Ik heb de Philips Wake-up light uitgetest gedurende een maand en ben absoluut overtuigd.
De design is heel mooi, fris, jong en staat geweldig op mijn nachtkastje.
Ik gebruikte vroeger altijd mijn gsm om wakker te worden maar zocht al langer naar een alternatief. Het lijkt me toch niet zo gezond om elke nacht met je gsm naast je hoofd te slapen.

De Philips Wake-up light is heel gemakkellijk in gebruik en wijst zichzelf uit. De wekgeluiden zijn heel zacht en heel aangenaam om mee wakker te worden.

Ik ben een hele slechte slaper maar ik word veel opgewekter wakker nu.

Ik gebruik hem ook als nachtlampje om te lezen en vind de functie waarbij de lamp zachtjes uitgaat ook een aanrader.

Misschien een klein minpuntje, het is soms even zoeken met de antenne om bepaalde radioposten zuiver te ontvangen.

sarcoptez 13-11-2012 Product paar weken in bezit

Als “tester” voor The Insiders gebruik ik deze wekkerradio nu al enkele weken en tot nu toe is ze op geen enkel gebied teleurstellend!

De wake-up light komt in een mooie doos, die je meteen doet verlangen om de wekkerradio uit te halen en te proberen. Eens alle verpakkingsmateriaal weg is, zie je een prachtig designtoestel, die je zelfs in op de kast in de woonkamer zou durven zetten. Zoals elke goeie gebruiker steek ik de stekker zonder de handleiding te lezen. Het gebruik van de wake-up light is erg intuïtief. Het instellen van de tijd en de wekkers is zo gebeurd. Alleen voor het verkrijgen van de natuurlijke geluiden moet ik even het boekje raadplegen.

De aanduiding van het uur is digitaal en in te stellen qua intensiteit, wat ik zeer aangenaam vind!

Een combinatie van licht en geluid zorgen ervoor dat je wakker wordt. Hou je niet van een van de vijf voorgeprogrammeerde natuurgeluiden (diverse vogeltjes, zee, rustgevende klanken, …) dan kun je kiezen voor de radio. Alle functies van de wake-up light zijn digitaal in te stellen, zo ook de radiozender. Dit is een enorm voordeel ten opzichte van de ouderwetse klokradio’s, waarbij sommige zenders moeilijk te vinden waren en meer ruis produceerden dan muziek.

Het licht simuleert een zonsopgang, waarbij de lamp begint te branden bij een rode gloed en geleidelijk aan geel tot wit wordt. De intensiteit van het licht is instelbaar. De zonsopgang begint (instelbaar) van 20 tot 35 minuten voor de ingestelde tijd van de wekker. Het geluid – of de radio – doet mee op het ingestelde moment.
Wil je je nog even omdraaien, dan kun je ‘snoozen’ door de wake-up light een tik te geven(eender waar). Het geluid blijft dan tien minuten weg, terwijl de zon blijft schijnen.
De wake-up light beschikt over twee alarmen, die eenvoudig te activeren zijn door de druk op één knop. Daarbij zie je de ingestelde tijd, die héél even knippert, voor moest je die willen aanpassen. Doe je niets, dan maakt de lamp je wakker op de verschenen tijd.

Wat ook zeer aangenaam is, is de sfeerlamp. Heb je zin om nog wat te lezen in bed zonder dat er een felle lamp in je gezicht straalt of heb liever nog wat ‘knuffelen’ onder de warme zon? Met de wake-up light is het met één druk op de knop geregeld!

De wake-up light heeft verder een inslaapfunctie, doch deze gebruik ik niet, aangezien ik pas naar bed ga als ik moe ben en dan ook meteen m’n hoofd op m’n kussen plof.

Hoewel is vrij sceptisch stond tegenover het wakker worden met een licht in m’n gezicht moet ik zeggen dat het toch vrij aangenaam is. Het is me trouwens nog maar één keer overkomen dat ik door het licht alleen wakker werd. Maar eens de koekoek me oproept ben ik wel meteen wakker en het wakker worden is makkelijker dan bij een conventionele wekkerradio.

Wakker worden met de wake-up light is zoals wakker worden onder de blote hemel; een warme zonnegloed en een lieflijk stel vogels. Alleen een frisse bries ontbreekt.

Anho 12-11-2012 Product maand in bezit

De test periode van de Philips Wake-up light is helaas ten einde. De wekker voldoet volledig aan mijn verwachtingen. Vooral als we de winter periode ingaan is het lastig wakker worden, zeker als het buiten guur en donker is. De Wake-up light maakt het een stuk eenvoudiger om op te staan maar ook de inslaap functie werkt super.

De Wake-up Light is zeer gebruiksvriendelijk. De gebruiksaanwijzing moet je even doorhebben, het staat in verschillende talen beschreven op een pagina. De toetsen werken zeer prettig door middel van tiptoetsen.

Er zijn maar liefst 5 verschillende wekgeluiden die allen zeer natuurlijk zijn. Met vogeltjes, met een koekoek, met rustgevende muziek (2x), met de zee en meeuwen voor ieder wat wils. En als je niet zo van deze manier van wekken houdt dan kun je ook de radio instellen. Inmiddels heb ik alle geluiden getest en de rustgevende muziek met hier en daar een vogeltje is mijn favoriet gebleken.

De zonsopgang simulatie kun je in verschillende sterktes zetten, dit is heel persoonlijk. Bij het eerste gebruik was ik wel een beetje bang dat ik niet gewekt zou worden door deze wekker maar niets is minder waar. De zonsopgang simulatie kun je zelf instellen wanneer deze start. Ik laat het beginnen zo'n 30 minuten voordat ik wakker wil worden. In deze 30 minuten merk ik dat ik langzaam wakker wordt. Na 30 minuten beginnen de vogels zachtjes aan te fluiten en weet ik dat het tijd is om uit mijn bed te gaan. Het is wel even wennen als je wakker wordt met een zonnetje en buiten blijkt het te regenen. Doordat ik op deze manier wakker wordt heb ik het idee dat ik meer energie heb gedurende de dag, direct bij het wakker worden merk je het verschil ten opzichte van het wakker worden met een zoemer. Bij het wakker worden met een normale wekker, kun je weleens schrikken en voel je je heel duf. Dat is bij deze wekker niet het geval, alles gaat geleidelijk aan.

De wekker is ook handig om als lamp te gebruiken bijvoorbeeld bij het lezen van een boek voor het slapen gaan. Of het gebruik van de radio als je aan het werk bent.

De functie om in slaap te vallen bij een nagebootste zonsondergang vind ik een aangename bijkomstigheid. Dit kun je eventueel met muziek of natuurgeluiden instellen. Bij het gebruik van deze functie dooft de lamp binnen een zelf ingestelde tijd. Het licht dooft langzaam en val je heerlijk rustig in slaap.

Mijn eindconclusie: Ik vind het heerlijk wakker worden met deze wekker, zeer handig in het gebruik en een mooi design. De prijs voor deze wekker vind ik wat aan de hoge kant.

Pluspunten:
- natuurlijke wekgeluiden
- ontspannen wakker worden
- simulatie van een zonsopgang (altijd een zonnetje)
- gebruiksvriendelijk
- mooi design
- zeer gebruiksvriendelijk
- radio functie
- meer energie gedurende de dag
- inslaap functie
- makkelijke snooze, gewoon tikken op de wekker op een willekeurige plaats.

Minpunten:
- Lamp kan niet vervangen worden
- De prijs is wat aan de hoge kant voor een wekker

yuul 11-11-2012 Product maand in bezit

Na de wekker nu iets meer dan een maand getest te hebben ben ik heel erg tevreden!
Ik had altijd heel erg veel moeite met opstaan, en werd iedere ochtend meteen sacherijnig als het vervelende geluid van mijn oude wekker mij bruut uit mijn slaap haalde. Met de Philips wake-up light wordt ik een stuk prettiger wakker.
De wekker heeft prettige geluiden, en dankzij de lamp die langzaam licht wordt tot de ingestelde stand, word je ook langzaam wakker. Verder heeft de wekker een mooi design en is ook redelijk compact, waardoor hij heel mooi op het nachtkastje staat! Er is niks aan op te merken op de wekker wat ik er niet fijn of goed aan vind.
Ik zou nooit meer met een gewone wekker wakker willen worden, en blijf deze wake-up light dan ook zeker gebruiken.

Helmut71 11-11-2012 Product maand in bezit

Via The Insiders heb ik deze Wake-up Light een aantal weken uit mogen testen. Na het lezen van de gebruikshandleiding (ietwat onhandig met 3 talen op 1 pagina) bleek het bedienen van het apparaat kinderspel; het is heel intuïtief. De Wake-up Light is ook nog eens heel aardig vormgegeven, dus hij misstaat niet op het nachtkastje. Hij is wel wat groot, maar bij mij vervangt hij zowel mijn oude digitale wekkerradio als het nachtlampje, dus dat is te overzien. Minpuntje vind ik de leesbaarheid van het display in het donker. Ondanks het instellen van het contrast in de hoogste stand blijkt de achtergrond een klein beetje mee op te lichten. Ik heb vrij slechte ogen (sterkte ongeveer -5) en het kost me erg veel moeite om in het donker (zonder mijn lenzen) de tijd af te lezen. Met mijn oude wekkerradio had ik hier veel minder problemen mee.

De eerste dagen een beetje aan het uitproberen hoe fel het licht moet zijn om lekker bij op te staan, je kunt kiezen uit 20 standen. Maar bij “20” zou je je kamer prima kunnen behangen, zoveel licht geeft dat. Ook verschillende wekgeluiden uitgeprobeerd, maar ik blijf de voorkeur aan de radio geven. Uiteindelijk blijkt dat ik prettiger wakker word dan met mijn wekkerradio, hierbij “schrik” je eerder wakker. Met de Wake-up Light begin je al eerder met wakker worden (terwijl je nog slaapt) en als de radio aangaat word ik echt wakker. Daarna snooze ik nog 1 of 2 keer (de lamp aanraken zou voldoende moeten zijn om te snoozen, maar in de praktijk moet ik er met mijn knokkel een tik op geven alsof je bij iemand op het raam klopt) en als ik dan opsta heb ik echt het gevoel dat ik wakkerder ben dan anders; het voelt prettiger. Als ik vertrek naar mijn werk maak ik mijn vrouw wakker en zet de Wake-up Light zachtjes aan op stand 4, net genoeg om de kamer te verlichten. Zij vindt dit fijner dan dat ik de kamerverlichting laat branden, dat is nl. veel feller.

Na 3 weken is de Wake-up Light naar de slaapkamer van mijn dochter verhuisd. Zij heeft al een aantal jaren problemen met inslapen en gebruikt sinds een aantal maanden tabletjes melatonine voor ze naar bed gaat. Wij konden onze ogen dan ook niet geloven toen zij meteen op de eerste avond al binnen 15 minuten in slaap was gevallen, en nu na 2,5 week nog steeds. Met die melatonine is ze trouwens op die eerste avond al gestopt, omdat wij het effect van die lamp wel wilden zien. De Wake-up Light bootst een zonsondergang na, waardoor je (volgens de folder) natuurlijker in slaap zou vallen. Nou, mijn dochter is het levende bewijs dat dit echt waar is. Overigens vindt zij de wake-up functie niet prettig, ze houdt meer van een donkere kamer ’s ochtends; ieder zijn meug!

Deze Wake-up Light wordt dus niet teruggestuurd, maar blijft lekker bij mijn dochter op de kamer staan, en binnenkort komt er een nieuwe op mijn nachtkastje; de feestdagen komen er aan. Al met al zou ik mensen die prettiger willen opstaan de Wake-up Light laten uitproberen, volgens mij is er een actie dat je de lamp 4 weken kan proberen en als hij niet bevalt kunt terugsturen. Mensen die moeite hebben met inslapen zou ik de lamp zeker aanbevelen, ondanks de wat hoge winkelprijs.