Inventum PW730BG - Reviews

100 gram
Model
vierkant

Marcel-Jan 14-03-2016 Product kwartaal in bezit

Meet veel, maar is het ook accuraat?

Accuratie is niet een van de criteria voor deze review, maar is het wel belangrijk dat wat je meet ook een beetje klopt. Deze weegschaal meet vrij veel: je gewicht, je vetpercentage, je Total Body Water, spiermassa en botmassa.

Het eerste wat me opviel, is dat mijn vetpercentage flink hoger werd sinds ik overstapte van mijn oude weegschaal naar de nieuwe: zo'n vier tot vijf procent.

Dus wie had er gelijk? Toen ik weer eens bij de dokter gemeten werd (Zonder ontbijt. Met aanname dat die apparatuur accuraat is), kwam ik op 19,9% vetpercentage uit, terwijl de Inventum die ochtend gemiddeld 26,3% aangaf (twee keer gemeten!). Als je meerdere keren meet, zul je ook zien dat er 1% tussen de resultaten kunnen zitten.

De andere percentages gaan naar verhouding mee met het vetpercentage. Ik vermoed dat voor de TBW en spiermassa een waarde gemeten wordt waar het vetpercentage af getrokken wordt.

Ook merkte ik dat ik opeens twee kilo zwaarder was met de Inventum (niet schrikken), maar als je hem neerzet, aanzet, uit laat gaan en weer aanzet, dan komt er wel een betrouwbare waarde uit.

Dus tja, ik vond dat daar wel een paar punten voor vanaf getrokken mochten worden en heb dat geschaard onder Gebruiksgemak.

Willy 58 02-06-2015 Product paar weken in bezit

Het is een hele mooie weegschaal met veel mogelijk heden zoals het meten van vet,vocht, bot en spiermassa en niet te vergeten het belangrijkste me gewicht. Ik ben er blij mee.

Paulien55 23-04-2015 Product paar dagen in bezit

Een weegschaal met een mooi design, gemakkelijk te gebruiken en het geheugen houdt de gegevens bij van het hele gezin!

Sverbeek 21-04-2015 Product paar weken in bezit

Zeer gebruiksvriendelijk, meet super nauwkeurig je BMI, gewicht, vochtgehalte e.d. Een echte aanrader.

Gerda van Dongen 11-02-2015 Product paar dagen in bezit

Eenvoudig in gebruik en mooi design. Daarnaast ongekende mogelijkheden voor een personenweegschaal.
Geweldig om je gewicht en gezondheid te controleren