Alecto BC-10 babyweegschaal - Reviews

Beoordeling op basis van 4 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

7,3

D. Pen 26-10-2017

Perfecte grootte

We hadden dit product hard nodig voor ons pasgeboren baby'tje, het is het perfecte formaat, duidelijke aflezing en zelfs de optie om de baby met of zonder de luier te wegen. En zelfs om dit later te kunnen gebruiken als je de bak erafhaalt voor als t kind wat groter is. Prijsgewijs een goede prijs voor deze kwaliteit product. We zijn zer heel blij mee!

Pluspunten

• Makkelijk af te lezen
  • Goed formaat
  • Makkelijk op te bergen

Minpunten

• Frisse ondergrond, doek gebruikt

Anna 07-10-2017

Onmisbaar bij de baby uitzet!

Doordat onze zoon 7 weken te vroeg werd geboren, moesten we bij zijn thuiskomst uit het ziekenhuis goed zijn gewicht in de gaten houden. Dit kan heel goed met deze Alecto weegschaal. Neemt niet veel ruimte in beslag, dus staat op een krukje naast zijn bedje. Voor de borstvoeding even wegen en daarna, en we weten precies hoeveel hij heeft gedronken.

Pluspunten

• handzaam in gebruik
  • 0-meting
  • verlicht display

Minpunten

• verschilt soms gewicht wanneer je opnieuw weegt

Wendy 06-04-2017

Redelijk kwaliteit prijs verhouding

Leuk om je baby te wegen buiten consultatiebureau bezoeken om, maar je moet het niet zo nauw nemen met een kilo meer of minder. Ondanks dat hij op een stevige en rechte ondergrond staat, is de weegschaal behoorlijk gevoelig en wijkt hij maar gauw af van de gemeten waarde bij consultatiebureau. Onderlinge wegingen met weegschaal zelf wijkt hij minimaal af.

Voor op de 5 gram nauwkeurige weegschaal is een afwijking van soms bijna een kilo natuurlijk not done. (nu snap ik dat weegschalen verschillend geeikt zijn, maar 1 kilo is wel wat veel op een baby van 5 kilo bijvoorbeeld)

Ondanks dat is het leuk om je baby zijn groei te zien, vaker dan bij consultatiebureau.
Goede weegschalen zijn duur, dus dan valt deze wel mee. Maar eerlijk, kan beter.

Hij is wel goed schoon te maken mocht je baby per ongeluk een plasje doen.
De opstaande randen zorgen er ook voor dat de baby er niet vanaf kan rollen, alhoewel een soort van ovale kom wellicht veel handiger geweest was. Nu wordt de baby niet gedwongen in de foetus houding, waardoor bij grotere kinderen de voeten buiten de weegschaal kunnen rusten. (mijn baby inmiddels 7 maanden en gebeurd geregeld dat niet zijn gehele lichaam gemeten wordt dus)

Design is netjes en makkelijk weg te zetten. Knoppen reageren soms overigens niet echt makkelijk. Soms maar hard de tara knop (0 knop) indrukken.

Voor de aankoop waren dat niet echt de dingen waarop ik lette, maar dat zijn nu wel dingen waarop ik zou letten als ik een weegschaal voor een baby zou aanschaffen.

Pluspunten

• Hygienisch
  • Opstaande randen
  • Makkelijk weg te zetten

Minpunten

• Niet nauwkeurig
  • Geen kom
  • Knoppen werken niet altijd direct

Kim 03-04-2017

Duidelijk, goede prijs/ kwaliteit verhouding

De Alecto BC-10 babyweegschaal is een zeer fijn en handzaam apparaat. Hij werkt erg goed, is nauwkeurig en is zeer duidelijk.
Zeker een aanrader bij het wegen.

Pluspunten

• Duidelijk
  • Goede prijs/ kwaliteit verhouding