Alecto BC-10 babyweegschaal - Reviews

Beoordeling op basis van 2 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

6,5

Wendy 06-04-2017 Product paar maanden in bezit

Redelijk kwaliteit prijs verhouding

Leuk om je baby te wegen buiten consultatiebureau bezoeken om, maar je moet het niet zo nauw nemen met een kilo meer of minder. Ondanks dat hij op een stevige en rechte ondergrond staat, is de weegschaal behoorlijk gevoelig en wijkt hij maar gauw af van de gemeten waarde bij consultatiebureau. Onderlinge wegingen met weegschaal zelf wijkt hij minimaal af.

Voor op de 5 gram nauwkeurige weegschaal is een afwijking van soms bijna een kilo natuurlijk not done. (nu snap ik dat weegschalen verschillend geeikt zijn, maar 1 kilo is wel wat veel op een baby van 5 kilo bijvoorbeeld)

Ondanks dat is het leuk om je baby zijn groei te zien, vaker dan bij consultatiebureau.
Goede weegschalen zijn duur, dus dan valt deze wel mee. Maar eerlijk, kan beter.

Hij is wel goed schoon te maken mocht je baby per ongeluk een plasje doen.
De opstaande randen zorgen er ook voor dat de baby er niet vanaf kan rollen, alhoewel een soort van ovale kom wellicht veel handiger geweest was. Nu wordt de baby niet gedwongen in de foetus houding, waardoor bij grotere kinderen de voeten buiten de weegschaal kunnen rusten. (mijn baby inmiddels 7 maanden en gebeurd geregeld dat niet zijn gehele lichaam gemeten wordt dus)

Design is netjes en makkelijk weg te zetten. Knoppen reageren soms overigens niet echt makkelijk. Soms maar hard de tara knop (0 knop) indrukken.

Voor de aankoop waren dat niet echt de dingen waarop ik lette, maar dat zijn nu wel dingen waarop ik zou letten als ik een weegschaal voor een baby zou aanschaffen.

Pluspunten

• Hygienisch
  • Opstaande randen
  • Makkelijk weg te zetten

Minpunten

• Niet nauwkeurig
  • Geen kom
  • Knoppen werken niet altijd direct

Kim 03-04-2017 Product paar dagen in bezit

Duidelijk, goede prijs/ kwaliteit verhouding

De Alecto BC-10 babyweegschaal is een zeer fijn en handzaam apparaat. Hij werkt erg goed, is nauwkeurig en is zeer duidelijk.
Zeker een aanrader bij het wegen.

Pluspunten

• Duidelijk
  • Goede prijs/ kwaliteit verhouding