Microsoft LifeCam VX-1000

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Microsoft LifeCam VX-1000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

KaasKleurig 25-03-2010
Geschreven voor: Microsoft LifeCam VX-1000

Erg gemakkelijk te gebruiken, maar de beeldkwaliteit is dramatisch.

Pat70 19-11-2009
Geschreven voor: Microsoft LifeCam VX-1000

Heb deze als een aanbieding gekocht en na een paar dagen weer teruggebracht wegens slecht beeld. Lokaal op mijn eigen scherm zie ik een lichte maar duidelijke ruis/sneeuw. De andere kant ontvangt een slecht beeld, als van een slechte televisie.

Gebruiksgemak krijgt een 4 omdat de knop bovenop niet met Skype wil werken. Met wat google hulp is dat wel op te lossen, maar moet niet zo moeizaam zijn.

Rinske 01-08-2009
Geschreven voor: Microsoft LifeCam VX-1000

Deze webcam is een simpele webcam met gemiddelde resolutie; geeft redelijk waar voor zijn geld. Is makkelijk te installeren en werkt ook prima met Skype. Voordeel van deze webcam vond ik dat je hem zowel kan neerzetten als op elk beeldscherm kan hangen. De kwaliteit (resolutie) is wat minder, maar wel gebruikelijk in deze prijsklasse. Wordt geleverd met software bij voor Windows live chat, maar zelf gebruik ik hem met Skype wat ook prima gaat. Daarnaast software voor de webcam zelf.
Helaas geen autofocus, wel simpel handmatig scherp te stellen middels verstelring. Ook dit is overigens gebruikelijk in deze prijsklasse.

TNHODA 25-11-2008
Geschreven voor: Microsoft LifeCam VX-1000

De webcam zelf is leuk, maar de software valt mij tegen. Verder heb ik geen geen spijt van m'n aankoop. Dus heb je een leuk webcammetje nodig gewoon voor chatten + microfoon dan is deze het overdenken waard.

Cijfer is vrij laag door software, maar als het eenmaal geinstalleerd is dan werkt het perfect.

Voordelen:
+ Makkelijk draaibare voet (stevig)
+ Kan voet 'uitklappen' zodat hij op een LCD scherm kan worden gezet
+ Erg goed bij weinig licht en er is een aparte 'weinig licht' modus waardoor je alles nog beter kan zien.
+ grappige software (realtime beeld vervormen, grote neus, grote ogen enz)
+ Vrij veel instel mogelijkheden.
+ Infrarood (zit verder geen lampje op, maar hij kan het wel)
+ Ingebouwde microfoon die goed werkt

Nadelen:
- Software, vrij onstabiel voor mijn gevoel.
- Software traag.

reneonline 02-04-2008
Geschreven voor: Microsoft LifeCam VX-1000

werkt niet onder vista 64bit met 4 GB aan intern geheugen. Dus voor de mensen die dat hebben raad ik het aan om het niet te kopen. Want het is waardeloos dat het niet werkt op die systeem eisen. Maar wel werkt als je lagere systeem eisen hebt. Ik breng hem mooi terug.

Anonymouse 01-01-2008
Geschreven voor: Microsoft LifeCam VX-1000

Uitstekende webcam. Zeer prijs/kwaliteit waardige aankoop. Goede software met makkelijke installatie onder XP en Vista. Probleemloos gebruik met heldere weergave beeld&geluid. Ik heb m'n eerste exemplaar zomer 2007 gekocht en daaropvolgend nog 2 stuks. Nb na eerdere ervaring met Creative en Philips nu positief over Microsoft. Philips heeft helaas geen Vista driver uitgebracht, daar ben ik dus mee klaar (ondanks de prima resultaten onder XP). Creative is still going strong na zo'n 10 jaar (na W95 ook onder Vista stabiel, echter geen notebook/TFT scherm klem)!

Perry1 18-10-2007

drie dagen in bezit.
Waardeloze cam, erg korrelig beeld
van slechte kwaliteit.
En ook nog twee blauwe punten in beeld.

D. Simons 25-07-2007
Geschreven voor: Microsoft LifeCam VX-1000

De Microsoft Lifecam VX-1000 is een prima webcam. Normaal vind ik webcams met een 640X320 resolutie nogal tegenvallen, maar deze niet. Dat komt doordat deze webcam situaties met weinig licht automatisch aanpast voor een beter beeldkwaliteit. Verder is het leuk dat je effecten kan toevoegen aan het beeld, zo kan je het bijvoorbeeld laten regenen of een slak onder het beeld laten lopen. Boven op de cam is ook een Windows Live-gespreksknop, druk je hierop dan start-ie automatisch Windows Live Messenger op! Verder nog iets belangrijks dat niet is vermeld: hij is ook geschikt voor Windows Vista stond op de verpakking!

jelmar 07-02-2007
Geschreven voor: Microsoft LifeCam VX-1000

dit is een goede webcam, ik heb hem vanmiddag gekocht en ben er uitermate tevreden over.
de installatie ging heel simpel en kon hem meteen gebruiken. het beeld is niet heel fantsatisch maar als je ziet voor wat voor prijs je hem koopt vind ik het toch een leuke en goede webcam

Rob59_nl 19-01-2007
Geschreven voor: Microsoft LifeCam VX-1000

Prima kwaliteit webcam. Makkelijk te installeren met bijgeleverde cd rom. Prima beeld en geluid. Beeld en geluid eenvoudig in te stellen. Inclusief foto en film functie.