Solis 556

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Solis 556 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,1

h********@k********* 25-12-2021

eerlijke, op ervaring gebaseerde review

Geschreven voor: Solis 556

al een jaar of vijf geleden gekocht... m.n. ook vanwege de vormgeving.
werkt op zich wel, maar steeds leegschudden na gebruik.
ketel lekt al een héle tijd (druppelsgewijs...) aan de onderkant.
Kon lange tijd desondanks wel gebruikt worden...met genoemde gebruiksaanwijzing.
Maar lekken wordt langzaam almaar erger...
Zou natuurlijk niet mogen!

Pluspunten

• vormgeving/design
  • robust

Minpunten

• lekt verdorie!!
  • bis!

DME1980 18-01-2012
Geschreven voor: Solis 556

Mooi product,.. kalk afzetting heb ik nog geen last van gehad maar hebben ook pas drie dagen.

Wel groot minpunt is dat deze waterkoker niet dubbelwandig is,.. daardoor wordt de buitenkant bloedheet. Let hierbij op.

Voor de rest mooi design, water kookt snel.

Wendy1978_nl 05-11-2011
Geschreven voor: Solis 556

Wij hebben hetzelfde probleem met de waterkoker als Scoof beschrijft. We hebben een tweede zelfde model nieuw in gebruik. De eerste hebben we binnen het jaar teruggestuurd naar Solis. Toen hebben we een nieuwe gekregen. Op zich een hele goede en snelle service van Solis. Helaas weer hetzelfde probleem met deze tweede.

Na een tijdje gingen beide waterkokers lekken aan de onderkant. Binnen korte tijd kregen wij heel veel kalkafzetting in de waterkoker, wat schilfers in je thee geeft, dus het zeefje werkt niet goed. Kalk is zelfs zichtbaar aan de buitenkant van het apparaat.

Wel heel jammer, want het apparaat is heel mooi in vormgeving. Maakt inderdaad wel veel geluid.

Vandaag hebben we de waterkoker weggegooid in verband met veiligheid en nu zijn we op zoek naar een ander merk.

Soof75 28-08-2011
Geschreven voor: Solis 556

Goed voorbeeld van vorm boven functie:
Vormgeving is mooi, stoer, robuust.
Kalkafzetting is gigantisch, zelfs bij het maatvenster kruipt kalk naar buiten (vanaf het moment van eerste gebruik).
Zeefje tegen kalk werkt niet, water loopt er langs en de gaten zijn te groot.
Het apparaat maakt vreselijk veel lawaai bij het koken.
Het apparaat lekt, wanneer het klaar is met koken en wij nemen de waterkoker van het onderstel, dan ligt daar een grote rand met water, niet erg veilig.

Wendy1978_nl 05-11-2011

Wij hebben hetzelfde probleem met de waterkoker. We hebben nu een tweede model nieuw in gebruik. De eerste hebben we binnen het jaar teruggestuurd naar Solis. Toen hebben we een nieuwe gekregen. Op zich een hele goede en snelle service van Solis. Helaas weer hetzelfde probleem.

Marten van Maastrigt 03-08-2010
Geschreven voor: Solis 556

Onze waterkoker is terug naar Solis en daar inmiddels ruim 3 weken geleden aangekomen. Nog niets gehoord van Solis in deze tijd.
Problemen die wij met de waterkoker hebben zijn:
- enorm veel kalkafzetting; wekelijks ontkalken is zelfs onvoldoende
- het kalkfilter werkt niet goed, water gaat er langs
- kokend water loopt langs de schenktuit, dus je moet enorm oppassen voor brandwonden.