Solis 556

Unold Haushaltsgeräte

Unold Haushaltsgeräte

Bosch TWK7S05

Bosch TWK7S05

Beoordeling op basis van 4 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

6,1

• Slecht

DME1980 18-01-2012 Product paar dagen in bezit

Mooi product,.. kalk afzetting heb ik nog geen last van gehad maar hebben ook pas drie dagen.

Wel groot minpunt is dat deze waterkoker niet dubbelwandig is,.. daardoor wordt de buitenkant bloedheet. Let hierbij op.

Voor de rest mooi design, water kookt snel.

Wendy1978_nl 05-11-2011 Product jaar of meer in bezit

6,3
Wij hebben hetzelfde probleem met de waterkoker als Scoof beschrijft. We hebben een tweede zelfde model nieuw in gebruik. De eerste hebben we binnen het jaar teruggestuurd naar Solis. Toen hebben we een nieuwe gekregen. Op zich een hele goede en snelle service van Solis. Helaas weer hetzelfde probleem met deze tweede.

Na een tijdje gingen beide waterkokers lekken aan de onderkant. Binnen korte tijd kregen wij heel veel kalkafzetting in de waterkoker, wat schilfers in je thee geeft, dus het zeefje werkt niet goed. Kalk is zelfs zichtbaar aan de buitenkant van het apparaat.

Wel heel jammer, want het apparaat is heel mooi in vormgeving. Maakt inderdaad wel veel geluid.

Vandaag hebben we de waterkoker weggegooid in verband met veiligheid en nu zijn we op zoek naar een ander merk.

Soof75 28-08-2011 Product half jaar in bezit

Goed voorbeeld van vorm boven functie:
Vormgeving is mooi, stoer, robuust.
Kalkafzetting is gigantisch, zelfs bij het maatvenster kruipt kalk naar buiten (vanaf het moment van eerste gebruik).
Zeefje tegen kalk werkt niet, water loopt er langs en de gaten zijn te groot.
Het apparaat maakt vreselijk veel lawaai bij het koken.
Het apparaat lekt, wanneer het klaar is met koken en wij nemen de waterkoker van het onderstel, dan ligt daar een grote rand met water, niet erg veilig.

Wendy1978_nl 05-11-2011

Wij hebben hetzelfde probleem met de waterkoker. We hebben nu een tweede model nieuw in gebruik. De eerste hebben we binnen het jaar teruggestuurd naar Solis. Toen hebben we een nieuwe gekregen. Op zich een hele goede en snelle service van Solis. Helaas weer hetzelfde probleem.

Marten van Maastrigt 03-08-2010 Product kwartaal in bezit

Onze waterkoker is terug naar Solis en daar inmiddels ruim 3 weken geleden aangekomen. Nog niets gehoord van Solis in deze tijd.
Problemen die wij met de waterkoker hebben zijn:
- enorm veel kalkafzetting; wekelijks ontkalken is zelfs onvoldoende
- het kalkfilter werkt niet goed, water gaat er langs
- kokend water loopt langs de schenktuit, dus je moet enorm oppassen voor brandwonden.