Tefal Waterkoker Safe to Touch Soft black KO3718 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Waterkoker Safe to Touch Soft black KO3718 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,9

Jan-Piter 07-09-2017

Niet tevreden.

Omdat we toe waren aan een nieuwe waterkoker deze gekocht om zijn design en safe to touch. Na hem nu een half jaar in bezit te hebben moet ik concluderen dat het een miskoop is. Filter bij schenktuit eigenlijk direct al los en dus verwijderd. Deksel hapert soms bij open en dicht doen. Safe to touch is larie, blijft erg warm en op sommige plekken heet. Snoer is te kort als je in bezit bent van hoge stopcontacten. Snoer klemt niet goed vast in uitsparing van de voet waardoor de koker wiebelig wordt. En wat ik nog nooit eerder heb meegemaakt: hij ROEST aan de binnenkant! Wat een wanproduct is dit... O toch wat positief, hij kookt relatief snel en door thermosfunctie blijft het water langer... Tefal, je vergat dit keer alles!

Minpunten

• Zie tekst

Peetje 30-03-2017

Design mooi, safe to touch ideaal!

Heel groot minpunt is de deksel, ik heb hem nu drie maand en de eerste binnen twee maand al omgeruild omdat de deksel bleef steken. Nu de tweede in gebruik en helaas hetzelfde probleem!
Heel jammer, want verder is het een mooie fijne waterkoker..

• Safe to touch

Minpunten

• Deksel
  • Kort snoer

Marja 11-01-2017

niet tevreden

De waterkoker nu een jaar in ons bezit, maar toch echt nu op zoek naar een andere.
Minpunten:
- maakt veel herrie bij het opwarmen
- opwarmen duurt lang
- geeft heel veel stoom af, dus niet geschikt om vlak naast of onder bijvoorbeeld keukenkastjes te plaatsen
- duurt lang voordat het water kookt
- aluminium sierrand wordt gloeiend heet zodat je bij vastpakken snel je hand verbrandt. De vermelding op de kan "safe to touch" is dus echt onterecht.
- inschenken: spettert snel
Pluspunten:
- Design
- Water blijft redelijk lang warm in de kan
Dus samenvattend niet tevreden en zeker niet aan te bevelen. Helaas waren er bij aankoop nog geen beoordelingen over deze waterkoker.

Pluspunten

• design
  • blijft goed warm

Minpunten

• maakt herrie
  • warmt langzaam op
  • geeft veel stoom af
  • aluminium rand gevaarlijk heet
  • spettert bij snel bij uitschenken

Erik 11-12-2016

Waterkoker roest

We hebben deze waterkoker gekocht omdat er juist geen kunststofschermpje voor het waterniveau inzet. Onze ervaring is dat waterkokers hier het eerst gaan lekken. Op zich doet de waterkoker zijn werk. En het gemelde losschieten van de deksel is ons nog nooit gebeurd. Het water blijft goed heet (ca 30 minuten). Ons probleem is dat de waterkoker binnen 6-9 maanden gaat roesten bij de schenktuit. Dit heeft te maken met de gekozen materiaalkwaliteit en de puntlassen. We hebben de waterkoker al een keer omgeruild, maar krijgen hetzelfde probleem weer terug. Dus we gaan weer terug naar de winkel en het zal wel een andere waterkoker worden. Jammer, heel slechte beurt van TEFAL.

Pluspunten

• Water blijft lang heet
  • buitenkant blijft koud

Minpunten

• RVS binnen- en buitenkant roest binnen 9 maanden

Erik 03-07-2017

Ik reageer nog maar eens zelf: we hadden de waterkoker omgeruild (zie vorige post) voor eenzelfde in verwachting dat het een eenmalig probleem zou zijn. Maar helaas, binnen een jaar dezelfde roestvorming.

W. Zirkzee 13-03-2016

Handig, maar met een gevaarlijk deksel

Na een vervelende ervaring met een Russel Hobbs waterkoker, een andere gekocht, dit keer deze Tefal waterkoker. Op zich een prima waterkoker, met het grote voordeel dat de buitenkant niet heel warm/heet wordt. Je zou denken: veilig voor kinderen. Niets is helaas minder waar, het deksel is namelijk van inferieure kwaliteit. Deksel is heel licht van gewicht, zodra de waterkoker kookt, kan het deksel open schieten, waardoor het water niet tot het kookpunt komt en alsmaar blijft koken (al meerdere keren gebeurd, daarom blijf ik er nu bij staan), leuk voor de energierekening... als het deksel niet open schiet tijdens het kookproces, kan deze alsnog(!) open schieten zodra je het kokende water in een kopje/beker schenkt. Dit is levensgevaarlijk, aangezien de hete stoom in je gezicht komt, als je er een beetje boven hangt (is me ook al een keer gebeurd :-( ). Ik doe het deksel daarom standaard open, zodra het apparaat klaar is. Ik vind het onbegrijpelijk dat Tefal -kennelijk- zó bezuinigd op materiaal, waarvan je als consument toch wel uit mag gaan dat het veilig is in gebruik. Schandalig! De waterkoker functioneert verder goed, maar scoort bij mij zeer laag op gebruiksgemak en duurzaamheid, omdat dit apparaat niet veilig is in gebruik en zeker niet aan te raden om door kinderen te laten gebruiken. Tefal zou beter moeten weten...

M72 13-02-2016

Er zit geen venster in de waterkoker, want die zou waarschijnlijk van plastic zijn en gelukkig is dat niet zo. De eenheden staan gestanst in de binnenzijde van de waterkoker. Bij slecht licht zie je niks. Oplossing vullen in buurt lamp.
Wij hadden een leuke plastic waterkoker al jaren, totdat we 1 week geleden op kassa hoorden over een stof die in plastic zit die je hormoonhuishouding erg nadelig beinvloed. Het is uiterst slecht voor kinderen en zit bijna overal in alle plastiken.
Bij verhitting wordt het nog sneller opgenomen in vloeistof ed. Je moet beter gezegd geen plastic waterkoker gebruiken.
Deze voldoet daar perfect aan. Hij heeft geen plastic binnenkant en ook geen plastic venster waar je aan de buitenkant van kan aflezen hoeveel erin moet of zit.
Hij is dubbelwandig en isoleert fantastisch. De buitenkant wordt niet warm, je brandt je handen niet dus ! Ook al waarschuwt de handleiding er wel voor ! Maar er staat op de buitenkant safe to touch dus wat wil je nou !
De vulopening is erg groot en is bedoeld dat je de binnenkant met de hand schoon maakt. Dat kan gemakkelijk. Er is genoeg ruimte.
De voet is een beetje wankel en niet hij staat niet heel stevig een beetje wankel. Omdat de voet naar binnen toe afloopt en dus smaller wordt dan de waterkoker zelf. Liep hij naar buiten of recht naar beneden dan staat ie stevig. Dat is een design fout.
Hij is mooi afgewerkt en mooi materiaal. Er zit een enorme sticker op en volgens de gebruiksaanwijzing moet je die er metteen voor gebruik afhalen. Dat deed ik niet, omdat de informatie die erop staat erg handig is. Gooi je die sticker weg dan ben je die kwijt. Ik heb het nu op de gebruiksaanwijzing geplakt. Ik snap niet dat ze hem er uberhaupt opdoen of er niet opzetten deze te verwijderen voor gebruik en de info ergens anders te herhalen. Want het is wel degelijk nuttig en handig.
Er zit een kalkfilter in, dat er belachelijk goedkoop in zit. Verwijderen is simpel. Je mag de kan niet vullen als hij op de oplader staat volgens de gebruiksaanwijzing. Maar de grootte van de vulopening nodigt daar wel toe uit en wie leest nou direct de handleiding !
Hij is stevig en groot. De schenktuit ziet er goedkoop uit. Maar doet zijn werk. IHij knoeit niet. Als je de hendel naar beneden drukt licht hij blauw op. Spreekt me erg aan.
Nadat het water gekookt heeft houdt hij het nog warm voor een tijdje. Het deksel is groot en gaat open als je de vergrendeling indrukt.
Het is een goede koop: vooral omdat er absoluut geen plastic aan de binnenkant zit, behalve het deksel dan. Dat is een minpunt ! Maar het lukt me tot nu niet om een waterkoker te vinden zonder enig spoor van plastic aan de binnenkant voor een redelijke prijs! De oplader is een blunder. Hij is niet goedkoop. Daar had meer aandacht aan mogen worden geschonken ! De maten aan de binnenkant dat moet veel beter ! Hoe geen idee !

Papasven 18-10-2015

Ziet er degelijk en mooi uit.
Mede door zijn "rubberachtig" buitenkant en blauw led lampje bij het inschakelen.
Hij is helemaal glad aan de binnenkant en dus prima schoon te houden.
Dubbelwandig dus geen pijnlijke handen bij het aanraken van de buitenkant en natuurlijk houdt hij het water ook hierdoor langer warm.
Dekselsluiting is stevig alleen jammer dat de deksel open gaat dmv een drukknop bovenop de deksel zelf.
onze vorige ging open dmv een knop op de handgreep.
Waterkoken gaat vrij snel, 4,5 min voor 1,5l water.
De waterkoker is zeer stil bij het koken vergeleken bij onze vorige.
De duurzaamheid kan ik uiteraard niet zeggen maar Tefal kennende.....