Miele WEI 335 WPS

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele WEI 335 WPS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

Robert 25-12-2019

Perfect schoon en zuinig

Geschreven voor: Miele WEI 335 WPS

Ik zocht een Miele wasmachine voor minstens 8 kg wasgoed met 1600 toeren centrifugesnelheid en veilig dankzij WPS.
De winkel adviseerde mij deze machine omdat hij daarnaast ook een super snel programma heeft, Quick Power Wash, en een programma voor hele kleine wasjes, Single Wash. Dank zij de soft Care trommel zijn de Miele machines ook nog heel voorzichtig met het wasgoed.

Pluspunten

• veilig
  • hoge centrifuge snelheid
  • kort was programma
  • ook kleine wasjes
  • minder slijtage van kleding

Minpunten

• hele onduidelijke gebruiksaanwijzing

Karin en Jo 15-12-2019

Geweldige wasmachine

Geschreven voor: Miele WEI 335 WPS

Perfecte wasmachine (1600 toeren) om te gebruiken in combinatie met een condensdroger.
Fluisterstil en een ruime keuze aan wasprogramma's.
De prijs - kwaliteit verhouding is in lijn met de kwaliteit van een Miele product.
De oude Miele wasmachine (1500 toeren), gekocht in mei 1995, heeft de geest geven (programmaschakelaar defect).

Pluspunten

• kwaliteit c.q. robuustheid
  • fluisterstil
  • mogelijke wasprogramma's

Minpunten

• stevige aanschafprijs

Marlies 25-11-2019

Geweldig apparaat

Geschreven voor: Miele WEI 335 WPS

Met mijn vorige Miele wasmachine heb ik 27 jaar gedaan. De keus viel daarom weer op een Miele. Ideaal met korte wasprogramma’s en toch alles schoon. 1600 toeren centrifugeren!

Tamara 18-09-2019

Zeer praktische wasmachine

Geschreven voor: Miele WEI 335 WPS

Ik heb getwijfeld welke wasmachine ik zou gaan kopen. De prijs van de Miele is hoog, maar vroeg me af of dit ook merkbaar zou zijn. Inmiddels zo'n vier maanden in het bezit en ik ben er echt super blij mee. De grote van de trommel is erg prettig, een dekbed kan er in, maar ook voor de handdoeken. Er zit een kort, 20 minuten, programma op die ik vaak gebruik. Zeker van de zomer met de badhanddoeken erg praktisch. De was komt er zichtbaar schoner uit en ruikt heerlijk. Dat was bij mijn oude exemplaar op het laatst zeker niet meer zo. Daarnaast nog vele andere programma's. Nog niet alles gebruikt. En deze is heel stil. Natuurlijk hoop ik er nog jaren plezier van te hebben, maar voor nu erg tevreden!

Pluspunten

• Grote trommel
  • Erg stil
  • Wast erg schoon

Minpunten

• Prijs

harm 25-06-2019

sterke maar zeer stille machine

groot laadvermogen 9kg zeer geschikt voor groot gezin ,1600 toeren zeer stil
door de hoge toeren is het wasgoed al goed droog.

Pluspunten

• 9kg
  • stil
  • lampje in trommel
  • ook korte was goed en snel

Minpunten

• nog niets gevonden

Katja 23-06-2019

stille wasmachine

Geschreven voor: Miele WEI 335 WPS

Wasmachine is neergezet en na eerst een lege wasdraai programma. Gelijk met volle trommel. Deze was zo rustig en stil dat mijn zoon (die ligt een kamer er naast) de machine niet heeft gehoord. Hij werd wakker toen het eind signaal afging!! Het is een mooie machine voor 9 kg was en met veel verschillende mogelijkheden, om je was optimaal te wassen. Zo kun je capdosering toepassen voor de verschillende wassen, maar ook een power wash voor de kleine wasjes. Een supermachine!

Pluspunten

• verlichte stille trommel
  • powerwash

lilian 19-06-2019

goede machine, geruisloos, schone was, diverse programma's

Geschreven voor: Miele WEI 335 WPS

fijne machine, diverse programmas waaronder snel programma van een uur voor weinig was, maar ook voor dekbedden, kussens etc., tiptoetsen!

Pluspunten

• diverse programmas
  • geruisloos

Nord 16-06-2019

Miele WEI335 WPS wat is deze stil en solide......

Geschreven voor: Miele WEI 335 WPS

Wat is deze wasmachine stil. Naast dat de wasmachine stil, zuinig is en de vele mogelijkheden oogt de wasmachine ook nog eens fantastisch. Echt een aanrader.

Pluspunten

• stil
  • zuinig
  • mooie look

Minpunten

• geen

Mireille Janssen Langeweg 07-06-2019

Een pracht machine die fluister stil is

Geschreven voor: Miele WEI 335 WPS

Het niet alleen een mooie machine om te zien die zeer eenvoudig te bedienen is, maar is bovendien fluister stil tijdens het wassen en de wasresultaten zijn bijzonder goed. De investering is het dan ook dan meer dan waard. Ook de vorige wasmachine was van Miele die zijn werk altijd volledig naar behoren heeft gedaan. Eens een Miele, altijd een Miele.

Pluspunten

• bediening van de programma's
  • zeer weinig geluid tijdens het wassen
  • zeer goede wasresultaten
  • verschillende wasprogramma's

RJ 04-06-2019

Miele: Er is écht geen betere!

Geschreven voor: Miele WEI 335 WPS

Na 16 jaar machine bijna dagelijks gebruikt te hebben, moesten we afscheid nemen van onze Miele wasmachine. Moesten is daarbij eigenlijk geen juiste keuze want hij zou nog gemaakt kunnen worden. Na 16 jaar trouwe dienst, met maar twee keer een servicemonteur over de vloer om hem weer aan te zwengelen, hebben we besloten om een nieuwe Miele te kopen.

De machine is een dag geleden geleverd en de eerste 5 wassen zijn gedaan. Wat wennen is: deze machine is een stuk langer bezig met een programma dan de oude machine én: als je wat was tijdens wasbeurt wil bijvoegen moet je "de 3e symfonie van Beethoven" aan knoppen intoetsen voor dit mogelijk is. Natuurlijk is dit kwestie van a: beter plannen/was sorteren en B: toetsen leren kennen. Bij oude machine was het een kwestie van het deurtje open doen dus makkelijker.

Voor de rest: Hij is écht heel stil! Het was resultaat is écht heel goed. Wij zijn heel blij met onze nieuwe aanwinst en hopen nu weer voor 16 jaar "onder de pannen" te zijn.

Pluspunten

• Stil,
  • Zuinig

Minpunten

• Wasprogramma's zijn langer dan "vroeger"
  • Tussentijds bijvullen lastig

Hannie Mulder 28-05-2019

Miele Wasmachine de WEI1335WPS

Geschreven voor: Miele WEI 335 WPS

Vandaag voor het eerst gestart.
Maakt weinig herrie en ziet er heel chique uit. Ben er heel blij mee. De gebruiksaanwijzing is makkelijk te begrijpen.

Eefjayday 07-04-2019

Fijne machine voor grote en kleine wasjes!

Geschreven voor: Miele WEI 335 WPS

Inmiddels heb ik de Miele wei 335 XL wps een paar weken in gebruik en bevalt hij steeds beter en beter. Vooral in het begin was het even zoeken naar de juiste hoeveelheid wasmiddel en en goede soort programma voor de verschillende wasjes.
Omdat deze machine zeer zuinig is in water gebruik heb je al snel een overdosering aan wasmiddel. Dit merkte ik vooral aan het muffig ruiken van de was, zelfs als ik hem direct na het einde er uit haalde. Eenmaal de juiste dosering gevonden bleek mijn was alsmaar frisser te gaan ruiken! (De aanbevolen hoeveelheid op de verpakking minimaal delen door 2 en bij kleinere wasjes zelfs door 4!)
De verschillende programma's zijn heel eenvoudig naar eigen wens in te stellen en heel handig is ook dat het maximum gewicht er bij word aangegeven. Daarnaast word de was gewogen en de tijdsduur daar automatisch op aangepast. Temperatuur, toerental en extra opties als extra snel, eco en single wash zijn bij bijna ieder programma aan te passen maar ook de voorgeprogrameerde opties als sportkleding, outdoor en impregneren zijn ideaal om gemakkelijk en snel aparte stoffen of kledingstukken te wassen. De dure merkkleding die eigenlijk alleen met de hand gewassen mag, blijft super netjes op de speciale wol/zijde hand was programma's.
Heel handig is ook de trommelverlichting, zo zie je veel beter wat je doet en of er niks achter blijft in de trommel. En ook de 30 minuten kreukbeveiliging en de daarbij horende pieptoon zijn er fijn. Zo vergeet je niet de was er op tijd uit te halen en is strijken zelfs zonder de kreukherstellende functie nauwelijks nodig.
Al met al een super fijne machine voor iedereen die graag grote wassen draait (9 kg) maar ook aparte kledingstukken met zorg gewassen wil hebben!

Pluspunten

• Grote trommel
  • Makkelijk bedienbaar
  • Uitgebreide mogelijkheden
  • Zeer stil in werking

Minpunten

• Snel overdosering van wasmiddel

RobertJan 31-03-2019

Een luxe krachtpatser.

Geschreven voor: Miele WEI 335 WPS

Een Miele, de eerste voor ons, dus de verwachtingen zijn aanwezig. Naam, kwaliteit maar ook prijs zijn hoog en we wasten hiervoor met een Indesit (en dat verschil is zeker merkbaar :)). Je merkt aan de draaiknoppen, deurmechanisme en verstellen van de voetjes dat er over nagedacht is en luxe aanvoelt. Wij, gezin met jonge kinderen, hebben na een aantal weken gebruik een aantal pluspunten, minpunten en dingen waar we geen verschil merken.
Pluspunten:
• SingleWash, fantastisch om binnen 46 minuten een kledingstuk wassen, goed schoon ook (kinderkleding)
• 1600 toeren centrifugeren, alles echt goed droog, minpunt is wel het trillen van de machine op een houten verdieping.
• QuickPowerWash, werkt tot op heden fijn, vooral omdat we geen tijd hebben om bijna 3 uur op een was te wachten.
• 9 kg is erg fijn, ook al voor je beddengoed, word beter schoon met meer ruimte (voorheen een 6kg).
• Programma's! Hiervoor tijdelijk ook een machine gehad met veel mogelijkheden maar deze programma's gebruik je wel echt. Overhemden, wolwas, jeans/donkere was, sport (weg geur) en vooral quickpowerwash voor de vuile snelle wassen zijn uitblinkers. Vitrage, dons etc zijn handig (niet gebruikt nog) en zitten dus ook onder een submenu, goed over nagedacht!
• Uitgestelde start kan tot op een half uur en tot 24(!) uur later. Erg handig in vergelijk met de 3, 6, of 9 uur die we eerder hadden.

Aandachtspunten:
• Omdat je alles instelt via display is zodra je was draait niet meer zichtbaar op welk programma hij staat, vooral temperatuur en aantal toeren zou handig zijn. Een keer meegemaakt dat hij te warm stond en daar kwamen we dus pas na de was achter.
• Hij maakt toch nog wel wat geluid, ik had een Miele stiller verwacht.
• Deur gaat aan een kant open, niet om te draaien.
• Miele pads is een leuk concept maar duur in vergelijk met 'gewone' wasmiddelen dus wij gaat het niet gebruiken.
• Bij gebruik van poederwasmiddel en uitgestelde start wordt niet alles weggespoeld.
• Kindervergrendeling is kinderlijk eenvoudig eraf te krijgen.
• Handig zou zijn als het display aangaf als je bij een speciaalprogramma (beperkt aantal kg) indicatie krijgt hoeveel wasmiddel erin moet.
• Antikreukmodus na het wassen had van ons nog wel een paar uur door mogen lopen, die stopt vrij snel en je bent niet altijd thuis als hij klaar is.

Neutraal:
• Softcare-trommel; ik merk na aantal weken het verschil niet eerlijk gezegd; de oude trommel had dit niet en hield de kleren ook goed schoon en heel.
• Voorstrijk; 1x keer gebruikt maar voegt niks toe, gewoon programma is schoon genoeg.
• Design; niet superspannend of saai. Gewoon keurig.
• Mogelijk

Kortom: een hele luxe aanvoelende machine die vooral heel goed schoon wast. De prijs is wel stevig maar daarvoor heb je voornamelijk pluspunten in huis. Singlewash, Powerwash, het zijn allemaal termen die ook doen wat ze beloven en dat is wel eens fijn. Het lijkt de investering waard.

Pluspunten

• Wast schoon
  • Singlewash optie
  • 9kg en 1600 toeren is topcombo
  • Powerwash wast ect schoon
  • Veel nuttige programma's

Minpunten

• Trilling/geluid met centriguren (op houten vloer)
  • Als was draait geen inzicht in programma
  • Miele pads is dure optie
  • Deur kan niet worden omgezet

RobertJan 08-04-2019

Aanvullend op bovenstaande nog wat kleine aanvullingen:
+ Trommel bijvullen - optie. Deze optie is erg handig op het moment dat hij net aanstaat en je denkt; dat moest mee. Werkt snel en fijn en je hebt er geen speciale deur voor nodig, praktisch en al een aantal keer gebruikt.
+ Led licht; toch wel handig omdat je soms wat kledingstukken vergeet eruit te halen.

Winnie123456789 27-03-2019

Miele wasmachine

Geschreven voor: Miele WEI 335 WPS

Ik heb deze wasmachine gekregen om uit te testen. Hij ziet er netjes uit aan de buitenkant; maar ik ben vooral blij met de grootte van de trommel!! Er kan 9 kilo in en dat is erg handig in ons gezin, ik kan er zelfs een twee persoons dekbed in wassen! Ik heb verschillende programma's uit geprobeerd. De QuickPowerWash functie is ook erg gemakkelijk; in minder dan een uur een wasje schoon. De singlewash functie vind ik handig voor nieuwe kleding of een kledingstuk met een aparte kleur; alles even snel opgefrist in 20 minuutjes. De voorstrijkfunctie werkt echt!! Ik dacht dat niet zo zou zijn, maar ik hoefde nog maar even snel over de overhemden heen te strijken.
De softcare trommel ziet er echt netjes uit; of het echt beter is voor de kleding, durf ik nu nog niet te zeggen; ik gebruik de machine pas 2 weken.
De machine heeft een digitale display en is echt heel gemakkelijk in het gebruik. Ik kan de temperatuur en het toerental aanpassen als ik dat nodig vind.
Ik heb ook uitgeprobeerd om een was uitgesteld te draaien; dit gaat ook gemakkelijk en je kunt het tot maximaal 24 uur uitstellen; handig!! Verder is de wasmachine heel stil als hij draait; in het begin moest ik even gaan kijken of hij het wel deed:)
Er is 1 heel klein minpuntje; de machine piept als hij klaar is; op zich niet erg, maar hij blijft dan verschillende keren piepen; niet handig als je hem 's nachts laat draaien. Maar waarschijnlijk kun je dat piepje ook wel laten uitzetten.
Maar ik ben dus vooral heel blij met deze Miele wasmachine!!!

Pluspunten

• makkelijk te bedienen
  • veel programma's
  • 9 kg trommel
  • QuickPowerWash functie

Minpunten

• het piepen als hij klaar is

Lauvano0411 27-03-2019

Mooi design en geluidsarm

Geschreven voor: Miele WEI 335 WPS

Sinds 2 weken ben ik in het bezit van de Miele Wei 335-XL-WPS-2-powerwash. Het eerste wat mij opviel aan deze machine was het mooie design. De machine is te bedienen met een draaiknop en tiptoetsen. Wanneer je de machine opent, schijnt er direct een lamp in de trommel. Dit vind ik erg prettig, zodat je aan het eind van de wasbeurt de trommel goed kunt controleren of deze leeg is.
Verder vind ik het erg fijn dat er een QuickPowerWash functie op zit, aangezien ik veel wassen draai per week. Het feit dat je 9 kilo kwijt kunt in de trommel vind ik een groot pluspunt. Zo is het gemakkelijk om in 1 keer een grote was te draaien. De centrifuge draait op max. 1600 toeren, waardoor je was er redelijk droog uitkomt. Tot slot ervaar ik de stilte waarmee deze machine draait, als zeer fijn. Enig 'minpuntje' aan de machine is dat wanneer de machine klaar is met het programma, deze gaat piepen. Enerzijds is dit fijn, zodat je weet dat hij klaar is. Anderzijds is het vervelend als dit 's avonds is met slapende kinderen.
Samenvattend; erg fijne machine, zowel in gebruik als in het aangezicht!

Barendse 27-03-2019

Gebruiksvriendelijke, stille wasmachine met ideale functies

Geschreven voor: Miele WEI 335 WPS

Wij hebben de Miele WEI 335 WPS wasmachine nu ongeveer 3 weken in gebruik en wij zijn zeer enthousiast over het gebruik ervan. Wat mij verraste was dat de wasmachine heel stil is tijdens het draaien, ik ben zelfs nog gaan kijken of de machine nog wel aan het draaien was! Heel erg fijn nu onze oudste dochter op zolder is gaan slapen, zo kan ik gerust een was draaien op het moment dat zij slaapt. Het gebruik van de wasmachine vind ik heel overzichtelijk, de meeste wasprogramma kun je direct vinden bij de keuzeschakelaar. De keuzes voor de overige wasprogramma's spreken ook voor zich. Daarnaast vind ik het ideaal dat je bij elk wasprogramma informatie kunt vinden over het energie- en waterverbruik, helemaal in de huidige tijd waarin steeds meer aandacht wordt besteed aan het milieu. Ook de ECO functie vult dit mooi aan. De SingleWash functie is voor ons ook heel handig, met kleine kinderen gebeuren er nog wel eens ongelukjes. Het liefst zou je de kleding dan direct willen wassen. Met onze oude wasmachine was dit niet mogelijk en moest ik dit altijd eerst met de hand wassen om dit vervolgens later met een grote was mee te laten draaien. Met de SingleWash functie is dit helemaal geen probleem meer want een klein wasje is zo gepiept! Mijn man vindt het juist weer ideaal dat je tot maximaal 9 kilo! kunt wassen, vooral wanneer hij thuiskomt met een voetbaltas vol met 23 gebruikte tenuetjes. Zelfs deze was wordt weer stralend wit en ruikt heerlijk fris na het wassen. Als gezin waarbij beide ouders full-time werken en daarnaast een druk level leiden is het heel handig als je zelf kan aangeven wanneer de was klaar moet zijn. Met de Miele WEI 335 WPS kun je heel eenvoudig zelf de starttijd instellen zodat de was niet de hele dag in de machine ligt totdat er iemand thuis is van werk oid. Als laatste vind ik de machine er erg mooi uitzien, was niet geheel onbelangrijk is aangezien hij op de overloop op zolder staat waar ik elke dag langsloop, het oog wil immers ook wat haha! Onze conclusie tot nu toe is dat deze wasmachine ideaal is voor een actief en jong gezin! Ik ben zeer benieuwd naar de rest van de functies, maar ik vertrouw erop dat deze net zo fijn in gebruik zijn als de functies die wij tot nu toe getest hebben!

Pluspunten

• Stille wasmachine
  • Eenvoudig in gebruik
  • Energiezuinige functies
  • Beladingshoeveelheid van 1 tot 9 kilo!

Jose 10-03-2019

Fijne machine

Geschreven voor: Miele WEI 335 WPS

Fijne machine, mooie fijne grote trommel, waar aardig wat inpast.
Erg stil en 1600 toeren, de vorige miele had ik 15 jaar maar toen ook nog 2 dochters die thuis woonde,nu met z’n tweetjes en hopelijk gaat deze nog jaren mee.
Ook fijn dat er veel verschillende programma’s opzitten.