Miele WKH132WPS PWASH2.0&TDOS XL - Reviews

tile-Geluidsniveau
72 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 26 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Andries Heesbeen 08-06-2017

Grote wasmachine XL uitvoering 9 kilo trommel

Degelijk en goed doordacht uitgevoerde wasmachine met duidelijke programmering.
Betaalbaar en toch voorzien van veel luxe door bijvoorbeeld het leveren van een TwinDos automatisch doseringssysteem voor wasmiddelen met gratis 1 jaar wasmiddelen ter waarde van € 129.50. Lees voor gebruik aandachtig de gehele gebruiksaanwijzing door van Miele.

Pluspunten

• Degelijk en betrouwbaar
  • Zeer lange levensduur
  • PowerWasch 2.0
  • TwinDos doseersysteem
  • Softcare-trommel met voorstrijken

Minpunten

• voorkeur naar enige technische kennis

linda 16-07-2017

kun je bij deze machine ook je eigen wasmiddel gebruiken? En qua vlekken, wil dit goed uit de kleding?

Rob van Rij 28-04-2017

Echte Miele kwaliteit

Nadat onze oude Miele wasmachine (16 jaar oud en nog nooit 1 mankement gehad) problemen kreeg hebben we deze WKH132WPS gekocht. Wij hebben alle bekende merken vergeleken en zijn uiteindelijk gekozen voor deze machine. De reden om voor dit type te kiezen kwam door een aantal punten. 1. De machine is erg zuinig in het gebruik. 2. Twindos geeft de mogelijkheid om naast bestaande Miele Twindos wasmiddel ook te kiezen voor navulbare cassettes. Hierdoor hoef je niet elke wasbeurt wasmiddel toe te voegen en de dosering is automatisch dus nooit te veel. 3. Je kunt ook nog gebruik maken van zeepcaps. 4. Hij heeft 1600 toeren wat ideaal is als je was daarna in de drogen wilt doen (slechts 44% rest vocht). 5. Als toegift krijg je van Miele nog een pakket Twindos wasmiddelen pakket voor 250 wasbeurten. Werkelijk een grandioze machine en met de verwachting dat hij minstens net zo lang mee gaat als onze vorige dan vind ik deze machine niet duur. Omgerekend per maand ben je dan beter uit dan een ander merk wat na 5-7 jaar problemen gaat geven of vervangen moet worden.

Pluspunten

• Veel instel mogelijkheden
  • Zeer zuinig
  • Zeer stil tijdens centrifugeren
  • 77 was programmas
  • Navulbare Twindos houders

lettie 20-12-2017

Zeer gebruiksvriendelijk

Na levering van de wasmachine ben ik gelijk gaan wassen. Geen moeilijk gedoe met de handleiding. Wasmachine wijst zich vanzelf. Heel gebruiksvriendelijk.

Per programma lees je wat de belading mag zijn en hoe deze standaard is ingesteld. De programma's zijn makkelijk aan te passen in hoe vuil deze is, toerental, temperatuur etc. Ook wordt de duur van het programma weergegeven. Duurt deze te lang kies je gewoon een van de andere programma's. Opties genoeg.

Zelf koos ik voor deze machine vanwege de reviews en alle opties die deze bied. Ik vind het ook heel prettig dat ik mijn dekbed en kussens nu eindelijk zelf kan wassen.

Vanwege de reviews over het spoelen en omdat ik allergisch ben, kies ik ervoor via een knop extra water toe te voegen (programma duurt dan 15 minuten langer) al is dit volgens mij bij een twindos systeem niet noodzakelijk. Ik maak alleen eerst mijn oude wasmiddel op waardoor ik dit een prettige aanvulling vindt.

Bij andere reviews las ik ook hoe droog de was eruit kwam. Zelf merk ik geen verschil met mijn vorige wasmachine. Misschien doordat deze ook 1600 toeren had.

Enige minpunt was bij de eerste wasbeurt. Toen trilde de wasmachine bij het centrifugeren. Op advies van Coolblue heb ik de anti tril pads eronder verwijdert. Probleem was hiermee gelijk opgelost. Deze bleken ook overbodig.

Kortom een super machine.
Precies wat ik van een Miele verwacht.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Programma opties

N.BeukerS 27-11-2017

Stil, zuinig en zeer gemakkelijk in gebruik

Wat een prachtapparaat !!
Door het nieuwe Twindos systeem is wassen nu nog gemakkelijker en zelfs leuk om te doen.
De wasautomaat doseert zelf het wasmiddel. De was ruikt met een klein drupje wasverzachter erbij zo ontzettend heerlijk en fris.
Ik wil nooit meer anders.
En hij is ZO STIL !! Ik heb hem in de keuken staan maar merk amper dat hij draait.
Vol met programma-opties en ook nog eens super zuinig.
Het is even een aanschaf, maar dan heb je ook wat.
ECHTE AANRADER

Pluspunten

• Super stil
  • Zuinig
  • Zeer simpel in gebruik
  • Vele extra's

Inge 23-05-2017

gebruiksvriendelijk instellen

Dit product heb ik gekozen vanwege het merk (vorige was ook een miele) en de grote van de wastrommel 9 kg.
De hoeveelheid programma,s en mogelijkheden daar had ik niet veel mee, maar door het makkelijke gebruik en instellen hiervan, gebruik ik het toch en heb er goede was resultaten mee.
Ik heb hierdoor plezier in het doen van de was!

Cor 01-10-2018

Ideale wasmachine voor het gezin

Wij vinden dit de ideale wasmachine voor ons gezin met kinderen. De wasmachine wast de kleding goed schoon en heeft veel inhoud waardoor je gemakkelijk grotere dingen kunt wassen zoals dekbedden. Je kunt veel verschillende programma's kiezen op de wasmachine en hij is erg zuinig door het twindos systeem.

Pluspunten

• Zuinig
  • Ruime wasmachine
  • Veel programma's
  • Twindos systeem

Nancy 14-09-2018

Makkelijk

Fijne wasmachine, je hoeft zelf niet iedere keer wasmiddel erin te doen, stil, makkelijk in gebruik

Pluspunten

• Wasmiddel wordt door de machine toegevoegd
  • stil

Yvonne 22-08-2018

Top machine, stil, schoon ook als je hem max. vult

Mijn vriend heeft al 16 jaar dezelfde Miele wasmachine en droger. Ik koop gemiddeld om de 6 jaar een nieuw. Heb sinds maart deze wasmachine en het is waar: stil, super schoon ook als je grote wassen draait, zet je vitrage op kreukherstellend en ze komen er glad uit. En het TwinDos systeem is een luxe.

Pluspunten

• stil
  • grote wassen ook schoon
  • TwinDos
  • programma kreukherstellend

Lieke 27-06-2018

Handige grote Miele wasmachine met TwinDos systeem

Omdat onze vorige Miele wasmachine ons na 20 jaar trouwe dienst in de steek liet, gingen wij op zoek naar een nieuwe wasmachine van Miele. Ons gezin bestaat uit zes personen en daarom zijn wij altijd op zoek naar efficiënte producten. De Miele TwinDos is zo'n product. Het witte- en bontewasmiddel zit speciale flacons in de machine. Middels een eenvoudige bedieningspaneel zijn de programma's te selecteren en de machine schat zelf in hoeveel wasmiddel het nodig heeft. Dit scheelt tijd. De was wordt heel school en ruikt heerlijk fris!

Pluspunten

• Grote trommel voor 9 kg wasgoed
  • Eenvoudig bedieningspaneel
  • Wasmiddelen via TwinDos systeem

Minpunten

• Wasmiddel is duurder in gebruik dan ik gewend was

Laura Straus 27-06-2018

Fantastische wasmachine

Zeer stil, zeer gebruiksvriendelijk. “Een kind kan de was doen”. Eenvoudig te programmeren, vele opties!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Quick Power Wash

Mariella 08-05-2018

De bentley onder de wasmachines

Zeer tevreden met deze wasmachine, meer dan genoeg capaciteit en de was is schoner en frissee dan ooit!

Pluspunten

• Zeer stil
  • Makkelijk in gebruik
  • Niet meer sjauwen met wasmiddel
  • Kan vuilgraad was invoeren
  • Veel programmas

Minpunten

• Duur

hans 19-04-2018

Wat een verbetering een nieuwe werled gaat voor ons open

Na 30 jaar heeft onze oude miele wasmachine plaats moeten maken voor deze.
wat een genot is dit product stil gemakkelijk veel opties en nog veel meer.
we hebben hem vandaag binnen gekregen (coolblue top service), na de verplichte 1e was, hebben we er nu al 3 gedaan fantasies.

Willie de Wit 29-03-2018

Fantastische Wasmachine, zuinig, toch schoon.

De WKH 132 levert maatwerk. Je kunt de vele programma-mogelijkheden aan je eigen wensen aanpassen: vuilgraad, temperatuur, water, toerental centrifuge. Je kunt zelfs de fabrieksinstellingen wijzigen. Je kunt met de Miele flacons wassen maar ook met andere wasmiddelen. De was komt vrij glad uit de machine. Gebruiksaanwijzing is duidelijk en de bediening raakt snel vertrouwd.

Pluspunten

• uitgebreide machine

Minpunten

• een was draaien duurt langer

Elbi 27-03-2018

Grote deuropening

Eindelijk overstag gegaan voor een miele.. Na 2x 7 jaar AEG er zit wel een prijskaartje aan..
Super wasmachine, lekker stil, veel mogelijk heden

Pluspunten

• Snel programma
  • Super droog

Minpunten

• Eigen samengestelde programma niet vastzetten.

Debora 01-03-2018

Super fijne wasmachine

Hele fijne en vooral stille wasmachine waarbij het gemak voorop staat. Heel makkelijk te bedienen en vooral het Twindos systeem is heel handig. Geen gedoe met de hoeveelheid wasmiddel alleen maar op de knop drukken is voldoende. Wij zijn zeer tevreden over deze machine.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Twindos systeem
  • Centrifugeert heel goed

A de Roij 05-02-2018

Wasmachine Miele Powerwash & DOS XL WKH132

Deze wasmachine kan maar liefst 9 kg wassen, neemt automatisch zijn benodigde zeep, heeft een grote vulopening. Wij hopen op meen zelfde duurzaamheid als mijn vorige Miele, heeft 19 jaar gedraaid zonder onkosten vandaar weer een nieuwe Miele, die zijn tijd weer een beetje vooruit is.

Pluspunten

• GROTE VULOPENING
  • 9 KG WASGOED
  • NEEMT ZELF BENODIGDE ZEEP
  • 1600 TOEREN CENTRIFUGE

Jet 02-02-2018

super apparaat

Het is een zuinige wasmachine, die ook nog eens heel stil is. Er kan 9 kg in, heel handig met een gezin.
Geen gedoe meer met te veel wasmiddel gebruiken.

Pluspunten

• dosering wasmiddel
  • stil en zuinig
  • goede kwaliteit

Marijke 24-01-2018

groot gebruiksgemak

hele fijne machine, twin-dos systeem werkt prima, is super makkelijk in gebruik. Centrifugeert uitstekend, ik ben er heel erg blij mee!

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • veel programma's
  • centrifugeert uitstekend

Minpunten

• wasmiddel van Miele is duur

Margriet Meijer 23-01-2018

Stinkende was

Een tegenvaller. Mijn vorige Miele was 10 jaar oud en deze dacht ik voor een betere te kunnen vervangen. Na korte tijd begonnen mijn handdoeken muf te ruiken en te stinken met of zonder twindosering. Een vieze oude handdoeken lucht. De lucht was er niet uit te krijgen. De witte handdoeken begonnen grauwe vlekken te krijgen. Ik heb nu allemaal nieuwe handdoeken gekocht. Deze energiezuinige wasmachine wast mi te zuinig: met te weinig water. De duur van de wasprogramma’s is ook te lang. Alleen de grote wastrommel is een voordeel, maar omdat ik deze niet te vol durf te doen ivm de stank draai ik alsnog vele extra wasjes. Hierdoor is deze machine per saldo helemaal niet zuinig en was ik beter af met mijn oude miele. Waardeloos deze energiezuinige wasmachine.

Pluspunten

• Grote trommel

Minpunten

• Te weinig water, stank
  • Duur wasprogramma, te lang

MPJ 05-01-2018

Miele, wasmachine, DOS systeem

Heel fijne wasmachine, nu aantal maanden in gebruik. Simpel in te stellen en toch zeer geavanceerd. Maar de prijs is daar dan ook wel naar, dus ik verwachtte ook niet anders.

Pluspunten

• Ander wasmiddel in plaats van DOS systeem kan ook