Miele WKH132WPS PWASH2.0&TDOS XL - Reviews

tile-Geluidsniveau
72 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

Beoordeling op basis van 12 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Rob van Rij 28-04-2017

Echte Miele kwaliteit

Nadat onze oude Miele wasmachine (16 jaar oud en nog nooit 1 mankement gehad) problemen kreeg hebben we deze WKH132WPS gekocht. Wij hebben alle bekende merken vergeleken en zijn uiteindelijk gekozen voor deze machine. De reden om voor dit type te kiezen kwam door een aantal punten. 1. De machine is erg zuinig in het gebruik. 2. Twindos geeft de mogelijkheid om naast bestaande Miele Twindos wasmiddel ook te kiezen voor navulbare cassettes. Hierdoor hoef je niet elke wasbeurt wasmiddel toe te voegen en de dosering is automatisch dus nooit te veel. 3. Je kunt ook nog gebruik maken van zeepcaps. 4. Hij heeft 1600 toeren wat ideaal is als je was daarna in de drogen wilt doen (slechts 44% rest vocht). 5. Als toegift krijg je van Miele nog een pakket Twindos wasmiddelen pakket voor 250 wasbeurten. Werkelijk een grandioze machine en met de verwachting dat hij minstens net zo lang mee gaat als onze vorige dan vind ik deze machine niet duur. Omgerekend per maand ben je dan beter uit dan een ander merk wat na 5-7 jaar problemen gaat geven of vervangen moet worden.

Pluspunten

• Veel instel mogelijkheden
  • Zeer zuinig
  • Zeer stil tijdens centrifugeren
  • 77 was programmas
  • Navulbare Twindos houders

N.BeukerS 27-11-2017

Stil, zuinig en zeer gemakkelijk in gebruik

Wat een prachtapparaat !!
Door het nieuwe Twindos systeem is wassen nu nog gemakkelijker en zelfs leuk om te doen.
De wasautomaat doseert zelf het wasmiddel. De was ruikt met een klein drupje wasverzachter erbij zo ontzettend heerlijk en fris.
Ik wil nooit meer anders.
En hij is ZO STIL !! Ik heb hem in de keuken staan maar merk amper dat hij draait.
Vol met programma-opties en ook nog eens super zuinig.
Het is even een aanschaf, maar dan heb je ook wat.
ECHTE AANRADER

Pluspunten

• Super stil
  • Zuinig
  • Zeer simpel in gebruik
  • Vele extra's

Andries Heesbeen 08-06-2017

Grote wasmachine XL uitvoering 9 kilo trommel

Degelijk en goed doordacht uitgevoerde wasmachine met duidelijke programmering.
Betaalbaar en toch voorzien van veel luxe door bijvoorbeeld het leveren van een TwinDos automatisch doseringssysteem voor wasmiddelen met gratis 1 jaar wasmiddelen ter waarde van € 129.50. Lees voor gebruik aandachtig de gehele gebruiksaanwijzing door van Miele.

Pluspunten

• Degelijk en betrouwbaar
  • Zeer lange levensduur
  • PowerWasch 2.0
  • TwinDos doseersysteem
  • Softcare-trommel met voorstrijken

Minpunten

• voorkeur naar enige technische kennis

linda 16-07-2017

kun je bij deze machine ook je eigen wasmiddel gebruiken? En qua vlekken, wil dit goed uit de kleding?

MPJ 05-01-2018

Miele, wasmachine, DOS systeem

Heel fijne wasmachine, nu aantal maanden in gebruik. Simpel in te stellen en toch zeer geavanceerd. Maar de prijs is daar dan ook wel naar, dus ik verwachtte ook niet anders.

Pluspunten

• Ander wasmiddel in plaats van DOS systeem kan ook

lettie 20-12-2017

Zeer gebruiksvriendelijk

Na levering van de wasmachine ben ik gelijk gaan wassen. Geen moeilijk gedoe met de handleiding. Wasmachine wijst zich vanzelf. Heel gebruiksvriendelijk.

Per programma lees je wat de belading mag zijn en hoe deze standaard is ingesteld. De programma's zijn makkelijk aan te passen in hoe vuil deze is, toerental, temperatuur etc. Ook wordt de duur van het programma weergegeven. Duurt deze te lang kies je gewoon een van de andere programma's. Opties genoeg.

Zelf koos ik voor deze machine vanwege de reviews en alle opties die deze bied. Ik vind het ook heel prettig dat ik mijn dekbed en kussens nu eindelijk zelf kan wassen.

Vanwege de reviews over het spoelen en omdat ik allergisch ben, kies ik ervoor via een knop extra water toe te voegen (programma duurt dan 15 minuten langer) al is dit volgens mij bij een twindos systeem niet noodzakelijk. Ik maak alleen eerst mijn oude wasmiddel op waardoor ik dit een prettige aanvulling vindt.

Bij andere reviews las ik ook hoe droog de was eruit kwam. Zelf merk ik geen verschil met mijn vorige wasmachine. Misschien doordat deze ook 1600 toeren had.

Enige minpunt was bij de eerste wasbeurt. Toen trilde de wasmachine bij het centrifugeren. Op advies van Coolblue heb ik de anti tril pads eronder verwijdert. Probleem was hiermee gelijk opgelost. Deze bleken ook overbodig.

Kortom een super machine.
Precies wat ik van een Miele verwacht.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Programma opties

Annie 15-12-2017

Top wasautomaatje

Super stil, net uiterlijk toppertje onder de wasmachines volgens mij. Oude Miele heeft het ruim 23 jaar gedaan nooit 1 probleem mee gehad. Helemaal Miele fan

Pluspunten

• Zuing
  • Mooi

Minpunten

• Nog niet ondekt

Diana 08-12-2017

Miele wasmachine

Na 20 jaar met me oude miele w857 te hebben gewassen en nog niet kapot,wilde ik graag een grotere wastrommel,heb voor de wkh132wps gekozen,in 1 woord geweldig apparaat

Pluspunten

• Veel kleding tegelijk wassen

Minpunten

• Nog niet ondekt

Marlijn 07-12-2017

Stil en stevig! Zeer goede kwaliteit

Handig in gebruik, makkelijke bediening, stil tijdens wassen, fijn apparaat. Kleren komen er mooi uit!

• Handig in gebruik

Minpunten

• Niet in zwart verkrijgbaar ;)

Shamoun 27-11-2017

Altijd betrouwbaar

Top: Al jaren maken wij gebruik van een Miele wasmachine en een Miele wasdroger. Na 16 jaar hebben wij afscheid genomen van onze oude Miele wasmachine, omdat wij die aan onze zoon hebben gegeven i.v.m. zijn nieuwe eerste huisje. En het werkt tot de dag van vandaag uitstekend. Nu hebben wij deze nieuwe wasmachine aangeschaft. De wasmachine werkt uitstekend en is zeer energiezuinig. Wij besparen nu maandelijks rond de 18 Euro.

Tip: deze wasmachine die wij hebben gekocht kan tot 9 kilo was draaien, achteraf gezien hadden wij voldoende aan 7/8 kilo. Dus heb je een kleine gezinnetje van max. 3 personen totaal, misschien goed om een te nemen van 7/8 kilo.

Al met al super blij met mijn aankoop en zijn Miele wasmachines/wasdrogers zeker aan te bevelen.

Pluspunten

• Betrouwbaar
  • Energiezuinig
  • Waterbesparend
  • Totaal: Kostenbesparend

Minpunten

• Niet geschikt voor een kleine gezin.

Nienke 03-07-2017

Heel blij met deze fijne wasmachine

Wij zijn heel blij met deze nieuwe wasmachine waar we inmiddels al heel wat wasjes mee gedraaid hebben. Hij wast heel schoon en het twin dos vind ik ook echt heel fijn. De wasmachine doseert automatisch het wasmiddel. Zo heb je nooit teveel of te weinig wasmiddel. Ook vind ik hem heel veel fijn doordat hij een snelle was heeft van nog geen uur. Daar kun je bijvoorbeeld op 60 graden net even een klein opfriswasje draaien.
Ook de 9kg trommel vinden wij heel erg fijn.

Kortom een hele fijne complete wasmachine met heel veel opties
Oa ook vlekprogramma's speciale wasprogramma's etc.

Pluspunten

• Twin dos
  • Grote trommel
  • Veel opties

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

Jaqueline 27-05-2017

wasmachine

Prima machine, al moet je de eerste paar wasjes écht wel even weten hoe e.e.a. werkt, maar dat leert vlug! Heel tevreden!

Pluspunten

• zeer stil
  • zeer zuinig met alles

Minpunten

• moeilijke bediening

Inge 23-05-2017

gebruiksvriendelijk instellen

Dit product heb ik gekozen vanwege het merk (vorige was ook een miele) en de grote van de wastrommel 9 kg.
De hoeveelheid programma,s en mogelijkheden daar had ik niet veel mee, maar door het makkelijke gebruik en instellen hiervan, gebruik ik het toch en heb er goede was resultaten mee.
Ik heb hierdoor plezier in het doen van de was!