Miele WKM132WPS PWASH2.0&TDOS XL - Reviews

tile-Geluidsniveau
72 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

Beoordeling op basis van 16 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Els 14-04-2017

grote trommel, snel klaar, inclusief wasmiddel

Onze eerste wasmachine. ...Uiteraard ook een miele.... draait al bijna 19 jaar voor ons de was. Inmiddels is ons gezin flink gegroeid en is het pratisch om twee wasmachines te hebben staan. Ik draaide zo'n 20 wassen per week. Dit moest ook een miele worden!
Heerlijk zo'n grote trommel. Wat past daar een was in! Het aantal wassen is bijna gehalveerd!!! We kunnen eenvoudig en snel de was aan zetten. Een beetje sceptisch was ik eerst over het Twindos systeem....zou ik niet goedkoper zelf wasmiddel kunnen toevoegen? Maar na ruim een maand en een heleboel wassen later ben ik overtuigd! Een zuinig systeem, de was wordt er goed schoon mee! Een topproduct Miele!

Pluspunten

• grote trommel
  • Door powerwash snel klaar
  • starttijd in te stellen
  • wasmiddel is prettig

Brokkie 16-11-2017

Mooi digitaal scherm geen gedoe met wasmiddel.

Super makkelijk met wasmiddel ingebouwd. Duidelijke bediening. Veel programma s. En een snel programma van 1 uurtje voor een vol wasmachine p

Albert 14-11-2017

Goede aankoop

Na 18 jaar trouwe dienst van onze oude Miele wasmachine, nu weer een Miele gekocht uiteraard. Het twindos systeem en het pogramma van een uur is na een week zonder wasmachine een uitkomst. De resultaten zijn uitstekend.

pronk 06-11-2017

Geweldige wasmachine

Na 18 jaar trouwe dienst en nog niet kapot, mijn oude Miele ingeruild voor een nieuwe !
Reden : had de centjes bij elkaar gespaard en dacht nu nog 1x een nieuwe Miele en hadden een mooie aanbieding!
Voordeel : super stil, grote trommel van 9 kg, mijn oude had nog 5 kg en wast super schoon !
Powerwash zit erop, voor de vlugge kleine wasjes, wat ben ik blij met deze aankoop,
De Twindos , dus de flessen onderin die moet ik nog uit proberen, maak eerst mijn oude wasmiddel op . Kan deze machine iedereen aanraden !
Het is even wennen omdat alles digitaal is, ook Miele advies gevraagd en zo kom je toch een hoop te weten .

• Zuinig
  • Grote trommel
  • super schoon
  • is zuinig maar spuit t water er ook nog boven op

Minpunten

• geen !

Roundle1979 02-10-2017

A great upgrade from my old 7KG

We are a young family of five so our machines run around the clock. After considering the less-expensive top-brands (Bosch, AEG, Siemens), I decided to make the 'investment' in the big Miele. I am really impressed with the TWIN-DOS system; Miele's detergent is very good (and cost effective) and I especially like that you can use the self-dosing system without having to use Miele's own chemicals. Regular powder can be used as well. And 'caps' can be used for speciality items (e.g. wool. proofing, etc). In terms of programs, 'automatic extra' is a great one-hour program as is the new 'power wash program' (under 1 hour). For large loads (dozen towels), the cottons setting is best and will require 2,5 hrs. The spin speed is impressive, 1600RPM, which helps reduce drying time. This machine does not have a formal steam program; however, there is an effective 'pre-iron' setting which can be added to a cycle (which gently heats the drum towards the end of the spin cycle, effectively 'steaming' the clothes) which I find quite good for dress shirts. The machine is extremely quiet. Lastly, while this machine has more features than most machines, it is still extremely easy to use. The machine's worth the money.

Pluspunten

• Capacity
  • Program features
  • Quality material

Minpunten

• Price

Henk de Winter 01-10-2017

Miele wkm 132 wps

Met miele weet je wat je in huis haalt . Deze wasmachine doet wat die moet doen: lekker wassen op een duurzame energiezuinige wijze. Met een doseersysteem waardoor wij geen overbodige wasmiddelen toevoegen. De prijs-kwaliteitverhouding is goed en stevig. Ik verwacht dan ook weer 20 jaar wasplezier, net als bij onze vorige Miele . Wij kozen voor een lokale leverancier, die service aan huis verleent. (Als dat al nodig is)

Pluspunten

• Duurzaam
  • Zuinig
  • Geruisloos
  • Tijdloos wassen, wanneer jij het wilt.

monique 29-09-2017

duidelijk

Ik heb m nog maar een paar dagen maar ben er helemaal blij mee.
Door de zeepcontainers gebruik ik niet meer zeep dan nodig.
de gebruiksaanwijzing is duidelijk door de benoeming op het frontje.
en er zitten geen koolborstels meer in dus die kunnen niet meer kapot.

John 24-09-2017

Miele wasmachine twidos

Heb een Miele gekocht omdat het een goed merk is mijn oude Miele is na 30 jaar er me gestopt
Dus naar het internet naar de beste gezocht kwam uit op Miele 132 twidos.

Pluspunten

• Geruisloos wast schoon
  • Energie gebruik laag

Minpunten

• Wit was niet helemaal schoon wel bij 90 graaden

Renate 17-09-2017

Echte kwaliteit en degelijkheid

Zaterdag de Miele wasmachine gebracht, nadat onze Siemens Wasmaschine na 12 jaar heeft begeven.

Het eerste wat ons opviel was het geluid, wat rustig. Daarnaast de degelijkheid van het apparaat, de Siemens was nog wel te verplaatsen, maar deze amper. De deur / trommel alles voelt degelijker.
Wat ook handig is, is de twin-dos. Nu heeft miele ook een goede actie met een jaar lang gratis wasmiddel.

Al met al tot nu toe een top apparaat en totaal geen spijt van.

Pluspunten

• Twin-Dos
  • Quickpowerwash

Minpunten

• Nog niet tegen gekomen

anita 06-09-2017

mooie machine om te zien en bijna geruisloos .

sinds 2 september hebben wij de miele wasmachine WKM132Wps powerwash2.0 twindos met een 9kilo trommel en energieklasse A+++. Het is een super machine bijna geruisloos, wast super schoon en met het gebruik van twindos gebruik je nooit te veel wasmiddel want dat doseert hij zelf.
Erg tevreden over.

MG 01-09-2017

Geweldig product

Na 40 jaar zijn wij toe aan een onze derde Miele wasmachine. Ook dit keer weer gekozen voor zo'n geweldige Miele Machine. Onze laatste wasmachine begaf het na 22 jaar trouwe dienst en had zijn geld dubbel en dwars opgebracht.

Deze nieuwe machine is ultra modern en samen met de aanwezige waterontharder vertrouwen we erop dat deze ons veel plezier gaat opleveren. Een geweldig grote 9 kg trommel, Wasmiddel dosering die zich aanpast aan de belading en vervuilingsgraad en natuurlijk heerlijk stil.

Meneer Miele bedankt voor deze geweldige ervaringen en hopelijk nog veel jaren onbezorgd plezier.

Pluspunten

• Grote 9 k trommel
  • Wasmiddel dosering
  • geluidsniveau

Minpunten

• nog niet kunnen vinden

Fam van Dijk 31-08-2017

Prachtige machine met vele opties

Mooie machine om te zien, makkelijk in de bediening en zuinig in verbruik. De Twindos dosering maakt het makkelijk om te doseren en het verbruik van wasmiddelen te verminderen.

Pluspunten

• Design en uiterlijk
  • Mogelijkheden/ wasprogramma's
  • Zuinigheid in energie / water / wasmiddelen
  • Geluid is minimaal, ook piepje is niet irritant
  • Kreukbeveiliging

Minpunten

• Prijs van de Twindos bij nabestellen
  • Machine is zwaar om te tillen

Anton 05-04-2017

Eenvoudig en gebruikersvriendelijk menu

Betrouwbaarheid en gebruiksgemak dat is Miele. Deze nieuwe machine is na 16 jaar vorige Miele een voortreffelijke vernieuwing. Handig menu, veel keuzes voor programma's, grote inhoud, automatische dosering wasmiddel (maar ook zonder te gebruiken).
Direct na installatie moeiteloos een hele dag door de achterstand aan was weggewerkt.

Pluspunten

• grote inhoud
  • twindos
  • veel programma's
  • duurzaam: energie en water zuining
  • gebruiksgemak

Minpunten

• zwaar, let op bij 2e verdieping

Irma 05-04-2017

Eindelijk een Miele

Super blij met mijn Miele wasautomaat. Het automatische doseersysteem geeft veel gebruiksgemak en zorgt ervoor dat je exact de juiste hoeveelheid wasmiddel gebruikt. De powerwash wordt in ons drukke gezin ontzettend vaak gebruikt. Zo kan ik extra snel de berg was wegwerken. Ook de speciale stand voor sportwas, het vlekkenprogramma en de delicate wasprogramma's worden gebruikt. Kortom, de gehele functionaliteit van de machine, bevalt ons uitstekend.

Pluspunten

• powerwas van 1 uur
  • automatisch doseersysteem

Minpunten

• Miele wasmiddel mist "geur"

j.H.Kremer 10-03-2017

bediening is goed

waarom een 7 ik vind de twindos niet goed omdat als hij aan geeft leeg te zijn blijft en minstens een halve liter was middel achter komt er dus niet meer uit het centrifugeren maakt hij best veel lawaai veel erger dan mijn eerste miele

Pluspunten

• opening goed
  • bediening goed

Minpunten

• twindos zeep blijft achter
  • lawaai centrifugeren

Officiele reactie van Miele 15-03-2017

Het is zeker niet de bedoeling dat er een halve liter wasmiddel achter blijft. Wij willen je daarom adviseren om een afspraak met een technicus van Miele te maken. Onze technicus kan dan meteen kijken of er wat aan het geluid te doen is.

Elisabeth 08-03-2017

Stil, zuinig en hoge waskwaliteit.

Na 18 jaar mijn trouwe Miele met pensioen. Haar vervangster hoeft niet te worden ingewerkt. Ze weet heel goed hoe ze, stil, zuinig moet wassen. Voor mij is een inwerkperiode wel aan de orde. De vele mogelijkheden zijn het bestuderen waard, maar het kost mij nog wel de nodig tijd voordat ik alle mogelijkheden onder de knie heb.
Het goede wasresultaat en het bjina strijvrije wasgoed dat uit de machine komt, maken dit een heel compleet apparaat.

Pluspunten

• Bijna strijkvrij wasgoed
  • Automatische wasmiddeldosering

Minpunten

• Het juist programma instellen is bewerkelijk