Siemens iQ700 WM16O5C2NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
73 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 297 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens iQ700 WM16O5C2NL op Kieskeurig.nl.

8,9

Johannes Greefkes 29-06-2017

Siemens wasmachine

Geschreven voor: Siemens iQ700 WM16O5C2NL

De vorige Siemens wasmachine heeft 21 jaar gewassen, vandaar deze keuze op Siemens. Verder ziet de machine er netjes uit, stevige constructie en lijkt de bediening eenvoudig door o.a. de juiste omschrijvingen in het gelukkig papieren bijgeleverde instructie boekje. Verder is de winkel waar de machine kochten dicht in de buurt en zijn onze service ervaringen met Expert Heemskerk OK. Wij als bejaarden vinden een winkel en service in de buurt prettig. Wat ons tegen valt is de ingewikkelde actie om de Siemens korting te krijgen. Het werken met internet wordt voor ons erg lastig en is haast niet meer te doen. Dit door de scherm interacties en het achteruit gaan van onze ogen en dergelijke. Mooier zou het zijn als de winkel zelf de Siemens kortingsactie zou kunnen verzorgen. Misschien kunt U als bedrijf hier iets mee? Minder internet en meer persoonlijke aandacht bij de verkoop van producten. Dat zou een vooruitgang kunnen betekenen. Laten we hopen dat de bedrijven dat nu eindelijk eens een beetje beter in gaan zien. Maak meer gebruik van vakmensen en minder van mensen die de hele dag achter een computerscherm iets commercieels uit trachten te vinden. Dit wekt sterke irritaties op!

Met dank voor uw medewerking.. De koper.. Jan Greefkes

Ludo 22-12-2018

Super Machine

Geschreven voor: Siemens iQ700 WM16O5C2NL

Dit apparaat samen met de Wasdroger WT47W5EONL aangeschaft. Mooi design en super stil geluidsniveau bij zowel wassen als centrifugeren. Al decennia lang in bezit van Siemens huishoudapparaten dus de keuze was niet zo moeilijk, mede door een extra aktiekorting.

• Mooi digitaal display
  • Super stil

Paul 13-11-2018

Mooie grote display

Geschreven voor: Siemens iQ700 WM16O5C2NL

Machine met een mooi design.
Grote display waar alles duidelijk op af te lezen is.
Tot nu toe een fijn apparaat.

Pluspunten

• Grote display
  • mooi design
  • Werkt fijn met de programma"s

Monique 30-12-2016

Licht in de trommel!

Geschreven voor: Siemens iQ700 WM16O5C2NL

Wasdroger en wasmachine passen geheel bij elkaar. Grote deuren waardoor het makkelijk is om was erin en eruit te halen. Een lichtje in de trommel zorgt dat je kan zien of de trommel echt leeg is.

Marjan 12-07-2018

Veelzijdige machine.

Geschreven voor: Siemens iQ700 WM16O5C2NL

Ik heb een WM1605C2Nl wasmachine gekocht op aanraden van onze Expert dealer. Hij heeft er een aantal bij zorginstellingen geplaatst en daar waren ze er heel tevreden over. Het is een heel complete, stille machine.
Ik vind het fijn om ook korte programma’s te kunnen draaien. Je kunt de ingestelde programma’s aanpassen, bv. temperatuur, tijdsduur, wat je maar wil. Je moet de gebruiksaanwijzing goed lezen, om alle mogelijkheden te ontdekken. Maar verder wijst de weg zich vanzelf. Je kunt er meteen mee aan de slag.
Tijdelijk mooi meegenomen. Na een bezoek aan het inspiratiehuis 20/20 in Hoofddorp, krijg je een voucher voor 50 euro refund. Actie loop van 1juli t/m 30 september 2018. Zie website.

Pluspunten

• Stille machine
  • Veel programma mogelijkheden.
  • Programma’s zijn aan te passen.
  • 8 kg trommel

gerrit 11-04-2017

Aan koop Simens wasautomaat

Geschreven voor: Siemens iQ700 WM16O5C2NL

super apparaat mooi stil en makkelijk in gebruik
wij zijn er erg blij mee mede door de super service van de plaatselijke deler

Pluspunten

• stil
  • gebruik vriendelijk

siemens wasmachine 09-11-2020

super

Geschreven voor: Siemens iQ700 WM16O5C2NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] bevalt goed makkelijk in bediening extra functies zoal bv pauze knop.
mooie stille machine.topkwaliteit

Jack 08-11-2020

Centrifugeren met weinig was is lastig

Geschreven voor: Siemens iQ700 WM16O5C2NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Een erg mooie en vooral stille machine! De iQ-rive motor hoor je bijna niet. De machine heeft volop mogelijkheden. De verlichte trommel is erg fijn en handig bij het uitladen.
De 4 vlekkenprogramma's duren erg lang. Ik heb geen idee of het meerwaarde heeft.
Let op: Dit is een 8kg machine met een automatische balans functie. Om trillen wijdens het centrifugeren tegen te gaan. Erg handig, zou je denken. Nadeel is echter dat als er weining was in zit, dat dat mechanisme er voor zorgt dat er NIET gecentrifugeerd wordt! Oplossing: Extra handoeken er bij in. Dan wordt een juiste balans gevonden door de machine, waardoor er wel gecentrifugeerd wordt.

Resumé; Superfijne en stillen machine. Wast goed. Maar als je het met een 7kg versie kunt doen, dan ook een 7kg machine kopen.

Marjolein 15-10-2020

Computer kapot na 5 jaar

Geschreven voor: Siemens iQ700 WM16O5C2NL

Wasmachine begin 2015 gekocht, weliswaar garantie op de motor maar toch kapot. Sinds enkele weken herhaalde melding dat water aanvoer het niet deed. 140 euro betaald om dat deel te vervangen, blijkt computer kapot te zijn. Dus nu alsnog nieuwe kopen. Want computer kost 250 euro.
Kortom, in begin goede machine maar niet blijvend helaas.

Laurens 19-09-2020

Prima wasmachine

Geschreven voor: Siemens iQ700 WM16O5C2NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Wast prima, daarop valt niks aan te merken, zuinig met stroom - enige twee minpuntjes is het zeurderige herhalende gepiep als hij klaar is, en het feit dat er weinig klopt van de minuten die er nog nodig zouden zijn, zelfs bij een snel programma zit het er al snel 15% naast.

Ben 13-08-2020

Prima wasmachine met maar een paar minpuntjes

Geschreven voor: Siemens iQ700 WM16O5C2NL

Mooie wasmachine en heel duidelijk, dus simpel te bedienen. Er kan veel in en wasresultaten ook prima. Ook het centrifugeren op 1600 toeren is erg prettig, omdat de droger nu minder werk heeft.
De enige minpuntjes voor mij zijn, dat je er niet alleen mee kunt centrifugeren, maar altijd eerst ook (weer) moet spoelen. Hierop heb ik zelf helaas niet gelet bij het uitzoeken van de machine. Ik ben er vanuit gegaan dat elke machine dit sowieso kan. Mijn eigen fout dus.
Het andere minpuntje is dat hij het wasgoed niet weegt en daarop dan het programma (minder water/tijd) aanpast, zoals mijn oude wel deed.
Pluspunt vind ik weer dat je heel gemakkelijk wasgoed kunt toevoegen als het waterniveau dat toelaat. Je hoeft er geen ingewikkelde knopcombinaties voor te onthouden of lang te wachten, zoals bij onze oude, maar je zet hem even op "pauze" en je kunt meteen de deur openen.
Verder vind ik de optie "Dekens" heel handig. Hiermee heb ik onze dekbedden en slaapzakken gewassen en ook de opties "Superkort" (15 min.) en "Hygiene" zijn heel gemakkelijk.
M.b.t. de beoordelingen: ik gebruik nooit de term "uitstekend", want iets is "goed" of fout en beter dan "goed" bestaat naar onze mening niet.
Over de duurzaamheid kunnen we na 2 maanden nog niets zeggen.

Pluspunten

• 1600 toeren centrifugeren
  • gemakkelijk om was toe te voegen
  • grote inhoud
  • wast goed schoon
  • simpele bediening en handige programma's

Minpunten

• alleen centrifugeren kan niet
  • de was wordt niet gewogen
  • handleiding mist handige trefwoordenzoeker

Toon 06-08-2020

Werking nieuwe wasmachine

Geschreven voor: Siemens iQ700 WM16O5C2NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Nieuwe machine werkt prima en is erg gebruiksvriendelijk.

Toon 06-08-2020

Werking nieuwe wasmachine.

Geschreven voor: Siemens iQ700 WM16O5C2NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] De nieuwe machine werkt prima en is erg gebruiksvriendelijk.

Antonie 17-07-2020

Een gebruikersvriendelijke wasmachine

Geschreven voor: Siemens iQ700 WM16O5C2NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Prettig te bedienen machine.
Weinig geluid.
Schone en frisse was

souden 16-06-2020

Bevalt heel goed

Geschreven voor: Siemens iQ700 WM16O5C2NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] We hebben deze wasmachine nu 6 weken in gebruikt. Fijne wasmachine. Veel mogelijkheden, Zeer stil

Wim H. 03-06-2020

Een goede stille wasmachine!

Geschreven voor: Siemens iQ700 WM16O5C2NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] De Siemens Wasmachine iQ700 (WM1605C2NL) is een wasmachine met veel programmakeuze-mogelijkheden met daarnaast nog naar eigen voorkeur aan te passen wasfuncties.
Hij staat zeer stabiel en maakt weinig geluid, ook met centrifugeren. De was wordt erg schoon!
Kortom een prima machine die ik iedereen zou aanraden.

Maria 20-05-2020

Prima wasmachine

Geschreven voor: Siemens iQ700 WM16O5C2NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Wasmachine wast goed schoon en het vlekkenprogramma werkt goed, doet wat ervan verwacht wordt. Het is een rustige machine.
Er blijft enkel water staan in het rubber van de deur ring. De rubber ring moet je hierdoor elke keer droog maken. Was dit niet gewend bij mijn vorige machine.

Anita 13-05-2020

Geweldig

Geschreven voor: Siemens iQ700 WM16O5C2NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Fijne stille wasmachine en de was komt er schoon uit en ook heel veel keuze in programma's ik zou de machine aan iedereen aanraden

Johanna 01-05-2020

Wasmachine WM1605C2NL

Geschreven voor: Siemens iQ700 WM16O5C2NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Sedert 23-4-2020 ben ik in het bezit van deze wasmachine. De machine voldoet aan alle specificaties die ik vooraf op de site gelezen heb. Mijn oude machine kon slechts 5kg per keer verwerken. Deze 8kg.
Doordat ik nu meer tegelijkertijd kan wassen, zullen het aantal wasbeurten op jaarbasis duidelijk verminderen

johanna 26-04-2020

Ik ben er blij mee

Geschreven voor: Siemens iQ700 WM16O5C2NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] hij is mooi en wast heel goed (daar gaat het om)
FF wennen aan al die funkties maar dat gaat al aardig,
Ik moet zeggen dat hij erg stil is,en ook daar moest ik aan wennen. mijn oude wasmachine maakte herrie. De was is ook lekker schoon. Ik beveel deze wasmachine aan iedereen die een nieuwe wil kopen,