AEG L8FE96ES - Reviews

tile-Geluidsniveau
77 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 49 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,9

Geert 29-09-2018

Wast goed maar centrifugeren kan beter

Dit is mij eerste AEG na jaren met een bekend Duits merk te hebben gewassen. Hij voldoet prima alleen bepaalde functies zijn wel ver weggestopt. Even snel alleen centrifugeren of alleen spoelen is zonder de handleiding erbij te pakken niet te vinden. Hij is erg zuinig maar alleen bij bepaalde programma's, het standaard ECO 60 graden katoen verbruikt 0,46kWh, maar kies je gewoon 60 graden katoen dan is het maar liefst 1,40kWh dus ruim 3 keer zoveel. Dus het energielabel is mooi maar alleen bij het ECO katoen programma, de overige programma's gebruiken dus veel meer energie (Dit is waarschijnlijk bij ander merken niet anders). Daarnaast duurt het ECO katoen 60 graden programma erg lang namelijk 4 uur en 19 minuten! Je kunt de tijd wel verkorten maar waarschijnlijk verbruikt hij dan weer meer energie. Voor de rest wast hij prima en is hij tijdens het wassen mooi stil maar bij centrifugeren maakt hij afhankelijk van de hoeveelheid was soms erg veel lawaai. De was komt er meestal mooi droog uit, alhoewel het verschil met de 1400 toeren beperkt is. Af en toe heb ik ook het idee dat hij door enige onbalans niet met het maximale toerental centrifugeert. Met name als de trommel niet helemaal vol is lijkt het erop dat hij op lager toerental centrifugeert, en dit was bij mij vorige wasmachine nooit een probleem. Kortom hij wast prima maar centrifugeren kan beter.

Pluspunten

• wast prima
  • bij wassen redelijk stil

Minpunten

• Centrifugeert niet altijd op max toerental
  • Centrifugeren maakt soms erg veel lawaai
  • Alleen zuinig bij ECO programma
  • ECO programma duurt erg langa

Officiele reactie van AEG-Electrolux 03-10-2018

Goedemiddag,

Wanneer u weinig wasgoed centrifugeert op hoge toerentallen kan er onbalans ontstaan. Om dit en andere defecten te voorkomen beschikt het apparaat over een beveiligingssysteem: bij weinig wasgoed centrifugeert het apparaat niet/minimaal. Wij adviseren daarom de trommel zodanig te beladen dat het gewicht goed verdeeld kan worden.

Anjuli
AEG Webcare

Geert 01-07-2018

Prima wasmachine met een paar kleine minpuntjes

Dit is mij eerste AEG na jaren met een bekend Duits merk te hebben gewassen. Hij voldoet prima alleen bepaalde functies zijn wel ver weggestopt. Even snel alleen centrifugeren of alleen spoelen is zonder de handleiding erbij te pakken niet te vinden. Hij is erg zuinig maar alleen bij bepaalde programma's, het standaard ECO 60 graden katoen verbruikt 0,46kWh, maar kies je gewoon 60 graden katoen dan is het maar liefst 1,40kWh dus ruim 3 keer zoveel. Dus het energielabel is mooi maar alleen bij het ECO katoen programma, de overige programma's gebruiken dus veel meer energie (Dit is waarschijnlijk bij ander merken niet anders). Daarnaast duurt het ECO katoen 60 graden programma erg lang namelijk 4 uur en 19 minuten! Je kunt de tijd wel verkorten maar waarschijnlijk verbruikt hij dan weer meer energie. Voor de rest wast hij prima en is hij tijdens het wassen mooi stil en bij centrifugeren redelijk stil. De was komt er meestal mooi droog uit, alhoewel het verschil met de 1400 toeren beperkt is. Af en toe heb ik ook het idee dat hij door enige onbalans niet met het maximale toerental centrifugeert. Met name als de trommel niet helemaal vol is lijkt het erop dat hij op lager toerental centrifugeert, en dit was bij mij vorige wasmachine nooit een probleem. Kortom prima wasmachine met wel een paar minpuntjes.

Pluspunten

• Wast prima
  • Redelijk stil

Minpunten

• Centrifugeert niet altijd op max toerental
  • Sommige functies ver weg gestopt
  • Alleen zuinig bij 1 ECO programma
  • ECO programma duurt erg lang

Sam 20-12-2017

Wasmachine

Goeie wasmachine met veel opties. Makkelijk in gebruik en de prijs is ook prima. Perfecte kwaliteit en prijs verhouding.

Denny1 23-10-2017

Waanzinnig goede wasmachine, maar snel is ie niet.

Ik heb mijn AEG van 16jr oud vervangen met deze machine, het is een fantastische wasmachine maar op de standaard katoenstand (9kg) duurt de was wel echt erg lang; meer dan 3 uur. Op de OKOPower stand kun je een kleine was (tot 5kg) in een uur wassen en dat doet ie geweldig goed! Wel een tip, doe extra spoelen erbij aan, kost 10 min extra maar dat is de moeite. Ook het centrifugeren op 1600 toeren is absoluut een plus. Daarnaast wil ik zeggen dat deze machine je was echt waanzinnig schoon wast, ook als je was wat ouder is komt het er schooner uit. Als je opzoek bent naar een wasmachine met een app moet je geen AEG kopen, koop dan een Samsung ofzo, maar deze machine is zonder apps echt werkelijk een fantastisch apparaat, hij wast waanzinnig schoon en is er ook nog enorm stil bij, ik ben er super blij mee!

Pluspunten

• Wast waanzinnig schoon
  • Ook op een uur programma prima resultaten!
  • Lekker stil
  • Gewoon AEG goed!
  • Lekker grote vulopening

Minpunten

• Standaard wasprogramma (9kg) duurt 3uur+
  • Balans regeling niet geweldig....gaat snel bonken
  • Geen apps/geen upgrades wasprogramma`s

Margriet 12-06-2017

wasresultaten

Mijn vorige wasmachine was ook een AEG uit 2001 en heeft al deze jaren uitstekend gepresteerd maar vanwege voortschrijdende technieken en duurzaamheid heb ik besloten een nieuwe wasmachine aan te schaffen. Ik ben super tevreden over deze aanschaf. Het stoomprogramma is geweldig om even frisheid aan kleding, moltons etc. te geven. Het eco-programma vind ik te lang duren maar als je dit programma in de nacht laat starten heb je er geen last van. De was komt er super schoon uit op 40 graden gewassen. Dus bijzonder milieuvriendelijk en dat was mijn bedoeling van de aankoop. De vorige machine is naar de kringloop gegaan en zeker weten dat de koper nog lang plezier van die machine zal hebben.

Pluspunten

• stoomprogramma

Fijne wasmachine als je van temp druktoetsen houdt 10-03-2017

Fijne wasmachine als je van temp druktoetsen houdt

Goede wasmachine waar veel was in kan met grote deur. Dit is heel handig en fijn. Water wordt automatisch aangepast aan gewicht van de was die erin gaat. Machine is zeer stil. Enige wat ik minder vind zijn de drukknoppen voor de temp, maar dit is persoonlijk.

Pluspunten

• aanpassen water aan hoeveelheid was
  • stoom functie
  • outdoor programma
  • grote ruime deur en trommel
  • geluid/stille machine

Minpunten

• drukknoppen voor temperatuur
  • standaard programma duren erg lang rond 3 uur

Oma 12-07-2018

Moderne mooie machine, met veel mogelijkheden.

Doet wat hij moet doen. Is wat uiterlijk betreft modern en gebruiksvriendelijk. Energie besparend, met veel nieuwe snufjes.

Pluspunten

• Modern uiterlijk
  • Zeer gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Startuitstel werkt niet met vloeibaar wasmiddel.

Erik Valen 20-05-2018

zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding, zeer goede service.

Wasmachine gekocht omdat onze oude de geest gaf. Wat een verademing. Wast zeer stil. Gebruiksgemak is zeer goed te noemen. Wast zeer schoon, kortom een aanrader

• gebruiksgemak
  • stoomfunctie

Nicole 01-04-2018

Fijne duidelijke machine

Super blij met deze machine .. duidelijk en makkelijk in gebruik.
Alles staat duidelijk omschreven met de tijd erbij hoelang het programma duurt, en uitgestelde starttijd ideaal.

Annoesjka Hemink 28-03-2018

mooie wasmachine

Fijne wasmachine maakt weinig lawaai en wast zeer schoon. Grote ruime trommel. Verschillende programma's. Wordt zeer intensief gebruikt daarom deze gekozen.

Pluspunten

• mooi design
  • ruime trommel
  • makkelijk te bedienen
  • deur direct open na einde wassen

Minpunten

• nog niet ontdekt

Hugo Jochijms 25-03-2018

Goed product voor een goede prijs.

Het was even wennen, maar uiteindelijk heel tevreden. Alleen jammer dat we 2 verschillenden kleuren deuren hebben bij een equivalente wasmachine en droger.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Uiterlijk
  • Mogelijkheden
  • Energieverbruik

Minpunten

• Wasmachine grijze en droger witte deur

Kamerman 24-03-2018

geweldige machine

Na 50 jaar. eindelijk een wasmachine die voldoet aan mijn eisen en verwachtingen.
Hij is makkelijk in gebruik. De grote deur is heel makkelijk en handig. Simpel te begrijpen bedieningspaneel . Wast schoon.

Pluspunten

• de grote deur
  • 2 pers dekbed wassen
  • 1600 toeren

Minpunten

• de wastijd duurt vrij lang

John Sowa 24-03-2018

Degelijke gebruiksvriendelijke wasmachine

Wij hebben een gezin van 5 en wassen dus veel, deze machine is perferct voor ons met de 9Kg trommel en zijn degelijke bouw. De bediening is erg gebruiksvriendelijk en de overbeladingscontrole is een waardevolle functie. Gegeven de degelijke bouw, energiezuinigheid en functies (bv stoom) dus veel waar voor je geld,

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Energiezuinigheid
  • Overbeladingscontrole
  • Degelijkheid

Minpunten

• Maakt best lawaai met centrifugeren

R.Baas 23-03-2018

Mooie Wasmachine en droger

We hebben een wasmachine en een warmtepompdroger van AEG gekocht. Zijn super blij met deze beide producten. Prijs en kwaliteit verhouding zijn prima. Mooie grote trommel voor een gezin van 5. Makkelijk te bedienen, een sieraad in huis. Zelf de man kan nu de was doen. Werken naar behoren en zijn een stuk stiller dan die we hadden.

Pluspunten

• mooie uitstralling
  • zuinig
  • 10 jaar garantie op motor

Minpunten

• nog niet ondekt

Hk dekker 23-03-2018

Goed functionerende wasmachine, weinig geluid.

Grote wasmachine waar veel wasgoed in past. Maakt weinig geluid en maakt goed schoon.
Veel verschillende standen.

Pluspunten

• Weinig geluid
  • groot

agnes 23-03-2018
  • Product gekregen

AEG L8FE96ES wasmachine

heerlijk! makkelijk mee te werken en die stoomfunctie, geweldig! wast zeer schoon met weinig wasmiddel, kan veel in, grote opening,

Pluspunten

• alles
  • stoomfunctie

Novikova 23-03-2018

Grote fijne wasmachine

Heel blij mee! Ruim. Veel programma's. Wolwas is goed! En stomen is geweldig! Gebruiksvriendelijk! En vooral 9 kg grooooooot!

Bea S. 23-03-2018

Mevr

Stille machine, zelfs op 1600 toeren zo goed als geruisloos, Grote trommelinhoud. Zeer veel was mogelijkheden. De functie stomen gebruikt, resultaat was prima. Modern mooi uiterlijk.

Michelle 23-03-2018

Fijne wasmachine

Ik ben erg blij met de aankoop van onze aeg wasmachine, hij doet het super.
Het apparaat is makkelijk in gebruik, en de was komt er na genoeg droog uit.

Pluspunten

• Makkelijk bedienbaar
  • Droge schone was

Jose 29-12-2017

Gebruikersvriendelijke wasmachine met veel opties.

We hebben deze wasmachine gekocht om ook slaapzakken te kunnen wassen. Het is handig dat de machine een grote trommel heeft. Verder heeft de machine veel opties, bijv. anti- allergisch wassen en stomen. De machine is zuinig in gebruik: bij de start wordt het wasgoed eerst gewogen en daar wordt de vervolgens de tijdsduur op berekend (katoenwasprogramma).

Pluspunten

• energiezuinig
  • weegt de was
  • wassen van slaapzakken mogelijk

Minpunten

• aardig aan de prijs