AEG L8FE96ES - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 72 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG L8FE96ES op Kieskeurig.nl.

Geert 19-01-2019

Wast goed maar centrifugeren kan echt veel beter

Geschreven voor: AEG L8FE96ES

Dit is mij eerste AEG na jaren met een bekend Duits merk te hebben gewassen. Hij voldoet prima alleen bepaalde functies zijn wel ver weggestopt. Even snel alleen centrifugeren of alleen spoelen is zonder de handleiding erbij te pakken niet te vinden. Hij is erg zuinig maar alleen bij bepaalde programma's, het standaard ECO 60 graden katoen verbruikt 0,46kWh, maar kies je gewoon 60 graden katoen dan is het maar liefst 1,40kWh dus ruim 3 keer zoveel. Dus het energielabel is mooi maar alleen bij het ECO katoen programma, de overige programma's gebruiken dus veel meer energie (Dit is waarschijnlijk bij ander merken niet anders). Daarnaast duurt het ECO katoen 60 graden programma erg lang namelijk 4 uur en 19 minuten! Je kunt de tijd wel verkorten maar waarschijnlijk verbruikt hij dan weer veel meer energie. Voor de rest wast hij prima en is hij tijdens het wassen mooi stil maar bij centrifugeren maakt hij afhankelijk van de hoeveelheid was soms erg veel lawaai. De was komt er meestal mooi droog uit, alhoewel het verschil met de 1400 toeren beperkt is. Af en toe heb ik ook het idee dat hij door enige onbalans niet met het maximale toerental centrifugeert. Met name als de trommel niet helemaal vol is lijkt het erop dat hij op lager toerental centrifugeert, en dit was bij mij vorige wasmachine nooit een probleem. Kortom hij wast prima maar centrifugeren kan beter.
Update:
Nu de wasmachine ruim een half jaar in gebruik en centrifugeren gaat soms echt niet goed. De wasmachine komt soms zelfs van zijn plek af en dit is dan niet omdat de trommel maar half gevuld is (wat trouwens ook geen probleem zou moeten zijn). Dus zoals de AEG webcare zegt dat je de trommel goed moet beladen is leuk maar dit kan natuurlijk niet betekenen dat je alleen met een compleet volle trommel goed kunt centrifugeren en van de plek af komen zou sowieso nooit mogen voorkomen. Voor mij de volgende keer zeker geen AEG meer. De wasmachine staat trouwens goed afgesteld op een betonvloer.

Pluspunten

• Handige korte programma's

Minpunten

• Onstabiel centrifugeren
  • Komt soms bij centrifugeren van zijn plek af
  • Sommige functies ver weggestopt

Sander K. 17-04-2019

Gebruiksvriendelijke en uitgebreid apparaat

Geschreven voor: AEG L8FE96ES

Na lang zoeken en vergelijken met andere machines gekozen voor deze van AEG vanwege de kwaliteit van de onderdelen. Veel merken, zelfs A-merken, gebruiken onderdelen die na 3-5 jaar stuk gaan en dat is bij AEG niet het geval. Daarnaast is hij ontzettend zuinig en zitten er veel handige opties op in combinatie met een grote trommel.

Pluspunten

• Veel wasprogramma's
  • Goede bouwkwaliteit

Minpunten

• Tiptoetsen reageren niet altijd perfect

Denny1 23-10-2017

Waanzinnig goede wasmachine, maar snel is ie niet.

Geschreven voor: AEG L8FE96ES

Ik heb mijn AEG van 16jr oud vervangen met deze machine, het is een fantastische wasmachine maar op de standaard katoenstand (9kg) duurt de was wel echt erg lang; meer dan 3 uur. Op de OKOPower stand kun je een kleine was (tot 5kg) in een uur wassen en dat doet ie geweldig goed! Wel een tip, doe extra spoelen erbij aan, kost 10 min extra maar dat is de moeite. Ook het centrifugeren op 1600 toeren is absoluut een plus. Daarnaast wil ik zeggen dat deze machine je was echt waanzinnig schoon wast, ook als je was wat ouder is komt het er schooner uit. Als je opzoek bent naar een wasmachine met een app moet je geen AEG kopen, koop dan een Samsung ofzo, maar deze machine is zonder apps echt werkelijk een fantastisch apparaat, hij wast waanzinnig schoon en is er ook nog enorm stil bij, ik ben er super blij mee!

Pluspunten

• Wast waanzinnig schoon
  • Ook op een uur programma prima resultaten!
  • Lekker stil
  • Gewoon AEG goed!
  • Lekker grote vulopening

Minpunten

• Standaard wasprogramma (9kg) duurt 3uur+
  • Balans regeling niet geweldig....gaat snel bonken
  • Geen apps/geen upgrades wasprogramma`s

Annoesjka Hemink 28-03-2018

mooie wasmachine

Geschreven voor: AEG L8FE96ES

Fijne wasmachine maakt weinig lawaai en wast zeer schoon. Grote ruime trommel. Verschillende programma's. Wordt zeer intensief gebruikt daarom deze gekozen.

Pluspunten

• mooi design
  • ruime trommel
  • makkelijk te bedienen
  • deur direct open na einde wassen

Minpunten

• nog niet ontdekt

Sam 20-12-2017

Wasmachine

Geschreven voor: AEG L8FE96ES

Goeie wasmachine met veel opties. Makkelijk in gebruik en de prijs is ook prima. Perfecte kwaliteit en prijs verhouding.

Margriet 12-06-2017

wasresultaten

Geschreven voor: AEG L8FE96ES

Mijn vorige wasmachine was ook een AEG uit 2001 en heeft al deze jaren uitstekend gepresteerd maar vanwege voortschrijdende technieken en duurzaamheid heb ik besloten een nieuwe wasmachine aan te schaffen. Ik ben super tevreden over deze aanschaf. Het stoomprogramma is geweldig om even frisheid aan kleding, moltons etc. te geven. Het eco-programma vind ik te lang duren maar als je dit programma in de nacht laat starten heb je er geen last van. De was komt er super schoon uit op 40 graden gewassen. Dus bijzonder milieuvriendelijk en dat was mijn bedoeling van de aankoop. De vorige machine is naar de kringloop gegaan en zeker weten dat de koper nog lang plezier van die machine zal hebben.

Pluspunten

• stoomprogramma

Fijne wasmachine als je van temp druktoetsen houdt 10-03-2017

Fijne wasmachine als je van temp druktoetsen houdt

Geschreven voor: AEG L8FE96ES

Goede wasmachine waar veel was in kan met grote deur. Dit is heel handig en fijn. Water wordt automatisch aangepast aan gewicht van de was die erin gaat. Machine is zeer stil. Enige wat ik minder vind zijn de drukknoppen voor de temp, maar dit is persoonlijk.

Pluspunten

• aanpassen water aan hoeveelheid was
  • stoom functie
  • outdoor programma
  • grote ruime deur en trommel
  • geluid/stille machine

Minpunten

• drukknoppen voor temperatuur
  • standaard programma duren erg lang rond 3 uur

daisy 13-04-2021

toppie

Geschreven voor: AEG L8FE96ES

voor het eerst op mezelf en dan is een handige, stille en betrouwbare wasmachine een must have en dan is deze zeker =)

Walter 12-03-2021

Top prijs/ kwaliteitsverhouding

Geschreven voor: AEG L8FE96ES

Ik heb lang gekeken naar een nieuwe wasmachine en heb voor het eerst een AEG gekocht, na aanbeveling van een goede vriendin. Echt super blij mee, ook met de verkorte programma's.

MZVO 23-02-2021

Fijne machine

Geschreven voor: AEG L8FE96ES

Dit is een zeer gebruiksvriendelijke wasmachine met veel praktische programma's, grote trommel en geluidsarm!

Anoniem 20-02-2021

Zeer tevreden

Geschreven voor: AEG L8FE96ES

Ik heb de wasmachine nu een week of 3. Tot nog toe heel blij er mee. Zeer ruime trommel, gemakkelijk in stellen, keus genoeg uit wasprogramma's. Maakt niet veel lawaai. Wast prima schoon.

rene 13-02-2021

Veelzijdig /snel/kwaliteit

Geschreven voor: AEG L8FE96ES

Wij zochten specifiek een wasmachine die snel maar goed een was kan draaien.
Dit is echt de perfecte machine, alle programma's kun je de tijdsduur van verkorten en nog komt het er superschoon uit.
Mijn favoriete stand is de oko power van 59 minuten.
9kg en 1600 toeren maken dit tot een geweldige machine.
Ook de 10 jaar motor garantie geeft vertrouwen.
Tot nu toe de fijnste wasmachine die we ooit hebben gehad.

bznzman 12-02-2021

Wereld van verschil

Geschreven voor: AEG L8FE96ES

Na de verhuizing dit apparaat aangeschaft. We zijn een gezin van 2 volwassenen en 2 jonge kinderen.

Dit is ons eerste 'moderne' wasmachine. Uitstraling en hoeveelheid opties waren op eerste indruk wat intimiderend. Echter na het gebruik merk je hoe gemakkelijk de machine werkt en hoe goed het de kleding wast.

De tijdbesparingsknop is mijn grote vriend geworden waardoor je een flinke bonte was in ~90 min gewassen kunt hebben. Wat ik heel mooi vond om te zien is dat de machine geen waspoeder overlaat in het bakje. Deze wordt er geleidelijk uitgezogen met flinke kracht (zo klinkt het). Dit scheelt op den duur in onderhoud en ben ik enorm tevreden mee.

Er zit geen wifi mogelijkheid oid aan dit apparaat, precies zoals ik het hebben wil. In die zin is dit een normaal ouderwets apparaat.

Zeker een aanrader voor gezinnen vanwege de grote trommel en fijne wasjes!

RonnieR 03-02-2021

Waar voor je geld

Geschreven voor: AEG L8FE96ES

Als vervanging van een AEG wasmachine en een AEG droger weer voor dit merk gekozen. De wasdroger is vervangen na 20 jaar. Niet omdat deze stuk was maar we wilden weer eens wat nieuws. Deze nieuwe set ziet er geweldig uit i.c.m. het AEG tussenstuk met uitschuifbare lade. Werkt zoals verwacht perfect met een uitstekend was- en droogresultaat.

Dj 27-01-2021

Goede wasmachine voor alle wasbehoeften

Geschreven voor: AEG L8FE96ES

Dit is mijn eerste AEG-wasmachine en ik sta versteld. Grote wascapaciteit en verschillende wasfuncties maken hem erg handig. Gebruiksvriendelijk en goede prijs-kwaliteitverhouding.

Lique 26-01-2021

Super goede wasmachine

Geschreven voor: AEG L8FE96ES

Het is een super goede, makkelijk bedienbare wasmachine! Met zijn 9 kilo is het een aanwinst voor elk huishouden

popern 22-01-2021

Geweldige machine met mooie vormgeving

Geschreven voor: AEG L8FE96ES

Wij hebben al jaren een wasdroger van AEG en dit is de eerste wasmachine van dit geweldige merk. De ruimte in de trommel en de keuze met het aantal programma's is echt een verademing

WyDiFa 18-01-2021

Groot naar klein

Geschreven voor: AEG L8FE96ES

Wasmachine met duidelijk en simpel display, programma's van grote tot kleine wasjes.
Grote ruime trommel wat de was ruimte geeft en dat levert een schoon wasresultaat op.
Ideaal dat er de mogelijkheid is om  programma's  aan te passen in temperatuur, centrifugeren en tijd of iets extra's kunt toevoegen.
Was draaien naar mijn wens
Kleine opmerking; jammer dat er geen appart centrifugeer programma op zit en geen trommel verlichting.

MG 16-01-2021

AEG L8FEOKOMIX

Geschreven voor: AEG L8FE96ES

Top apparaat! Werkt volledig naar verwachting, design van de AEG is prachtig. Een genot om naar te kijken.

Renee-777 15-01-2021

Apparaat doet alles.

Geschreven voor: AEG L8FE96ES

Werkt perfect. Alle programma’s die je nodig kan hebben zitten erop! En als klap op de vuurpijl...hij is super stil en zuinig!