Siemens WM16W890NL - Reviews

9 kg
A+++
Geluidsniveau
73 dB (centrifugeren)

Beoordeling op basis van 77 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Robert 09-01-2017 Product paar maanden in bezit

Stille wasmachine met handige sensofresh functie

Stille wasmachine met zeer handige sensofresh functie. De sensofresh functie werkt boven verwachting goed. Tijdens oud en nieuw hadden we een kampvuur aangestoken. Hierdoor rook mijn broek, trui en jas sterk naar rook. Aangezien mijn jas een week eerder gewassen was, nu de kleding enkel 30 min op sensofresh functie gedraait (dus zonder dat de kleding met water gewassen wordt) en de kleding kwam er heerlijk fris uit. Makkelijke en overzichtelijk instellen van programma's. Grote deuropening waardoor de was er makkelijk in en uitgehaald kan worden. Zeer zuinig in stroom / water verbruik.

• Sensofresh functie

Jeff en Angela 08-01-2017 Product paar dagen in bezit

Heerlijk stil

We zijn gevallen voor de SensoFresh functie van deze wasmachine. Het is even gek om stoom in de wasmachine te zien, maar de zuurstof reinigt alles weer helemaal fris. Dat het apparaat ook zo stil is, is een fijne bonus. De tiptoetsen zijn makkelijk te bedienen en eigenlijk werkt het hele apparaat heel vanzelfsprekend. Kortom: het geld meer dan waard!

• SensoFresh optie

desloperrr 05-12-2016 Product paar weken in bezit

duidelijk display

deze wasmachine heeft een grootte opening om de was in te doen en er kan 9 kilo wasgoed in.
de machine wordt als zeer zuinig aangeprezen.
en er zit een functie op om met actieve zuurstof et wasgoed 99 % bacterievrij te krijgen. dit alles gaf de doorslag

Erik2017 17-07-2017

Werkt gewoon goed

Was resultaat is goed en de was is na het centrifugeren al bijna mooi droog,daarnaast maakt de machine weinig geluid. De Eco programma's duren vrij lang, dit is 's nachts natuurlijk geen probleem en met de opties om het sneller te doen kun je altijd kiezen om het snel en wat minder Eco te doen als je toch snel even een was wil draaien, wat erg handig is.
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com/nl

Marain 05-07-2017 Product paar weken in bezit

Veel programma mogelijkheden

Uitgebreide machine. Fijn dat je alles duidelijk en afzonderlijk kan instellen. Tijdstip waarop was klaar moet zijn is prettig aanvulling. Senso fresh functie is heel fijn, bij vieze luchtjes niet meteen hoeven wassen maar even opfrissen. Super.

Pluspunten

• Senso fresh
  • Geruisloos

Danielle 27-06-2017 Product paar weken in bezit

Perfecte wasmachine

Geluidsarm, veel inhoud, tijden te programmeren en bovendien erg zuinig in gebruik. Duidelijk programma. Wel iets om rekening mee te houden: de deur van dit type kan niet worden omgezet.

Pluspunten

• inhoud
  • geluidsarm
  • zeer zuinig

Minpunten

• deur kan niet omgezet worden, vaste deur

Yvette 27-06-2017 Product paar weken in bezit

wasmachine met hygiene programma

Ik dacht dat het niet zoveel zou toevoegen, maar de was komt er heerlijk fris uit en het geeft een schoon gevoel.
Ook het "uitgestelde" wassen gebruik ik veel vaker dan ik vooraf gedacht had.

Pluspunten

• uitgesteld wassen
  • zuinige programma's
  • vormgeving
  • super stil!

William 26-06-2017 Product paar dagen in bezit

GEWELDIGE MACHINE die doet wat men belooft.

Wil men een machine die stil, zuinig, bijzonder veel mogelijkheden en doet wat men belooft, dan is dit een echte aanrader.
Wij hebben hem nu een paar dagen en hebben alles al uitgeprobeerd en zijn erg tevreden. Zelfs meer dan dat.
De aquafresh mogelijkheid is super.
Wij zijn erg tevreden en weer blij toch een siemens te hebben aangeschaft.

Pluspunten

• Aquafresh
  • Veel mogelijkheden
  • Zuinig
  • Gemakkelijke bediening

Gonny 20-06-2017

Stil en snel waswonder

Het programma wijst zichzelf. Verschillende programma's die je kunt kiezen dmv een draaiknop en op het overzichtelijke scherm kun je via tiptoetsen de toeren (van de centrifuge) en de temperatuur wijzigen, en de SensoFresh functie als extra toevoegen.
Fijn dat er 9 kilo in kan. Ook een kleine was draait hij zonder probleem. De was is snel klaar.
De SensoFresh functie vind ik fijn om aan te zetten bij was (bv lingerie) die maar op 30 C gewassen mag worden. Voor het milieu goed dat hij A+++ is.
Deze wasmachine is misschien niet de goedkoopste wasmachine maar is zijn geld ècht wel waard.

• A+++
  • 9 kilo
  • Overzichtelijke display
  • Fijne draaiknop en tiptoetsen

Tute1 16-06-2017

Zeer stille wasmachine

3 weken geleden de zeer stille en fraaie wasmachine gekocht. Wast schoon, fris en ook nog eens bijna geruisloos.

Gonny 15-06-2017

Wat een stille krachtpatser

We hebben deze wasmachine nu een paar weken in huis. En ik doe vanaf de eerste minuut weer met plezier de was. De wasmachine is zo ontzettend stil. Het enige wat je hoort is als er water door de slang stroomt. De zeep-doseerfunctie is handig. Je hebt geen bolletje meer nodig. Bij het ingieten zie je hoeveel ml je gebruikt. Wel het blauwe klepje omlaag zetten. Tip Bij poeder moet het klepje omhoog!
Fijn dat er 9 kilo in kan. Ook een kleine was draait hij zonder probleem.
De was is snel klaar.
Voor het milieu goed dat hij A+++ is.

Jozé den Boer 09-06-2017 Product paar weken in bezit

Wasmachine

Zeer fijne wasmachine,bijna geruisloos, duidelijk display en duidelijk uitleg bijgaand boekje.
Zeer veel keuze mogelijkheden. Ook de Senso Fresh is fijn, hoef je niet meer naar de stomerij, wat ook prijzig is.

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Haast geruisloos
  • Geen stomerijkosten

Minpunten

• Eco wastijd veel te lang.

A. Jorna 08-06-2017 Product paar weken in bezit

Siemens WM16W890NL wasmachine

Fijne wasmachine waar veel in kan. (9 kilo) Met een gezin met opgroeiende puberkinderen is dit nodig. Wat er over deze machine in de recensies vermeld wordt, klopt in de realiteit. De centrifuge werkt uitstekend en de was is goed gecentrifugeerd als ik het er uit haal. Dit scheelt in voor de droger. Daarbij maakt hij weinig geluid als de centrifuge aan gaat. De was is goed schoon en de wasmachine is makkelijk in gebruik. Er zitten veel "technische snufjes" op maar heb deze nog niet uitgeprobeerd. Dit ga ik zeker nog doen. Al met al een goede wasmachine die doet wat er beloofd wordt! Complimenten aan Siemens!

MRB 27-05-2017 Product paar weken in bezit

Groot, digitaal futuristic was machine

Ik heb het gekozen voor senso fresh. De machine is heel stil en werkt perfect. Het is prijzig maar levert kwaliteit. Garantie is 10 jaar dus wel in verhouding de prijs en qua kwaliteit zijn goedkoper. Ik ben erg tevreden.

Pluspunten

• kort wassen
  • senzo fresh systeem
  • 10 jaar guarantie
  • heel stil
  • meer kilos en digitaal

Minpunten

• ik zie geen min punt op dit moment

Sander 27-05-2017 Product paar weken in bezit

Wasgoed bizar fris!

We hebben deze wasmachine nu iets meer dan een week in huis, en zijn razend enthousiast.
Over onze vorige machine (Een Bosch Maxx 6) waren we zeker niet ontevreden, maar het verschil is echt enorm.

Belangrijkste beweegreden voor ons om voor deze machine te kiezen is SensoFresh, en dan met name het Hygiëneprogramma. Niet alleen sportkleding ruikt fris (geen oude zweetluchtjes meer) maar zelfs de kleedjes en kussens van onze Bulldogs ruiken niet meer naar de honden na dit programma. Nog beter dan de 90 graden wasbeurt in de oude machine.

Apparaat is eenvoudig te bedienen, en erg stil, voor ons ook absoluut een pluspunt.

Pluspunten

• Senso Fresh (Sportkleding weer écht fris)
  • Gebruiksvriendelijk
  • Snelle programma's
  • Zelfs op 1400 toeren is het wasgoed al erg droog

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken.

Mevr. Damen 19-05-2017 Product paar weken in bezit

Duidelijk en overzichtelijk display, makkelijke bediening

Heb een Siemens wasdroger die prima bevalt. Nu ook gekozen voor een Siemens wasmachine. Geeft elk programma duidelijk aan en geeft ook het gewenste resultaat. Hygiëne programma ook fijn vanwege allergie huisstofmijt. Geweldige machine die doet wat hij belooft.

Pluspunten

• extra hygiëne en fresh programma
  • duidelijk en overzichtelijke weergave programma's
  • programma wasmachine reiniging

Minpunten

• iets meer lawaai dan gedacht

Bea 14-05-2017 Product paar dagen in bezit

Makkelijk in gebruik

Mooie grote opening bij de trommel. Makkelijk bedieningspaneel met duidelijk informatie over het wasprogramma. Rustige wasmachine, maakt weinig lawaai.

Christa H. 10-05-2017 Product paar weken in bezit

Fantastische wasmachine! Ontzettend stil en was super schoon

Enorm blij met deze wasmachine. Fijne grote trommel 1-9 kg. En uitgebreide wasprogramma's. Kostuum naar de stomerij hoeft niet meer. Op het actieve zuurstofprogramma word ie perfect opgefrist.

• Grote trommel
  • Ruime keus in wasprogramma's
  • Stomen hoeft niet door de actieve zuurstof

Monique 08-05-2017 Product paar dagen in bezit

Wasmachine 9 kg inhoud heerlijk

Ik heb hiervoor een LG gehad 9 jaar. Nu overgestapt naar de mooie stille Siemens. Makkelijk en overzichtelijk bedieningspaneel duidelijker kan niet. Ik ben een paar keer gaan kijken of hij het wel deed zo stil is deze machine.

Pluspunten

• Mooi bediengspaneel, een lampje erin in het begin

Minpunten

• Niet
  • Niet

Jantje 05-05-2017

Een goede wasmachine met senso fresh

Vind het een fijne machine ook door de senso fresh erg handig voor sportschoenen en kussens en dekbedden