Siemens WM16W890NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
73 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 129 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Mevr. Damen 19-05-2017

Duidelijk en overzichtelijk display, makkelijke bediening

Heb een Siemens wasdroger die prima bevalt. Nu ook gekozen voor een Siemens wasmachine. Geeft elk programma duidelijk aan en geeft ook het gewenste resultaat. Hygiëne programma ook fijn vanwege allergie huisstofmijt. Geweldige machine die doet wat hij belooft.

Pluspunten

• extra hygiëne en fresh programma
  • duidelijk en overzichtelijke weergave programma's
  • programma wasmachine reiniging

Minpunten

• iets meer lawaai dan gedacht

Robert 09-01-2017

Stille wasmachine met handige sensofresh functie

Stille wasmachine met zeer handige sensofresh functie. De sensofresh functie werkt boven verwachting goed. Tijdens oud en nieuw hadden we een kampvuur aangestoken. Hierdoor rook mijn broek, trui en jas sterk naar rook. Aangezien mijn jas een week eerder gewassen was, nu de kleding enkel 30 min op sensofresh functie gedraait (dus zonder dat de kleding met water gewassen wordt) en de kleding kwam er heerlijk fris uit. Makkelijke en overzichtelijk instellen van programma's. Grote deuropening waardoor de was er makkelijk in en uitgehaald kan worden. Zeer zuinig in stroom / water verbruik.

• Sensofresh functie

Jeff en Angela 08-01-2017

Heerlijk stil

We zijn gevallen voor de SensoFresh functie van deze wasmachine. Het is even gek om stoom in de wasmachine te zien, maar de zuurstof reinigt alles weer helemaal fris. Dat het apparaat ook zo stil is, is een fijne bonus. De tiptoetsen zijn makkelijk te bedienen en eigenlijk werkt het hele apparaat heel vanzelfsprekend. Kortom: het geld meer dan waard!

• SensoFresh optie

desloperrr 05-12-2016

duidelijk display

deze wasmachine heeft een grootte opening om de was in te doen en er kan 9 kilo wasgoed in.
de machine wordt als zeer zuinig aangeprezen.
en er zit een functie op om met actieve zuurstof et wasgoed 99 % bacterievrij te krijgen. dit alles gaf de doorslag

Zwart 05-02-2018

Stille werking

Goede, stille wasmachine met eenvoudige bediening. Ook mooi dat je de kleren kan opfrissen met ozon. Zeker een aanrader.

• Sensofresh

XdeP 24-01-2018

IQ700 dreamteam machine

Nu een paar weken in gebruik en wat een geluk en keuze! Grote trommel, 9 kilo was, 1600 toeren en heel veel keuze op het touchscreen van deze Siemens IQ700.
Mooi design, intelligente machine en ook nog een schone was!
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

Elvira 24-01-2018

Superfijne en energiezuinige wasmachine met sensofresh!!

Ontzettend blij met deze nieuwe wasmachine. Ik was met name erg benieuwd naar de sensofresh functie. Nu kan ik ook kleding even opfrissen zonder te wassen, zelfs kleding die normaal gesproken naar de stomerij moet. Heel blij mee! Verder zitten er fijne wasprogramma's op als donkere was en outdoor, die voor een groot gezin ontzettend fijn zijn en kun je met speedperfect of het supersnelle 15 min programma nog sneller wassen, handig voor als iemand iets heel snel nodig heeft maar het nog niet gewassen is.

Pluspunten

• Sensofresh
  • Fijne programma's zoals donker en outdoor
  • Snelprogramma en speedperfect
  • A+++
  • Mooi en duidelijk display

J. Oskam 22-01-2018

WASMACHINE EN DROGER

Hele fijne wasmachine maakt amper geluid, droger is ook goed te doen.
In de ruimte waar hij staat wordt het niet meer zo heel erg warm, wel is het even wennen duurt langer maar zal al licht zuiniger zijn dan de vorige want die waren 20 jaar oud!

Pluspunten

• wasmachine stil

Minpunten

• droger duurt wel lang

arjen 21-01-2018

Super stil

Met een beetje wasmiddel in korte tijd(eco)de was schoon, zonder geluid. Alleen aan het einde van de wasbeurt geeft de machine een discreet piepje

Pluspunten

• stil
  • zuinig

B Lund 20-01-2018

Gewoon goed

Machine is nu een maand in gebruik.
Programmas zijn makkelijk in te stellen en redelijk flexibel.
Achteraf was de mogelijkheid om een vrije keuze standaard programma in te kunnen stellen wel fijn geweest.
SensoFresh programma ook uitgetest op kleding na avondje steengrillen.... 30 min. en het ruikt weer fris.
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

Ordu 17-01-2018

Wasmachine

Stoere wasmachine:) ben zo blij, me was ruikt weer echt lekker en fris.. Super stil. Je hoort hem bijna niet. Eerst dacht ik hij is kapot:) ik draai me was ook in de nacht geen last bij de buren meer.. super ding!! Dankjewel siemens👍🏻

albert 17-01-2018

nette en stille wasmachine

Deze wasmachine voldoet goed aan onze verwachtingen.
Mooie grote trommel ,
Veel was mogelijkheden.
Een heerlijk stille machine.

WM16W890NL 17-01-2018

goede wasresultaten

Ik heb al jaren een Siemens. De keus opnieuw voor een Siemens. Goede wasresultaten, zonder voorbehandelen schoon! Stil apparaat.

Pluspunten

• zeer stil
  • eco programma
  • 9 kg

Mohamed 15-01-2018

Mooie en stille wasmachine!

Onze oude wasmachine (Bosch) gaf het na 13 jaar trouwe dienst op. Nooit problemen mee gehad. Kon zelfs nog gereapeerd worden. Apparaat deed het, trommel draaide niet, op zich makkelijk en goedkoop te repareren. Maar de combi van 9 kilo/1600 toeren/ sensofresh/mooie vormgeving/uitgebreide functies en de prijs/kwaliteit verhouding van deze Siemens hebben ons doen besluiten om voor deze Siemens te gaan. En na de eerste wasbeurt bleek al dat dit de beste keus is geweest. De (opgestapelde) berg was, was in no time weggewerkt door deze stille krachtpatser. De sensofresh is de kers op de taart, wat een fijne en handige functie! Kortom, een aanrader! Wees snel, voordat de cashback actie voorbij is!

Pluspunten

• Grote trommel
  • Geruisloos
  • Mooie vormgeving
  • Prima wasresultaat
  • Prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Centrifugeren kan alleen icm spoelen

itannly 08-01-2018

Super good washing machine!

This washing machine is very practical. Large drum, and 1600rpm, cotton cloth for bed sheet came out quite dry already. It works quiet. Very clear instruction, gives you the water and electricity consumption indication. I am very happy with this purchase.

• Easy to use
  • Big drum

Marianne 08-01-2018

Prettig in gebruik

Na bijna 20 jaar een nu een nieuwe wasmachine. De eerste kennismaking is prima. Stil, ruime programmakeuze, minder vaak wassen en de was is droger na het centrifugeren.
Het reinigingsprogramma spreekt me aan, evenals de isensoric-functie. Kortom, ik ben zeker tevreden.

haroldso 07-01-2018

Stille en makkelijk te bedienen display

Een hele goede betrouwbare wasmachine met vele makkelijk te bedienen programma's.

Voordat ik deze wasmachine ging aanschaffen had ik pas een vaatwasser van Siemens aangeschaft. Het verbaast mij hoe stil en schoon de vaat eruit kwam. Nu ik in het bezit ben van een Siemens wasmachine verbaast het mij niet meer zo dat de was er schoon en fris uit komt. Was het al gewend met de vaat. Wat mij wel verbaast is dat er veel programma's zijn die ik kan kiezen, en toch blijft de bediening van de display een kinderspel. Alles kan je snel en handig kiezen met de tiptoetsen. Een handige feature is het even opfrissen van kleding die bijvoorbeeld ruiken naar rook of eten. En als de wasmachine de was doet is die lekker stil. Bij het centrifugeren wordt het wel iets luider, maar dat is normaal.

Zelf heb ik deze wasmachine op een sokkel van Siemens geplaatst, waardoor deze 40 cm hoger staat. Je hoeft dan niet meer zo te bukken en je hebt een grote lade om je wasmiddel en wasverzachter in te doen. De sokkel is heel makkelijk te plaatsen onder de wasmachine en de wasmachine staat er heel stevig op.

Pluspunten

• Veel makkelijk te bedienen programma's
  • Handig opfris programma voor kleding
  • Fijne tiptoets bediening en duidelijke display
  • Stille wasmachine zelfs tijdens het centrifugeren
  • Energie besparende wasmachine

Marco Groen 06-01-2018

Siemens WM16W890NL

Deze machine is op aanraden van de dealer gekocht en wij zij daar heel blij mee, deze machine heeft een sensofresh functie waarmee zelfs de sportkleding weer super fris uit de machine komt.
Hij is stil en de was komt er bijna droog uit.
dus een tevreden klant.

Djessie 05-01-2018

mooie wasmachine, erg stil en voldoet aan de verwachtingen

Nieuwe wasmachine gekocht, special deze type gekozen vanwege de Sensofresh functie. De Sensofresh functie werkt boven verwachting goed. Na een avond stappen, kleding erin en na 30 min weer fris eruit. Het apparaat heeft een mooi design, mede de trommel verlichting. Duidelijke display voor ruime programma keuze, temperatuur en centrifugeren ook nog los in te stellen. Zat te twijfelen tussen Miele en AEG maar toch voor Siemens gekozen. Prijs/kwaliteit verhouding was voor mij doorslaggevend.

Pluspunten

• Sensofresh functie
  • Duidelijk display
  • Grote duuropening

I. Dekker 30-12-2017

Geweldige wasmachine

Goed werkende apparaat, mooi design. Veel gebruiksgemak. Wat erg prettig is, is de trommel verlichting. Duidelijk display voor programma keuze. Voldoende keuze qua verschillende programma's. Hiervoor een Bosch wasmachine gehad (duurdere klasse, i.v.m. groot gezin 7 personen), binnen anderhalf jaar is deze stuk gegaan. Nu gekozen voor een Siemens. Ik ga er van uit dat deze wel veel langer meegaat. Als ik naar de reviews kijk van deze machine, moet dat goed komen.

Pluspunten

• licht in trommel
  • anti geur functie