Siemens WM16W890NL - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 165 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WM16W890NL op Kieskeurig.nl.

Pietje precies 28-05-2018

Conclusie na intensief gebruiken: Absoluut een top machine!

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Deze machine is het broertje van Bosch W32890NL (die duurder is en waarvan het bedieningspaneel minder overzichtelijk is).

Ik gebruik deze wasmachine ter vervanging van een Miele W935, op een tegelvloer in een was-droogzuil opstelling (met Whirlpool SKP101 stapelkit) onder een Miele T695C droger.

Zeer complete wasmachine met degelijk binnenwerk:
Toerental: 1600 TPM. Maximale vulgewicht: 9 kg. Energieklasse: A+++ 30%. Wasresultaat: A. Materiaal trommel: RVS. Trommelverlichting. Onbalans-controlesysteem. Koolborstelloze motor. Resttijdindicatie. Uitgestelde start. Overloop beveiliging. Spoelstop. Bijvulfunctie.
Bron: https://goo.gl/BMLtEc

Dankzij tijdelijke actiekorting, is de prijs laag ten opzichte van redelijkerwijs vergelijkbare alternatieven van andere merken.

Dat er wat water blijft staan in het compartiment voor de wasverzachter is volgens ontwerp (geen storing).

Siemens sensoFresh (is hetzelfde als Bosch Activeoxygen) functioneert alleen in programma's "sensoFresh" en tot 40 graden "Hygiëne".

Pluspunten

• Zeer moderne/ zware specificaties (zie boven)
  • Geluidsignaal is uit te schakelen
  • Overzichtelijk bedieningspaneel
  • Waarschuwing bij water in de bodemplaat
  • Waarschuwing bij verstopping van afvoer

Minpunten

• Geen gewicht indicator
  • sensoFresh is niet in alle programma's beschikbaar
  • Bedieningspaneel en handleiding alleen in NL

Fam.Greuter 28-06-2018

Extra opfris optie zonder wassen!Zuinig en goed voor milieu!

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Met een gezin waar vaak van kleding wordt gewisseld (meiden) is de drycleaning(opfris) methode super!,als het gedragen kledingstuk niet echt vuil is maar naar bv rook of parfum ruikt,is het erg handig dat je het kunt opfrissen! Het ruikt weer schoon of het bij de stomerij vandaan komt,en is zo klaar! Geen miniwasje,droger etc.Je spaart het milieu(energie,wasmiddelen,water) en zo dus ook geld! Win win product! Top!

Pluspunten

• Max 9 kg wasgoed dus grote trommel !
  • 1600 toeren

Mevr. Damen 19-05-2017

Duidelijk en overzichtelijk display, makkelijke bediening

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Heb een Siemens wasdroger die prima bevalt. Nu ook gekozen voor een Siemens wasmachine. Geeft elk programma duidelijk aan en geeft ook het gewenste resultaat. Hygiëne programma ook fijn vanwege allergie huisstofmijt. Geweldige machine die doet wat hij belooft.

Pluspunten

• extra hygiëne en fresh programma
  • duidelijk en overzichtelijke weergave programma's
  • programma wasmachine reiniging

Minpunten

• iets meer lawaai dan gedacht

Robert 09-01-2017

Stille wasmachine met handige sensofresh functie

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Stille wasmachine met zeer handige sensofresh functie. De sensofresh functie werkt boven verwachting goed. Tijdens oud en nieuw hadden we een kampvuur aangestoken. Hierdoor rook mijn broek, trui en jas sterk naar rook. Aangezien mijn jas een week eerder gewassen was, nu de kleding enkel 30 min op sensofresh functie gedraait (dus zonder dat de kleding met water gewassen wordt) en de kleding kwam er heerlijk fris uit. Makkelijke en overzichtelijk instellen van programma's. Grote deuropening waardoor de was er makkelijk in en uitgehaald kan worden. Zeer zuinig in stroom / water verbruik.

• Sensofresh functie

Jeff en Angela 08-01-2017

Heerlijk stil

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

We zijn gevallen voor de SensoFresh functie van deze wasmachine. Het is even gek om stoom in de wasmachine te zien, maar de zuurstof reinigt alles weer helemaal fris. Dat het apparaat ook zo stil is, is een fijne bonus. De tiptoetsen zijn makkelijk te bedienen en eigenlijk werkt het hele apparaat heel vanzelfsprekend. Kortom: het geld meer dan waard!

• SensoFresh optie

desloperrr 05-12-2016

duidelijk display

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

deze wasmachine heeft een grootte opening om de was in te doen en er kan 9 kilo wasgoed in.
de machine wordt als zeer zuinig aangeprezen.
en er zit een functie op om met actieve zuurstof et wasgoed 99 % bacterievrij te krijgen. dit alles gaf de doorslag

Hubert 30-01-2021

Super

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Super mooie wasmachine. Door de grote opening makkelijk te gebruiken. Kan ook veel wasgoed in eenmaal wassen door het grotere vermogen. Zeer tevreden met deze wasmachine en kan ze aanbevelen.

Team Siemens 30-09-2020

Mijn vrouw is blij, dus ik nog meer

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Wat een super machine
Nooit meer iets anders dan Siemens.
We hebben even een ander merk gebruikt nadat we verhuisd waren.
Maar die werkte niet naar tevredenheid.
Toch weer een Siemens genomen.
En direct het gewenste resultaat, echt super.
Mijn vrouw is blij, dus ik nog meer

Nicole 25-09-2020

Geweldig en goed werkend wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Na een Samsung te hebben gehad die de ene fout na de andere had. En zowat de hele wasmachine binnenkant heb moet vernieuwen omdat ie steeds kapot ging. Ik had nu de waterpomp kapot en was het helemaal zat!
Ben toen in de winkel de Siemens tegen gekomen en die kwam goed door de test. Deze gekocht en tot nu toe (3 wk later) wil ik nooit meer een ander merk. Maakt amper geluid, knoppen zijn goed te bedienen, snelle/korte programma's, lange programma's. Alles erop en eraan.
Ik ben echt superblij met mijn machine.

hoeve 23-09-2020

Fijne wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Dit keer voor de Siemens gekozen omdat deze machine voor ons zeer geschikt leek. Alles wat wij nodig hebben zit erop. We hopen er de rest van ons leven mee te doen....

Teveel Lawaai in Uithoorn 15-09-2020

Teleurgesteld met de iQ700

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ik heb dit wasmachine op 30 juni 2020 gekocht omdat ik zocht en stille wasmachine. In de eerste weken ben ik erg tevreden met het product. Stil op 1600 en mooi resultaten ook met de hygeine setting. Maar helaas na de eerste 10 weken ontzettend teleurgesteld. Tijdens draaien op 1400/1600 maakt het apparaata zoveel geluid en trilling dat het machine is van zijn plaats verschoven en er is zoveel geluid dat de buren klaagden daarover. De monteur van Siemens is langsgeweest. Waarschijnlijk moet de veren binnenin bij het trommel ingevet worden (probleem is bekend bij Siemens) en dat zal het probleem oplossen. Het geluid komt, zegt hij, deels omdat het wasmachine in een kast zit en daardoor meer geluid maakt. Raar, omdat het machine is altijd in een kast geweest. Een aandeel van het geluid is weggenomen door zijn actie, maar in vergelijking met hoe het apparaat was in het begin ben ik teleurgesteld. Het apparaat is uitgekozen omdat het stil en zuinig is. Het voldoet nu niet aan ons eisen en wensen. Het is geen goedkope apparaat en voor een klein beetje meer geld had ik, waarschijnlijk een beter functionerende wasmachine. Ik heb enorm spijt daarvan. Ik zal mensen aanraden om een andere type machine te kopen.

Anne 14-09-2020

Wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ik heb deze machine nu bjna 2 maanden en hij bevalt prima! het is een fijne machine, makkelijk in gebruik, was schoon en biedt meer dan voldoende keuze in programma's. Ik ben er erg blij mee.

Samantha 06-09-2020

Geweldig!

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Super blij met deze machine! Veel mogelijkheden, kan veel in en ook een mooi uiterlijk.

LoPo 23-08-2020

Prima machine, programma's duren wel lang

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Goede wasmachine met veel programma's en extra opties. Door onbalans regeling bijzonder stabiel bij centrifugeren.
De wasprogramma's duren wel erg lang, meer dan drie uur soms.

Siemens kan het nog beter 22-08-2020

Technisch vernuft

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Super apparaat. Eenvoudig in gebruik. En veel technisch vernuft. Ongelooflijk wat dit apparaat allemaal kan en dat op een Jip en Janneke stijlgebruik.

Pietie 25-07-2020

Uitstekend wasresultaat

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Zeer gebruiksvriendelijk, schone was die lekker ruikt en je hoort de machine nauwelijks. Zeer tevreden over deze, aankoop.

Tevreden gebruiker 05-07-2020

Overzichtelijk

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Duidelijke display, alles makkelijk in te stellen, mooie machine hoor!

HansS 28-05-2020

Prima wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] onze oude wasmachine begaf na een groot aantal jaren de geest. Veel research gedaan naar de mogelijkheden van wasmachines. Deze Siemens machine had met het speciale opfris programma een groot streepje voor op de concurrentie.

Anoniem 18-05-2020

Super machine

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Veel nieuwe infentiefe bruikbare functie.
Onderhoudsvrije motor

My Siemens wasmachine 01-05-2020

My Siemens wasmachine !

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Helemaal onverwachts het besluit genomen een nieuw wasmachine te kopen, mede door de coranacrisis was het voor mij gezien de persoonlijke omstandigheden geen optie om reparatie van de oude wasmachine af te wachten, tja wie mag in huis komen.....
Maar heel blij met deze machine dien inmiddels "mijn" machine is geworden!