Siemens WM16W890NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
73 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 153 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Pietje precies 28-05-2018

Conclusie na intensief gebruiken: Absoluut een top machine!

Deze machine is het broertje van Bosch W32890NL (die duurder is en waarvan het bedieningspaneel minder overzichtelijk is).

Ik gebruik deze wasmachine ter vervanging van een Miele W935, op een tegelvloer in een was-droogzuil opstelling (met Whirlpool SKP101 stapelkit) onder een Miele T695C droger.

Zeer complete wasmachine met degelijk binnenwerk:
Toerental: 1600 TPM. Maximale vulgewicht: 9 kg. Energieklasse: A+++ 30%. Wasresultaat: A. Materiaal trommel: RVS. Trommelverlichting. Onbalans-controlesysteem. Koolborstelloze motor. Resttijdindicatie. Uitgestelde start. Overloop beveiliging. Spoelstop. Bijvulfunctie.
Bron: https://goo.gl/BMLtEc

Dankzij tijdelijke actiekorting, is de prijs laag ten opzichte van redelijkerwijs vergelijkbare alternatieven van andere merken.

Dat er wat water blijft staan in het compartiment voor de wasverzachter is volgens ontwerp (geen storing).

Siemens sensoFresh (is hetzelfde als Bosch Activeoxygen) functioneert alleen in programma's "sensoFresh" en tot 40 graden "Hygiëne".

Pluspunten

• Zeer moderne/ zware specificaties (zie boven)
  • Geluidsignaal is uit te schakelen
  • Overzichtelijk bedieningspaneel
  • Waarschuwing bij water in de bodemplaat
  • Waarschuwing bij verstopping van afvoer

Minpunten

• Geen gewicht indicator
  • sensoFresh is niet in alle programma's beschikbaar
  • Bedieningspaneel en handleiding alleen in NL

Fam.Greuter 28-06-2018

Extra opfris optie zonder wassen!Zuinig en goed voor milieu!

Met een gezin waar vaak van kleding wordt gewisseld (meiden) is de drycleaning(opfris) methode super!,als het gedragen kledingstuk niet echt vuil is maar naar bv rook of parfum ruikt,is het erg handig dat je het kunt opfrissen! Het ruikt weer schoon of het bij de stomerij vandaan komt,en is zo klaar! Geen miniwasje,droger etc.Je spaart het milieu(energie,wasmiddelen,water) en zo dus ook geld! Win win product! Top!

Pluspunten

• Max 9 kg wasgoed dus grote trommel !
  • 1600 toeren

Mevr. Damen 19-05-2017

Duidelijk en overzichtelijk display, makkelijke bediening

Heb een Siemens wasdroger die prima bevalt. Nu ook gekozen voor een Siemens wasmachine. Geeft elk programma duidelijk aan en geeft ook het gewenste resultaat. Hygiëne programma ook fijn vanwege allergie huisstofmijt. Geweldige machine die doet wat hij belooft.

Pluspunten

• extra hygiëne en fresh programma
  • duidelijk en overzichtelijke weergave programma's
  • programma wasmachine reiniging

Minpunten

• iets meer lawaai dan gedacht

Robert 09-01-2017

Stille wasmachine met handige sensofresh functie

Stille wasmachine met zeer handige sensofresh functie. De sensofresh functie werkt boven verwachting goed. Tijdens oud en nieuw hadden we een kampvuur aangestoken. Hierdoor rook mijn broek, trui en jas sterk naar rook. Aangezien mijn jas een week eerder gewassen was, nu de kleding enkel 30 min op sensofresh functie gedraait (dus zonder dat de kleding met water gewassen wordt) en de kleding kwam er heerlijk fris uit. Makkelijke en overzichtelijk instellen van programma's. Grote deuropening waardoor de was er makkelijk in en uitgehaald kan worden. Zeer zuinig in stroom / water verbruik.

• Sensofresh functie

Jeff en Angela 08-01-2017

Heerlijk stil

We zijn gevallen voor de SensoFresh functie van deze wasmachine. Het is even gek om stoom in de wasmachine te zien, maar de zuurstof reinigt alles weer helemaal fris. Dat het apparaat ook zo stil is, is een fijne bonus. De tiptoetsen zijn makkelijk te bedienen en eigenlijk werkt het hele apparaat heel vanzelfsprekend. Kortom: het geld meer dan waard!

• SensoFresh optie

desloperrr 05-12-2016

duidelijk display

deze wasmachine heeft een grootte opening om de was in te doen en er kan 9 kilo wasgoed in.
de machine wordt als zeer zuinig aangeprezen.
en er zit een functie op om met actieve zuurstof et wasgoed 99 % bacterievrij te krijgen. dit alles gaf de doorslag

Marian 23-10-2018

Bediening

Eenvoudig te bedienen, geen lawaaierige apparaten, mooi uiterlijk en grote trommel, de wasmachine en de wasdroger zijn een goede koop

MSon 16-10-2018

Zelfs met de speedperfect-stand bloedvlekken weg!

Ik heb deze wasmachine nu anderhalve maand in gebruik en hij staat bijna dagelijks te draaien. Omdat de wasmachine in de kelder staat is de trommelverlichting een fijne bijkomstigheid. De droger hoeft zeker een half uur korter te draaien omdat de was zeer goed gecentrifugeerd is. Het geluid van 1600 toeren is voor mij vergelijkbaar met 800 toeren van onze oude wasmachine. Het geluid van het wassen is nergens mee te vergelijken, ik hoor hem namelijk niet als de deur dicht is :-) Het deurtje gaat nagenoeg direct na centrifugeren van het slot af, geen minuten meer wachten dus voor je het deurtje open kunt trekken... Hoe fijn is het dat je met gemak zwaar flanellen beddengoed + hoeslakens van een tweepersoonsbed in één draai kunt wassen zonder dat de trommel uit balans raakt?! En tot slot: ik ben echt heel erg te spreken over de wasresultaten en de frisse geur van het wasgoed! Na jaren tobben met verschillende wasmiddelen en ander anti-muf-spul komt zelfs onze donkere was er niet meer muf/stinkend uit! Afgelopen weekend had ik een handdoeken-was voor het normale katoen-programma van 60 graden. Ik wilde daarbij de 'speedperfect-functie' weleens testen; zelfde programma maar dan in een uurtje klaar in plaats van 3 uur. Ik was alleen vergeten dat onze zoon zijn bloedneus aan een handdoek had afgeveegd... ‘Zonde van dit speed-perfect-uurtje’ dacht ik... Maar de was was echt helemaal schoon! Geen bloedvlekje meer te ontdekken! Zelfs een 3 weken oude bloedvlek in de jeans van mijn man die voor zijn werk in het buitenland was geweest was er zonder extra anti-vlekkenmiddel uit!
Voorheen dacht ik dat wasresultaten met soort en hoeveelheid wasmiddel te maken hebben. Toch begreep ik niet waarom sommige was niet schoon werd terwijl het wasmiddelen-merk dit toch echt beloofde. Sinds deze machine ‘liegt’ mijn wasmiddelen-merk niet meer, ik heb inmiddels zelfs de dosering wasmiddel al meer dan gehalveerd van wat aanbevolen wordt bij de grootte van de was en de hardheid van het water. Echt 100% waar voor ons geld!

Pluspunten

• Speedperfect even schoon als volledige programma
  • Wast jeans met 3 weken oude bloedvlek schoon
  • Donkere was stinkt eindelijk niet meer
  • Aanbevolen hoeveelheid wasmiddel gehalveerd
  • Droger half uur korter aan dankzij 1600 toeren

Verstappen 18-09-2018

Superfijne wasautomaat

Wij hebben deze automaat vorige maand gekocht en hij draait naar volle tevredenheid. De verschillende programmamogelijkheden zijn zeer divers en flexibel in aanpassingen. De automaat draait erg stil en wast, uiteraard, goed schoon. De sensofresh technologie is een geweldige uitvinding. Kortom; we hebben hier te maken met een aanrader!
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

AS 16-09-2018

Siemens WM16W890NL

De machine loopt als een zonnetje. Zeer stil en met de grote trommel is deze machine zelfs geschikt voor een groot gezin.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Schoon is ook echt schoon
  • Energieverbruik
  • Led verlichting
  • Zeer mooie verschijning

Minpunten

• Zware machine
  • Tijdsduur programma's (3-4 uur)

GerryV 30-08-2018

Perfecte wasmachine

Deze wasmachine doet zijn werk uitstekend, een duidelijk merkbaar verschil met onze vorige wasmachine in hoe zuiver de was wordt. Hij is verder erg stil, en de was komt er heel droog uit waardoor de wasdroger veel sneller klaar is.
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

PH 04-08-2018

Wast op lage temperaturen op kort programma ook goed schoon!

Ik ben erg tevreden over deze wasmachine! Wast alles goed schoon, ook op de kortere programma`s. Geluidsarm. Ik zou deze wasmachine aan iedereen adviseren die regelmatig wassen draait!

Pluspunten

• Op lage temperaturen goed schoon
  • Ook bij kort programma
  • bij kort programma niet erg vuil
  • weinig geluid
  • centrifugeert heel goed

Minpunten

• kan geen minpunt bedenken

van den Manacker 01-08-2018

Reactie aankoop Siemens wasautomaat

Prima machine die gemakkelijk te bedienen is. Verder maakt het weinig lawaai. Prijs-/kwaliteitverhouding is ook goed. Wij zijn er blij mee.

Pluspunten

• Gemakkelijk te bedienen
  • Maakt weinig lawaai
  • Prijs-/Kwaliteitsverhouding is ook primA

B.Hammer 04-07-2018

Mooie zuinige en stille wasmachine

Dit is onze eerste Siemens wasmachine, hiervoor hadden we 11 jaar lang een Miele maar die heeft de geest gegeven. we zijn zeker blij met onze wasmachine die er mooi uitziet en vooral rustig is! die magnet lagering is echt een goede uitvinding! Ik hoop (en verwacht ook wel een beetje) dat dit ook terug te zien zal zijn in betrouwbaarheid. Wasmachine is niet goedkoop maar stuk gunstiger dan de Miele machines. wat we wel een nadeel vinden is de lange programma;s, veel langer dan onze vorige machine. Mischien moeten we nog wat verder zoeken naar alternatief programma. maar als alle was van de familie in het weekend moet dan is het wel fijn dat het ook snel gaat! nog een pluspunt is de 1600 toeren die de machine maakt. de handdoeken was zit vast aan de trammel geplakt zo hard gaat de machine. resultaat is dan ook dat de was goed droog is wat ook bij drogen in droogtrommel weer engergie scheelt! al met al tevreden maar met paar kleine aanmerkingen

Pluspunten

• hoge toerental
  • magneet lagers waardoor leker stil
  • ziet er mooi uit
  • energie zuinig

Minpunten

• lange programma's

Gilli060 23-06-2018

Super apparaat

Een wasmachine met alle comfort van deze tijd en super zuinig. Het design is prachtig en het is ook zeer handig dat licht in de trommel is.

Pluspunten

• Super zuinig
  • Nagenoeg geluidloos

Minpunten

• Zwaar qua gewicht

Dick 16-06-2018

Zuinige wasautomaat

Zuinige wasautomaat met veel mogelijkheden, makkelijk instelbaar, en zeer geluidsarm. Daarnaast is de prijs goed en volledige garantie van zowel Siemens als de leveransier

• Energiezuinig
  • Veel mogelijkheden
  • Super stil

John 12-06-2018

Wasmachine Siemens WM16W890NL

Na ettelijke jaren oude wasmachine defect moest dus een nieuwe komen. Keus is dus gevallen op de Siemens WM16W890NL.
Na eenmaal gebruikt te hebben stond ik perplex hoe geruisloos die is. Je zou m zo naast je bed kunnen zetten je hoort m niet.
En wassen als de beste. Dus echt een aanrader.

Stievvv 04-06-2018

Wauw! Wat een Ferrari!

Wat een schitterend design daar begint t mee! Dan nog eens het geluid wat hij produceert, als je t al geluid mag noemen. Wat een rust door de borstelloze motor. Met de hygiënestand icm sensofresh krijg ik eindelijk mijn zweet sportkleding goed schoon en blijft t schoon ruiken ook na 100 meter hardlopen.

Pluspunten

• STILTE
  • SCHOON IS ECHT SCHOON!
  • Verlichting in de trommel
  • Genoeg keuze qua programma's

Minpunten

• Minpunt?
  • Nog geen.

G Schuurman 14-05-2018

Met een Siemens weet je wat je in huis haald

Degelijk en betrouwbaar en een mooie uitstraling. Siemens staat voor kwaliteit. Dat heb ik ook gemerkt bij mijn andere keuken apparaten.

C.m. Wijfker 06-05-2018

Grote opening, duidelijke gebruiksaanwijzing

Deze wasmachine is prettig in gebruik, door de grote opening makkelijk de was erin doen. Verder is de mogelijkheid om je was op te frissen zonder het te hoeven wassen heel prettig. Na dit programma ruikt uw was weer heerlijk fris. Makkelijk in gebruik met genoeg mogenlijkheden. En het boekje met de gebruiksaanwijzing eenvoudig te volgen. Een prima wasmachine.

Pluspunten

• Opfrissen zonder was programma
  • Weinig geluid
  • Grote opening