Siemens WM16W890NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
73 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 135 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Mevr. Damen 19-05-2017

Duidelijk en overzichtelijk display, makkelijke bediening

Heb een Siemens wasdroger die prima bevalt. Nu ook gekozen voor een Siemens wasmachine. Geeft elk programma duidelijk aan en geeft ook het gewenste resultaat. Hygiëne programma ook fijn vanwege allergie huisstofmijt. Geweldige machine die doet wat hij belooft.

Pluspunten

• extra hygiëne en fresh programma
  • duidelijk en overzichtelijke weergave programma's
  • programma wasmachine reiniging

Minpunten

• iets meer lawaai dan gedacht

Robert 09-01-2017

Stille wasmachine met handige sensofresh functie

Stille wasmachine met zeer handige sensofresh functie. De sensofresh functie werkt boven verwachting goed. Tijdens oud en nieuw hadden we een kampvuur aangestoken. Hierdoor rook mijn broek, trui en jas sterk naar rook. Aangezien mijn jas een week eerder gewassen was, nu de kleding enkel 30 min op sensofresh functie gedraait (dus zonder dat de kleding met water gewassen wordt) en de kleding kwam er heerlijk fris uit. Makkelijke en overzichtelijk instellen van programma's. Grote deuropening waardoor de was er makkelijk in en uitgehaald kan worden. Zeer zuinig in stroom / water verbruik.

• Sensofresh functie

Jeff en Angela 08-01-2017

Heerlijk stil

We zijn gevallen voor de SensoFresh functie van deze wasmachine. Het is even gek om stoom in de wasmachine te zien, maar de zuurstof reinigt alles weer helemaal fris. Dat het apparaat ook zo stil is, is een fijne bonus. De tiptoetsen zijn makkelijk te bedienen en eigenlijk werkt het hele apparaat heel vanzelfsprekend. Kortom: het geld meer dan waard!

• SensoFresh optie

desloperrr 05-12-2016

duidelijk display

deze wasmachine heeft een grootte opening om de was in te doen en er kan 9 kilo wasgoed in.
de machine wordt als zeer zuinig aangeprezen.
en er zit een functie op om met actieve zuurstof et wasgoed 99 % bacterievrij te krijgen. dit alles gaf de doorslag

Mevr. Janssen 17-04-2018

Wasmachine

In ons gezin met twee opgroeiende kinderen draait onze wasmachine overuren. Daarom hebben we gekozen voor een degelijke en betrouwbare machine. Vooral van de "hygiëne" optie waarbij bacteriën gedood worden door een actieve zuurstofbehandeling maken wij veelvuldig gebruik. (bijzonder prettig bij bijvoorbeeld sportwas welke niet op 60 graden gewassen kan worden) Al met heel blij met deze fijne en stille machine!

Pluspunten

• Degelijk
  • Hygiëne optie

PH 08-04-2018

Wasmachine Siemens WM16W890NL

Wij zijn erg blij met deze wasmachine. Heeft veel mogelijkheden, wast heel goed schoon, en is stil. Was komt er goed gecentrifugeert uit.

Hub 05-04-2018

Mooie en goede Siemens Wasmachine

Hele mooie wasmachine WM16W890NL. Ziet niet alleen goed uit maar doet ook perfect zijn werk. Wast wel langer dan mijn oude Siemens extra klasse wasmachine maar gebruikt minder elektriciteit en wasmiddel met een goed was resultaat. Makkelijk te bedienen en men kan ook met een kort wasje je kleding opfrissen als ze geurtjes heeft van bijvoorbeeld sigaretten of grillen etc. Geeft minder geluid bij het wassen of centrifugeren. De extraklasse kan ook met meer was beladen worden (9 Kg) dan een normale wasmachine en heeft een grotere opening om de was in de machine te doen. Ook heeft deze wasmachine een centrifuge van 1600 rpm waar de meeste wasmachines maar 1400 rpm hebben.

Pluspunten

• Minder waspoeder nodig voor hetzelfde resultaat
  • Minder elektriciteit verbruik
  • Minder geluid bij het wassen
  • Minder geluid bij het centrifugeren
  • Grote vul opening

Mijn siemens 30-03-2018

Een grote aanwinst

Deze wasmachine is een prima keuze, zeer gebruiksvriendelijk, veel mogelijkheden, geluidsarm en doet wat een wasmachine moet doen nl. schoon wassen

W Kok 06-03-2018

Top wasmachine

Gekozen omdat ik al ruim 30 jaar met Siemens was! Het uitgebreide keuzemenu en gebruiksvriendelijkheid sprak mij erg aan.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Schone was
  • Stille machine

Marja Siemens 01-03-2018

Solide machine, luxe maar zonder teveel gevoelige onderdelen

De Siemens wasmachine is heel stil en zuinig. Het is onze tweede Siemens, terwijl ik erg kritisch ben...
De vorige was ook zelf te repareren (koolborstels/waterpomp). Deze bevat luxe hulpen (actieve zuurstof ivm verwijdering van stank) en daar ben ik erg content mee, terwijl er weer niet de hoofdprijs voor betaald hoeft te worden.
Kortom: een degelijk product, zoals je het graag wilt hebben: zonder allerhande extra (te verwachten) kosten.

• energiezuinig
  • behoorlijk veel luxe

Minpunten

• kan ik niet bedenken...

Zwart 05-02-2018

Stille werking

Goede, stille wasmachine met eenvoudige bediening. Ook mooi dat je de kleren kan opfrissen met ozon. Zeker een aanrader.

• Sensofresh

XdeP 24-01-2018

IQ700 dreamteam machine

Nu een paar weken in gebruik en wat een geluk en keuze! Grote trommel, 9 kilo was, 1600 toeren en heel veel keuze op het touchscreen van deze Siemens IQ700.
Mooi design, intelligente machine en ook nog een schone was!

Elvira 24-01-2018

Superfijne en energiezuinige wasmachine met sensofresh!!

Ontzettend blij met deze nieuwe wasmachine. Ik was met name erg benieuwd naar de sensofresh functie. Nu kan ik ook kleding even opfrissen zonder te wassen, zelfs kleding die normaal gesproken naar de stomerij moet. Heel blij mee! Verder zitten er fijne wasprogramma's op als donkere was en outdoor, die voor een groot gezin ontzettend fijn zijn en kun je met speedperfect of het supersnelle 15 min programma nog sneller wassen, handig voor als iemand iets heel snel nodig heeft maar het nog niet gewassen is.

Pluspunten

• Sensofresh
  • Fijne programma's zoals donker en outdoor
  • Snelprogramma en speedperfect
  • A+++
  • Mooi en duidelijk display

J. Oskam 22-01-2018

WASMACHINE EN DROGER

Hele fijne wasmachine maakt amper geluid, droger is ook goed te doen.
In de ruimte waar hij staat wordt het niet meer zo heel erg warm, wel is het even wennen duurt langer maar zal al licht zuiniger zijn dan de vorige want die waren 20 jaar oud!

Pluspunten

• wasmachine stil

Minpunten

• droger duurt wel lang

arjen 21-01-2018

Super stil

Met een beetje wasmiddel in korte tijd(eco)de was schoon, zonder geluid. Alleen aan het einde van de wasbeurt geeft de machine een discreet piepje

Pluspunten

• stil
  • zuinig

B Lund 20-01-2018

Gewoon goed

Machine is nu een maand in gebruik.
Programmas zijn makkelijk in te stellen en redelijk flexibel.
Achteraf was de mogelijkheid om een vrije keuze standaard programma in te kunnen stellen wel fijn geweest.
SensoFresh programma ook uitgetest op kleding na avondje steengrillen.... 30 min. en het ruikt weer fris.

Ordu 17-01-2018

Wasmachine

Stoere wasmachine:) ben zo blij, me was ruikt weer echt lekker en fris.. Super stil. Je hoort hem bijna niet. Eerst dacht ik hij is kapot:) ik draai me was ook in de nacht geen last bij de buren meer.. super ding!! Dankjewel siemens👍🏻

albert 17-01-2018

nette en stille wasmachine

Deze wasmachine voldoet goed aan onze verwachtingen.
Mooie grote trommel ,
Veel was mogelijkheden.
Een heerlijk stille machine.

WM16W890NL 17-01-2018

goede wasresultaten

Ik heb al jaren een Siemens. De keus opnieuw voor een Siemens. Goede wasresultaten, zonder voorbehandelen schoon! Stil apparaat.

Pluspunten

• zeer stil
  • eco programma
  • 9 kg

Mohamed 15-01-2018

Mooie en stille wasmachine!

Onze oude wasmachine (Bosch) gaf het na 13 jaar trouwe dienst op. Nooit problemen mee gehad. Kon zelfs nog gereapeerd worden. Apparaat deed het, trommel draaide niet, op zich makkelijk en goedkoop te repareren. Maar de combi van 9 kilo/1600 toeren/ sensofresh/mooie vormgeving/uitgebreide functies en de prijs/kwaliteit verhouding van deze Siemens hebben ons doen besluiten om voor deze Siemens te gaan. En na de eerste wasbeurt bleek al dat dit de beste keus is geweest. De (opgestapelde) berg was, was in no time weggewerkt door deze stille krachtpatser. De sensofresh is de kers op de taart, wat een fijne en handige functie! Kortom, een aanrader! Wees snel, voordat de cashback actie voorbij is!

Pluspunten

• Grote trommel
  • Geruisloos
  • Mooie vormgeving
  • Prima wasresultaat
  • Prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Centrifugeren kan alleen icm spoelen