Bosch WAN282M2NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
7 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 54 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

LCY 24-10-2016

Stille en gebruiksvriendelijke wasmachine

Sinds een paar maanden heb ik deze mooie wasmachine in mijn bezit.
Mijn oude wasmachine was na vele jaren helaas kapotgegaan, dus het werd tijd voor een nieuwe!
Na wat onderzoek op het internet besloot ik voor een Bosch wasmachine te gaan. Bosch staat bekend als betrouwbaar en duurzaam merk, vond ik betaalbaarder in vergelijking met andere merken (goede prijs-kwaliteit verhouding), en de reviews over Bosch wasmachines waren overwegend zeer positief.
Op de website van Bosch kan men alle specificaties van de beschikbare wasmachines vinden. Ook kunnen de wasmachines met elkaar vergeleken worden.

De Bosch WAN282M2NL is een wasmachine uit de Serie 4. De wasmachine beschikt over een koolborstelloze motor (EcoSilence Drive ™). Dit betekent dat de wasmachine duurzamer is in vergelijking met wasmachines met een koolborstelmoter. Maar bovendien is de wasmachine veel, en veel stiller. Op youtube kan je verschillende filmpjes vinden van wasmachines met een koolborstelloze motor: je hoort tijdens het wassen alleen de kleren en het stromen van het water. Ik heb me erg verbaasd over deze stilte. Ideaal voor 's nachts of naast de kamer van de kinderen!

Verder is deze wasmachine ook nog eens extreem zuinig: de energieklasse is A+++-10% en ook heeft het een ActiveWater™ systeem, waarbij het watergebruik van de wasmachine wordt afgestemd op de hoeveelheid wasgoed. Hierdoor bespaar je dus niet alleen stroom en water, maar is dat ook nog eens beter voor het milieu!

Wat ik verder ook fijn vind aan deze wasmachine, is het uitgebreide aantal programma's. Zo is er een programma speciaal voor donkere was, anti-allergie, sportkleding, dekbed, overhemden en nachtprogramma. Ook is er een speciaal trommel-reinigingsprogramma. Deze programma's zijn makkelijk in te stellen en aan te passen (temperatuur, centrifugeren toerental (max 1400), speed (sneller programma)/eco (milieuvriendelijker programma), tijd klaar (maximaal tot 24 uur uitstellen). Ook heeft deze wasmachine een bijvulfunctie. Ideaal als je nog een sok tegenkomt die je bent vergeten, die kan je er zo bij doen!

Toch heb ik ook wel een aantal minpuntjes.
Het soort programma is in te stellen via een draaiknop (hier kan weinig mis mee gaan), maar het instellen van de programma zelf (temperatuur, centrifugeren etc) gaat via een touchscreen. Dit scherm werkt goed, behalve bij vochtige vingers. Soms doe ik een natte handdoek bij de was, en als ik daarna het touchscreen aanraak, dan wil het scherm soms niet altijd even goed reageren. Dit is op te lossen door daarvoor de handen even te drogen.
Verder maakt de wasmachine een piep als het programma klaar is. Het volume van deze piep kan niet worden aangepast, maar na maximaal 2 piepjes houdt de wasmachine daar gelukkig mee op.
Verder zou het wel fijn zijn geweest als de deuropening iets groter was geweest.

Conclusie: Een hele stille, gebruiksvriendelijke, duurzame wasmachine, met wel wat minpuntjes maar die, wat mij betreft, in het niet vallen tegenover de vele pluspunten!

Pluspunten:
+ stil
+ duurzaam
+ zuinig
+ wast goed
+ uitgebreide wasprogramma's
+ bijvulfunctie
+ trommelreinigingsprogramma

minpunten:
- deuropening aan de kleine kant
- touchscreen werkt soms niet goed bij natte vingers
- volume signaal bij einde programma niet aan te passen

Pluspunten

• stil, koolborstelloze motor
  • duurzaam
  • uitgebreide wasprogramma's
  • zuinig (zowel energie, als water)
  • goede wasprestaties

Minpunten

• deuropening aan de kleine kant
  • touchscreen werkt soms niet goed bij natte vingers
  • signaal bij einde programma

Wim Springer 27-10-2017

Zag er goed uit. Niet moeilijk in bediening. Energie zuinig.

De machine werkt niet helemaal zo als verwacht. De bediening is niet even uit de losse pols. Het vraagt de nodige aandacht
om de werking aan te voelen. Het gaat nu prima en de werking van de machine is geweldig.

Pluspunten

• was resultaat is goed
  • bedienig is nu simpel

Minpunten

• even aan de bediening moeten wennen
  • toch meer geluid als verwacht

soek&marianne 29-01-2017

schone was

Betrouwbaar en degelijk merk.
Zuinig met wasmiddel en water.
Heldere display met duidelijke keuzes
We hebben voor 7 kg gelezen omdat we met zijn twee zijn. Daarin voldoet hij kunnen we na anderhalve maand zeggen.
Bijgeleverde waterstop.
Piepjes waarschuwen dat hij klaar is.
Gevoelige knoppen, reageren ook als je er langs 'aait' met je mouw.

Pluspunten

• zuinig
  • gemakkelijke display
  • gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• gevoelige knoppen

kaajee 24-10-2016

Prima, stille, makkelijke wasmachine

We hadden nog een oudje en wat een verademing qua geluid!! Nauwelijks hoorbaar en wel een krachtige centrifuge; veel droger uit de machine. Verder eenvoudig in gebruik en duidelijk in te stellen. Nog even stoeien met de hoeveelheid programma's maar kwestie van vaker doen. Af en toe tegen de beladings-grens (kg) aangelopen bij een verkeerde programma keuze. Dit varieert per programma. De korte sport stand is ideaal; voor veel wasjes is zo'n lange wasbeurt helemaal niet nodig.

Pluspunten

• veel inhoud
  • eenvoudig
  • stil
  • centrifuge

Minpunten

• vulopening mag iets groter

Babbel99 21-10-2016

Superstille wasmachine

Op zoek naar een stille en zuinige wasmachine kwamen we deze tegen. Vergelijken van mogelijkheden en prijs bracht ons bij deze. We hebben hem nu enkele maanden en hij bevalt super. Veel instel mogelijkheden wat met de vele kleine sportwasjes van ons bijvoorbeeld super handig is. Maar een snelle was zonder omhaal is in 3 sec ingesteld.

Pluspunten

• Geluidarm bij centrifugeren
  • Past zelf de duur aan obv de belading
  • Veel programma aanpassing mogelijk

Minpunten

• Nog niet gevonden

Wyb 09-10-2018

Stille machine.

App. is heel vriendelijk in gebruik. Alle wasprogramma''s zijn makkelijk in te stellen. Maakt absoluut geen lawaai met centrifugeren . Is echt een hele stille machine.

R.Spalburg 30-09-2018

Een Prachtig Ontwerp

Bij de aanschaf van deze Bosch wasmachine heb ik het gebruik van mijn oude bosch wasmachine die ik 15 jaar in gebruik heb gehad en nog steeds niet stuk is besloten mij te verwennen met de nieuwste technologie van deze wasmachine.
Vergeleken met de oude en de nieuwe Bosch wasmachine heb ik gemerkt dat de technologie bij bosch niet stil gezeten heeft. Het is een bijzonder wasmachine wast schoon, de verschillende programm's kunnen met de digitale klokwijzer makelijk ingesteld worden de motor draait zacht kortom het is zo vriendelijk in gebruik.
Mijn buurvrouw was op de vloer die is helemaal verliefd op het apparaat en gaf aan haar oude wasmachine weg te willen doen en ook eentje te willen aanschaffen .

Pluspunten

• Rustig draaiende Motor
  • Prachtig Ontwerp

S 12-09-2018

Fijne stille wasmachine

Fijne stille wasmachine. Voor ons ook groot genoeg. Fijn dat de machine zelf de hoeveelheid water aanpast aan de hoeveelheid was dat er in zit. Start uitstel wordt hier ook regelmatig gebruikt. Dit hadden we eerst niet en had niet verwacht het zo vaak te gebruiken.

Pluspunten

• erg stil

Minpunten

• soms moet je meerdere keren op touchscreen tikken

RiaB 15-08-2018

ECO?

Jammer dat dit zgn ECO product geen programmeerbare starttijd heeft. Om 21:00 starten kan alleen met een timer in het stopkontakt.

Wim van Pelt 04-08-2018

Erg goede wasmachine

De machine doet perfect waarvoor deze bedoeld is; schoon, stil en snel. Bivendien beschikt de machine over veel practische mogelijkheden en is (erg prettig!) makkelijk en goed bedienbaar

RP 29-07-2018

Voor ons de perfecte wasmachine

Na 2 oude 2e handswasmachines gekozen voor deze wasmachine van BOSCH.
- Stil
- Zuinig
- Kortewastijd

Pluspunten

• Stil ( ook met centrifuge)
  • Zuinig
  • Makkelijke display /bediening
  • wast schoon ( ook op lage temp)

Minpunten

• tot nu toe geen

rein 20-07-2018

Stil en gebruiksvriendelijk

We zochten een betaalbare en zuinige wasmachine. Deze Bosch WAN282M2NL was zeer scherp geprijsd. Voldoet uitstekend. Is gebruiksvriendelijk en stil, zeker in vergelijking met onze vorige machine. Met ruimte voor 7 kilo wasgoed meer dan voldoende voor ons.

Pluspunten

• stil
  • genbruiksvriendelijk
  • zuinig

medsje 18-07-2018

stil en zuinig

Een zeer stille wasmachine, handige programma's, energiezuinig.
Ik ben zeer tevreden met mijn aankoop.

Pluspunten

• stil
  • fijne programma's
  • goeie prijs/kwaliteit

Minpunten

• tot nu toe geen

hamza 09-07-2018

De beste optie voor gezinnen

De beste optie voor gezinnen is zuinig, verfijnd, stil, betaalbaar en uitstekend.De tienjarige garantie op de motor is goed en staat garant voor kwaliteit

vannulandfrank 20-05-2018

goeie machine

ik kan lagere temperatuur wassen net zo schoon wasmachine 20 graden lager wassen goeie was resultaat

Gretha Konijnenberg 05-05-2018

Makkelijk in het bedienen en keuze uit veel programma,s)

Reden aankoop de oude machine stuk.
Kennissen raden ons een Bosch Wasmachine aan om dat men erg tevreden was over hun (reeds 10 jaar)machine.

• Gebruiksgemak

Minpunten

• Nog niet geconstateerd
  • zie hierboven

M 16-03-2018

Heerlijk stil en toch schoon

Na 28 jaar een Miele nu overgestapt naar een Bosch, wat een verschil in geluidsproductie, heerlijk stil.

• Energie zuinig

P Waakop Reijers 14-03-2018

duidelijk! te besturen digitaal programma

Goede prijs / kwaliteitverhouding.
Gekocht in de extra Media Markt actie geen BTW betaling.
Vormgeving is strak en simpel zodat je niet in de war raakt van allerlei ingewikkelde wasprogramma"s.

Pluspunten

• makkelijk te besturen
  • mooie vormgeving en prijs

Minpunten

• digitale plaat gevoelig kan aangaan bij stoten
  • instellen van nachtprogramma onduidelijk

C. Bosma 26-10-2017

Goede wasmachine!

Super fijne wasmachine met veel keuze programma's. Mogelijkheid om de tijd te verkorten en om in te stellen wanneer hij klaar is. Ideaal!

Pluspunten

• snel
  • timer
  • duidelijk

pamenrik 21-10-2017

Stille wasmachine

Praktische rechttoe rechtaan wasmachine met grote trommel, duidelijk bedieningspaneel, relatief stil (ivm vorige machine), goede ervaringen met Bosch.

• grote trommel
  • uitgestelde start
  • wastrommel reiniging na vaak wassen

Minpunten

• stelpootjes wat aan de korte kant
  • deur maar naar een kant te openen