Bosch WAN282M2NL - Reviews

7 kg
A+++
Energiekosten per jaar
0 euro

Beoordeling op basis van 34 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

soek&marianne 29-01-2017 Product paar maanden in bezit

schone was

Betrouwbaar en degelijk merk.
Zuinig met wasmiddel en water.
Heldere display met duidelijke keuzes
We hebben voor 7 kg gelezen omdat we met zijn twee zijn. Daarin voldoet hij kunnen we na anderhalve maand zeggen.
Bijgeleverde waterstop.
Piepjes waarschuwen dat hij klaar is.
Gevoelige knoppen, reageren ook als je er langs 'aait' met je mouw.

Pluspunten

• zuinig
  • gemakkelijke display
  • gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• gevoelige knoppen

LCY 24-10-2016 Product paar maanden in bezit

Stille en gebruiksvriendelijke wasmachine

Sinds een paar maanden heb ik deze mooie wasmachine in mijn bezit.
Mijn oude wasmachine was na vele jaren helaas kapotgegaan, dus het werd tijd voor een nieuwe!
Na wat onderzoek op het internet besloot ik voor een Bosch wasmachine te gaan. Bosch staat bekend als betrouwbaar en duurzaam merk, vond ik betaalbaarder in vergelijking met andere merken (goede prijs-kwaliteit verhouding), en de reviews over Bosch wasmachines waren overwegend zeer positief.
Op de website van Bosch kan men alle specificaties van de beschikbare wasmachines vinden. Ook kunnen de wasmachines met elkaar vergeleken worden.

De Bosch WAN282M2NL is een wasmachine uit de Serie 4. De wasmachine beschikt over een koolborstelloze motor (EcoSilence Drive ™). Dit betekent dat de wasmachine duurzamer is in vergelijking met wasmachines met een koolborstelmoter. Maar bovendien is de wasmachine veel, en veel stiller. Op youtube kan je verschillende filmpjes vinden van wasmachines met een koolborstelloze motor: je hoort tijdens het wassen alleen de kleren en het stromen van het water. Ik heb me erg verbaasd over deze stilte. Ideaal voor 's nachts of naast de kamer van de kinderen!

Verder is deze wasmachine ook nog eens extreem zuinig: de energieklasse is A+++-10% en ook heeft het een ActiveWater™ systeem, waarbij het watergebruik van de wasmachine wordt afgestemd op de hoeveelheid wasgoed. Hierdoor bespaar je dus niet alleen stroom en water, maar is dat ook nog eens beter voor het milieu!

Wat ik verder ook fijn vind aan deze wasmachine, is het uitgebreide aantal programma's. Zo is er een programma speciaal voor donkere was, anti-allergie, sportkleding, dekbed, overhemden en nachtprogramma. Ook is er een speciaal trommel-reinigingsprogramma. Deze programma's zijn makkelijk in te stellen en aan te passen (temperatuur, centrifugeren toerental (max 1400), speed (sneller programma)/eco (milieuvriendelijker programma), tijd klaar (maximaal tot 24 uur uitstellen). Ook heeft deze wasmachine een bijvulfunctie. Ideaal als je nog een sok tegenkomt die je bent vergeten, die kan je er zo bij doen!

Toch heb ik ook wel een aantal minpuntjes.
Het soort programma is in te stellen via een draaiknop (hier kan weinig mis mee gaan), maar het instellen van de programma zelf (temperatuur, centrifugeren etc) gaat via een touchscreen. Dit scherm werkt goed, behalve bij vochtige vingers. Soms doe ik een natte handdoek bij de was, en als ik daarna het touchscreen aanraak, dan wil het scherm soms niet altijd even goed reageren. Dit is op te lossen door daarvoor de handen even te drogen.
Verder maakt de wasmachine een piep als het programma klaar is. Het volume van deze piep kan niet worden aangepast, maar na maximaal 2 piepjes houdt de wasmachine daar gelukkig mee op.
Verder zou het wel fijn zijn geweest als de deuropening iets groter was geweest.

Conclusie: Een hele stille, gebruiksvriendelijke, duurzame wasmachine, met wel wat minpuntjes maar die, wat mij betreft, in het niet vallen tegenover de vele pluspunten!

Pluspunten:
+ stil
+ duurzaam
+ zuinig
+ wast goed
+ uitgebreide wasprogramma's
+ bijvulfunctie
+ trommelreinigingsprogramma

minpunten:
- deuropening aan de kleine kant
- touchscreen werkt soms niet goed bij natte vingers
- volume signaal bij einde programma niet aan te passen

Pluspunten

• stil, koolborstelloze motor
  • duurzaam
  • uitgebreide wasprogramma's
  • zuinig (zowel energie, als water)
  • goede wasprestaties

Minpunten

• deuropening aan de kleine kant
  • touchscreen werkt soms niet goed bij natte vingers
  • signaal bij einde programma

kaajee 24-10-2016 Product paar weken in bezit

Prima, stille, makkelijke wasmachine

We hadden nog een oudje en wat een verademing qua geluid!! Nauwelijks hoorbaar en wel een krachtige centrifuge; veel droger uit de machine. Verder eenvoudig in gebruik en duidelijk in te stellen. Nog even stoeien met de hoeveelheid programma's maar kwestie van vaker doen. Af en toe tegen de beladings-grens (kg) aangelopen bij een verkeerde programma keuze. Dit varieert per programma. De korte sport stand is ideaal; voor veel wasjes is zo'n lange wasbeurt helemaal niet nodig.

Pluspunten

• veel inhoud
  • eenvoudig
  • stil
  • centrifuge

Minpunten

• vulopening mag iets groter

Babbel99 21-10-2016 Product paar maanden in bezit

Superstille wasmachine

Op zoek naar een stille en zuinige wasmachine kwamen we deze tegen. Vergelijken van mogelijkheden en prijs bracht ons bij deze. We hebben hem nu enkele maanden en hij bevalt super. Veel instel mogelijkheden wat met de vele kleine sportwasjes van ons bijvoorbeeld super handig is. Maar een snelle was zonder omhaal is in 3 sec ingesteld.

Pluspunten

• Geluidarm bij centrifugeren
  • Past zelf de duur aan obv de belading
  • Veel programma aanpassing mogelijk

Minpunten

• Nog niet gevonden

Frank 22-06-2017 Product paar dagen in bezit

Bijzonder stil tijdens bedrijf en centrifugeren.

Degelijke basic machine met toch veel instellingen, loopt zeer geruisloos waardoor hij ook s'nachts gebruikt kan worden, hij is eenvoudig in te stellen draaiknop op het programma, en daarna eventueel naar wens extra's instellen op het toutch paneel kortom een goede prijs kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Eenvoudige bediening

Eduard Detmers 11-06-2017

Prima uiterlijk, bediend makkelijk en wast prima

Om de duurzaamheid te beoordelen is de machine te kort in mijn bezit !Het uiterlijk is goed en als deze Bosch machine net zo lang meegaat als de vries koelinstallatie en vaatwasser van Bosch zijn wij dik tevreden.
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.nl

harrieluchies 31-05-2017

stil

geweldige stille machine .veel progamas
kan wassen opveel temperaturen.kan apart centrifuceren
kortom een zeer goede machine
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.nl

Rob van Kampen 23-02-2017 Product paar maanden in bezit

Stil en eenvoudig

Fijne Machine, laat zich makkelijk bedenen en er gaat veel wasgoed in. Schijnt zeer zuinig te zijn, één van de aankoop redenen, maar kan dat nog niet beoordelen aan de hand van een energie-afrekening. Was komt er schoon en aardig droog uit. In de nacht wassen is prettig omdat je bijna niets hoort, machine is erg stil.

Pluspunten

• Stil en eenvoudig in de bediening.
  • Veel programa's

Minpunten

• Rubber droogmaken

Douwes 22-11-2016 Product paar dagen in bezit

Wasmachine met een mooie duidelijke/handzame display

Een zeer mooie zeer stille wasmachine.
Makkelijk te bedienen door de touchscreen toetsen, alles zichtbaar op het display.
Een zeer schoon en fris wasresultaat.

Marco de Heer 24-10-2016 Product paar weken in bezit

Mooi, strak apparaat en lekker stil

Apparaat ziet er zeer mooi uit,
En verbazingwekkend stil.
Volgens Bosch ook zuinig. Geen kogellagers meer die kapot kunnen gaan.

Pluspunten

• Geen kogellagers meer
  • Zuinig en stil

Minpunten

• Deur opent andere kant op dan droger. Zelfde serie

JorisL 24-10-2016 Product paar weken in bezit

Erg fijne wasmachine

Prijs-kwaliteit klopt exact. Niet te duur maar gewoon een solide apparaat. Uitgestelde start is erg fijn. Veel opties voor programma's en trommelreiniging-functie. Eco-functie

Pluspunten

• Uitgestelde start
  • Prijs-kwaliteit
  • Eco-functie
  • Kort programma

Lars 24-10-2016 Product paar weken in bezit

Super fijne wasmachine

Onwijs fijne wasmachine. Ook zonder het nachtprogramma is hij muisstil. Ik heb nog niet alle wasopties gebruikt maar tot nu toe echt een top aankoop!

Mariet 22-10-2016 Product paar weken in bezit

Mijn Bosch WAN282M2NL

Ik heb deze Bosch wasmachine gekocht omdat mijn oude Bosch wasmachine te oud werd en deze net in de aanbieding was.
Het nadeel van deze wasmachine vind ik dat hé niet apart kan
centrifugeren. Ook kan je niet zelf de temperatuur instellen.
Als ik bijv. Een handwas heb gedaan moet ik het hele spoel-droog programma kiezen. Of als ik bij bonte was bijv. Werkbroeken op 50 graden zou willen wassen gaat dat ook niet. Want de bonte was gaat niet verder dan 40 vind dat je de temperatuur bij elk programma zelf zou moeten kunnen regelen en ook de centrifuges apart moet kunnen gebruiken.
Sorry dat ingeënt goede review kan geven, maar dit is mijn eerlijke mening.
Ik mis mijn oude Bosch wasmachine heel erg.

Minpunten

• Geen hogere temperatuurkeuze bij bonte was
  • Kan niet alleen centrifugeren

Christiaan 22-10-2016 Product paar maanden in bezit

Zuinige, maar vooral stille wasmachine

Onze vorige wasmachine was aan het einde van zijn levensduur, daarom hebben wij gekozen voor een zeer zuinige wasmachine van Bosch. De wasmachine is naast zuinig, ook nog erg stil. Je hoort de motor nagenoeg niet draaien tijdens het wassen. Tijdens het centrifugeren maakt de wasmachine nog steeds nauwelijks geluid.
De machine heeft een aantal programma's waaruit kan worden gekozen. Deze programma's zijn heel specifiek voor het type was dat erin gaat. Daarnaast kan per programma de temperatuur en de eco-, snel- of normaalmodus worden gekozen. De machine weegt zelf de hoeveelheid was die in de trommel zit en past daarop het programma aan.
Als je was bent vergeten toe te voegen in het begin van het programma is het mogelijk om deze was alsnog toe te voegen.
De centrifuge heeft een hoog toerental, waardoor de was redelijk droog de droger in gaat.

Pluspunten

• Energie- en waterzuinig
  • Zeer stil in gebruik
  • Vooraf in te stellen / timerfunctie
  • Was is gedurende het programma toe te voegen.

Minpunten

• Geen 'mix'-wasprogramma

Rob van Kampen 21-10-2016 Product paar maanden in bezit

De super stille wasmachine

Deze Bosch is een geweldige wasmachine, fiks aantal programma's, waaronder "donkerewas", die het gebruik heel vriendelijk maken. Vooral de "nachtstand" is erg prettig, je hoort de machine eigenlijk niet meer, ook niet met centrifugeren. Was schoon en laat zich heel makelijk instellen als je geen standaard programme gebruikt. Je kan op elk moment zien hoe lang de machine nog bezig is en das erg makkelijk. Je leert ook weer goed rekenen als je de machine automatisch wil laten starten na 23.00 uur om van het goedkope tarief gebruik te maken. Bij aflevering werd hij netjes twee trappen op gezeuld en aangesloten. Oude machine werd naar beneden gedragen en meegenomen, superservice!
En boven alles ook nog eens bijzonder zuinig met de Kwh's en het spul van Evides. Een hele fijne wasser met weinig min puntjes heeft.

Pluspunten

• Super stil
  • Makkelijk instel baar met het display
  • Eindtijd

Minpunten

• Instellen starttijd had eenvoediger gekund
  • Er blijf water staan in het deurrubber

Siel 21-10-2016 Product paar weken in bezit

Super! Doet wat moet en bovendien superstil

Deze machine is zeker aan te raden. Het grootste pluspunt de super stille motor. Ideaal voor een wasbeurt op nachttarief of savonds als je in de zetel zit.
De machine beschikt voor elk type was over een aangepast programma. De snelwasfunctie zorgt ervoor dat je specifieke kledingstuk, toch nog op tijd proper is. De programma's zijn eenvoudig te gebruiken de omschrijving klopt perfect. Het digitale display geeft het allemaal weer. Geen overbodige knoppen en opties. Een goeie stille gebruiksvreindelijke wasmachien.

Pluspunten

• Stille motor
  • Eenvoudig in gebruik
  • Voldoende programma's

Pieter 21-10-2016 Product paar weken in bezit

Geweldige wasmachine!!

Wasmachine gekocht als cadeau voor mijn zoon die zelfstandig ging wonen. Eisen: simpele bediening, stil, hoog toerental, niet te groot qua formaat en zuinig met energie. Alles is verenigd in deze machine en meer dan dat. Je hoort hem bijna niet, veel programma-mogelijkheden die zichzelf wijzen, dus simpele bediening. Was komt er zeer droog uit wat prettig is als alle was op een droogrekje moet. Kortom de machine voldoet aan meer dan de verwachting zeker gezien de aanschafprijs.

Pluspunten

• zeer stil
  • hoog toerental
  • klein van formaat

Caroline 21-10-2016 Product paar weken in bezit

Super stil wasmachine met prachtig wasresultaat !!

Voor een leek een zeer gebruiksvriendelijk stil apparaat. Ideaal voor op een appartement. Zwiert zelfs op de hoogste toeren zo goed als geruisloos. Enorm veel keuze in programma's. Mooi design. Grote kuip. Ik was zeer aangenaam verrast. Dit apparaat heeft een heel goede prijs/kwaliteitsverhouding. Een echte aanrader!!

Pluspunten

• Zo goed als geruisloos
  • grote programmakeuze
  • gebruiksvriendelijk

W. Roozendaal 21-10-2016 Product paar weken in bezit

Stil en praktisch

Deze wasmachine doet wat hij doen moet: schoon wassen! Maar dat doet hij ook nog eens op een zeer zuinige (stroom en waterverbruik) én erg stille manier. Hij kent genoeg wasprogramma´s en fijn is de extra mogelijkheid om voor snelheid (kortere duur van het programma) of juist voor meer efficiency (minder water en of stroomverbruik) te kiezen. Verder komt Bosch en haar machines ook bij de Consumentenbond goed uit de vergelijkingen. Het touch screen was even wennen én het was even zoeken naar een middel-lang wasprogramma van ca. 1uur. Handig zijn verder het (uitschakelbare) eindsignaal en de mogelijkheid om tussentijds nog snel wat was toe te voegen.
Kortom: Wast schoon, is zuinig en stil; dus alles bij elkaar zeer tevreden met deze aankoop.

Pluspunten

• Wast schoon
  • Is zuinig met stroom en water
  • Kan zelf kiezen voor snelheid of efficiency
  • Handige features (was toevoegen, eindsignaal)

Minpunten

• even uitpluizen van de wasprogramma´s
  • wennen aan tip toetsen

Maria 21-10-2016 Product paar weken in bezit

Goede wasmachine

Super goede wasmachine. Is erg stil, zelfs met een houten vloer hoor je hem bijna niet. Super veel programma keuze's. Bij teveel zeep spoelt hij extra. Het is ook erg fijn dat er wordt aangegeven hoe lang een programma duurt.

Pluspunten

• Zuinig
  • Veel programma keuze
  • Geeft tijd programma aan