Zanussi ZWH7140AP

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Zanussi ZWH7140AP op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Arno2007 27-06-2012
Geschreven voor: Zanussi ZWH7140AP

Fijne wasmachine, werkt goed en handig. Eerste keer was ik erg benieuwd naar hoe het zou gaan met voorwas maar je kunt dus echt geen zeep in de la doen voor de voorwas. Erg handig is ook de tijd die erin staat alleen duurt het wel lang vooral de ecostand erg lang. Al met al een fijne machine

Jaap1976 02-01-2012

Update:
Het is niet mogelijk om een echt kort programma te draaien bijvoorbeeld om een nieuw kledingstuk voor de eerste keer apart te wassen.
Het kortste programma "mini 30" duurt welliswaar 30 minuten maar het is niet mogelijk dit programma op een hogere temperatuur dan 30 graden te draaien en ook niet op een hoger toerental dan 700 te centrifugeren. Met de andere programma's en de knop "extra kort" kom je al snel op 1 uur en een kwartier.

Jaap1976 21-12-2011
Geschreven voor: Zanussi ZWH7140AP

Gekocht omdat onze vorige Zanussi na 10 jaar intensief gebruik de geest heeft gegeven.

Eerste impressie:
- De was wordt erg goed droog gecentrifugeerd op 1400 toeren. Ik kan me niet voorstellen dat het met 1600 toeren nog droger wordt.
- 7 kg belading is ideaal voor een grote "handdoeken/ondergoed was".
- Was wordt goed schoon, twijfel wel of de was wel helemaal fris ruikt na het Katoen ECO programma. Ik ga dit nog vergelijken met het normale Katoen programma.
- Volgens de Zanussi site heeft deze een beladingssensor en past hij daarmee de waterhoeveelheid aan (Fuzzy Logic). Ik kan hier echter in het boekje niets over vinden.
- Maakt even veel lawaai als de oude (m.i. acceptabel als hij in de badkamer of bijkeuken staat)
- Bediening is makkelijk.
- Hij is ondieper dan oudere wasmachines wat ruimtebesparing oplevert.
- De programma's zijn (enigzins) flexibel want je kunt meestal een andere temperatuur of toerental kiezen dan standaard is bij dat programma.
- En het allerbelangrijkste: je kunt die irritante piep die hij geeft als hij klaar is uitschakelen!

Jaap1976 09-04-2012

De was rook bij 40 graden bij alle programma's niet echt fris. Dit schijnt een veel voorkomend probleem te zijn bij vloeibare wasmiddelen bij de meeste nieuwe wasmachines.
Daarom doen we nu het vloeibare wasmiddel in een bol direct in de trommel. Ook doen we een beetje oxi action in het zeepbakje (dat we weer op de "wasmiddel" instelling hebben gezet). Probleem opgelost.

Ramon01 17-11-2011
Geschreven voor: Zanussi ZWH7140AP

Perfect apparaat en doet alles wat je van een wasmachine mag verwachten. Vergeleken met onze oude AEG is deze muisstil. Over de duurzaamheid kan ik uiteraard nog niets vermelden. Onze droger Zanussi ZTE 285 ziet er qua uiterlijk gelijk uit en past dus mooi in het geheel. Helaas is de wasmachine iets minder diep, waardoor de droger met de achterste poten niet helemaal op de wasmachine past. Ik heb hem klem tegen een wand aan dus kan geen kant op.
besteld bij budgethouse.nl in Zwolle en de medewerker Larrie, heeft ons uitstekend geholpen !
Prijs-kwaliteitsverhouding...niet verder zoeken zou ik zeggen.