Asko Malmö - Reviews

A+++
Geluidsniveau centrifugeren
70 dB

G. Heldoorn 11-05-2016 Product kwartaal in bezit

Fijne wasmachine, makkelijk in gebruik

We hebben deze wasmachine nog niet zo lang, maar tot nu toe bevalt de machine uitstekend. De machine staat in de badkamer als een huis. Onze vorige "danste" nog wel eens door de badkamer, maar deze staat nog zoals die is neergezet. Wat heel fijn is, is dat je heel snel nog even wat bij de machine in kunt stoppen, als het programma al een tijdje draait. Ook is het handig dat de deur vanzelf opengaat, als het programma afgelopen is. De machine heeft voldoende mogelijkheden en is heel makkelijk in het bedienen. Een kind kan de was doen!

edwinopzolder 19-08-2015 Product jaar of meer in bezit

7,4
Het gaat hier om een asko malmo wasmachine van bj. 2011
We zijn in 4 jaar tijd best wat probleempjes tegen gekomen. Het wordt allemaal wel kosteloos opgelost maar het is een beetje knullig allemaal.

- Machine centifugeerde niet meer de was kwam er steeds nat uit.
- Rubber aan de deur voldeet niet, zit een ander in maar die valt er nog wel eens uit dan ben je weer een tijdje aan het prutsen om hem weer op zijn plaatsen te krijgen.
- Wanneer je te snel aan de programmaknop draait is de software van slag en moet je de boel resetten.
- Het wasbakje was na een jaar verroest.
- De afvoerpomp maakt een irritant afvoergeluid, valt niks aan te doen zegt men.
- Wanneer je wasmiddel in het bakje giet loopt het er tussen het bakje en de voorkant van de machine uit. Gevolg is dat de plaat aan de voorkant nu begint te roesten.
- Het klepje om de afvoerpomp te bereiken is gebarsten doordat het slangetje nog wel is vastzit en het klepje maar fragiel plastic is.
- De deur ging niet meer open aan het eind van het programma en het deurslot rammelde met centrifugeren.

Wij krijgen niet echt een gevoel van bewezen kwaliteit bij deze machine. De gebruikte materialen en ontwerpen lijken niet echt doordacht. Tot nu toe zijn de meeste problemen verholpen zonder kosten en de service is goed. Er zit gelukkig wel lang garantie op de motor en lagers dat zouden de sterke punten zijn laten we het hopen.

FamilieDimitri 12-01-2015 Product jaar of meer in bezit

3,6
Nooit meer een Asko! In de eerste maanden braken de veren al af; service.
Na 2 jaar wéér; veren konden worden opgestuurd €37 en zelf plaatsen :-(( onbalans bij kleine wasjes; belachelijk. Machine maakt veel lawaai.
Mijn vorige machine was een Miele, de volgende weer!

Jan071 15-06-2014 Product jaar of meer in bezit

ik heb al sinds jaren een asko. Ik heb eerst een siemans gehad die ging naar 6 jaar stuk. In mijn getrouwde periode heb ik een asko gehad. per ongeluk bij een goede zaak gekocht een wereld machine. Deze die ik nu heb gaat gelukkig 17 jaar al mee. 1x printplaat kapot zelf gerepareerd met behulp van asko en wat een service. De andere machine was ruim 22 jaar oud en die is was toen 7 jaar bij buren in gebruik die een ringetje kapot trok en weggedaan heeft. Dom maar waar. Hij deed het namelijk nog goed. Ik overlaad mijn machine niet. Ik laat hem zelden de 1600 toeren centrifugeren. Er wordt veel mee gewassen. Mijn volgende wordt zeker weer een asko. Ik moet zeggen dat ik de service en advies van Asko erg goed vind. Waar vind je nog dat men 2 printplaten opstuurt. En dan zelf kan kijken welke er in moet en dan kosteloos terug kan sturen en dan de ene kan afrekenen. Gr DJ

Jan Ipel 07-05-2014 Product jaar of meer in bezit

6,2
Absoluut niet wat het beoogd te zijn , bij lang en na niet zo betrouwbaar als men aangeeft.
Heb zelf de machine net 4 jaar.
Valt ons erg tegen, hadden er meer van verwacht.
Volgende keer weer een ander merk , maar absoluut geen Asko meer.

MargueriteK 30-04-2014 Product kwartaal in bezit

6,6
Onze ervaringen zijn vooralsnog niet zo geweldig. Ook niet heel slecht, maar niet wat je je voorstelt bij een machine in deze prijsklasse. En, als ik mijn eigen review had kunnen lezen, zou ik misschien toch voor een andere wasmachine hebben gekozen. Het kan net een ongelukkig exemplaar zijn, maar dat zou eigenlijk niet voor moeten komen in deze prijsklasse (EUR 999 adviesprijs geloof ik). De keuze viel op Asko omdat mij werd verteld dat dit technisch de beste machine is in deze en zelfs in een wat hogere prijsklasse en omdat de constructie zo is dat de machine geschikt is om op een houten vloer te staan. Na een paar keer wassen bleek de machine te wandelen. Geen probleem bij ons, maar toch. Na een paar weken werd duidelijk dat de machine vaak, maar niet altijd, instabiel was bij het centrifugeren. Er kwam een monteur. Schokbrekers werden vervangen, we zijn dan een paar maanden verder. Het blijft even rustig en dan maakt de machine een paar keer een enorm lawaai bij het centrifugeren. Niet meer 's nachts laten draaien. Daarna lijkt het stil. Een probleem dat zich voor het vervangen van de schokbrekers soms voordeed doet zich nog een keer voor: De machine beëindigt het wasprogramma, deurtje gaat zelf open, maar de was is nog helemaal nat is. Er komt weer een monteur. Afwachten hoe het verder gaat. De machine is best stil maar met centrifugeren goed hoorbaar. Op de wasprestaties niet veel aan te merken, behalve dat er een keer een BH in een wasnetje aan flarden uit is gekomen (netje ook aan flarden) en dat ik ergens een vergelijkbare ervaring van iemand had gelezen; ik stop ze er niet meer in. Design en bedieningsgemak zijn prima, niets bijzonders. Service is okay, maar er gaat wel tijd overheen en je moet er voor thuisblijven.

Utrecht1 30-01-2014 Product kwartaal in bezit

Mooie stille machine maar de witte was oogt bepaald niet schoon (vlekken blijven erin zitten en de meeste spullen zien grauw). Maakt niet uit of het om 60, 50 of 40 graden gaat. De 15jr oude Bauknecht deed het veel beter, met hetzelfde wasmiddel en dezelfde hoeveelheid wasmiddel en was.

Chris2333 26-08-2013 Product jaar of meer in bezit

Eén keer en nooit weer. Na oorspronkelijk zeer tevreden te zijn geweest begaf onze Asko Wasmachine het na acht jaar al (circa 3200 wasbeurten). De kosten van de reparatie zouden te hoog worden om uit te laten voeren. Grote teleurstelling dus omdat je voor ruim duizend euro minstens tien jaar (minimaal 4500 wasbeurten) duurzaamheid mag verwachten. Het kostte ons ook nog eens bijna 90 euro aan voorrijkosten om te horen dat de machine af was. Nee, Asko is niet het merk dat je wilt hebben. Voor een even hoog budget heb je een prima Miele, die veel duurzamer is en waarvan je ook meer service mag verwachten. Ik ben in ieder geval erg teleurgesteld in dit merk.

R Stigter 13-10-2012 Product paar dagen in bezit

Wij hebben deze machine speciaal aangeschaft omdat onze wasmachine op een houten zoldervloer moet staan en draaien.

Door de quattro constructie die uniek is voor het merk ASKO is het geluid, en trillingen in huis met 90% gereduceerd ten opzichte van onze vorige machine, Ik had twee maanden eerder een ander merk gekocht, maar daarmee trilde ons hele huis tot op de begane grond aan toe.
Ik heb deze (ander merk)machine nu bij mijn moeder op een betonnen vloer geplaatst, en daar draait deze prima.
Probleem la dus echt aan onze zoldervloer.

Wat een verademing! met deze ASKO machine geen last meer dat het gehele huis trilt. Was komt keurig schoon uit de machine, en het apparaat is makkelijk te bedienen.
Over duurzaamheid durf ik nu nog niets te zeggen, maar heb wel alle vertrouwen, mede vanwege de standaard 5 jaar garatie die ASKO geeft.
Ik heb het apparaat aangeschaft bij Vink Witgoed te Ouderkerk aan den IJssel. Prima persoonlijke service

RenateH 18-02-2012 Product jaar of meer in bezit

9,4
Wij hebben het apparaat sinds april 2009 op aanraden van onze witgoed specialist. We kenden het merk niet maar zijn zeer aangenaam verrast en zeer tevreden! De machine wast erg schoon, is stil en is makkelijk te bedienen. Schoonmaken van het wasmiddel bakje is, mits je niet te veel wasmiddel er in doet, bijna niet nodig. Na het centrifugeren draait de trommel nog een paar keer langzaam rond om het wasgoed los te maken van elkaar. Een fijne robuuste machine!

sjors pinxteren 11-02-2012 Product paar dagen in bezit

Heb deze machine enkele weken geleden speciaal besteld omdat hij op een houten vloer moet staan op zolder (deze vanwege de 4 schokbrekers). Scheelt aanzienlijk met de vorige machine, is een stuk stiller en waar de vorige machine voor een resonantie van het gehele huis zorgde valt dat bij deze asko erg mee. Natuurlijk nog steeds wel een vibratie maar niet meer zo erg dat het hele huis trilt. Is wel vrij kostbaar. Over de duurzaamheid kan ik nog niets zinnigs zeggen omdat we 'm pas kort hebben. 2 kleine minpuntjes; ik vind dat de deur wat moeilijk sluit en de achterkant is wat "gevulder" dan bij onze vorige machine waardoor de waterkraan vanuit de muur niet zo makkelijk als bij de vorige machine afgeschermd kan worden (machine komt nu iets verder naar voren).
Verder gewoon zeer tevreden. Verbaas me er over dat deze machine nergens in de testrapporten van bijv. de consumentenbond voorkomt.

Eefke76 19-11-2011 Product jaar of meer in bezit

9,6
Dit apparaat hebben we nu ruim 2 jaar staan draaien, ideaal voor een gezin met een grote hoeveelheid was. Lekker stabiel op een houten vloer die 4 schokbrekers. Wij gingen eerst voor een Miele, maar onze leverancier Vink Witgoed uit Westbroek, rade de Asko aan door zijn 4 schokbrekers. Het bevalt prima eindelijk een machine die niet van zijn plaats komt. Lekker snel geleverd, ze hebben daar bijna alles van Asko op voorraad. Echt een aanrader de om eens je licht op te doen!

P.Rouw 24-09-2011 Product jaar of meer in bezit

Deze machine is nu ongeveer een jaar in ons bezit,het grote voordeel buiten dat hij perfect wast vinden wij dat er geen manchet aanwezig is waar de was in kan blijven zitten wat bij onze oude machine nog wel eens gebeurde met het gevolg zwarte vegen in het wasgoed.
Verder is het geluidsnivo bijzonder laag wat ook wel prettig is,kortom een machine die ons uitstekend bevald.

EOS5D 16-01-2011 Product paar weken in bezit

Sinds een paar weken de nieuwe Malmo bij ons in gebruik! Wat een schitterende machine! Wast schoon, geen lawaai en perfect geplaatst. Gekocht bij Brockhaus Zuidwolde.

dekker123 06-08-2010 Product paar dagen in bezit

Een prachtige machine, die goed wast. Deze wasmachine doet wat hij moet doen: wassen! Geen fratsen als jeansprogramma's ofzo. Wel een motor zonder koolborstels en een speciaal opgehangen trommel voor extra degelijkheid. En geschikt voor 7 kg was. Een aanrader vinden wij. Het merk is onbekend, maar wij vinden dat de consumentenbond deze machine best een keer mag testen, want dit is een kwalitatief goed apparaat.

mening01 28-04-2010 Product paar weken in bezit

Wij hebben de machine twee weken
Met het wassen hoor je hem bijna
niet, en hij wast zeer schoon
met de aanbevolen hoeveelheid
wasmiddel.
de korte witte was duurt bij mij
ongeveer 2 1/2 uur.
de korte bonte was ongeveer
1 1/2 uur.
de tijden kloppen inderdaad niet.
Het enige min puntje is dat hij
bij het centrifugeren een flinke
fluit toon geeft en ik weet niet of dat zo hoort, en of dit bij elke machine zo is.
Duurzaamheid, kan ik nog niet
beoordelen.

frans

jereve 18-02-2010 Product paar weken in bezit

deze machine is misschien iets duurder, maar dan heb je ook wat.
lekker stil, tenzij je een wasbol gebruikt!!
wasbol maakt meer herrie dan de machine.(het tikken tegen de trommel)
verder is het gewoon perfect.
wij wonen in de omg van utrecht en dan moet ik de firma Vink in Westbroek aanraden.
perfecte service!!!

josje01 15-11-2009 Product jaar of meer in bezit

Wij hebben sinds 1999 het merk Asko. Na ongeveer 7 jaren kregen we ernstige problemen met deze machine. Volgens de monteur van Asko mocht dit niet. Ik kreeg een voorstel om de oude machine in te ruilen voor een nieuwe. Dat voorstel was zo goed dat we dit ook meteen hebben gedaan. Alleen al die regeling was top. Nu hebben we sinds juli 2006 deze machine. De W6562/Quattro 1600 t/min. Werkelijk een top machine, fluisterstil (geen koolborstels), wast perfect, super makkelijk in de bediening.Wast ongeveer 8 uren per dag, 7 dagen in de week. Toppie. Een dikke aanrader.

Lizzzard 28-08-2009 Product kwartaal in bezit

9,6
Perfecte machine!
Het apparaat wast zeer schoon, en is er stil.

Ook hier zijn de voordelen van een ASKO duidelijk aanwezig. Na 15 jaar een tevreden Asko gebruiker te zijn geweest, heb ik nu mijn 2e machine aangeschaft van dit merk. De plaatsing op schokbrekers, de afwezigheid van een manchet en bij dit model een koolborstelloze motor maken het een prachtmachine. Geen geluid tijdens centrifugeren.