Bosch Serie 6 WAT28640NL - Reviews

8 kg
A+++
Geluidsniveau
72 dB (centrifugeren)

Beoordeling op basis van 212 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Jury 14-05-2016 Product paar dagen in bezit

Tegenvaller.

5,6
Ik heb pas enkele dagen WAT28640nl gekocht. De wastrommel is voor 8 kilo bestemd, maar de meeste wasopties zijn voor 4 kilo max.
Als je voor zwarte kleren aparte wasmiddel wilt gebruiken kan je niet combineren met wasverzachter.

Ssarita 01-07-2017

Je kan de automatische dosering van het wasmiddel uitzetten en de wasverzachter aan laten. Of andersom of beide uit.

S de Bruin 07-06-2016 Product paar dagen in bezit

Bosch Wasmachine WAT28640NL

Deze wasmachine vorige week aangeschaft, na uitvoerig bekeken te hebben in de winkel.

Fijne machine, bediening is gemakkelijk en centrifugeren is ontzettend stil,

Heel fijn is het i-dos systeem (dit was mede de reden dat we deze uitgekozen hebben).

Was-resultaat tot nu toe prima. De was komt heerlijk fris uit de machine.

Over de duurzaamheid kan ik nog niks zeggen na een week, maar op dit moment ben ik zeer tevreden.

Het enige wat wenselijk zou zijn: de mogelijkheid om te centrifugeren op 1400 toeren bij meer programma's dan nu mogelijk is.

Bij de programma's extra snel 15/30, blouses en sport kan je niet op 1400 toeren centrifugeren, maar op 1200 of lager.

Bij fijn/zijde, wol en kreukherstellend is het centrifuge toerental ook lager, maar dat is redelijk logisch.

Ik vond het fijn eerst een heleboel reviews te kunnen lezen, alvorens de machine aan te schaffen. Dat geeft mede de motivatie om ook een review achter te laten.

Hopelijk lang wasplezier van deze machine!

rs 20-04-2016 Product paar dagen in bezit

Grote, stille wasmachine

Ben heel tevreden over deze nieuwe wasmachine, is even uitzoeken hoe je gewenste programma moet instellen, maar is kwestie van tijd: dan gaat dat weer automatisch.
Programma past zich aan, automatische wasmiddeldosering (als je dat wil) en ook nog mooi ontwerp!

Groenm 14-02-2016 Product paar weken in bezit

9,6
Sinds kort hebben we de Bosch WAT28640NL in bezit.
We hebben altijd een AEG gehad, wat een goede machine is gebleken. Wij hebben deze 13 jaar gehad, zonder problemen. De machine werd echter ouder, en begon steeds meer lawaai te maken. Het was wachten op een defect. De machine heeft in ons geval bijna 4000 uur gedraaid, dus chapeau.
Tijdens de BTW kortingweek bij Mediamarkt daarom een nieuwe gekocht en bewust voor een Bosch gekozen, gezien de vele goede reviews op internet. Maar ook vanwege de goede professionele test oordelen. Een Bosch zit hoog in het segment, net als Siemens (exact gelijkwaardig en uit dezelfde fabriek). AEG er net ietsje onder. En Miele er ietsje boven, maar deze is meteen fors duurder.
Doorslaggevend: allemaal Duitse produkten, en die zijn gewoon top.
De machine nu een aantal keren gebruikt. De tijd is in 13 jaar flink vooruit gegaan. De machine heeft heel veel mogelijkheden. Instellingen pas je aan via het MF scherm. Werkt makkelijk allemaal en heel overzichtelijk. I-dos is ook iets bijzonders. Je vult de voorraadvaatjes met wasmiddel en wasverzachter en de machine gebruikt wat nodig is. (de vaatjes niet te vol doen, want dan lekken ze). Wat wel het meest opvalt is dat de machine heel erg stil is. Je hoort deze vrijwel niet. Je hoort alleen de was en het water, de motor is bijna geruisloos. Ook het centrifugeren gaat heel rustig en stil.
Welk programma je ook gebruikt, de was komt er schoon en droog uit. Ook bij 1400 toeren is de was bijna droog.
Verder is de machine erg zuinig (vlgs de specificaties), en daar vertrouwen we dan maar op. De machine verdient zich in feite vanzelf terug gezien het verschil in verbruik met de oude machines.
Deze Bosch is ook een plaatje om te zien. Daar koop je deze niet voor, maar het ziet er gewoon goed en degelijk uit.
We gaan maar eens kijken of deze machine ook weer 13 jaar meegaat, net als de AEG. Maar daar heb ik wel vertrouwen in.

Hans van Vliet 05-05-2017 Product paar dagen in bezit

SUPER MACHINE, van een kl. fiat naar een riante mercedes !!

Op advies van de verkoper deze machine uitgezocht waar ik/we geen spijt van hebben, wat een vooruitgang in techniek, geluid, verbruik en resultaat.

Pluspunten

• automatische zeepdosering
  • diversiteit van eigen keuze programmering

Minpunten

• nog niet meegemaakt

Hans Richter 16-11-2016 Product paar weken in bezit

Weet niet wat hier bedoeld wordt

Eindelijk een instruktie/instel-tekst die leesbaar en begrijpelijk is .Ook voor ouderen!Proficiat.
De gebruiksmogelijkheden zijn ,inklusief onderbrekingen onbegrenst.

Paul 14-07-2016 Product paar dagen in bezit

Perfecte koop

Na getob met een 5 kg wasmachine, is deze 8 kg en weldaad voor nu weer een hele schone en perfecte was. Mooi geluidstil en de dosering wordt voor je gedaan, top!

Rachel 01-07-2016 Product paar weken in bezit

Erg tevreden

9,6
nu bijna een maand in mijn bezit. ik was een waspoedergebruiker, ik gebruik de handinvoer voor poeder en de idos voor vloeibaar. Meeste was tot nu toe is kleur, dus hiervoor voor vloeibaar gekozen. ik ben nog wel de goede dosering aan het vinden.. was voelt na vloeibaar wasmiddel erg anders aan. Ben erg tevreden over de zuinigheid, flexibiliteit, de mogelijkheden en zeker het geluid van het apparaat. veel beter dan mn vorige machine, samengevat ik ben erg tevreden! dank jullie wel!

JB 11-05-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer goede, stille wasmachine voor een prima prijs

Veel verschillende wasprogrammas maar niet te..
Stille machine met een zeer grote trommel. Gewoon onmisbaar in een druk gezin. Daarnaast zit er ook een functie op voor een supersnel programma, nml 15/30 min. Echt top

Tom H 18-07-2017 Product paar weken in bezit

Stille krachtpatser

Apparaat werkt zeer prettig, gebruiksvriendelijk en stil. Door zijn grote opening kan makkelijk 8 kg was toegevoegd worden, de hoeveelheid zorgt voor minder "kleine" wasjes omdat alles in 1 wasbeurt gewassen kan worden. 's Nachts draaien is geen probleem door zijn geringe geluid.

Pluspunten

• Grote opening en trommel capaciteit
  • Geluidsarm, ook bij centrifugeren
  • Uitgebreide wasprogramma's
  • Energiezuinig

Minpunten

• Uitgebreide handleiding
  • toerental had iets hoger gemogen

Mieke 03-07-2017 Product paar weken in bezit

Ik heb de machine nu bijna een maand. Ben zeer tevreden. Zelfs mijn man kan door het bedieningsgemak het juiste wasprogramma instellen en de was doen.

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • zeer laag geluidsniveau

Bosch wasmachine 28-06-2017 Product paar weken in bezit

Grote vulopening en overzichtelijk display.

Wij gebruiken al jaren huishoudelijke apparatuur van Bosch en het merk bevalt ons zo goed dat wij ook nu weer zijn overgegaan tot de aankoop van een wasmachine van Bosch met i-dos systeem. Ideaal. Je vult de reservoirs met vloeibaar wasmiddel en wasverzachter en hierna doet de machine zijn werk. Hij is verder super stil en zeer zuinig in gebruik. Gewoon een top machine. Ik beveel het product aan.

Pluspunten

• zuinig in gebruik
  • super handig vanwege het i-dos systeem
  • Ook mogelijk zonder i-dos systeem te wassen
  • Stil en trilt bijna niet.

Minpunten

• Zijn er niet.

van Slooten 27-06-2017 Product paar weken in bezit

Bosch wasmachine en droger

Altijd Miele gehad 3x maar nu toch gekozen voor Bosch.
Kwaliteit/prijs verhouding en duurzaamheid.
Ben zeer tevreden over was kwaliteit.
Alleen een beetje moeite gehad met de elektronisch instellingen.

Pluspunten

• kan alles volgen op display
  • niet iedere keer was poeder toevoegen

Maarten 26-06-2017 Product paar weken in bezit

Bosch Wasautomaat WAT 28640NL

Een erg stille wasautomaat. Prima bedieningsgemak. Ruim voldoende wasprogramma's aanwezig. Voorzien van I-Dos doseersysteem voor vloeibaar wasmiddel. Dit moeten we nog gaan uitproberen, eerst even het waspoeder opmaken ;)

• Wasprogramma's

Minpunten

• Nog niet ontdekt

hallo 19-06-2017 Product paar dagen in bezit

je raad het aan

het is echt heel goed vooral met geluid en afwassen is perfect, want mijn oude wasde niet echt goed maar nu zijn mijn kleren veel schoner en ruiken lekkerder dan vroeger

Pluspunten

• geluid

Minpunten

• prijs

Marc 14-06-2017

Geweldige wasmachine

Mijn vorige wasmachine heeft Het 13/14 jaar volgehouden. Dit was ook een Bosch. Door de goede ervaringen van afgelopen jaren daarom ook zo energiezuinig mogelijk is. Ook dat is een reden geweest om deze machine aan te schaffen. Programma's duren dan misschien iets langer als je op de echo stand wast, maar dag vind ik geen enkel probleem.

Het I-dos systeem werkt ook erg goed. Je gooit er een fles wasmiddel in en je hebt er geen omkijken meer naar. En wat ik ook erg fijn vindt is dat de machine erg stil is. De oude machine hoorde ik vrij duidelijk tijdens het centrifugeren. Nu draai ik in de nacht ook wel eens een was en hoor met de nieuwe Bosch helemaal niets.

Als met al dus zeer tevreden met deze aankoop.
Oorspronkelijk gepost op www.bosch-home.nl

Claudia van Tol 09-06-2017 Product paar dagen in bezit

Weinig geluid, handige programma's en mooi wasresultaat!

Fijne wasmachine, automatische wasmiddeldosering is ook superhandig (kind en man kunnen de was doen indien nodig, hihi), ook handige programma's, zoals Snel (voor kleine wasjes, die we normaal met de hand deden) en Mix. Ook de grote trommel is fijn in gebruik. Ook is de aangegeven tijdsduur de echte tijdsduur, dus ik weet echt wanneer ie klaar is, was bij onze wasmachine wel anders.

Pluspunten

• handige programma's
  • weinig geluid
  • aangegeven tijdsduur is echt tijdsduur
  • grote trommel

Minpunten

• nog niet te benoemen

Freek 09-06-2017 Product paar dagen in bezit

Beste uit de Test Wasmachine Bosch Serie | 6 WAT28640NL

Prachtige machine om te zien, lekker strak. mooi display. Maar belangrijke hij wast fantastisch en is zeer stil. Compliment voor het klaar signaal, zeer beschaafd en kort , van allerlei andere merken in onze keuken wordt ik altijd boos door eindeloos gepiep ... ik ben niet doof. Stil in alles. Je hoort alleen het water klotsen. Ideaal met automatische wasmiddel dosering. En prachtig schoon die was.
Wij waren even bang dat de bediening net zo moeilijk in te stellen zou zijn als onze Japanse magnetronoven. Na 2 jaar nog niet onder de knie door teveel multi-functies onder 1 knop. De Bosch wasmachine heeft echter een touchscreen display. Je ziet wat je doet en kunt alles aanpassen. In lekker grote letters en cijfers. Eindelijk een apparaat dat voor 60+ ook hanteerbaar en bedienbaar is. 1 minpuntje: er zitten geen wieltjes onder waardoor de stelpootjes moeilijk bereikbaar zijn voor het waterpas zetten. Dan moet je er echt een hefboombalkje onder gebruiken. Pas dan kun je de pootjes verdraaien en daarna weer de machine laten zakken.

Pluspunten

• Stil , geruisloos wassen en centrifugeren
  • Zeer gebruiksvriendelijk met touchscreen
  • Grote Draaiknop en geen multiknopjes
  • Strakke vormgeving, leesbare teksten
  • beschaafd en kort 'Klaar' signaal

Minpunten

• geen ( liftbare) wieltjes onder machine

Poel 08-06-2017 Product paar dagen in bezit

functionele en moderne wasmachine

We zochten een nieuwe wasmachine en zijn uitgekomen op deze Bosch wasmachine vanwege zijn prijs, kwaliteit en mogelijkheden.
Met name energieverbruik, idos doseersysteem, en keuze s van wasprogramma's spraken waren doorslaggevend

Pluspunten

• energiezuinig
  • programma mogelijkheden
  • wasmiddel doseersysyteem
  • vormgeving

Minpunten

• gevoeligheid bedieningsscherm

Jan 07-06-2017 Product paar dagen in bezit

Erg stil

Deze Bosch wasmachine is erg stil en heeft ontzettend veel mogelijkheden.
Hij maakt perfect schoon je hebt er weinig werk mee door het I-DOS systeem en de zelfreinigende functie.

• veel mogelijkheden
  • energie zuinig