Bosch Serie | 6 WAT28640NL - Reviews

72 dB (centrifugeren)

Jury 14-05-2016 Product paar dagen in bezit

Tegenvaller.

5,6
Ik heb pas enkele dagen WAT28640nl gekocht. De wastrommel is voor 8 kilo bestemd, maar de meeste wasopties zijn voor 4 kilo max.
Als je voor zwarte kleren aparte wasmiddel wilt gebruiken kan je niet combineren met wasverzachter.

rs 20-04-2016 Product paar dagen in bezit

Grote, stille wasmachine

Ben heel tevreden over deze nieuwe wasmachine, is even uitzoeken hoe je gewenste programma moet instellen, maar is kwestie van tijd: dan gaat dat weer automatisch.
Programma past zich aan, automatische wasmiddeldosering (als je dat wil) en ook nog mooi ontwerp!

Hans Richter 16-11-2016 Product paar weken in bezit

Weet niet wat hier bedoeld wordt

Eindelijk een instruktie/instel-tekst die leesbaar en begrijpelijk is .Ook voor ouderen!Proficiat.
De gebruiksmogelijkheden zijn ,inklusief onderbrekingen onbegrenst.

Paul 14-07-2016 Product paar dagen in bezit

Perfecte koop

Na getob met een 5 kg wasmachine, is deze 8 kg en weldaad voor nu weer een hele schone en perfecte was. Mooi geluidstil en de dosering wordt voor je gedaan, top!

Rachel 01-07-2016 Product paar weken in bezit

Erg tevreden

9,6
nu bijna een maand in mijn bezit. ik was een waspoedergebruiker, ik gebruik de handinvoer voor poeder en de idos voor vloeibaar. Meeste was tot nu toe is kleur, dus hiervoor voor vloeibaar gekozen. ik ben nog wel de goede dosering aan het vinden.. was voelt na vloeibaar wasmiddel erg anders aan. Ben erg tevreden over de zuinigheid, flexibiliteit, de mogelijkheden en zeker het geluid van het apparaat. veel beter dan mn vorige machine, samengevat ik ben erg tevreden! dank jullie wel!

S de Bruin 07-06-2016 Product paar dagen in bezit

Bosch Wasmachine WAT28640NL

Deze wasmachine vorige week aangeschaft, na uitvoerig bekeken te hebben in de winkel.

Fijne machine, bediening is gemakkelijk en centrifugeren is ontzettend stil,

Heel fijn is het i-dos systeem (dit was mede de reden dat we deze uitgekozen hebben).

Was-resultaat tot nu toe prima. De was komt heerlijk fris uit de machine.

Over de duurzaamheid kan ik nog niks zeggen na een week, maar op dit moment ben ik zeer tevreden.

Het enige wat wenselijk zou zijn: de mogelijkheid om te centrifugeren op 1400 toeren bij meer programma's dan nu mogelijk is.

Bij de programma's extra snel 15/30, blouses en sport kan je niet op 1400 toeren centrifugeren, maar op 1200 of lager.

Bij fijn/zijde, wol en kreukherstellend is het centrifuge toerental ook lager, maar dat is redelijk logisch.

Ik vond het fijn eerst een heleboel reviews te kunnen lezen, alvorens de machine aan te schaffen. Dat geeft mede de motivatie om ook een review achter te laten.

Hopelijk lang wasplezier van deze machine!

JB 11-05-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer goede, stille wasmachine voor een prima prijs

Veel verschillende wasprogrammas maar niet te..
Stille machine met een zeer grote trommel. Gewoon onmisbaar in een druk gezin. Daarnaast zit er ook een functie op voor een supersnel programma, nml 15/30 min. Echt top

Groenm 14-02-2016 Product paar weken in bezit

9,6
Sinds kort hebben we de Bosch WAT28640NL in bezit.
We hebben altijd een AEG gehad, wat een goede machine is gebleken. Wij hebben deze 13 jaar gehad, zonder problemen. De machine werd echter ouder, en begon steeds meer lawaai te maken. Het was wachten op een defect. De machine heeft in ons geval bijna 4000 uur gedraaid, dus chapeau.
Tijdens de BTW kortingweek bij Mediamarkt daarom een nieuwe gekocht en bewust voor een Bosch gekozen, gezien de vele goede reviews op internet. Maar ook vanwege de goede professionele test oordelen. Een Bosch zit hoog in het segment, net als Siemens (exact gelijkwaardig en uit dezelfde fabriek). AEG er net ietsje onder. En Miele er ietsje boven, maar deze is meteen fors duurder.
Doorslaggevend: allemaal Duitse produkten, en die zijn gewoon top.
De machine nu een aantal keren gebruikt. De tijd is in 13 jaar flink vooruit gegaan. De machine heeft heel veel mogelijkheden. Instellingen pas je aan via het MF scherm. Werkt makkelijk allemaal en heel overzichtelijk. I-dos is ook iets bijzonders. Je vult de voorraadvaatjes met wasmiddel en wasverzachter en de machine gebruikt wat nodig is. (de vaatjes niet te vol doen, want dan lekken ze). Wat wel het meest opvalt is dat de machine heel erg stil is. Je hoort deze vrijwel niet. Je hoort alleen de was en het water, de motor is bijna geruisloos. Ook het centrifugeren gaat heel rustig en stil.
Welk programma je ook gebruikt, de was komt er schoon en droog uit. Ook bij 1400 toeren is de was bijna droog.
Verder is de machine erg zuinig (vlgs de specificaties), en daar vertrouwen we dan maar op. De machine verdient zich in feite vanzelf terug gezien het verschil in verbruik met de oude machines.
Deze Bosch is ook een plaatje om te zien. Daar koop je deze niet voor, maar het ziet er gewoon goed en degelijk uit.
We gaan maar eens kijken of deze machine ook weer 13 jaar meegaat, net als de AEG. Maar daar heb ik wel vertrouwen in.

ronald 18-01-2017 Product paar weken in bezit

hadden we deze maar eerder gekozen!

hadden we het geweten hadden we m eerder gekocht. stil, zuinig en nooit meer doseren.... kind kan de was doen!
toppertje van bosch, alweer!

Pluspunten

• stil
  • zuinig
  • niet meer doseren
  • veel keuze
  • 8kg

Minpunten

• jammer dat er niks te klagen valt ;-)

John 12-01-2017 Product paar dagen in bezit

Prima Wasmachine

Makkelijk in de bediening en heel stil vergeleken men onze vorige machine. Veel mogelijkheden en de machine regelt zelf hoeveel wasmiddel en wasverzachter er gebruikt gaat worden via het iDOS systeem. Ideale wasmachine

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • stil

Arjen 03-01-2017 Product paar dagen in bezit

Superfijn in bediening en wasresultaat

Mooi apparaat, werkt geweldig en prettig in de bediening. Helder scherm met duidelijke keuzemogelijkheden. Het wijst zichzelf.

Pluspunten

• Mooi vormgegeven
  • Wasmiddel vooraf vullen, 1,3L

T. Stel 31-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

super zuinig met wasmiddel/ heerlijke stille wasmachine

geweldig machine
gekozen vanwege de wasmiddel dispenser, werk boven verwachting, erg zuinig,
heel stil, mooi van uiterlijk.

Pluspunten

• wasmiddel dispenser
  • stil
  • vele mogelijkheden die je ook gebruikt

Fam blom 28-12-2016 Product paar dagen in bezit

Makkelijk in gebruik

Fijn om mee te werken. Goede prijs kwaliteit verhouding. Zuinig in gebruik en mooi om tezien.
Kwaliteit top

Jojoos 15-12-2016 Product paar dagen in bezit

Overzichtelijk scherm, eenvoudige bediening.

Wederom gekozen voor Bosch ondanks dat de vorige machine de geest gaf. Waarom? Perfecte en snelle service en bijbehorend gemeend advies! Bediening? ook voor 65+-ers simpel en snel te begrijpen.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Water zuinig
  • Electra zuinig
  • i-Dos: heerlijk

Pauwke 04-12-2016 Product paar dagen in bezit

Bosch wasmachine

Een hele fijne, stille wasmachine. Handige bediening.
Het Idos systeem is handig, maar wanneer je afwisselend wasmiddel nodig hebt voor witte was en gekleurde was moet je een keuze maken. Ik heb gekozen voor wasmiddel voor gekleurde was en bij de witte was doseer ik handmatig. Het Idos zet je gemakkelijk uit.

Pluspunten

• stil
  • handig te bedienen

Minpunten

• Idos kan voor één soort wasmiddel

Bosch wasmachine 03-12-2016 Product paar dagen in bezit

Bosch wasmachine

De wasmachine is echt super!
Makkelijk in gebruik. Een zeer handig overzichtelijk touch sreen display. Het automatische doseer systeem voor het wasmidel en de wasverzachter is echt uniek. Ik gebruikte echt altijd te veel wasmiddel, dit kan nu dus nooit meer gebeuren
De wasmachine wijst zich bijna vanzelf!

JONKERS 20-11-2016 Product paar weken in bezit

wasmachine

een energiezuinige grote stille wasmachine welke na 2 weken gebruik zeer goed aanslaat omdat er meer wasgoed in kan dan in onze vorige wasmachine ,en dus minder vaak per week ( gem 4 wasbeurten ) hoeft te draaien in een gezin van 5 personen

Pluspunten

• veel wasinhoud 8 kg
  • grote vulopening

Mister S 11-11-2016 Product paar dagen in bezit

BOSCH WAT28640NL-hEWLETT PACKARD 15-AC121ND

ben sinds kort achtergekomen dat er voor me huis een elektro-speciaalzaak zit en dat na 2,5jaar...wilde met me vrouw een bezoekje doen door er even een kijkje te nemen,wat ervoor zorgde dat ik die moment meteen een nieuwe wasmachine en een laptop met printer aanschafde,ben nu ook van plan om een grote beeldscherm van sony aan te schaffen...alleen ben even druk bezig met sparen etc,maar moet er wel bij voegen dat de medewerkers zeer klantvriendelijk zijn en je de juiste uitleg en informatie geven etc!!!

Paulus 08-11-2016 Product paar weken in bezit

Een wasmachine, die uitstekend functioneert!

Vanaf dat er een wasmachine moest worden aangeschaft zijn wij fan van het merk Bosch. Dit is dan de derde wasmachine in 36 jaar! En altijd zeer tevreden. Zo eerst de wasdroger uit deze serie 6 en nu de wasmachine, die weer geavanceerder is dan de oude Bosch wasmachine. Met de extra functies zoals 'SpeedPerfect', 'EcoPerfect', 'I-dos voor wasmiddel en I-dos voor wasverzachter'. Het gebruik van de functies I-dos is zo geweldig, omdat er op het display van de wasmachine wordt aangegeven wanneer er teveel wasmiddel of wasverzachter bij de vuile was is gedaan. Bij de functie 'SpeedPerfect' wordt de was in kortere tijd gewassen met een vergelijkbaar wasresultaat, maar wel met hoger energieverbruik. Bij de functie 'EcoPerfect' wordt energiezuinig gewassen door temperatuurreductie bij vergelijkbaar wasresultaat bij het gekozen programma zonder EcoPerfect. En de was wordt steeds perfect schoon! Dan is er ook nog de functie 'Anti-kreuk', 'Water&Spoelen+' en zelfs een 'Memory programma' om je favoriete instellingen voor een geselecteerd programma op te slaan. En nog 10 jaar garantie op de motor. Kortom in een woord 'GEWELDIGE' wasmachine! Bosch bedankt voor dit mooie apparaat.

Pluspunten

• bijna geruisloos
  • wast zeer goed en effectief schoon

chantal naberman-verhoef 02-11-2016 Product paar maanden in bezit

groot scherm, makkelijk bedienbaar

het is een fijne machine, goed bedienbaar en een mooi groot scherm.
het dos sysyteem is makkelijk en je gebruikt veel minder wasmiddel

Pluspunten

• dos systeem
  • eco silence