Bosch Serie | 6 WAT28640NL - Reviews

8 kg
A+++
Geluidsniveau
72 dB (centrifugeren)

Beoordeling op basis van 198 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Jury 14-05-2016 Product paar dagen in bezit

Tegenvaller.

5,6
Ik heb pas enkele dagen WAT28640nl gekocht. De wastrommel is voor 8 kilo bestemd, maar de meeste wasopties zijn voor 4 kilo max.
Als je voor zwarte kleren aparte wasmiddel wilt gebruiken kan je niet combineren met wasverzachter.

rs 20-04-2016 Product paar dagen in bezit

Grote, stille wasmachine

Ben heel tevreden over deze nieuwe wasmachine, is even uitzoeken hoe je gewenste programma moet instellen, maar is kwestie van tijd: dan gaat dat weer automatisch.
Programma past zich aan, automatische wasmiddeldosering (als je dat wil) en ook nog mooi ontwerp!

Hans van Vliet 05-05-2017 Product paar dagen in bezit

SUPER MACHINE, van een kl. fiat naar een riante mercedes !!

Op advies van de verkoper deze machine uitgezocht waar ik/we geen spijt van hebben, wat een vooruitgang in techniek, geluid, verbruik en resultaat.

Pluspunten

• automatische zeepdosering
  • diversiteit van eigen keuze programmering

Minpunten

• nog niet meegemaakt

Hans Richter 16-11-2016 Product paar weken in bezit

Weet niet wat hier bedoeld wordt

Eindelijk een instruktie/instel-tekst die leesbaar en begrijpelijk is .Ook voor ouderen!Proficiat.
De gebruiksmogelijkheden zijn ,inklusief onderbrekingen onbegrenst.

Paul 14-07-2016 Product paar dagen in bezit

Perfecte koop

Na getob met een 5 kg wasmachine, is deze 8 kg en weldaad voor nu weer een hele schone en perfecte was. Mooi geluidstil en de dosering wordt voor je gedaan, top!

Rachel 01-07-2016 Product paar weken in bezit

Erg tevreden

9,6
nu bijna een maand in mijn bezit. ik was een waspoedergebruiker, ik gebruik de handinvoer voor poeder en de idos voor vloeibaar. Meeste was tot nu toe is kleur, dus hiervoor voor vloeibaar gekozen. ik ben nog wel de goede dosering aan het vinden.. was voelt na vloeibaar wasmiddel erg anders aan. Ben erg tevreden over de zuinigheid, flexibiliteit, de mogelijkheden en zeker het geluid van het apparaat. veel beter dan mn vorige machine, samengevat ik ben erg tevreden! dank jullie wel!

S de Bruin 07-06-2016 Product paar dagen in bezit

Bosch Wasmachine WAT28640NL

Deze wasmachine vorige week aangeschaft, na uitvoerig bekeken te hebben in de winkel.

Fijne machine, bediening is gemakkelijk en centrifugeren is ontzettend stil,

Heel fijn is het i-dos systeem (dit was mede de reden dat we deze uitgekozen hebben).

Was-resultaat tot nu toe prima. De was komt heerlijk fris uit de machine.

Over de duurzaamheid kan ik nog niks zeggen na een week, maar op dit moment ben ik zeer tevreden.

Het enige wat wenselijk zou zijn: de mogelijkheid om te centrifugeren op 1400 toeren bij meer programma's dan nu mogelijk is.

Bij de programma's extra snel 15/30, blouses en sport kan je niet op 1400 toeren centrifugeren, maar op 1200 of lager.

Bij fijn/zijde, wol en kreukherstellend is het centrifuge toerental ook lager, maar dat is redelijk logisch.

Ik vond het fijn eerst een heleboel reviews te kunnen lezen, alvorens de machine aan te schaffen. Dat geeft mede de motivatie om ook een review achter te laten.

Hopelijk lang wasplezier van deze machine!

JB 11-05-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer goede, stille wasmachine voor een prima prijs

Veel verschillende wasprogrammas maar niet te..
Stille machine met een zeer grote trommel. Gewoon onmisbaar in een druk gezin. Daarnaast zit er ook een functie op voor een supersnel programma, nml 15/30 min. Echt top

Groenm 14-02-2016 Product paar weken in bezit

9,6
Sinds kort hebben we de Bosch WAT28640NL in bezit.
We hebben altijd een AEG gehad, wat een goede machine is gebleken. Wij hebben deze 13 jaar gehad, zonder problemen. De machine werd echter ouder, en begon steeds meer lawaai te maken. Het was wachten op een defect. De machine heeft in ons geval bijna 4000 uur gedraaid, dus chapeau.
Tijdens de BTW kortingweek bij Mediamarkt daarom een nieuwe gekocht en bewust voor een Bosch gekozen, gezien de vele goede reviews op internet. Maar ook vanwege de goede professionele test oordelen. Een Bosch zit hoog in het segment, net als Siemens (exact gelijkwaardig en uit dezelfde fabriek). AEG er net ietsje onder. En Miele er ietsje boven, maar deze is meteen fors duurder.
Doorslaggevend: allemaal Duitse produkten, en die zijn gewoon top.
De machine nu een aantal keren gebruikt. De tijd is in 13 jaar flink vooruit gegaan. De machine heeft heel veel mogelijkheden. Instellingen pas je aan via het MF scherm. Werkt makkelijk allemaal en heel overzichtelijk. I-dos is ook iets bijzonders. Je vult de voorraadvaatjes met wasmiddel en wasverzachter en de machine gebruikt wat nodig is. (de vaatjes niet te vol doen, want dan lekken ze). Wat wel het meest opvalt is dat de machine heel erg stil is. Je hoort deze vrijwel niet. Je hoort alleen de was en het water, de motor is bijna geruisloos. Ook het centrifugeren gaat heel rustig en stil.
Welk programma je ook gebruikt, de was komt er schoon en droog uit. Ook bij 1400 toeren is de was bijna droog.
Verder is de machine erg zuinig (vlgs de specificaties), en daar vertrouwen we dan maar op. De machine verdient zich in feite vanzelf terug gezien het verschil in verbruik met de oude machines.
Deze Bosch is ook een plaatje om te zien. Daar koop je deze niet voor, maar het ziet er gewoon goed en degelijk uit.
We gaan maar eens kijken of deze machine ook weer 13 jaar meegaat, net als de AEG. Maar daar heb ik wel vertrouwen in.

pcdr 29-05-2017 Product paar weken in bezit

Mooie grote stille wasmachine

I-dos is heel handig. Hij bepaalt zelf hoeveel er nodig is voor de hoeveelheid was. 8 kg trommel is ook zeker aan te raden. Hij is relatief stil en de programma's zijn overzichtelijk en ook handig. Hij is zuinig en alles voelt heel solide en duurzaam, maar de wasmachine is nog maar enkele weken in bezit dus kan over dat laatste nog niet veel zeggen. Prijs kwaliteit verhouding is in deze prijsklasse goed te noemen. Zeker een aanrader.

Pluspunten

• I-dos systeem
  • Relatief stil
  • Overzichtelijke en handige programma's
  • Goede prijs-kwaliteit verhouding
  • Heel zuinig

Groen 29-05-2017 Product paar dagen in bezit

Fijne machine voor een schone was

Na tientallen jaren trouw geweest te zijn aan AEG hebben wij op advies van de reperateur voor een Bosch gekozen. Wat een fijne wasmachine! Deze wast goed schoon, is gebruiksvriendelijk en een stuk stiller dan onze vorige machine. Het extra snelle programma is ook een voordeel voor de kleine was. I-dos is zeker prettig. Geen gedoe met wasmiddel/verzachter. We hopen een zeer lange tijd van deze wasmachine te genieten.

Pluspunten

• I-dos
  • Gebruiksvriendelijk
  • Extra snel (15minuten!)

Jawed Balkhi 24-05-2017 Product paar weken in bezit

Wasmachien

Een zeer perfect product voor een prima bedraag.
Natuurlijk kan je nog meer opties er bij willen maar dat kost extra geld. Alle benodigde opties zitten hier bij.
Zoals zelf automatich wasverzachter en wasmiddel bij doet en aan de hamd van hoeveel kleren je gaat wassen doet hij water bij zo verspelt u niet veel water.

Pluspunten

• Zelf wasmiddel en was verzachter bij doet
  • Het watergeberuik aanpast aan de hand van kleren
  • Uitstelbaar tijd

Minpunten

• Geen minpunt

WAT28640NL 24-05-2017 Product paar dagen in bezit

Perfect wasmachine

De wasmachine bevalt erg goed....hadden dat veel eerder moeten doen... Kind kan de was doen, zeg maar.... Muisstil en makkelijk in gebruik wij zijn erg tevreden.

Bedankt Boooosch.

Pluspunten

• Stille machine

Jeroen 22-05-2017 Product paar dagen in bezit

Stl en zuinig

Wij zijn zeer blij met deze aankoop
wast zeer schoon is zeer zuinig door zijn I DOS systeem en heerlijk stil
we gaan hier een hoop plezier van hebben

Ri92 21-05-2017 Product paar weken in bezit

Heerlijk zuinig

Een wasmachine die makkelijk in gebruik, zuinig en lekker stil is. De bediening is simpel en fijn. En je hoeft je geen zorgen te maken dat je te veel wasmiddel hebt gebruikt!

Pluspunten

• Zuinig
  • Fijn en makkelijk in gebruik

dave 15-05-2017

fijne machine

fijne machine kan veel in en is via het scherm goed en duidelijk te bedienen
en heel fijn dat hij te blokkeren is voor kinderen

Pluspunten

• grote trommel
  • duidelijk en makkelijk te bedienen

Minpunten

• lange wastijden

Jaap 05-05-2017 Product paar weken in bezit

Geweldig!

Na helaas veel problemen met onze vorige Bosch wasmachine, binnen 6 jaar, toch weer voor een Bosch gekozen, maar nu met nog meer mogelijkheden. Ideaal het doseersysteem. De machine is weer veel stiller dan onze vorige. De bediening is heel eenvoudig. Zelfs het piepje aan het einde van de wasbeurt kan nu eenvoudig stiller/uitgezet worden.
De 8 kg trommel is ideaal voor het beddengoed.

Pluspunten

• 8kg trommel
  • eenvoudige bediening

Paddy 05-05-2017 Product paar weken in bezit

Prima bijna geluidloos apparaat

Wij zijn eindelijk het huis uit.. en toen moest er een waschmachine komen. Naar lang zoeken wegen en wikken zijn we tot deze keuze gekomen.. mede door dat bosch betrouwbaar is .. de machine is super gebruiks vriendelijk en heerlijk stil er zijn voldoende soorten programmas om uit te kiezen kort lang voor vieze of niet zo vieze was.. meer of minder water of meer of minder wasmiddel jij hebt het voor het kiezen.. zeker geen spijt van deze maschine ...

Pluspunten

• Alles zelf in te stellen
  • Erg stil
  • Voldoende soorten programmas
  • I-dos systeem werkt super
  • Droogt prima

Dries 30-04-2017

Met 2 knoppen aan het werk

Handig systeem dat i-DOS. Met favoriete programma (zelf in te stellen) hoef je maar op 2 knoppen te drukken en het begint. Even wennen nog aan de wijze van touch-screen bediening. (je kijkt altijd iets van boven waardoor je niet altijd goed op de juiste knop drukt) maar gaat verder prima.

1400 toeren is iets minder dan de 1600 die we hiervoor hadden. Maar we hangen toch alles uit, dus maakt niet uit.

10 jaar garantie op de motor, maar die zal vast niet als eerste kapot gaan. Dus qua levensduur kan ik nog niet veel vertellen.
Oorspronkelijk gepost op bsh-bosch

CM 30-04-2017 Product paar weken in bezit

Stille wasmachine met grote vulopening

We hebben deze wasmachine nu een aantal weken. Tot nu toe erg tevreden: t.o.v. onze oude machine is deze erg stil. De verschillende wasopties zijn groot. Het touchscreen werkt zeer eenvoudig. Je kunt programma's naar je eigen wensen aanpassen. De vulopening van de machine is ruim, wat zeer handig is. Tot nu toe geen negatieve ervaringen.

Pluspunten

• grote vulopening
  • weinig geluid