Bosch WNAT323471 - Reviews

A+++ energieklasse
Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)

sandokanfirst 06-02-2016 Product kwartaal in bezit

Nu ik het product wat langer in bezit heb, ben ik iets kritischer dan ik aanvankelijk was. Vandaar deze update van de review. Na 4 maanden valt me op dat in de kleren van alle gezinsleden gaten vallen. Ik weet niet of dit door het wasprogramma (meestal katoen op 40 graden) of het centrifugeren komt. Wel valt me op dat de kledingstukken na het centrifugeren flink in elkaar gedraaid zitten, meer dan het geval was bij mijn vorige apparaat. (Dat is misschien de prijs voor het grondige centrifugeren. Ik centrifugeer inmiddels op een lager toerental, 1200 ipv 1600). Daarom geef ik nu een lager cijfer voor wasresultaat. De was is wel schoon.
Dan wil ik nog enige nuance plaatsen bij de enthousiaste reacties hier m.b.t. de mogelijkheden. Ik vind dat je bij een machine die niet de mogelijkheid biedt om katoen op 30 graden te wassen of een voorwas te doen niet kunt spreken van ruime mogelijkheden.

A.M. 26-03-2016 Product paar dagen in bezit

Super machine

Deze machine is een absolute aanrader.
Was super schoon en is erg stil
Gemakkelijk te bedienen
Een kind kan de was doen.

Lia Visser 30-11-2015 Product paar weken in bezit

De eenvoud van het bedieningspaneel is de kracht van deze machine die ook nog eens weinig lawaai maakt. Daarnaast zijn wij zeer tevreden met het wasresultaat en de duurzaamheid van deze Bosch machine. Goede prijs/kwaliteit verhouding.

Martine 30-10-2016 Product paar maanden in bezit

Hele beperkte instelmogelijkheden en GEEN VOORWAS mogelijk!

Ik ben erg teleurgesteld in deze wasmachine, niet omdat hij niet goed wast, maar omdat de mogelijkheden om iets in te stellen ontbreken. Je kunt niet op 30 graden katoen wassen, het instellen van het centrifugeertoerental is niet uitgebreid; je kunt per programma kiezen uit het hardste voor dat programma en de helft ervan (dat is dan gelijk weer onzin). Mijn oude wasmachine kon van 600 tot 1600 met stappen van 100 worden ingesteld en ik vond 1200 meestal wel genoeg. Dat kan nu dus niet meer. De grootste teleurstelling is wel, dat er GEEN VOORWAS mogelijkheid op zit. Er is wel een zeepbakje voor voorwas aanwezig maar geen programmamogelijkheid. Daarvoor moet je het duurdere model kopen. Ik vind dit heel misleidend, ook omdat ik nog nooit een wasmachine heb gehad waarbij dit niet kon. Met 2 zoons en sokken waar je soep van kunt koken moet je dus 2 keer achter elkaar wassen, heel goed voor het stroom en waterverbruik waar ik deze machine juist voor gekocht heb. Jammer joh!

Pluspunten

• energiezuinig
  • stil

Minpunten

• geen voorwas mogelijkheid
  • katoen op 30 graden kan niet
  • centrifugetoerental niet echt instelbaar
  • user interface niet intuitief

PJ vdr Weel 11-08-2016 Product paar dagen in bezit

Combinatie van geruisloos, gemak en kwaliteit

Precies wat ik ervan mag verwachten n.a.v. de beschrijving. Het display is duidelijk, wast schoon en centrifugeert geruisloos.

stichting 08-02-2016 Product maand in bezit

Wij wassen zo'n 4 tot 5 keer per dag, ook op kort programma wordt alles prima schoon. Stille machine met veel mogelijkheden, vooral de timer vinden wij prettig!

eva 25-01-2016 Product paar weken in bezit

We gebruiken deze machine binnen ons kinderdagverblijf. Er worden ieder dag dus de nodige wassen in gedaan. Het snelle programma geeft prima en hele schone resultaten. Bijna geen geluid en fijn dat er ook een timer gebruikt kan worden.

johannes 06-01-2016 Product maand in bezit

Machine is gebruiksvriendelijk en was is schone en droger dan onze vorige wasmachine. Ook het aantal kg wat er in kan is geweldig, Ik ben blij dat ik deze machine heb aangeschaft.

sandokanfirst 07-01-2016

Bij alle jubelverhalen is het wel goed om te bedenken dat veel reviewers hier iets over duurzaamheid beweren terwijl ze de machine nog maar net in gebruik hebben. Ik ben na 3 maanden nog steeds tevreden, maar toch vind ik dat er eerst langer overheen moet gaan voor je hier iets over kunt zeggen. Het voortijdig 'overlijden' van een apparaat wordt niet altijd van tevoren aangekondigd.

Dan de vele functies die vaak worden genoemd: dat valt enigszins tegen. Zo heeft deze machine niet de mogelijkheid tot een voorwas. Daarnaast is het niet mogelijk om katoen bij 30 graden te wassen.

Voor mij zijn dit overkomelijke bezwaren, maar wie deze functies graag benut kan beter op zoek naar een andere machine.

ingrid 02-12-2015 Product paar dagen in bezit

De wasmachine is energie zuining en zuining in het water gebruik. Dit gaf ons de doorslag voor deze wasmachine te gaan. Hij bevalt erg goed ,de was is goed schoon en goed droog . Daar bij komt nog dat hij makelijk in gebruik is en bijna geen geluid maakt.👍

ingrid 02-12-2015 Product paar dagen in bezit

overzichtelijke bediening, daardoor gebruikersvriendelijk. kort programma mogelijkheden maakt machine duurzamer.

Jacqueline 30-11-2015 Product paar dagen in bezit

Ben tevreden over de Bosch wasmachine omdat hij gemakkelijk in gebruik is en erg mooi van vormgeving.

HenkHxx 16-06-2015 Product paar dagen in bezit

Eerste ervaringen zijn prima. Eenvoudig te bedienen. Werkt prima, snel en redelijk stil. Keurig volgens afspraak geleverd, geplaatst en de oude wm weer mee terug genomen

WBD 09-06-2015 Product paar dagen in bezit

Afgelopen weekend de Bosch wasmachine ontvangen. Erg fijne levering via bobshop.nl.
Na de eerste paar dagen is de eerste indruk erg goed. Veel mogelijkheden qua programma's, maar wel duidelijk display. Wasresultaat is ook prima in orde. Duurzaamheid kan nog niet beoordeeld worden, maar gezien onze ervaring met Bosch komt dat wel in orde.

Bor 20-01-2017 Product paar weken in bezit

gebruiksvriendelijke alleskunner

Met 1 knop alle programma's te bedienen, maakt dit voor mij een zeer overzichtelijk apparaat. Als man alleen was het best even zoeken, hoe met wasmachine om te gaan, maar inmiddels volledig vertrouwd met de machine.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • good value for money

Minpunten

• hoeveelheid benodigd wasmiddel zelf inschatten

hk 09-01-2017 Product paar weken in bezit

stille wasmachine

Fijne stille wasmachine, die schoon wast! Grote trommel, makkelijk te bedienen menu en belooft zuinig te zijn, maar daarvoor heb ik hem nog te kort.

Pluspunten

• stil

erik 09-01-2017 Product paar dagen in bezit

echt een stille wasmachine

lekker stille wasmachine en makkelijk in gebruik is niet duur
was komt er droog uit bij 1600 toeren dus ook sneller klaar bij het drogen in de droog trommel
alleen bij sport is de toeren laag en kan je niet verhogen dat is jammer dus dan maar extra centrifugeren voor de rest een perfect ding voor een goede prijs meer heeft een wasmachine niet nodig.

Pluspunten

• heerlijk stil
  • makkelijk in gebruik

Ton 01-12-2016 Product paar dagen in bezit

Gebruiksgemak

We zijn vertrouwt en zeer tevreden met Bosch. Een wasmachine die zijn geld dubbel en dwars waard is. Is stiller dan de vorige Bosch (16 jaar) en wast (na 1x gebruik) zeer schoon. Centifuge op 1600 toeren geeft goede droogresultaten.
De wasmachine heeft een goede prijs/prestatie verhouding.

Pluspunten

• Grote deur
  • Simpel in gebruik

Martijn 21-11-2016 Product paar dagen in bezit

Erg zuinig

Deze wasmachine wast gewoon goed schoon en is daarnaast ook erg zuinig. Als beste getest volgens de consumentenbond, mede door zijn zuinigheid. Ik geef het een dikke 10, ik ben erg tevreden

Pluspunten

• zuinig
  • wast goed schoon

Tevreden klant 19-11-2016 Product paar weken in bezit

Energie zuinig A+++

Goede prijs kwaliteit verhouding. De wasmachine wordt meerdere malen als beste koop geadviseerd. Je kan heel lang gaan zoeken maar voor dit prijs is dit toch de beste en meest energie zuinige wasmachine. Ik had eerder ook een Bosch wat ik ruim 12 jaar tevreden heb gebruikt. Na de bosch heb ik een veel goedkopere wasmachine aangeschaft die maar 5 jaar uithield bij mij met mijn wasgedrag. Ik draai ong 15 wasjes p/w voor mij is de Bosch WNAT323471 een goede match met mijn wasgedrag. Ik heb nu dr wasmachine ruim een week en al 15 wasjes gedraaid met grote tevredenheid. Was komt bijna droog uit de wasmachine, superschoon, superstil.

Pluspunten

• Enerzuinig A+++ -30%
  • Luxe bediening
  • Grote vulopening
  • 1600 toeren
  • Korte programma's Als je minder tijd hebt

Cora 16-11-2016 Product paar dagen in bezit

Fluister stille wasmachine

Super blij met deze nieuwe wasmachine, super stil en makkelijk te bedienen.Ook de eco knop is handig, en een kort/ snel programma om even een klein wasje op te frissen.