Indesit XWA 71452 W EU - Reviews

81 dB
Energieverbruik per jaar
192 kWh

wimsch 08-12-2016 Product paar maanden in bezit

Inkt laat los, Indesit monteurs raden ander merk aan

Korrektie op mijn vorige review, na langer gebruik: De inkt van het frontpaneel laat los binnen een paar weken. Bij mijn oude Siemens was dit in 8 jaar vloeibaar wasmiddelgebruik niet gebeurd. 2 verschillende Indesit monteurs (ook Bauknecht/Whirlpool) vertellen mij dat de kwaliteit bij Indesit nou eenmaal minder is dan bij Siemens. Bij Correct Rotterdam waar ik hem gekocht heb dan maar ingeruild voor een Siemens.

Pluspunten

• veel instellingen

Minpunten

• Inkt laat los
  • monteurs klantonvriendelijk
  • monteurs raden liever ander merk aan

wimsch 26-09-2016 Product paar weken in bezit

Erg fijne goedkope wasmachine

Mijn vorige goedkope Siemens wasmachine had na 8 jaar hard werk een kapotte kogellager, maakte een hels kabaal en begon langzaam de trommel van binnen weg te slijpen, dus tijd een nieuwe te halen voordat de vloer onder water zou komen te staan.

Voor aanzienlijk minder dan 300 euro kon ik bij een bekende rotterdamse electronicazaak deze Indesit wasmachine kopen, incl bezorging, installatie op zolder, en het weghalen van de oude. Ik kende Indesit niet, maar er waren genoeg reviewers die zonder problemen al jaren Indesits zeiden te hebben en het is sinds 2014 van Whirlpool, alles bij elkaar leek het me genoeg vertrouwen om het voor deze prijs te proberen.

In vergelijking met mijn oude Siemens is deze Indesit echt een geavanceerde machine, heel veel opties, mooie lampjes, en zoemt lekker (weliswaar niet superstil) voor zich uit. In deze prijsklasse is het meestal afzien wat betreft afwerking of trommelgrootte maar dit is echt een fijne machine, veel beter dan ik had verwacht. Eindelijk kan ik al het beddengoed tegelijk in een wasbeurt laten draaien. Hij let zelfs op dat hij niet te veel schudt bij het centrifugeren, dan gaat hij vanzelf een stapje langzamer draaien!

Het is geen wondermachine, voordat je weet welk programma goed is voor welke was ben je een hele studie verder, ik hou de uitgeprinte handleiding altijd in de buurt (de bijgeveleverde handleiding is alleen in scandinavische talen). Grootste minpunt is het onhandige wasmiddelbakje, ik had oude al wat dikker geworden wasverzachter gebruikt, dit liet het bakje verstoppen en in het ergste geval zelfs water uit het bakje langs de voorkant van de wasmachine druppelen... Gelukkig heb ik altijd een zo'n lekbak onder de wasmachine. Is met andere wasverzachter niet meer gebeurd. Het bakje kleppert ook een beetje tijdens het centrifugeren, dit kan echt beter, Indesit!!!

Over het algemeen, erg tevreden, zeker voor dit geld, een klein streepje inkt mist, het lijkt een klein foutje en ik hoop dat de tekst met de programmanummers wel nog 8 jaar blijft zitten. Als je naar de Indesit website gaat en een beetje rondbelt kan je een 3e jaar garantie op de onderdelen krijgen, ik heb dat maar meteen gedaan, tot zover echt een mooie deal, je vraagt je af of een machine die 3-4 keer duurder is ook werkelijk 3-4 keer beter is. Ik zou 8 van 10 geven maar gezien de prijs tot een 9.

Pluspunten

• goede prijs, met heel veel opties
  • tot 7 kg
  • relatief grote deur
  • 3e jaar garantie op onderdelen na aanmelden!
  • uitgestelde start mogelijk

Minpunten

• wasmiddelbakje onhandig, pas op met wasverzachter!
  • klein stukje inkt van decoratie is weggeveegd
  • programma's en opties niet altijd even duidelijk
  • geen kort 30/40 graden programma, alleen koud
  • geen tijdsindicatie

Muntje 14-06-2016 Product paar dagen in bezit

Super tevreden

9,6
Hele goede wasmachine. Ben er zeer tevreden over. Veel programma keuze en makkelijke bediening. Geeft alleen geen tijd aan hoelang het duurt.

Kim 13-06-2016 Product paar dagen in bezit

Prima wasmachine!

De wasmachine waar prima. Maakt wat geluid maar niet storend. Gemakkelijk in bediening met de draaiknop. De tijd van de wasbeurt is niet af te lezen. Veel keuzes uit verschillende programma's. De push and wash knop is ideaal voor de snelle wasjes!
Voor n prima prijs n prima wasmachine!