Siemens WM6HXK75NL - Reviews

Beste deals -18% Laagste prijs ooit!
tile-Energieklasse
A+++ energieklasse
tile-Geluidsniveau
70 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht
  • Test panel 9 dec 2020

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 3 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WM6HXK75NL op Kieskeurig.nl.

Domien 22-12-2020

Een wasmachine die veel uit handen neemt

Geschreven voor: Siemens WM6HXK75NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] We hebben de Siemens wasmachine nu enkele weken in gebruik, de verschillende wasprogramma’s gedraaid (o.a. ECO 40-60, Auto 30gr, Katoen, PowerSpeed 59 min) en we zijn er uitermate tevreden over. De wasmachine levert in alle gebruikte programma’s een uitstekend resultaat, dit zowel v.w.b. de donkere als de gekleurde was. Ook het feit dat de was nagenoeg droog is na het centrifugeren draagt hieraan bij. Minpuntje is echter wel dat we een paar keer hebben meegemaakt dat de was, na het centrifugeren behoorlijk in elkaar gedraaid zat (we weten echter nog niet wat hier de oorzaak van is). De wasmachine is daarbij erg stil en dat geldt zeker ook voor het centrifugeren (met de metingen die ik heb gedaan, kwam ik niet hoger dan 62 Db). We waren eigenlijk best gehecht aan onze oude wasmachine van 16 jaar oud, maar deze moderne machine heeft nagenoeg alles wat je zou wensen. Zo is de Home Connect App een ware stap vooruit in de toepassingen van een Smart Home. Op je telefoon is bijna alles op afstand in te stellen en word je geïnformeerd over de status/voortgang van het wasprogramma. Hierbij kan je denken aan het invoeren van de basisinstellingen (volume knop- en eindsignaal, hoeveelheid wasmiddel per wasbeurt, signaaltje voor trommelreinigingen, instellen in welk bakje welk wasmiddel wordt gebruikt). Daarnaast biedt de Home Connect App ook hulp bij het kiezen van het juiste wasprogramma (Easy Start), het instellen van de dosering voor iDOS (het automatisch doseersysteem), het aanmaken van je favoriete wasprogramma's en nog veel meer. Wil je duurzaam wassen, dan beschikt de Siemens wasmachine over een ECO 40-60 programma (duurt echter wel 3 tot 4 uur) en zie je middels informatie op het display (of in de Home Connect App) wat het geschatte water- en elektriciteitsverbruik is. Echter het ECO 40-60 programma past (o.a. afhankelijk van het gewicht) de duur en hoeveelheid wasmiddel voor je aan en kan het wasprogramma zomaar met een uur worden verkort. Wat wij ook erg fijn vinden, is dat je niet met een uitgesteld wasprogramma werkt, maar dat je zelf bepaalt wanneer de was klaar moet zijn (handig als je aansluitend ook de was in de droger wilt doen). Hierbij kies je bijvoorbeeld in de Home Connect App, dat dit 9:00 uur in de ochtend is, gaat de was de avond ervoor de trommel in en de Siemens wasmachine doet de rest. De wasmachine ziet er qua design heel goed uit, zowel het totale plaatje als het bedieningspaneel. Al met al zijn wij zeer tevreden met onze nieuwe aankoop!
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com