Miele WSI863 WCS PWash&TDos&9kg - Reviews

tile-Geluidsniveau
72 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 4 reviews die zijn achtergelaten voor de Miele WSI863 WCS PWash&TDos&9kg op Kieskeurig.nl.

Yolanda 29-04-2020

Miele WSI 863 wasmachine

Geschreven voor: Miele WSI863 WCS PWash&TDos&9kg

Ik heb voor een aantal weken de Miele WSI 863 wasmachine mogen uittesten. Wat een fijne wasmachine! Het is een degelijk product die ik al veel eerder in huis had moeten hebben. Hieronder kort mijn ervaring tot nu toe.

De wasmachine is erg energiezuinig met haar energielabel A+++. Het gewicht bedraagt 95 kg en komt erg degelijk over. Het bedieningspaneel bestaat uit een draaiknop om de wasstanden te selecteren, gecombineerd met een touchscreen waarin de subfuncties geselecteerd kunnen worden. Het touchscreen fungeert tevens ook als de display voor bijvoorbeeld de resterende wastijd. Touchscreen en de draaiknop werken prima. Door middel van de draaiknop kun je de wasmachine aanzetten. Je wordt dan door de wasmachine “verwelkomt”. Persoonlijk vind ik het “lang” duren voordat je een programma kunt aanzetten. De wasmachine maakt het mogelijk om ruim 9 kg droog wasgoed te wassen. Ik kan hiermee veel wassen en dat is ERG fijn met een gezin bestaande uit twee volwassen en twee kids! Een dikke pluspunt is dat de wastijd niet langer duurt zodra je de wastemperatuur hoger zet. Dit heb ik namelijk met mijn huidige wasmachine wel. Hoe hoger de wastemperatuur des te langer het duurt om een wasje te draaien. Waar ik ook heel blij mee ben is dat het nauwelijks hoorbaar is tijdens het wassen. Het is zo stil dat ik even moet checken of ik wel de wasmachine heb aangezet. Centrifuge-stand zorgt wel voor meer lawaai maar dat is wel te overzien. Met het wasprogramma "MobileStart" kun je de wasmachine van afstand besturen. Dit is handig omdat je gemakkelijker jouw wasopties kunt doorgeven. Met het bedieningspaneel moet je zoeken in verband met de vele opties en dit kan dan lange duren voordat je het hebt gevonden. Daarnaast kun je precies inplannen wanneer jouw kleren worden gewassen. Wel zo handig wanneer je wilt wassen tijdens de voordelige avondtarieven. De automatische dosering van TwinDos wasmiddel zorgt ervoor dat je altijd precies genoeg wasmiddel gebruikt. Dit kan fijn zijn als je het lastig vindt om het te doseren maar dat is hier niet het geval. In verband met de hoge aanschafprijs is het voor mij een kleine moeite om ander wasmiddel te gebruiken. Tevens kan ik nog niet beoordelen of de Miele wasmiddel beter is voor de wasmachine dan een ander merk.

Pluspunten

• Energie rating A+++
  • Lage dB tijdens het wassen
  • Bedieningspaneel
  • Veel wasprogramma’s
  • MobileStart om van afstand te bedienen

Minpunten

• TwinDos wasmiddel is vrij prijzig

DustinW 28-04-2020

Fijne, gebruiksvriendelijke, grote wasmachine

Geschreven voor: Miele WSI863 WCS PWash&TDos&9kg

Wij hebben de Miele wasmachine nu een aantal weken in huis. Onze oude machine was inmiddels 12 jaar oud en was echt wel aan vervanging toe! Wij hadden een ander merk, maar wilden nu toch eens een Miele uitproberen, even kijken of al die positieve verhalen kloppen. En inderdaad, deze machine is echt een wereld van verschil. Ten eerste is de trommel lekker groot. Er past 9 kg. wasgoed in, in vergelijking met ons oude 7 kg. wasmachine betekent dit dat we nu veel minder wassen draaien... en dat waren er nogal wat met een gezin van 5.

Het touchscreen is makkelijk te bedienen. Er zijn heel veel programma's waaronder het Quick power wash programma, zo is je was super snel klaar. Je kunt gemakkelijk was toevoegen als je toch iets vergeten bent (dat heb ik met 3 kinderen dus regelmatig) Zet je net de was aan, eindelijk de wasmand leeg en dan komt er nog een gymtas tevoorschijn... dat is dus geen probleem meer.

Daarnaast is de machine echt heel erg stil. Je hoort hem nauwelijks en dat is een verademing na onze oude wasmachine waarbij het steeds meer leek alsof er een vliegtuig opsteeg op zolder ;)

Pluspunten

• Quick wash programma
  • Twin dos systeem, zelf gedoseerd
  • Stille machine
  • Grote trommel
  • Was toevoegen

Minpunten

• Wasmiddel van Miele is iets prijziger

Herman de Jong 24-04-2020

Perfecte wasmachine Miele er is geen betere

De wasmachine draait al 4 weken op volle toeren bij ons
De installatie van de wasmachine is enorm eenvoudig, aan het gewicht weet je gelijk dat je degelijke apparatuur koopt. Even naar zolder is best wel een klus voor de bezorgers, petje af
De Miele wasmachine heeft veel verschillende programma’s en de inhoud van de 9 KG trommel heeft eveneens voordelen. Minder was beurten maar meer inhoud.
Met het TwinDos systeem van Miele zijn er geen waspoeder of andere tabletten meer nodig, de was ruikt enorm fris en is echt verbazingwekkend schoon. De hoeveelheid wasmiddel welke wordt gebruikt wordt automatisch geregeld door de machine je hoeft dus niet na te denken hoeveel van dit of hoeveel van dat, dit gaat allemaal automatisch De TwinDos na vullingen kun je bij Miele online bestellen.
Verder heeft de machine een A+++ energie label welke ervoor zorgt dat de energie rekening minder wordt wat natuurlijk beter is voor het milieu.
Her geluidniveau (verschil) vergeleken met onze oude machine is groot nu weten we niet eens of de machine wel aan staat zo geluidloos is de wasmachine.
Verder heeft de machine een handig Touch screen waarmee de selectie van de was wordt gekozen, tevens kun je hierop zien hoelang een wasbeurt nog bezig is.
Er is ook een app voor deze wasmachine maar deze is nog niet in gebruik daar onze Wi-Fi nog niet optimaal in huis is, wel veelbelovend als de Wi-Fi werkt.

Kortom we hadden dit veel eerder moeten doen maar de reclame van Miele zegt het al
“MIELE ER IS GEEN BETERE ” nou dit klopt echt.

Een echte aanrader en dus aanwinst voor je gezin.

Pluspunten

• Energie zuinig
  • grote trommel inhoud 9 KG
  • TwinDos dosing en wasmiddel
  • Warm is enorm schoon en zacht
  • Makkelijk te bedienen

aujome 22-04-2020

Miele WSI863 WCS

Geschreven voor: Miele WSI863 WCS PWash&TDos&9kg

Ik heb deze machine een paar weken mogen testen en ik moet zeggen ik ben uiterst tevreden. Ik heb in het verleden ook altijd Miele gehad, in mijn ogen zijn het gewoon oerdegelijke machines.
Deze machine was wel heel fijn, je kunt er 9 kg in een keer in wassen, tevens heeft hij automatische was dosering, ik zat altijd wat aan te knoeien met mijn vloeibaar wasmiddel daar heb ik nu geen last meer van, hij past het water en wasmiddel aan, aan de hoeveelheid was welke in de machine zit, de machine is energie zuinig. Tevens kun je ook wassen met caps van Miele deze vind ik zelf nogal prijzig of je kunt gewoon op de ouderwetse manier zelf wasmiddel toevoegen ….. keuze genoeg. De wasmachine is uitgerust met een softcare trommel zodat de was niet of nauwelijks slijt, dan is er ook een quick programma dit programma vind ik top in een korte tijd toch je was schoon zoals altijd. Deze machine heeft nog meer voordelen : genoeg programma's om uit te kiezen, je kunt de wasmachine ook bedienen via een app, in deze app zit ook een was assistent welke je kunt raadplagen en als je wasmiddel op is kun je dit via de app bestellen. Er is een minpuntje de trommel heeft geen verlichting voor de rest schone was zoals de was moet zijn je kunt centrifugeren tot 1600 tpm

Pluspunten

• quick programma
  • softcare trommel
  • energie zuinig
  • automatische wasdosering
  • 9 kg was

Minpunten

• geen trommelverlichting