Miele WSG 663 WCS TDos & 9kg - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele WSG 663 WCS TDos & 9kg op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

w***********@h********** 26-09-2022
Geschreven voor: Miele WSG 663 WCS TDos & 9kg

Fijne wasmachine! Wast super schoon, ook bij lage temperatuur! Twindos systeem is erg voordelig in gebruik!
Machine heeft uitgebreide wasprogramma's maar eenvoudig te bedienen.
Ik kan deze wasmachine iedereen aanraden!

Pluspunten

• Twindos systeem voordelig in gebruik
  • Uitgebreide wasprogramma's

B@t******* 22-08-2022

Goede kwaliteitswasmachine

Geschreven voor: Miele WSG 663 WCS TDos & 9kg

Fijne wasmachine, maakt weinig herrie en de was komt er schoon en fris uit.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Stil
  • Wasmiddel flacons

Minpunten

• Zwaar
  • Prijzig

Janny 30-05-2022

Janny

Geschreven voor: Miele WSG 663 WCS TDos & 9kg

Zeer goede wasmachine. Makkelijk in bediening, de twindos bevalt prima. Je hoeft alleen maar aantoetsen voor je programma, wasmiddel voor bonte of witte was, vuilgraad en klaar! Verder veel programma mogelijkheden zoals impregneren, reinigen en vele andere. Wast schoon en de was is goed droog.
Je hoort de wasmachine maar nauwelijks! Ik gebruikte voor de twindos ook al jaren een miele wasmachine en droger.
Voor mij dus : Miele er is geen betere.

Denise 03-01-2022

Miele wasmachine met twindos systeem

Geschreven voor: Miele WSG 663 WCS TDos & 9kg

. Zeer makkelijk in gebruik. Het twindos systeem bevalt zeer goed. 2 flacons erin en geen omkijken naar dosering en bak wordt niet vies en gebruikt precies de goede hoeveelheid wasmiddel. Je overdoseert altijd en dat is voorbij. Gemak duurzaam en efficiënt gebruik van je wasmiddel en ruikt prima.bediening ook zeer makkelijk. Vindt de knop zelf erg makkelijk en hoef geen volledige touchscreen. Raad deze machine aan.

Pluspunten

• Twindos systeem
  • Grote knop en grote trommel

Gordana 07-11-2021

zeker een aanrader

Geschreven voor: Miele WSG 663 WCS TDos & 9kg

Ruim half jaar geleden heb ik Miele met TwinDos systeem aangeschaft. Buiten dat sinds dien voor overige gezinsleden makkelijker geworden is om wasmachine aan te zette :) ervaar ik dat kleding veel beter gewassen word en dat minder slijtage aan kleding is.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik

Evalien 04-11-2021

Uitstekende wasmachine

Geschreven voor: Miele WSG 663 WCS TDos & 9kg

Heel blij met deze uitstekende machine, wast perfect schoon en fris. Mede door het TwinDos automatische wasmiddel doseer systeem. Wij hebben een melkveebedrijf dus ja er gaat veel en vaak zeer vuil wasgoed door de machine, overalls etc. Nu een half jaar deze wasmachine en ik wil geen andere. Machine is ook heel erg stil qua geluid en zuinig. Reuze makkelijk om een flacon met wasmiddel te wisselen, war overigens fijn wasmiddel is van Miele. En een trommel voor 9 kilo is een zege voor mij. Kortom een hele fijne machine

Pluspunten

• fluisterstil
  • automatisch wasmiddel doseersysteem

Minpunten

• prijs

Tevreden 04-11-2021

Bevalt goed, aanrader!

Geschreven voor: Miele WSG 663 WCS TDos & 9kg

Nu ongeveer 3 maanden in gebruik. Wast goed, goed instelbaar, geen lawaai, en makkelijk met het wasmiddel “ inside”. De wasprogramma’s duren wel langer. Kreeg nieuwe set met flessen erbij, dus voorlopig genoeg wasmiddel. Goede koop.

k**********@g******** 04-11-2021

Twindos systeem

Geschreven voor: Miele WSG 663 WCS TDos & 9kg

Het twindos systeem is ontzettend makkelijk. Je gebruikt nooit teveel wasmiddel en de was wordt goed schoon en fris.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Je gebruikt nooit teveel wasmiddel
  • Schone en frisse was

Miek 12-04-2021

Nog steeds heel blij mee

Geschreven voor: Miele WSG 663 WCS TDos & 9kg

Super stille machine, twindos systeem ideaal en ook dat je zelf niks meer hoeft toe te voegen. Was wordt goed schoon en ruikt heerlijk. En is zacht na het drogen. Machine geeft duidelijk aan wanneer cassette bijna leeg is en op het moment dat hij echt vervangen moet worden geeft hij het ook duidelijk aan. Het is zijn geld dubbel en dwars waard geweest. Het tochscreen werkt ook goed. En wat ik gisteren ontdekte dat deur niet open ging na 90 gr was, dit is dus de beveilig dat duer niet open gaat tot machine is afgekoeld tot 55 gr. Dus geen verbrandings gevaar. Erg fijn. Als schrok ik in 1e instantie dat deur niet open ging 🤣🤣

Pluspunten

• Stil
  • Twindos
  • Veel programma's
  • Goede schone was
  • Beveiling als machine nog te warm is

Miek 23-12-2020

Helemaal happy

Geschreven voor: Miele WSG 663 WCS TDos & 9kg

Gisteren stopte onze oude wasmachine er ineens mee net voor de kerstdagen. S'avonds gelijk nieuwe besteld bij coolbleu en vanmorgen volgens afspraak bezorgd al. Zeer tevreden nu al, super stil en mooie machine. Veel programma's en het twindos systeem ideaal. Geen wasmiddel meer zelf toevoegen en mooie voucher bij de machine om set wasmiddel cassettes te bestellen. Dus voorlopig genoeg wasmiddel tot beschikking.

Pluspunten

• Stil
  • Wasdoserings systeem
  • Veel programma's

Minpunten

• Nog niet ondekt

Ruud 04-12-2020

Eenvoudige bediening en stil!

Geschreven voor: Miele WSG 663 WCS TDos & 9kg

Na 30 jaar een Miele wasmachine te hebben gehad was het zachtjesaan tijd voor een nieuwe wasmachine. Na lang zoeken deze wasmachine gevonden die aan onze specificaties voldoet. Wat is deze wasmachine stil! Tijdens het centrifugeren stand ik er vlakbij en was ik wat anders aan het doen en toen hoorde ik de pieptoon dat de wasmachine klaar was. Ik was in de veronderstelling dat hij nog niet gecentrifugeerd had dus ik heb eerst gevoeld of het wasgoed wel droog genoeg was! Dat bleek zeker het geval dus ik had gewoon niet gehoord dat hij aan het centrifugeren was! De was is duidelijk droger dan met de oude Miele, deze was 1200 rpm en de nieuwe is 1400 rpm. De instellingen zijn kinderlijk eenvoudig, gewoon de draaiknop op het gewenste programma zetten en op het touchscreen de temperatuur en het juiste toerental voor het centrifugeren instellen naar behoefte en dan de startknop aanraken. De wasmachine doet dan de rest. Het TwinDos systeem is super handig omdat de wasmachine het wasmiddelenverbruik aanpast aan de hoeveelheid was die er inzit. Je kan ook 2 lege wasmiddelen flacons kopen en die kan je vullen met je eigen wasmiddel. De was komt er superschoon uit en ruikt heerlijk fris! De Miele app op de smartphone is ideaal voor ons want de wasmachine staat op zolder en op de app is duidelijk te zien waar de wasmachine mee bezig is en hoelang het nog duurt voordat die klaar is. Dat scheelt ons veel geloop naar de zolder toe want de oude wasmachine hoorde je wel beneden maar deze nieuwe niet. Ook vind ik wel interessant dat het water en stroomverbruik per was zichtbaar is in de app. Het cumulatieve verbruik heb ik nog niet kunnen vinden in de app maar het zou mooi zijn als dat ook zichtbaar zou zijn. Je kan nu wel mooi het verschil zien in verbruik van een halve en een volle was!
Kortom we zijn dik tevreden met deze wasmachine en voor ons geldt nog steeds de aloude spreuk: "Miele er is geen betere"
De aanschafprijs is duidelijk hoger dan andere wasmachines maar met de langere levensduur van de Miele wasmachine ben je op de langere termijn veel goedkoper uit dan met een wasmachine van de concurrentie!
Kortom een heel tevreden gebruiker!

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Stil
  • Wifi / Miele app
  • Lange levensduur, lage afschrijving per jaar
  • TwinDoss

Minpunten

• Nog niets gevonden

Jaco Looij 08-07-2020

Fantastische wasmachine

Geschreven voor: Miele WSG 663 WCS TDos & 9kg

Ik had hiervoor een Miele die met intensief gebruik (kleine kinderen) het 15 jaar heeft uitgehouden.
Helaas overleden dus gelijk een nieuwe Miele besteld.
Dit type is met 9 kg en twindos van alle gemakken voorzien. Daarnaast nog de mogelijkheid om tijdens het wassen was toe te voegen.
Had ik al gezegd dat alles met een app te bedienen is?
Apparaat is stil en zuinig met water en stroom.
Kortom ik ben erg tevreden en kan dit apparaat aan iedereen aanbevelen.

Pluspunten

• 9 kg trommel
  • Twindos
  • Bediening via app
  • Energie zuinig
  • Stil

Nynke 24-04-2020

Goede wasmachine

Geschreven voor: Miele WSG 663 WCS TDos & 9kg

Het is een mooie en stille wasmachine.
Door de twindos is er geen wasmiddel nodig en de was wordt goed schoon en ruikt lekker.
Ook op het korte programma is alles goed schoon.
Witte was wordt weer helemaal wit.

Pluspunten

• Stil
  • Schone was
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Gewone programma’s duren vrij lang

Greet 20-04-2020

Fijne stille energiezuinige wasmachine

Geschreven voor: Miele WSG 663 WCS TDos & 9kg

Deze wasmachine voldoet na 4 weken gebruik uitstekend aan mijn verwachtingen .
Miele bevalt mij tot nu toe altijd het beste , en gaat veel langer mee dan andere wasmachines is mijn ervaring .
De grote trommel van 9kg is heel praktisch omdat je dan de was op kan sparen en allemaal tegelijk kan wassen , tevens zit er een programma op waarmee je kleine niet zo vieze wasjes kan draaien voor als je snel iets weer schoon wil hebben en nog geen trommel vol hebt liggen .
De wasmachine is een stuk stiller en energiezuiniger dan die ik hiervoor had , die was dan ook al weer 10 jaar oud .
Je kan de wasmachine gebruiken met wasmiddel van MIELE de zogenaamde Twindos dat zijn 2 grote reservoirs die je in de wasmachine schuift .( eerste volle verpakkingen zijn bij de wasmachine meegeleverd ) Ik was eerst een beetje huiverig om dat wasmiddel te gaan gebruiken want ik ben gewend aan mijn eigen wasmiddel , die je overigens ook gewoon kan blijven gebruiken als je twindos uit zet . Maar om de machine goed te kunnen beoordelen toch maar gaan gebruiken eerst met de witte was , de kwam er uitstekend schoon en niet gekreukt uit niet overdreven geurend ofzo , gewoon goed .
Toen de bonte was gaan proberen en al met al een goed resultaat , de machine doseert precies het wasmiddel dat nodig is voor jouw wasbeurt op dat moment . Er zijn enorm veel verschillende programma,s in te stellen en de bediening spreekt voor zich , niet heel ingewikkeld allemaal . Verder kan je de wasmachine koppelen met een app op je telefoon zodat je kan zien wanneer de was klaar is en je krijgt dan ook een seintje wanneer die klaar is , tevens piept de machine een aantal keer als hij klaar is .
Op de app is ook bij te houden hoeveel wasmiddel nog voorradig is in de machine zonder dat je die reservoirs eruit hoeft te halen.
Al met al een fijne wasmachine die goed schoon wast met allerlei praktische snufjes .

Pluspunten

• Vrij stil
  • Goed schoon
  • Niet kreukelig

sproetje 10-04-2020

een mooie en ruime wasmachine

Geschreven voor: Miele WSG 663 WCS TDos & 9kg

Wat een goede wasmachine zeg.
Alle was ruikt heerlijk met de meegeleverde twindos. Zo gebruik je nooit teveel waspoeder.
Hij past ook de tijd aan als je minder was er in doet dan het maximale, dat kan wel een uur schelen. erg milieu vriendelijk.
De was komt er ook erg schoon uit. De programma's zijn ruim en makkelijk te gebruiken.
We hebben hem nu bijna 2 weken en zijn zeer tevreden en zeker het geld waard.

Pluspunten: geluid; past tijd aan was; grote opening

Pluspunten

• past tijd aan was
  • geluid
  • handige extra funkties

LovelyBlue 10-04-2020

Top wasmachine

Geschreven voor: Miele WSG 663 WCS TDos & 9kg

Omdat in ons gezin de wasmachine nooit stil staat, is deze Miele wasmachine bijna onmisbaar in ons huishouden.
Zeker omdat je 9 kg was kunt draaien. Maar wat helemaal top is dat je die vergeten sok gewoon er nog bij kunt gooien als de was al draait.
De machine heeft het twindos systeem. Dat wil zeggen dat hij zelf zijn wasmiddel doseert. Je plaats de Miele pakken met wasmiddel onderin je wasmachine en je kiest op je display wit of bonte was, licht, normaal of sterk vervuild en je hoeft niks meer toe te voegen.
Geen idee hoe lang de pakken met wasmiddel meegaan maar je gebruikt een stuk minder ervan dan normaal wasmiddel.
Wat ook heel fijn is dat de wasmachine zo stil is. Dat is fijn als je hem instelt om vroeg in de morgen te starten.
Het enige nadeel is dat je niet in één oogopslag kunt zien hoe lang je programma nog draait. Daarvoor moet je het display aanraken.

Pluspunten

• Twindos systeem
  • 9 kg inhoud
  • Stil
  • Tussentijds bijvullen

Minpunten

• Resttijd niet af te lezen

Marian 09-04-2020

Grote wasmachine, makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Miele WSG 663 WCS TDos & 9kg

Onze oude wasmachine was na 15 jaar aan vervanging toe, dit was een Miele en die was goed bevallen, dus wilden we graag weer een Miele.

Pluspunten

• Grote trommelinhoud
  • Te gebruiken via app
  • Twindos systeem erg makkelijk
  • Veel verschillende programma’s
  • Maakt niet veel geluid

Minpunten

• Twindos systeem is duur
  • Lange duur programma’s
  • Blijft piepen als de was klaar is