LG F4WV910P2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 33 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG F4WV910P2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Ilona van Ingen 14-11-2020

Aanrader! Snelle wasjes met goed resultaat!

Geschreven voor: LG F4WV910P2

Wat ik het meest bijzondere vindt is dat er was schoon wordt, waarbij eerder de vlekken er niet uit wilden. Dit maakt dat ik met vertrouwen de was doe en weet dat vlekken eruit gaan. De turbo stand vind ik echt super handig. Als je de was wil doen, dat je het even snel kan doen en dan ook goed schoon is!
De wasmachine is gebruiksvriendelijk. De was programma's staan duidelijk aangegeven, zodat je zelfs zonder handleiding al kan starten.

Past de was erin? Je hoeft er niet meer ver na te denken, want het is een super grote trommel. Ik heb geen 1 keer meer mijn was hoeven te proppen.
Daarnaast houd ik van energiezuinige producten.
Ik zou de wasmachine iedereen aanraden!

De app heb ik het voordeel nog niet van gevonden.

Pluspunten

• Turbo wash: Snelle was met goed resultaat
  • Energiezuinig
  • Grote trommel
  • Makkelijk bedienbaar

Minpunten

• App vond ik onduidelijk

San M. 08-11-2020

Goeie wasmachine

Geschreven voor: LG F4WV910P2

Deze wasmachine is erg gemakkelijk in gebruik. Ik ben erg fan van de turbo wash functie omdat je was in 38 minuten klaar is. Wel moet je de trommel niet helemaal vol hebben want dan gaan niet alle vlekken eruit. Ik gebruik daarnaast de katoen optie. De trommel is groot, en bij deze optie weegt hij als je was. Zorg er dan voor dat het niet helemaal vol zit, want anders ben je zo 4 uur verder voor een complete was. Mijn dochter heeft een allergie. De anti allergie functie ben ik erg te spreken over. Het lijkt erop dat mijn dochter minder last heeft van haar allergie. Al met al een erg fijne wasmachine. Wel vindt ik deze machine erg prijzig, maar dan heb je ook wat. De machine had ik wel stiller verwacht

Pluspunten

• Ziet erg goed uit
  • Maakt de was goed schoon

Minpunten

• Minder stil als verwacht
  • Je was kan zo 4 uur duren
  • Wel een beetje prijzig

Anissa 06-11-2020

Veel opties, zuinig en handig!

Geschreven voor: LG F4WV910P2

Na ongeveer 2 weken gebruik schrijf ik hierbij mijn review. Ik heb verschillende programma’s gedraaid.

Voor de kleine wasjes met ‘normaal’ vieze kleding gebruik ik de turbowash programma. Verrassend genoeg is dit écht voldoende voor de normale kleine was. Ideaal voor wanneer je toch snel iets nodig hebt en geen volle wasprogramma kan draaien. Maar ook de volle wasjes zijn inmiddels gedraaid. Het fijne van deze wasmachine is dat ie eerst gaat wegen om te berekenen hoe lang het programma gaat duren.
Wij hebben thuis last van huisstofmijt allergie, daarvoor komt het programma anti allergieën perfect uit! Dekbedden, of andere stukken die veel stof vasthouden gebruiken wij hiervoor. En voor de donsdeken is er een speciaal programma voor.

Hoe warrig ik soms kan zijn, en dan toch een kledingstuk vergeet, is er een knopje hiervoor op de wasmachine waardoor de deur open gaat. Je hoeft dan niet (zoals bij vele andere machines) eerst een aantal minuten wachten totdat je toegang krijgt en de deur kan openen.

Verder is de wasmachine redelijk stil bij het draaien, behalve tijdens het centrifugeren wat logisch is. Moet eerlijk zeggen dat bij het centrifugeren ik het beneden voel trillen, terwijl de machine op zolder staat. Maar niet storend.
Tot slot heb ik de machine gekoppeld aan mijn telefoon via de app. Dit ging goed. En wat ik handig vind is dat je via je telefoon ook een melding krijgt wanneer de was klaar is.
Je kan via de app ook de machine op afstand starten, pauzeren en andere programma’s downloaden. Dat laatste heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Veel opties qua programma’s
  • Ruime trommel
  • Over het algemeen heel stil

Minpunten

• Centrifugeren maakt wel veel geluid

H&M 04-11-2020

Echt een aanrader!

Geschreven voor: LG F4WV910P2

Het is echt een aanrader! Het apparaat voldoet aan mijn hoge verwachtingen. Ik vind vooral de ruimte trommeninhoud prettig, waardoor veel wasgoed tegelijkertijd kan worden gewassen. Het apparaat heeft een mooi design met een grote bedieningsknop, mede hierdoor is het apparaat makkelijk te bedienen. Het verbinden van de app ging bij mij erg moeizaam. Wellicht dat de slechte wifi verbinding hier aan heeft bijdragen. Het koppelen is echter wel gelukt waardoor ik een berichtje krijg wanneer de wasmachine klaar is, dit erg handig. Er is een ruimte keuze aan verschillende wasprogramma's. Ik heb al vele programma's gebruikt bij de verschillende wasjes, en heb tot nu toe steeds schone was gehad.. Door de 'technologie AI DD™' wordt ook gekeken naar de zachtheid van de stof, en het programma wordt daarop aangepast, hierdoor kan ook de zeer gevoelige en zachte was gewoon de wasmachine in.

Pluspunten

• Via App te bedienen
  • Ruime trommelinhoud!
  • LG-steam

natas77 03-11-2020

Moeite om een bekwame wasmachine te vinden?

Geschreven voor: LG F4WV910P2

MOEITE OM EEN BEKWAME WASMACHINE TE VINDEN?

Je hebt veel opties, veel merken en middels hoofdpijn van keuze overvloed. Dat is niet de beste wijze om je vrije tijd te spenderen, maar het is waar.. je kunt immers ook maar een keer het bedrag uitgeven.

Ook ik heb op het puntje van mijn bureaustoel gezeten, net als jij nu en om deze reden typ ik dan ook speciaal voor jouw mijn bevindingen.. LG heeft mijn was plezier met gemak tot een nieuwe hoogte weten te krijgen.

Wat staat er dan bij mij in huis? De LG F4WV910P2 dan de 10kg want je hebt ook nog een kleinere versie.

Ik neem je even mee terug naar mijn oude situatie; een wasmachine van AEG welke dominant aanwezig was voor de afgelopen vijf jaar in onze bijkeuken.
De stugge plastieken deur, draaide ik dan open stopte de was erin en met een ferme druk zat hij dicht. Vervolgens wasmiddel er toe en dan de draaiknop, het geluid was zeer herkenbaar..krrgg .. krgg..en hij stond op zijn programma.
Veel van jullie zullen dit vast herkennen.. na de vele krgg krggg krgg geluiden en de trommel die steeds meer ging trommelen, was het plots tijd voor een nieuwe.. de oude rakker moet weg en heeft plaats gemaakt voor de LG Wasmachine.

Het oog wil ook wat:
Deze wasmachine heeft een prachtige glazen deur welke zeer soepel opengaat en schoont te maken is. De display is ook prachtig en zeer helder af te lezen, dankzij de led verlichting welke de programma’s keurig aangeeft.
Ook hier zit een draaiknop op, eentje zonder krakende geluidjes dat wel.. en hiermee kun je dus eenvoudig je programma’s kiezen. Het aflezen van de keuze menu is absoluut niet ingewikkeld en iedereen van iedere leeftijd kan dit doen.
Hij meet zelfs door zijn technologie bij katoen Mix and Easy care programma, het gewicht en type stof, hierdoor past hij het programma zich aan.. wat uiteindelijk beter is voor je kleding. Wat bij ons de knoop echt heeft door gehakt was de
LG STEAM plus technologie, hiermee verwijdert de LG wasmachine voor 99% allergenen zoals stof mijt, honden haren en dus ideaal voor mensen met luchtweg problemen. Hoe meelevend kan een wasmachine zijn.. toch? En je denkt hierna stopt het, nee hoor mijn was komt er zowaar bijna kreuk vrij uit.. en dat is ook absoluut een fijn gegeven omdat strijken namelijk niet mijn hobby is.. ik kom er niet onderuit maar dankzij deze super machine is het het strijken lang niet zo intensief meer.. bijna kreukvrij eruit en daarna even met de strijkijzer erover glijden en klaar.

Wat meer technische details:
Hij komt binnen en je ziet gelijk een mega sticker erop met A+++ Deze wasmachine frist dus niet alleen mijn was maar ook mijn energie verbruik goed op. Volgens de energielabel is deze machine zeer zuinig. De wasmachine bepaald zelf hoeveel water er nodig is aan de hand van de hoeveelheid was die je erin hebt gestopt. Ook is het mogelijk om je eigen programma te creëren, hiervoor heb je wel de Thinq app van LG nodig op je telefoon. Het installeren van deze app ging ook zeer
snel en soepel met mijn android telefoon. Naast dat je dan je eigen programma voorkeur kunt creëren via de LG app, kun je ook op afstand de wasmachine aanzetten en hij geeft dan ook aan via een app melding dat de was klaar is. Dit is wellicht handig voor mensen welke de wasmachine op zolder hebben staan. Natuurlijk bij het aanzetten wel eerst de was erin en wasmiddel en dan kun je later op de dag via de telefoon de wasmachine aanzetten.

Misschien vraag je jezelf ook af wat het geluid is van deze wasmachine? Je hoort hem bijna niet draaien, hij is echt heel stil. Eenmaal zijn programma afgedraaid en de was is klaar, dan speelt hij een zeer vrolijk melodietje.. natuurlijk is dat niet technisch van belang, maar je loopt toch met een glimlach naar de bijkeuken en ik vind het stiekem toch leuker dan de irritante piep die mijn oude machine aangaf.

Kortom; een wasmachine welke na enig wikken en wegen en hoofdpijn momenten van vergelijken met andere merken, erg blij en gelukkig maakt en het geeft en met zijn vele handige en technologische vernuftigheden absoluut een geweldige wasgoed genot.

Ik kan absoluut geen negatief punt bedenken ..je kunt rondjes blijven draaien en wikken en wegen welke wasmachine aan te schaffen, hopelijk heeft mijn review je geholpen .. heb je nu iets minder druk in je hoofd en kun je straks ook net als ik genieten, dat deze wasmachine het gewoon voor je doet.

Pluspunten

• anti allergeen programma
  • zeer zuinig in gebruik
  • smart technologie
  • met app te bedienen
  • prachtig modern design

JustLizz 02-11-2020

Fijne ruime wasmachine

Geschreven voor: LG F4WV910P2

De installatie is heel eenvoudig en hij staat als een huis. heel soms gaat hij met centrifugeren een beetje aan de wandel maar er zitten pootjes onder waardoor je hem nog beter waterpas kunt zetten.

Bij eerste gebruik valt meteen op hoe ontzettend stil deze machine is. Dat is echt een groot pluspunt.
Verder is de capaciteit van 10,5 kg echt heel fijn. De wasmachine weegt zelf hoeveel erin zit en stemt daar het programma op af. Goed voor het milieu en voor je eigen portemonnee natuurlijk.

Je hebt de keuze uit veel programma's dus voor elk kledingstuk zit er wel een geschikt programma tussen.
Daarnaast is de machine ook erg mooi vormgegeven. Niet dat ik dat het belangrijkste vind aan een wasmachine, maar het is een mooie bijkomstigheid.

Pluspunten

• Stil
  • Ruime trommel
  • Veel programma's

Rusticus 01-11-2020

Grote trommel

Geschreven voor: LG F4WV910P2

De wasmachine nu een kleine 3 weken in gebruik. Vanaf het eerste moment makkelijk in gebruik met veel mogelijkheden. De grote trommel zorgt ervoor dat je een best grote hoeveelheid was in 1 keer kunt doen. Het gewenste programma instellen is zeer gemakkelijk. Ook het downloaden van meer programma's lukt mij goed. Wel grappig om te zien dat als je de machine op kinderslot zet, je er via de app ook minder in het programma kunt veranderen, wel kun je hem op afstand op pauze zetten. Meer heb je naar mijn mening ook niet nodig, dan loop je toch al naar de machine toe.
Erg fijn is ook dat de wasmachine zelf eerst nadenkt over hoeveel was er in de machine zit, daardoor duurt het soms even een half minuutje, maar dan krijg je ook goed te zien hoelang de wasbeurt gaat duren. Het enige wat nog enige aandacht vereist is het "lopen" van de wasmachine bij snel centrifugeren, dit is echter een afstellingspunt en zegt niet specifiek iets over deze machine.
Ik ben zeer blij met de wasmachine, zowel de "look" als het presteren is zeer goed.

Pluspunten

• grote trommel
  • degelijk
  • bijbehorende app via wifi
  • mogelijkheid tot downloaden meer programma's
  • machine denkt zelf na

Raoul 29-10-2020

Eenvoudig in te stellen en mega stil

Geschreven voor: LG F4WV910P2

In één woord: top! Ik heb hem mogen testen en ben echt heel blij dat ik dat gedaan heb. Ik zal hem iedereen aanraden die nog een oud apparaat heeft staan.

Laat ik beginnen met de minpunten die mij opvallen. Het apparaat is superstrak in design, dus extra vervelend als je er een krasje op maakt. Dat is ons dan ook snel gelukt. In het display (geen hard materiaal) kwam al snel een kras door er langs te gaan met een riem. Zonde, vond dit wel snel gaan. Ook het snelle programma duurt een stuk langer als je wat instellingen anders wilt, bijvoorbeeld toeren of temperatuur aanpassen. Ook hem ik twee keer gehad dat de trommel niet meer open wilde. Dat liet zich oplossen door hem even aan en uit te zetten en kort te laten draaien. Raar, maar misschien een glitch in de software.

Dan nu de toppunten. Als eerste het deuntje als hij klaar is. Kleinigheid, maar goud. Een overdreven vrolijk deuntje, leuk extraatje. Dat deuntje krijg je ook op je telefoon als je hem gekoppeld hebt. Handig als je niet hoort dat hij klaar is. Want hij is heel stil, ook met centrifugeren. Je kunt hem aan je Google home koppelen, zodat je tussendoor ook status kunt opvragen.
Hoewel we wat pech hadden met een krasje is het display goed zichtbaar en af te lezen. Ook de toetsen doen het goed. De draaiknop werkt top en geeft goed aan met licht wat je hebt geselecteerd. Zelf vind ik de app nog fijner werken. Ik ben altijd aan het rommelen met de knoppen op de machine, maar in de app staat het omschreven voor dyscalculecten, dus of je niet kunt lezen én rekenen: het komt altijd goed. Perfect voor mij. En mijn vrouw vindt het ook fijn, want zo kan ik zelfstandig 😉 wat wassen doen.

Hij staat bij mij in het zicht en dat is niet onaardig. Niet dat ik er heel de tijd naar kijk, maar het is een mooi apparaat. De oude ‘saaie’ machine staat er nog even naast en dat is eigenlijk geen gezicht. Mocht je hem in de keuken willen zetten of op een plek waar hij meer in het zicht staat is dat zeker geen enkel probleem, zal een stuk mooier staan dan een oude machine.

De detectiefunctie ben ik nog niet helemaal uit, maar hem wel het idee dat het werkt. Hoe precies is mij nog een raadsel, maar ik merk duidelijk verschil met de oude machine. Ook de stoomfunctie is fijn, scheelt echt. We streken sowieso vrij weinig, maar dit is daar echt een uitkomst voor. Ook de LG Steam is prettig, ik heb soms wel eens dat een dekbed net niet lekker aanvoelt, maar dat is nu minder. Wat betreft de allergenen weet ik het niet zo goed. Misschien als ik hem wat langer gebruik zal het gaan opvallen. Vind dat nu nog lastig om te zeggen.

Ik had vooraf wat bedenkingen of dit wel echt een stap in een andere richting was, het blijft uiteindelijk een wasmachine die ‘gewoon’ wast, maar dit is wel echt andere koek. Slim, heel stil en hele frisse kreukvrijere was. Oh ja en ik heb even gekeken naar het energieverbruik versus de oude machine, dat scheelt ook echt. Hoeveel precies is lastig te zeggen, omdat de trommel groter is. Maar met een gelijk aantal wassen is het verbruik lager (en meer was pas erin).

Pluspunten

• super stil
  • koppelbaar aan Google
  • grote trommel
  • strak design
  • handige knoppen en mooie app

Minpunten

• display krast snel
  • aanpassingen programma maken programma snel langer
  • trommel bleef even hangen