AEG L7FENQ96 - Reviews

tile-Geluidsniveau
77 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 3 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG L7FENQ96 op Kieskeurig.nl.

MJKellner 27-08-2019

Zuinig (zowel energie als wasmiddel!), veel opties

Geschreven voor: AEG L7FENQ96

Ik was was sceptisch: waarom zoveel betalen voor dosering en een app (wat moet ik met een app voor mijn wasmachine...)? Maar de machine blijkt elke cent meer dan waard te zijn.
Autodose zorgt echt voor veel minder verspilling van wasmiddel én wasverwachter, en toch perfect schone en frisse was. Toerental is dermate hoog dat de droger steeds vaker werkeloos staat: was is al bijna droog als het eruit komt, daar zet je de droger niet meer voor aan.
De apparaten staan bij mij in de bijkeuken, dus dat 'ie superstil is is een hele mooie bonus.
De app is zowaar echt een toevoeging voor het apparaat. Vooral de programmakeuzehulp vind ik erg fijn (keuzestress van alle opties op het apparaat...).

Tot slot de stoomfunctie als pluspunt: ik ben nog wel eens lui qua strijken, of soms is iets niet vies maar gewoon niet zo fris meer. Even stomen en ready to go!

Als ik wat kritisch moet zeggen:
- Automatisch doseren geldt maar voor 1 wasmiddel (bijvoorbeeld wit of kleur). Heb je wit wasmiddel erin zitten dan toch even kleurmiddel handmatig toevoegen (heel eenvoudig te regelen). Wasverzachter nooit meer handmatig doseren! Top!
- Programma’s duren wat langer dan ik gewend ben. In geval van nood zit er een tijdbesparing op, of een kort programma – zelfs in 20 minuten kinderkleding schoon!

Pluspunten

• zuinig, zowel in energie als in wasmiddel
  • stil
  • stoomfunctie scheelt veel was- en strijkwerk
  • letterlijk een kind kan de was doen

Minpunten

• Autodose voor 1 type wasmiddel tegelijk
  • programma's duren wat langer

Officiele reactie van AEG-Electrolux 20-09-2019

Goedemiddag, fijn om te zien dat u een cijfer 9 geeft aan onze wasmachine. U geeft in uw review aan dat het automatisch doseren geschikt is voor 1 wasmiddel. Dat is niet het geval, het tweede compartiment in de lade kan omgezet worden van wasverzachter naar wasmiddel. Dit kunt u instellen wanneer u connected bent met de app: u laat het apparaat weten dat het tweede compartiment niet meer voor een wasverzachter is maar voor een wasmiddel. Ik hoop dat ik u zo voldoende geïnformeerd heb.

Anjuli
AEG Webcare

Monique 16-08-2019

Grote trommel, automatische wasmiddeldosering perfect

Geschreven voor: AEG L7FENQ96

In aanschaf misschien wat duurder maar het geld zeker waard. Het automatische doseersysteem werkt perfect, je kunt het ook uitzetten wanneer je een keer een ander wasmiddel/wasverzachter wilt gebruiken. Veel verschillende wasprogramma’s en een simpele bediening.

Pluspunten

• Doseersysteem

Minpunten

Monique 15-08-2019

Geweldige machine

Geschreven voor: AEG L7FENQ96

Grote machine die erg makkelijk in gebruik is. Met de app kun je je apparaat vanaf je werk aanzetten en ook staan in de app alle soorten was en hoe je ze moet wassen. Je word op de hoogte gehouden wanneer je wasmiddel en wasverzachter op is. Het autodose systeem met Ariël en lenor is echt superhandig en he was komt heerlijk fris en schoon eruit. Ook is de stoomfunctie een uitkomst voor kleding die al lang ligt. Kortom ik kan niet meer zonder.

Pluspunten

• Autodose systeem
  • App bediening
  • Stoomfunctie
  • Grote inhoud
  • Verschillende programma’s voirgeprogrammeerd