AEG L8FEN96CQ - Reviews

tile-Geluidsniveau
75 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 11 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG L8FEN96CQ op Kieskeurig.nl.

9,1

Larissa 03-11-2019
  • Product gekregen

Makkelijk in gebruik, nog betere zorg voor de kleding

Geschreven voor: AEG L8FEN96CQ

Maar één keer in de maand ongeveer vullen we thuis het autodose bakje bij met wasmiddel. Ideaal! Het scheelt gewoon moeite en zo gaat even een was erin doen voor vertrek toch echt een stuk sneller. Daarnaast heel fijn dat deze wasmachine zelf inschat hoeveel wasmiddel nodig is om de was schoon te krijgen. Overdoseren of onderdoseren is gewoon slecht voor kleding, en zelf zou ik anders geheid overdoseren, wat ervoor kan zorgen dat de vezels van m’n kleding beschadigen. Dit wil ik niet hebben en daarom is deze wasmachine oprecht een uitkomst. Ik beveel deze zeker aan! Enige wat ik zelf jammer vind is dat nog steeds mijn app niet weet te verbinden, super jammer, want dit zou nog veel meer voordelen en functies met zich mee brengen. De levering was top, de mannen hebben de wasmachine zelfs netjes over de wasbak weten te tillen in onze super kleine badkamer in Amsterdam. Echt geweldig deze service!

Pluspunten

• Autodoseren
  • Zorg voor kleding
  • Makkelijk in gebruik
  • Geen geklieder met wasmiddel
  • Fijne levering

Minpunten

• App connecten lukt nog steeds niet

Officiele reactie van AEG-Electrolux 06-11-2019

Goedemiddag, bedankt voor uw positieve review. U geeft aan dat het u niet lukt het apparaat te verbinden, heeft u hiervoor de instructies in de handleiding opgevolgd? Indien u er niet uitkomt kunt u eventueel contact opnemen met onze servicedienst via 0172 - 468 300.

monica 04-09-2019

AEG autodose review

Geschreven voor: AEG L8FEN96CQ

Ik bestelde de AEG autodose en binnen enkele dagen werd deze thuis bezorgd en geïnstalleerd. De heren van AEG waren super snel en werkten heel netjes. Daarnaast werd de oude wasmachine netjes neergezet waar ik het wilde dus ik hoefde zelf helemaal niets te doen. Aangezien ik met 2 kleine kinderen heel veel was heb leek een wasmachine die je met je telefoon (via een app) van een afstand kunt bedienen ideaal. Te vaak vergeet ik een was te draaien of (nog erger) eruit te halen en dan stinkt 'ie en moet ik 'm weer opnieuw wassen. Dit probleem heb ik nu nooit meer. Vanaf mijn werk kan ik 'm aanzetten en dan na het eten kan het direct in de droger. Er zitten veel verschillende programma's op, ook een anti allergie programma (heel handig) en het autodose systeem werkt fijn want de machine blijft schoon, je knoeit niet en het bakje waar het wasmiddel in gaat blijft ook schoon en netjes. Volgens mij was je op deze manier ook veel zuiniger dan als ik het zelf moet doseren. Als je de wasmachine gevuld hebt dan stemmen de sensoren automatisch de hoeveelheid water, energie en de tijd van de was af op basis van de waslading. Heel handig en ook heel duurzaam. Afhankelijk hiervan wordt dan de exacte hoeveelheid wasmiddel bepaald en automatisch tijdens het wasproces toegevoegd. Zo gebruik je nooit teveel of te weinig. De machine is ook super stil was fijn is zodat de kindjes niet wakker worden van het rammelen of draaien en er zitten veel eco programma's op zodat je zuiniger kunt wassen.

Judith 14-08-2019

Fijne wasmachine!

Geschreven voor: AEG L8FEN96CQ

Een AutoDose wasmachine voor ons was iets totaal nieuws, maar inmiddels kan ik niet meer zonder! Ik heb de machine nu net iets meer dan een maandje en ik heb nog steeds geen nieuw wasmiddel hoeven toe te voegen... En dat was normaal gesproken wel anders! Wat ook erg handig is, is dat de machine nu te bedienen is via de speciale AEG app. Handig, want zo kan ook manlief gemakkelijk een goed bijbehorend wasprogramma kiezen en zo de was doen... ;) Nog een bijbehorend voordeel is dat de wasmachine een tijdsbesparing knopje heeft; hierdoor kun je dus gemakkelijk kortere wasjes draaien. Ik ben fan!

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Tijdsbesparing
  • Wasmiddel besparing
  • Eco!

Kaylee 11-08-2019

Ideale wasmachine voor ieder huishouden

Geschreven voor: AEG L8FEN96CQ

Dit is mijn eerste wasmachine en erg makkelijk te instaleren. Handleiding is ook erg duidelijk. Via de app zijn er meer was standen dan dat op de machine weergegeven wordt. Hierdoor kan je voor iedere was een andere stand gebruiken. Als je een kledingstuk sneller droog wil hebben na het wassen (is al redelijk droog na het centrifugeren), gebruik dan de stoomfunctie en hang het een half uurtje op. Het is dan zo droog en ook is het dan bijna kreukvrij. Al met al een aanrader!

Pluspunten

• Meer was standen via de app

Minpunten

• App is wel wat lastig te installeren

Danielle 11-08-2019

Tijdsbesparing en perfect schone was

Geschreven voor: AEG L8FEN96CQ

Wat een superfijne, moderne wasmachine! De grote trommel is ideaal voor gezinnen met veel was. De AutoDose functie bevalt mij erg goed. Tijdbesparing en ik vind het fijn idee dat de machine de was weegt en zelf de perfecte dosis kan bepalen voor een mooi resultaat. Ik gebruik nu Ecover plantaardig wasmiddel zodat Autodose zowel met bonte als Witte was kan worden gebruikt. Bevalt super, alle was ruikt heerlijk en komt echt goed schoon uit alle programma’s. Ook uit de snelle wasfunctie die met een uurtje klaar is. De stoomfunctie voor overhemden is ook ideaal. Weer die tijdsbesparing, niet meer strijken, hoera! Verder is de wasmachine erg stil. Als laatste wil ik nog de app noemen. Ideaal om op afstand de wasmachine te kunnen bedienen en te zien hoe ver deze is. Wat mij betreft een aanrader voor iedereen die van gemakkelijk en snel houdt!

Pluspunten

• Stoomfunctie
  • Op afstand bedienen via App
  • AutoDose
  • tijdsbesparing
  • Schone was op alle programma's

Minpunten

• Even puzzelen hoe App werkt

Keunen66 09-08-2019

Top wasmachine

Geschreven voor: AEG L8FEN96CQ

Mooi design, overzichtelijk programma dashbord makkelijk bedienbaar, was kwam er ook heerlijk fris uit echte aanrader deze machine. Met de auto dose nooit teveel wasmiddel werkt handig

Bomar 09-08-2019

Luxe wasmachine met AutoDose

Geschreven voor: AEG L8FEN96CQ

Hij wast prachtig schoon en de Autodose moet je vullen met een liter vloeibaar wasmiddel en dan doseert de wasmachine zelf de juiste hoeveelheid wasmiddel

Marbo 09-08-2019

Mooie grote trommel en luxe AutoDose

Geschreven voor: AEG L8FEN96CQ

Hij ziet er prachtig uit en vooral de Autodose is een hele luxe toevoeging waarbij je de machine vullt met een liter vloeibaar wasmiddel en hij dan zelf bepaalt hoeveel wasmiddel hij daarvan gebruikt

Vita 06-08-2019

Super makkelijk!

Geschreven voor: AEG L8FEN96CQ

Ik ben ongelofelijk tevreden met deze wasmachine. Er gaat veel in, de autodose is een geweldige uitkomst en het menu is zeer duidelijk.

Pluspunten

• Autodose
  • Touchscreen
  • Ruime trommel
  • Stoomfunctie

Debbie 01-08-2019

Gebruikersvriendelijk

Geschreven voor: AEG L8FEN96CQ

Ik heb de wasmachine nu twee weken in gebruik en vind het een hele fijne wasmachine. Hij ziet er ten eerste erg mooi uit. Alle functies worden duidelijk weergegeven en zijn gemakkelijk aan te passen/in te stellen. Ik werk vanuit huis en heb de app nog niet gebruikt, maar erg gemakkelijk dat je op afstand de wasmachine kunt aanzetten en er extra wasprogramma's beschikbaar zijn.

Naast het AutoDose compartiment zit er ook een ander compartiment bij, zodat je bij donkere en witte was ander wasmiddel kunt gebruiken. Ik draai elke dag wel een was en ik heb minder dan de helft van mijn fles wasmiddel gebruikt. Normaalgesproken gooi ik altijd dezelfde hoeveelheid wasmiddel erin, terwijl de hoeveelheid was altijd verschilt. Ook heel handig dat ik de starttijd kan uitstellen, de was is dan gedaan wanneer ik opsta. Zeker een aanrader!

Paula B.v.T. 31-07-2019

Fijne wasmachine met AutoDose en App!

Geschreven voor: AEG L8FEN96CQ

Ik was al even op zoek naar een nieuwe wasmachine die beschikt over een automatisch doseringssysteem en veel wasprogramma's. Met een gezin met twee zoons heb je veel en vooral ook vuile was. Deze machine beschikt over alle programma's die je nodig hebt. Met de gepersonaliseerde app kan ik vanaf mijn werk de machine besturen en met het AutoDose is deze wasautomaat ook nog eens milieuvriendelijk doordat je nooit teveel wasmiddel gebruikt.

Pluspunten

• Milieuvriendelijk
  • Machine is te besturen vanaf een app
  • Zuinig in verbruik wasmiddel en wasverzachter

Minpunten

• Geen lampje in machine