Asko W6564NL - Reviews

8 kg
A+++
Geluidsniveau
73 dB (centrifugeren)

Beoordeling op basis van 9 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

6,2

Erna 10-05-2016 Product kwartaal in bezit

Goede wasmachine!

De wasmachine is makkelijk in gebruik. Er zijn veel keuzemogelijkheden en elke was is mooi schoon. Het is vooral fijn dat je zowel korte als lange programma's hebt op elke gewenste temperatuur.

G. de Vries 31-08-2017 Product half jaar of langer in bezit

sof ASKO

Ook wij hebben de voorloper van dit model. Een mooie machine met een uniek ophanging en binnenwerk. Maar helaas is het ook voor ons een DUURkoop gebleken. de beloofde10 jaar probleemloos gebruik zijn echt niet gehaald: eerst een nieuwe motor gemonteerd n nu na 9 jaar begeeft de printplaat het, notabene omdat er water uit de slangaansluiting lekt op de temperatuursensor van slechts 2 tientjes. Wij weten nu zeker: de meerwaarde van een ASKO bleek een grote sof! Vervanging printplaat kost 350 euro! Financieel en milieutechnisch NIET verantwoord zo'n asko.
Voor ons heeft het merk door zoveel FRUSTRATIE afgedaan.
Dat de fabricage vanuit Zweden tegenwoordig overgeplaatst is naar Slovenië helpt hier ook niet aan.
Zou de huidige importeur ATAG hier veel aan kunnen verbeteren?

Kees57 26-07-2017 Product half jaar of langer in bezit

Wat een herrie

Op zoek naar een Miele lieten we ons door onze "Witgoedspecialist" overhalen om deze dure Asko aan te schaffen. Spijt! Zowel de dealer als Asko zelf moesten al snel langskomen om iets aan de ongelooflijke herrie tijdens het centrifugeren te doen. Geen enkel resultaat. Hoewel deze machine ons werd aangeprezen als superstil vanwege de speciale ophanging met schokbrekers, is het de meest luidruchtige wasmachine die we in ruim 30 jaar hebben gehad. Ook stinkt de trommel. Ondanks regelmatig kookwas draaien, wasmachinereiniger gebruiken, filter schoonhouden. Volgens de dealer omdat we teveel wasverzachter gebruiken. Onzin, op zijn advies gebruiken we het nog nauwelijks. Zo weinig dat je je soms afvraagt, of de was wel schoon is. Dat de machine in Zweden wordt gemaakt, is een kulverhaal. Het ding wordt gewoon in een lage lonen oostblokland gemaakt.

Pluspunten

• Geen machet

Minpunten

• Enorm luidruchtig
  • Wasprogramma duurt een eeuwigheid
  • Hoge prijs
  • Trommel stinkt

Tanajura 02-06-2014 Product half jaar in bezit

4,8
Wasmachine gekocht omdat de wasmachine op een houten vloer moest staan en de vorige wasmachine te veel trilde (bouwknecht). We hebben behoorlijke spijt van onze keuze om heel veel redenen:
- De wasmachine laat nog steeds het hele huis trillen, zelfs nadat we een betonnen vloer gestort hebben. De monteur zegt dat het aan ons huis ligt, maar dan moeten ze er niet mee adverteren dat deze wasmachine geruislozer is dan andere wasmachines, want dat is hij niet.
- De was wordt niet schoner dan onze 8 jaar oude Bouwknecht, plaatjes op t-shirts die met de Bouwknecht al vaker gewassen zijn plakken aan elkaar/gaan stuk en ik krijg veel sneller gaten in wat oudere kleding.
- Je kunt niet zien in welke fase een wasprogramma zich bevindt (voorwas, was, spoelen ed).
- In het begin bleef de wasmachine zelfs hangen in het spoelprogramma, waardoor we de wasmachine niet durven te laten draaien als we niet thuis zijn.
- De tijdsindicatie klopt zelden, wasmachine doet er vaak ruim een uur langer op. De wasmachine stelt daarnaast regelmatig onverwacht de tijd bij, je kunt hier dus niet van op aan.
Ik zal vast nog iets vergeten zijn, maar bovenstaande laat voldoende zien dat we niet tevreden zijn. Installatieservice was trouwens wel goed.

suuskieskeurig 08-04-2014 Product jaar of meer in bezit

3,4
Prijs echt niet waard!! Deze dure machine heeft inmiddels na een paar maanden al nieuwe schokbrekers. Monteur ook al 4x gezien.
Door de niet aanwezige rubber rand(heeft voordelen) komt er veel vuil/kleine dingen in de afvoer waardoor machine instabiel wordt. Ik heb spijt van deze aankoop!!

boontje 3871 19-02-2014 Product jaar of meer in bezit

deze machine nu anderhalf jaar in bezit en vanaf het begin een en al ellende. monteur van asko is bijna kind aan huis.
lekkende deur .software update's en nog veel meer ellende.
1 monteur hoeft hier zelfs niet meer te komen.
wat een slechte kwaliteit. ( komt ook niet meer uit zweden, maar uit kroatie )

suuskieskeurig 16-01-2015

Hallo Boontje, Wij hebben ook alleen maar ellende met de machine en na 4x een monteur bieden ze nu ook een software update aan maar vraag me af of dit veel zin heeft. Hoe is jouw ervaring hiermee? Onze machine maakt heel veel lawaai en dit zou met een update verholpen kunnen worden?

Doesbrand 05-02-2014 Product jaar of meer in bezit

Topkwaliteit, zeker zo goed als, of misschien wel beter dan Miele (dat zal de tijd moeten leren). NA ruim 2 jaar intensief gebruik (gezin met 3 pubers, sportschool, voetbal, wielrennen, je kent het wel...) nog geen vuiltje aan de lucht. Het enige wat tegenvalt is de stabiliteit, dat zou beter hebben moeten kunnen. Het ding staat bij ons op een houten vloer en ondanks het feit dat dat juist als een van de argumenten voor deze machine werd genoemd, is hij niet zo stabiel als onze eerdere AEG. MAar die gaf meer kuren, dat dan weer wel. Wie zweert bij Miele moet toch ook even ASKO overwegen.

Markia23 10-05-2012 Product maand in bezit

N.a.v. eerdere berichten deze machine bij de vakhandel besteld, het plaatsen is een fluitje van een cent omdat door het ophang systeem de machine niet eens waterpas hoeft te worden gezet. Machine doet wat hij moet doen en voelt degelijk aan, ik ben alleen niet blij met het standaard programma van c.a. 2 uur wat na een kwartier wordt deze duur nog eens met 1,5 uur verlengt wat aanmerkelijk langer is dan de maximale tijd die wordt aangegeven door Asko. Ik ben inmiddels op het korte en extra korte programma overgestapt want die voldoen ook. Vooral de extra garantie tot 5 jaar (standaard na aanmelding bij Asko) geeft mij vertrouwen.

Ineke1969 08-12-2011 Product jaar of meer in bezit

Ik was nu ruim een jaar met deze machine, een waanzinnig grote trommel, wat goed van pas komt met een gezin met 4 kinderen. De machine staat heel stabiel op zijn 4 schokbrekers en er blijft geen washangen in de rubberrand. Al met al zeer tevreden en hopelijk gaat de machine lang mee zoals mijn leverancier Vink Witgoed mij vertelde gebouwd voor 5500 wasbeurten. Tot nu toe erg tevreden over de machine in mijn vaste leverancier uit Westbroek, snel bezorgd en vakkundig advies.