Indesit IWD 71482 B (EU) - Reviews

7 kg
A++
Geluidsniveau
79 dB (centrifugeren)

Beoordeling op basis van 3 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

4,9

• Slecht

wkwakernaak 24-02-2016 Product jaar of meer in bezit

4,2
Na twee jaar en twee maanden begint de wasmachine veel geluid te maken bij het centrifugeren: De lager moet vervangen worden. Op zich een standaard niet te dure reparatie (al is het wat vroeg), ware het niet dat je bij deze machine de lager niet kunt vervangen, alleen de hele trommel met kuip en lager!! Dit is een erg dure reparatie en kost inclusief montage al gauw meer dan de nieuwe machine. Alleen aan onderdelen al meer dan 160 euro. Onbegrijpelijk.

tiepa01 13-03-2016

Heb je hem laten herstellen?

Wij hebben dezelfde machine met een kapotte controller (maar met goede lagers). Misschien kunnen we iets regelen dat wij jouw controller overnemen of jij onze machine.
Onze machine is nog als nieuw, maar de elektronica is verbrand.

wkwakernaak 15-03-2016

Helaas, de machine is inmiddels vervangen. We hebben wel het aanbod van Whirlpool (blijkbaar is Indesit van Whirlpool) gekregen om voor 175 euro de machine te laten repareren. Ze gaven hierbij aan dat dit in het derde jaar de maximale kosten zijn voor reparatie, inclusief btw en voorrijkosten. Op zich vind ik dit een schappelijke regeling waar u misschien ook iets mee kunt. Omdat wij net een tweede kind hebben, konden wij niet wachten op reactie/reparatie en hebben gelijk een machine met 9kg capaciteit gekocht.

Ik ben er bij de aankoop op gaan letten of de lagers vervangen konden worden en zag dat dit bij meer merken (o.a. Samsung) ook alleen kan met vervanging van kuip en ketel. Erg verspillend en voor mij een reden om een A-merk machine te kopen.

Promesse50 11-03-2015 Product paar weken in bezit

4,2
Download voor je koopt, de handleiding en lees deze goed. Er zit een Eco knop op maar kan beslist niet voor het overgrote deel vd programma's gebruikt worden. De programma's die speciale was zijn, kunnen niet anders in toerental dan 800! dit kan je niet wijzigen naar eigen keuze. Al deze was komt er kletsnat uit. Dus je moet erna nogmaals de machine instellen op spoelen en centrifugeren. Waardeloos. Lingerie wordt al helemaal niet gecentrifugeerd.
Andere programma's zijn redelijk standaard ingesteld, dus als je wilt dat iets 1000 toeren wordt en de fabrikant heeft ingesteld dat dit niet past bij jouw keuze..... dan krijg je dmv een piep een foutmelding te horen. LEES JE GOED IN!!
Ik kon helaas de machine niet meer terugsturen, hoe pak je iets in de originele verpakking? De prijs was de doorslag om dit te bestellen. Maar een slechte keuze en veel spijt.

Bo1982 25-10-2013 Product jaar of meer in bezit

6,2
Tot vorige week zeer tevreden over mijn wasmachine. Mijn oude (van mijn eigen woninkje) was ook een indesit. En altijd zeer tevreden geweest. Maar toen de machine van mijn man kapot ging en ik op het punt stond te bevallen, ben ik voor deze machine gegaan. Met gemiddeld 10 wassen per week is hij van de week kapot gegaan. Na 15 maanden. Balen. Flinke lekkage. Weet nog niet waarom.
Maar in dit geval is goedkoop duurkoop.

Bo1982 29-10-2013

Vandaag monteur geweest voor de lekkage. En hij is gemaakt. In ieder geval aan de service van indesit mankeert niets. Een dikke pluim.
En ik hoop dat hij het nog een paar jaartjes volhoudt.

Mijn review mag ook gewist worden. Persoonlijk vind ik het een slechte review van mezelf. Nooit in een gepikeerde bui een review schrijven.