Miele TCH620 WP Eco XL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele TCH620 WP Eco XL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Remco 15-12-2019

Miele er is geen betere

Geschreven voor: Miele TCH620 WP Eco XL

Al jaren trouw aan Miele nu een warmtedroger aangeschaft
Wat een wereld machine.... doet wat er van hem verwacht wordt... Gezin van 6 dus overuren zijn geen probleem..
Energie label A+++ 9 kg trommel en programma's in overvloed.. in 1 woord... Geweldig....
Als je eenmaal Miele hebt gehad wil je nooit meer anders....

Pluspunten

• Verlichting trommel
  • Duidelijke bediening (standaard voor Miele)

benalla 21-02-2019

Superzuinige, snelle droger

Geschreven voor: Miele TCH620 WP Eco XL

Met een groot gezin hebben wij wekelijks vele wasjes te draaien. Daarbij is een goede, grote droger een must. Onze vorige droger was aan vervanging toe waarna wij kozen voor deze (dure) Miele. Nu na een aantal weken totaal geen spijt. Naast het feit dat hij veel zuiniger is zijn er veel meer positieve zaken. Door de grote opening is de droger makkelijk te vullen met een grote stapel was. De display is overzichtelijk en makkelijk bedienbaar. De droger is sneller klaar dan onze oude condensdroger met een veel beter (lees droger) resultaat. Daarnaast heeft de droger ok een aansluiting op de waterafvoer waardoor de waterbak niet keer op keer geleegd hoeft te worden. Wat ik nog niet gevonden heb is, als het programma nog draait en je doet de deur open (om de was te controleren) het programma niet verder gaat waar hij was gebleven. Dit is iets wat we bij de oude droger veel deden, wellicht moet we dit gewoon afleren.

Pluspunten

• zuinig
  • snel
  • resultaat
  • waterafvoer

Estherst 19-02-2019

Mooi design droogtrommel

Geschreven voor: Miele TCH620 WP Eco XL

Ik test hem nu een aantal weken en ben over het algemeen wel tevreden, de droger ziet er mooi uit, heeft gebruiksvriendelijke programma’s. De droger heeft een speciale trommel om de was zacht te maken en dat werkt echt de was komt er heerlijk zacht uit. En dan de geurflacons erbij maakt het dat de was ook nog heerlijk ruikt.

Deze droger is voorzien van een warmtepomp. Wat betekent dat het wel Iet slangen duurt tot de was droog is, ik vind dit wel een nadeel, denk ook dat je op deze manier minder bespaart doordat het nu zoveel langer duurt
De droger meet zelf wanneer de was droog is en dat doet hij goed. Als de droger aangeeft dat de was droog is, is niet was droog, de dunne stof wel en de dikke stof niet, zoals de boord van de spijkerbroek

De trommel is groot en geschikt voor 9 kilo was. Helaas is dat maar bij 1 programma zo, ik heb wel een wasmachine die geschikt is voor 9 kilo dus jammer dat dan niet alles de droger in kan.

Alle filters zijn goed schoon te maken. Dat is ook wel nodig om dat ze vaak schoon gemaakt moeten worden. Het sokkel filter moest bij ons al na een aantal keer gereinigd worden en dat betekend dat je even niet meer je was kunt drogen. Het filter moet eerst drogen voordat je deze weer terug kunt plaatsen.
het programma beddengoed ben ik niet zo blij mee, ik had er 1 dekbedovertrek ongedaan maar die was gewoon niet droog, en dat terwijl die dan al heel lang aanstaat.
Ook na contact met Miele en alle instellingen langs te Ijn gegaan ben ik nog steeds niet super tevreden over het droog resultaat.
En ook het piepje wat maar blijft gaan als hij klaar is krijg ik niet uit aat betekent dat we s nachts allemaal wakker zijn en ik dus geen was kan drogen als ik naar bed ga

Pluspunten

• Verlichting in de trommel
  • Geurflacons toevoegen

Minpunten

• Programma duren erg lang
  • Piepen na drogen kan niet uit

Rick1983 18-02-2019

Stil, zuinig, maar erg duur

Geschreven voor: Miele TCH620 WP Eco XL

Zit er veel verschil tussen wasdrogers en rechtvaardigd een Miele de hogere prijs? Dat zou ik pas na jaren gebruik kunnen zeggen. De droger is zuinig in gebruik en erg stil. Het geursysteem geeft net een beetje extra geur aan de was, waardoor deze net wat frisser uit de trommel komt.

Pluspunten

• Stil
  • Verlichting in trommel
  • Geursysteem

Minpunten

• Prijs
  • Piepen blijft doorgaan als deze klaar is

Gerard van der Steen 11-02-2019

Slimme Wasdroogsysteem

Geschreven voor: Miele TCH620 WP Eco XL

De droger is gemakkelijk in gebruik, maar de droogtijden zijn erg lang in vergelijk met onze vorige droger.
De dubbele pluizenfilter is geen overbodige luxe, fijn dat dit erin zit. De vorige machine is door de doorgelaten pluizen onderuit gegaan. Miele heeft hier over nagedacht en dit geeft vertrouwen.
Wat je van een Miele verwacht is design , vertrouwen en kwaliteit. Dit is echter wel aanwezig, toch zoek ik nog naar de meerwaarde tov de prijs. In dit geval is dan de historische informatie dat een Miele langer mee gaat iets wat ik me steeds weer voor me houd. Het zijn daarnaast de makkelijke snufjes zoals de fragranceDos systeem of in normale woorden , een lekkere geur aan je was ,die je laten zien dat Miele innoveert. De vraag is of dat je een van de 5 geuren prettig vind en daarnaas de prijs die je per geur neerlegd. Met 12 euro voor een geurtje aan de was en een 20 droogbeurten zit je aan de 0,60 eurocent per droogbeurt.
Wat wel even wennen is dat de default stand het display na een korte tijd uitgaat en de resterende tijd niet afleesbaar is. Dit is wijzigbaar als je de handleiding erbij neemt.
Ook zou ik gelijk de herhaling tijd van het eindsigaal gelijk aanpassen. Doe je dit nit gaat dit letterlijk onophoudend door. Het is maar wat je graag wil.

De energie zuinige Miele TCH 620 WP is een droger welke zijn droogtijd bepaald door de vochtigheid te meten tijdens het drogen.
Het display is redelijk direct en zonder franje maar toch erg functioneel.
Nadat de gewenste stand is ingesteld via de draaiknop kun je de fijn instellingen via de tip toets bediening instellen. Daarmee kun je de altijd de gewenste stand op het product afstemmen.
Zo hebben we een dekbed gewassen en daarna deze Miele droger zijn werk laten doen. Wat erg opvalt is dat het dekbed , net als alle andere kleding , er droog en soepel uitkomt. Het design van de binnenkant van de trommel heeft als resultaat dat de was er netjes en soepel uitkomt. Ff wennen, want dat hadden we niet bij de vorige droger.
Al met al een prima warmtepomp droger die wel iets meer kost bij de aanschaf, maar ook lekker energiezuinig is met de A tripple plus status.

Pluspunten

• drogen door vochtmeting
  • Fangrance plus systeem
  • innovatieve droogtrommel

Minpunten

• kostprijs

ebro1 07-02-2019

Een goede droger

Geschreven voor: Miele TCH620 WP Eco XL

Ik mag deze Miele TCH 630 testen. Inmiddels hebben we hem 2 weken in bezit en hebben we beddengoed gedroogd met de knop Katoen. Het bedddengoed was toen nog niet helemaal droog en hebben we het nog eens enkele minuten (26) extra laten draaien. Later ontdekt dat er ook een knop beddengoed opzit. Deze knop hebben we nog niet gebruikt. Handdoeken, broeken worden goed gedroogd en alles ruikt fris. Wat ook opvalt is dat de gedroogde was redelijk kreukvrij is.
De sensoren meten de natheid van de was waardoor de droogtijd vaak al snel wordt verkort t.o.v. de tijd die in eerste instantie op de duidelijk leesbare display staat.
Na 2 droogbeurten is het water reservoir behoorlijk vol en moet je het voorzichtig afschudden. Het reservoir moet echt met 2 handen worden aangepakt.

Pluspunten

• duidelijk display
  • grote inhoud van de trommel
  • verlichting in de trommel
  • droogkwaliteit

Minpunten

• soms KAN de droogtijd lang zijn
  • Waterreservoir kan wat zwaar worden

jolanda 06-02-2019

Aanrader vooral mensen met een groot gezin

Geschreven voor: Miele TCH620 WP Eco XL

Een erg mooie droger met een mooie uitstraling.Een erg mooi en duidelijk leesbaar display.Handig dat je kunt kiezen of je het "droogwater"(wat uit de kleding e.d. komt)via een slang naar je afvoer wilt of via de bak bovenin die je dan later weer leeggooid in de wasbak.Handig dat je uit zoveel programma's kunt kiezen en dan ook nogeens kunt kiezen welke droogheid je wilt.Kastdroog,extra droog,strijkdroog etc.Het droogresultaat is erg goed.Ook hoor je bijna geen geluid als de machine draait.Een erg handig iets is dat de machine aangeeft als je pluisopvangdeel vol is en schoongemaakt moet worden.Of het sokkenfilter.Ook dit is allemaal snel en handig schoon te maken.Ik heb gisteren de slaapzakken errin gedaan en ook die komen er mooi uit.Helemaal glad en niet in bobbels.Ook een zijde blouse kun je erin doen en ook die komt er niet in kreukels uit(en zijde is erg gevoelig voor warme temperaturen en kan daarom bijna niet in een droger maar met deze gaat het goed.Kortom ik ben zeer tevreden met deze mooie wasdroger die ook nogeens energie zuinig is.Minpuntjes zijn de prijs van de machine en de prijs van de navulgeurflacon.Maar al met al een erg mooie wasdroger met vele mogelijkheden.

Pluspunten

• Mooie dispay
  • Veel programma" s

Minpunten

• dure navulgeurflacons

Corne 06-02-2019

Super zachte was die heerlijk ruikt

Geschreven voor: Miele TCH620 WP Eco XL

De was is na het drogen super zacht en ruikt heerlijk. De droger heeft een speciale trommel om de was zacht te maken en dat lijkt geweldig te werken.

Door de gebruikte warmtepomp technologie verwacht ik een energieverbruik voordeel. Dat haal ik helaas niet. De droger verbruikt wel wat minder dan zijn 22 jaar oude voorganger maar doet er langer over om de was te drogen en daarmee gaat het energievooerdeel verloren.
De droger meet zelf wanneer de was droog is en dat doet hij goed. Als de droger aangeeft dat de was droog is, is alle was droog en niet de dunne stof wel en de dikke stof niet.

De trommel is groot en geschikt voor 9 kilo was. Dat was één van de redenen om voor deze machine te kiezen. Helaas is er slechts één algemeen programma waarbij je de droger met 9 kilo was kunt vullen.
De trommel is ook nog eens verlicht. Dat is wel erg handig.

Het ontwerp van de droger is simpel recht toe recht aan, haast industrieel. Daarmee is wel alles goed toegankelijk. Alle filters zijn eenvoudig te bereiken. Dat is ook wel nodig om dat ze vaak schoon gemaakt moeten worden. De warmtepomp filter moest bij ons al na 6 wassen gereinigd worden en dat betekend dat je 24 uur niets meer kunt doen. Het filter moet eerst drogen alvorens deze weer terug geplaatst mag worden.

De droger werkt met geurflacons. Die laten de was en de trommel heerlijk ruiken. Zelfs de kamer waar de droger staat ruikt heerlijk wanneer de droger niet gebruikt wordt.

Ik mis het energievoordeel van de warmtepomp en het voordeel van de grote trommel gaat verloren doordat dit alleen voor het algemeen droog programma bruikbaar is en niet voor de fijnere programma's. Verder is de droger een prima apparaat die uiteindelijk heerlijke kast droge was oplevert met een heerlijke geur.

Pluspunten

• Grote trommerl
  • Geurflacons
  • super zachte was

Minpunten

• heeft veel tijd nodig om te drogen
  • slecht één programma voor 9 kilo
  • prijs

Corina 05-02-2019

Zuinige goeddrogende droger

Geschreven voor: Miele TCH620 WP Eco XL

Nou maar eens kijken of deze droger kan wat ik van een droger verwacht.
Zoveel eisen heb ik niet moet een warmtepompdroger zijn,in verband met besparen van energie,met een groot gezin geen overbodige luxe.
Hij moet de was goed drogen,in redelijke korte tijd.
Nou ik kan vertellen dat goed hij supergoed.
Al verschillende progamma’s gebruikt,vroeger droogde ik alles op 1 stand dus dacht eerst wat moet ik ermee.
Maar het werkt wel spijkerbroeken op de jeans stand gaat geweldig,goed droog,lekker zacht, en geen kreukels.
Fijn scheelt ook weer, dat ik niet meer hoef te strijken,ze kunnen zo de kast in.
Het display vind ik zeer makkelijk te bedienen,en ziet er mooi uit.
Wat ook zeer makkelijk is,ik hoef de wateropvangbak niet meer te legen,is met een slangetje aangesloten op de waterafvoer.
Super handig!!
De pluizenfilter is ook makkelijk schoon te maken.
Tot nu toe alleen maar lof!!

Gr corina

Pluspunten

• Zuinig
  • Droogt goed
  • Ziet er mooi uit

Minpunten

• Geen minpunten