De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG TR718A2B op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

i**2@g**l.com 27-09-2023

Erg fijne stille en zuinige machine!

Geschreven voor: AEG TR718A2B

Ik heb de droger nu een maand in gebruik en ben erg te spreken over deze machine. De machine stelt zelf in hoelang die nodig heeft om de was droog te krijgen. Van handdoeken tot sokken alles wordt mooi egaal droog. Bij mijn oude droger had je nog wel eens dat de machine veel te heet werd omdat er kenelijk nog veel vocht in de machine zat. Bij deze droger heb ik hier nog nooit last van gehad. Van de week mijn winterjas gewassen en in de droger gedaan met een paar tennisballen en ook deze kwam er weer mooi zacht en helemaal droog uit! Ik vind de machine ook erg stil en heerlijk zuinig. Enige verbeterpunt vind ik het design deze voelt wat goedkoop aan. Ik heb ook een AEG 7000 serie wasmachine en die oogt een stuk luxer. Maar goed het is een droger en doet het top dus wat mij betreft 8/10!

Pluspunten

• weinig herrie
  • zuinig
  • droogt alle soorten kleding goed

Minpunten

• bouw van de machine voelt ietswat goedkoop

m**r@z**o.nl 20-09-2023

Zuinig en eenvoudig

Geschreven voor: AEG TR718A2B

Onze eerste droger ter vervanging van een wasrek, en wat is dit een verademing!

De AEG warmtepompdroger is uiterst zuinig in zijn verbruik, daarin tegen duurt het programma wat langer maar dit is voor ons geen nadeel. De kwaliteit en gebruikers gemak is op het niveau wat je mag verwachten van AEG, degelijk en simpel in zijn bediening en onderhoudt. De bijgeleverde instructies zijn duidelijk en overzichtelijk, programma structuur van het kiezen van het juiste droogprogramma is simpel en zeker niet complex (niet te veel aan extra keuze opties).

Het resultaat van het droogproces is heel fijn, de handdoeken komen heerlijk zacht uit te droger. Wel heb ik gemerkt bij de dekbedovertrekken dat het nog een beetje vochtig uit de droger komt (kastdroog). Dit heb ik met een instelling van de droger kunnen oplossen door de standaard droogtegraad 1 stand hoger te zetten dan de standaard instelling. Dit is makkelijk via de handleiding te vinden. Na het toepassen van deze aanpassing, komt het nu wel goed kastdroog uit de droger.

Na gebruik is het legen van de waterbak en het schoonmaken van de filter een standaard klusje, wat ook bij deze droger erg gemakkelijk gaat. Zelf doe ik met een stofzuiger even het filter schoonmaken, omdat het fijne stof nog makkelijker verwijderd kan worden en voor de waterbak, is het super handig om het plastic tuitje uit de bak te trekken zodat het water er nog makkelijker uit kan lopen.

Al met al een hele fijne droger die een aanwinst is!

Pluspunten

• Zuinigheid
  • Simpel in bediening en onderhoud

Minpunten

• Standaard kast droog (niet droog genoeg)

Ton 11-09-2023

Wissel van condens- naar warmtepomp droger

Geschreven voor: AEG TR718A2B

Ik was op zoek naar een energiezuinige warmtepomp droger. Na wat zoeken kwam ik uit bij de AEG TR17A2B. Het apparaat was eenvoudig uit te pakken en te installeren. Tevergeefs zocht ik naar de slang, om de droger op de afvoer aan te sluiten. Gelukkig had ik mijn oude droger nog niet verkocht, en kon ik daar de bewuste slang afhalen.
Het grote voordeel van deze warmtepomp droger is het geringe energieverbruik ten opzichte van mijn oude condens droger. Daardoor blijft ook de temperatuur in de wasruimte een stuk aangenamer, omdat deze droger veel minder warmte produceert.
De resultaten zijn prima, en er zijn veel standen om op te drogen. Ook de stand “kast droog” geeft al een goed droog resultaat. Verder zitten er nog allerlei keuzestanden op, zoals voor wol. Een extra vermelding krijgt de stand MixDry, waarbij je katoenen was en fijne synthetische spullen in één droogbeurt kunt drogen.
Tot nu toe geen problemen ondervonden met deze warmtepompdroger en goede resultaten op alle droogstanden die ik heb gebruikt. Ik was door vrienden gewaarschuwd, dat het drogen met een warmtepomp droger erg lang zou duren, maar dat valt 100% mee. Volgens mij zijn de droogtijden niet erg afwijkend van mijn oude condens droger. Ik hoop de aanschaf uiteindelijk een heel stuk terug te verdienen door het minder gebruik van energie.

Pluspunten

• Weinig stroom gebruik
  • Veel minder warmte ontwikkeling
  • Veel programma's

Minpunten

• Geen afvoerslang meegeleverd
  • Geen WiFi aan boord

j**a@g**l.com 11-09-2023

Top droger

Geschreven voor: AEG TR718A2B

Heel enthousiast over deze warmtepompdroger!!
Mijn handdoeken komen een stuk zachter uit deze droger dan uit mijn oude droger. Ik heb de droger nu een paar weken in gebruik en de droger is erg makkelijk te bedienen en droogt mijn was perfect! De was komt er echt droog uit, niet klam of licht vochtig…
De droger doet er wel wat langer over dan een condensdroger, maar dat is zeker geen probleem want de droger kan zonder problemen aan blijven staan. Ook is hij zuiniger in energiegebruik. En maakt hij minder geluid dan mijn oude droger!

Pluspunten

• Zachtere was hallo
  • Droge was
  • Minder geluid
  • Energiezuinig

Minpunten

• Doet er iets langer over

a**a@g**l.com 10-09-2023

Goede wasdroger die doet wat hij moet doen

Geschreven voor: AEG TR718A2B

We hebben de wasdroger nu twee weken in gebruik, en zijn tevreden. De droger doet wat hij moet doen, en dat doet hij goed. De droger is lekker groot, en de wasgoed komt droog uit de wasdroger. De machine doet er wel lang over, ongeveer 2,5/3u per lading als je hem instelt op extra droog. Erg aangenaam is dat er vrijwel geen warmteafgifte van de machine komt, waardoor hij prima inzetbaar is op dezelfde etage waar ook slaapkamers zijn.

De wasdroger heeft veel verschillende functies, waarbij we goed te spreken zijn over de antikreuk functie en de functie voor beddengoed.

Pluspunten

• Antikreukfunctie
  • Vrijwel geen warmteafgifte
  • Keuze tussen afvoerslang in afvoer en condensbak

Minpunten

• Doet vrij lang over een sessie

J**n@g**l.com 09-09-2023

Makkelijke droger, energiezuinig en prettig te bedienen.

Geschreven voor: AEG TR718A2B

Zoals bij de specificaties veel te lezen is over deze droger, ga ik dit niet herhalen natuurlijk.
Deze droger heb ik gekozen om te testen omdat het een energiezuinige droger is die niet zoveel decibel heeft qua geluid (in vergelijking met mijn vorige) en omdat het een AEG is.
Er kan 8 kilo was in de droger, maar de droger past zich heel duidelijk aan aan de hoeveelheid die erin zit.
Wat ik ook erg prettig vind, is dat je het programma kunt kiezen wat bij jou past. Ik kies 'Mixdry' zodat ik alles bij elkaar in de droger kan doen en het gelijkmatig gedroogd wordt en niet te heet zodat gevoeligere stoffen niet lelijk worden of uit model gaan. Dit werkt heel goed, maar het programma duurt 2 en een half uur! Wel wat lang.
Het programma kun je met een tiptoets heel makkelijk verkorten of verlengen (per 10 minuten).
Er zit een eco programma op. En verder veel programma's die speciaal zijn voor bepaalde soorten was. Je hoeft niet te selecteren, het kan wel en je kan een speciaal programma ervoor kiezen. Het is maar net hoeveel tijd je hebt dus. Er zit kreukbescherming op (met tiptoets te selecteren bij elk programma) maar ook 'stil' of 'eco' en dit kan je selecteren per programma dus dmv een tiptoets. Heel eenvoudig om zelf je ideale programma uit te kiezen. En natuurlijk moet je eerst de droger even leren kennen voor je dit allemaal voor jezelf kunt uitkiezen, het is persoonlijke voorkeur.
In de ruime deuropening zit een zeefje die je na elke droogbeurt even moet leegmaken, dit zeefje kan je makkelijk openen en is goed weer te sluiten en past perfect in de opening. Onderaan de droger zit een klep, daarachter zit de condensor en er zit een klein borsteltje bij de boekjes in een ziplockzakje, hiermee kun je eventueel overal stof etc uit borstelen en makkelijk opzuigen met de stofzuiger. Nu hoef ik niet steeds meer de condensor eruit te helen en door te spoelen onder de douche! Ik vind dit een grote verbetering.
De was komt er droog uit, als je het hele programma laat uitdraaien. Ik heb gecheckt (pause knop) een half uur eerder, maar dan is de was echt nog klam.
Al met al, helemaal tevreden, zoekt u een energiezuinige droger met makkelijke bediening en waar de was goed droog uit komt. Ik raad deze droger aan.

Pluspunten

• eenvoudig te bedienen
  • eenvoudig aanpasbare programma's
  • ruime opening van de droger
  • Veel keuze qua programma's
  • Mix-dry programma!

Minpunten

• programma's duren wat langer