Bosch WTYH8782NL - Reviews

tile-Energieklasse
A+++ energieklasse
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 35 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch WTYH8782NL op Kieskeurig.nl.

gewol 09-07-2017

Bosch wasdroger!

Geschreven voor: Bosch WTYH8782NL

Een top apparaat. Ideaal in gebruik en super overzichtelijk. Hij is super stil en zuinig in gebruik.
De app is een super aanvulling en wordt veel gebruikt.

Pluspunten

• Gemakkelijk
  • Handige App

Minpunten

• Vouwt de was niet zelf op. ;)

Alex 19-06-2017

Stille en zuinige droger met duidelijk scherm.

Geschreven voor: Bosch WTYH8782NL

Zeer gebruiksvriendelijke droger. Droogt de was perfect dankzij de zeer overzichtelijke en intuïtieve instellingsmogelijkheden. Zo bestaat ook de mogelijkheid van een kort programma (40 min.) wat van pas komt als op het laatste moment nog iets moet worden gedroogd. Is daarnaast van fraaie vormgeving, staat bij mij thuis bovenop de wasmachine. De droger is stil en bijzonder zuinig. Er is binnenverlichting en ook de display is verlicht, handig bij minder licht. Voor het gebruiksgemak heb ik de draairichting van de vuldeur aangepast, wat vrij eenvoudig gaat. De deur kan namelijk tot 180* open, hierdoor heb je volledige en onbelemmerde toegang tot de trommel. In mijn situatie stoot ik hierdoor bovendien niet mijn hoofd.
Ik heb bewust voor Bosch gekozen vanwege de hoge kwaliteit van haar (vaak innovatieve) producten. De zelfreinigende condensator is hier een voorbeeld van, evenals de toepassing van WiFi.

Pluspunten

• Kwalitatieve, gebruiksvriendelijke droger
  • Binnenverlichting en verlichte display
  • Stil & zuinig
  • Grote vulopening, draairichting vuldeur omkeerbaar
  • Zelfreinigende condensator

Minpunten

• Zwaar

Luc 03-06-2017

Super

Geschreven voor: Bosch WTYH8782NL

Niet langer verder zoeken! Ik heb een paar maanden gezocht, veel gelezen en getwijfeld; tot deze droger geleverd werd (mei 2017) a+++ en met 62Db stil! Droger is niet te vergelijken met de condensdroger die we hadden. Droogt super snel en super droog. Kan veel, de standaard programma's zijn ook al ruim voldoende. Droogt de was sneller, dan de wasmachine de volgende was klaar heeft. Ziet er ook nog eens mooi uit!.

Pluspunten

• droogt snel
  • stil
  • zuinig

Mirelle 07-01-2018

Warmtepomp droger met wifi

Geschreven voor: Bosch WTYH8782NL

Mijn vorige droger was een afvoerdroger en heb erg getwijfeld of ik wel voor een warmtepomp droger zou gaan. Maar na heel veel reviews en winkels toch gekozen voor een deze warmtepomp droger. De doorslag was de A+++ en de wifi. Wel handig een berichtje op je telefoon, ik vergeet namelijk meestal dat ik de wasmachine of de droger heb aangezet. Voegt verder het niet zoveel toe. De eerste was was beddengoed en daar viel het toch wel even tegen 2x aangezet op kastdroog+ maar nog steeds vochtig en toen toch maar opgehangen. Mijn humeur tot het nulpunt gedaald ( bijna 900 euro en toch nog nat wasgoed)....het andere wasgoed ging beter. Nou doe ik het nog steeds in twee porties in de droger, soort bij soort om te zorgen dat het droog wordt en niet zoveel kreukt. Het gaat nu goed en ook redelijk snel voor een warmtepomp droger. Maar moet het denk ik niet vergelijken met mijn afvoer droger. Want daar kwam alles kurkdroog en warm uit . Wel voordeel dat alles er in kan en dat er niets krimpt. Ik gebruik hem nu ruim 1 week dus kan er nog niet alles over zeggen.

Pluspunten

• Energie zuinig
  • Wifi
  • Licht in de trommel
  • Zelf reinigende condensor
  • Water via wasmachine afvoer

Minpunten

• Beddengoed draait in elkaar en dus niet droog
  • Duur in aanschaf
  • De ruimte wordt wel iets vochtig

Paul 04-01-2018

Superzuinig en sneller dan gedacht

Geschreven voor: Bosch WTYH8782NL

Ik was gewaarschuwd, dat het droogproces door de waterpomp techniek veel langer zou duren dan wat ik gewend was van de oude condensdroger. Laat dat nou helemaal niet waar zijn. De hoeveelheid was is hetzelfde. Wat scheelt is de 200 meer toeren die mijn nieuwe wasmachine van Bosch draait (1600 toeren), maar dat is ook alles. De was is gewoon binnen 1,5 uur (kast)droog. Geweldig!
Wat ook super is, de wifi. Als de wasdroger klaar is krijg je een melding op je telefoon. Ook kan je de status van het droogproces volgen en zelf op afstand starten of stoppen. Heel leuk.
Nog een voordeel, geen overbodige warmte meer buiten de wasmachine, dus geen overbodig energieverlies. En super stil.
Top apparaat, de investering waard voor de volle 100%.

FamGroos 25-08-2017

Fantastisch mooi apparaat

Geschreven voor: Bosch WTYH8782NL

Super mooie droger! Ik ben zo blij dat ik van die slang af ben en het legen van de bak is zo gebeurt. Ik ben heel blij met deze droger, en ook weer die mooie verlichting er in. Lees nog wel in het boekje, we hebben m pas in bezit en wil het het best af stemmen op de was. Filter schoon maken is ook zo gebeurt.
De wasmachine verteld je wat hij gaat doen en hoe ver hij is.
Het leuke is ook dat er word vermeld tot ziens
Je was komt er heerlijk droog en warm uit.

Al met al zijn geld waard!

merelhof 10-05-2018

gewldige Machine

Geschreven voor: Bosch WTYH8782NL

Naast de wasmachine heb ik ook de droger gekocht. suer makkelijk en hij zoekt zelf naar wat goed is voor mijn was

Jacco 29-03-2018

Stille en uitstekende wasdroger

Wasgoed is snel droog
Apparaat droogt stil

Niet altijd droog, maar dat komt vooral omdat ikzelf mijn wasgoed gemixt droog.

JufJeanet 16-03-2018

Goede droger!

Geschreven voor: Bosch WTYH8782NL

De wasdroger droogt goed, mits je de droger instelt op kastdroog +.
Dat plusje maakt het verschil!
De temperatuur blijft laag. Je was wordt er dus niet heel warm van. Mijn vorige condensdroger werd wel heet. Na 10 minuten drogen kon ik het stomend ophangen en hoefde ik nooit te strijken.
Dat stomend ophangen gaat hier niet lukken. Toch kreukt de was niet heel erg en kun je de was ook zonder te strijken verwerken.

PatriciaDC 05-02-2018

DÈ musthave droger!

Geschreven voor: Bosch WTYH8782NL

Hoe fijn is deze droger, er kan lekker veel in en is erg stil wat tijd betreft, de duur is prima voor de kwaliteit en zorgvuldigheid waar mee deze droger de kleding of handdoeken droogt. Het home connect systeem is fantastisch en krijgt dus naast de toon van de droger zelf ook op je smartphone een melding als het droogprogramma klaar is. Ook vanaf je telefoon is de droger te bedienen.
De condensator hoeft niet meer met de hand gereinigd te worden en je hoeft dus alleen het pluizenfilter af te spoelen en je droger is klaar voor zijn volgende programma.

Onkyo 2004 04-02-2018

Bosch WTYH8782NL droger

Geschreven voor: Bosch WTYH8782NL

Na jaren met een afvoerdroger te hebben gewerkt nu gekozen voor een energiezuinige warmtepompdroger. Deze droger heeft klasse a+++. Nu een week in gebruik. Doet wat ie moet doen. Staat geplaatst in een relatief kleine ruimte en daar wordt het absoluut niet vochtig. Ook de warmte die het apparaat afgeeft valt mee.
Veel instelmogelijkheden die we nog niet hebben gebruikt. Machine ziet er degelijk uit. Hopen dat ie lang meegaat.

Pluspunten

• produceert weinig geluid
  • Droogt prima
  • Prachtig design

Minpunten

• Kost wel wat maar dan heb je ook wat

HKSimon 31-01-2018

Stil en efficient

Geschreven voor: Bosch WTYH8782NL

Prima wasdroger en enorme verbetering ten opzichte van de vorige conventionele condensdroger. Opvallend stil en geen warmte meer in de kleine ruimte. Droogresultaat is goed. Duur van de programma’s is wel lang.

• Goed droogresultaat

Minpunten

• Lange duur van programma’s

van Meekeren 27-01-2018

Aanrader!

Geschreven voor: Bosch WTYH8782NL

Het is een hele fijne droger die je wel een beetje moet leren ontdekken. In het begin leek het alsof de machine niet altijd de was goed kon drogen. Dit bleek bij nader inzien met de vele instellingen te maken te hebben. Het komt er inmiddels vrijwel altijd heerlijk droog én heerlijk zacht uit. Dit is dus echt een aanrader!
Ik kan geen 8,5 geven, maar vindt hem dus net iets beter dan een 8.

Pluspunten

• Droogt goed en was komt er heerlijk zacht uit
  • Heel veel mogelijkheden
  • LIchtje in de trommel
  • Zelfreinigende condensor
  • Stiller dan vorige droger

Minpunten

• Je moet echt even aan de vele mogelijkheden wennen

Wilma 20-01-2018

heeft tijd nodig maar werkt heel erg goed !

Geschreven voor: Bosch WTYH8782NL

Na alle beoordelingen en ervaringen te hebben gelezen was er maar 1 mogelijkheid meer dat het deze droger zou moeten worden. en gelukkig een perfecte keuze bleek het te zijn. Genoeg keuzes uit programma's, noviteiten erop als Wifi (niet dat we het gebruiken).
Stil in gebruik en goed droog komt het eruit.
Wel wat frustratie dat het bij de 1e paar keren wat vochtig eruit kwam maar na de instellingen te hebben aangepast werkt het nu erg goed en zonder klagen.

Pluspunten

• duidelijke instellingen en programmas
  • erg stil
  • energiezuinigheid

Minpunten

• heeft tijd nodig om zijn werk te doen

Sjef 08-01-2018

Prachtige en stille droger

Geschreven voor: Bosch WTYH8782NL

Prachtige en vooral erg stille warmte pomp droger, vandaag bezorgd en de eerste was erin gedroogd.
Het is even wennen met alle programma,s die je in kunt stellen, maar ik kan je verklappen hij doet het perfect.
Het is eigenlijk zonde dat hij bij ons op de zolder staat want hij heeft een erg mooi design en mooi display die je verteld wat de droger aan het doen is.
Ook de app die op de warmte pomp droger zit is makkelijk te installeren via het display van de droger, en verteld je alles over het verloop van het programma wat je gekozen heb.
De machine is wonderbaarlijk stil en kan door start uitstel makkelijk s,nachts draaien.

Tonie 10-01-2019

Snelle droger

Geschreven voor: Bosch WTYH8782NL

Deze droger is aangekocht ter vervanging van een slecht werkende Miele HT26. De Miele deed gemiddeld 4 uur over een droogbeurt. Deze Bosch droger doet het in 2 uur en het wasgoed komt er goed droog uit.

Pluspunten

• Droogt goed
  • Snel
  • Handig in gebruik
  • Grote trommel

Arjan 06-01-2019

Fijne stille droger

Geschreven voor: Bosch WTYH8782NL

Mijn oude warmtepompdroger was aan vervanging toe. het duurde ongeveer 4 uur voordat er een was droog was. Na wat reviews gelezen te hebben gekozen voor deze droger. Het voordeel van deze machine vind ik dat de condensor automatisch wordt schoongemaakt. Verder is deze droger erg stil. eerst kwam de was er niet helemaal droog uit (gekozen voor programma kast droog) maar bij de instellingen kan je dit aanpassen zodat de was er nu prima droog uit komt. al met al heel tevreden met deze droger

• Zuinig
  • condensor wordt automatisch schoongemaakt

Minpunten

• Als je de wateropvangbak kan gaan lekken bij legen

Will 26-12-2018

Stil en zuinig

Geschreven voor: Bosch WTYH8782NL

Zeer stille en zuinige droger. Mooi design. Handig ook de deur naar links open te zetten, zelfde als de wasmachine (staan op elkaar). Met de Home Connect app een melding als de droger klaar is.

Kees 14-12-2018

Mooie wasdroger

Geschreven voor: Bosch WTYH8782NL

Erg zuinige wasdroger die de vorige Bosch na ongeveer 25 jaar trouwe dienst moet vervangen. Als de droogresultaten blijven zoals bij de vorige dan is dit een prima apparaat.

Pluspunten

• Zuinig
  • Grote vulopening

Minpunten

• Nog niet gevonden

Au3 14-12-2018

Super fijne droger!

Geschreven voor: Bosch WTYH8782NL

Super droger welke makkelijk te bedienen is. Lekkere grote trommelinhoud en maakt niet zoveel lawaai tijdens het drogen. Ruim reservoir voor de opvang van water. Is ook op afstand te bedienen.

Pluspunten

• grote trommelinhoud,, geen lawaai tijdens drogen
  • ruim waterreservoir