Bosch WTYH8782NL - Reviews

tile-Energieklasse
A+++ energieklasse
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

Beoordeling op basis van 22 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

gewol 09-07-2017

Bosch wasdroger!

Een top apparaat. Ideaal in gebruik en super overzichtelijk. Hij is super stil en zuinig in gebruik.
De app is een super aanvulling en wordt veel gebruikt.

Pluspunten

• Gemakkelijk
  • Zuinig
  • Handige App

Minpunten

• Vouwt de was niet zelf op. ;)

Alex 19-06-2017

Stille en zuinige droger met duidelijk scherm.

Zeer gebruiksvriendelijke droger. Droogt de was perfect dankzij de zeer overzichtelijke en intuïtieve instellingsmogelijkheden. Zo bestaat ook de mogelijkheid van een kort programma (40 min.) wat van pas komt als op het laatste moment nog iets moet worden gedroogd. Is daarnaast van fraaie vormgeving, staat bij mij thuis bovenop de wasmachine. De droger is stil en bijzonder zuinig. Er is binnenverlichting en ook de display is verlicht, handig bij minder licht. Voor het gebruiksgemak heb ik de draairichting van de vuldeur aangepast, wat vrij eenvoudig gaat. De deur kan namelijk tot 180* open, hierdoor heb je volledige en onbelemmerde toegang tot de trommel. In mijn situatie stoot ik hierdoor bovendien niet mijn hoofd.
Ik heb bewust voor Bosch gekozen vanwege de hoge kwaliteit van haar (vaak innovatieve) producten. De zelfreinigende condensator is hier een voorbeeld van, evenals de toepassing van WiFi.

Pluspunten

• Kwalitatieve, gebruiksvriendelijke droger
  • Binnenverlichting en verlichte display
  • Stil & zuinig
  • Grote vulopening, draairichting vuldeur omkeerbaar
  • Zelfreinigende condensator

Minpunten

• Zwaar

Luc 03-06-2017

Super

Niet langer verder zoeken! Ik heb een paar maanden gezocht, veel gelezen en getwijfeld; tot deze droger geleverd werd (mei 2017) a+++ en met 62Db stil! Droger is niet te vergelijken met de condensdroger die we hadden. Droogt super snel en super droog. Kan veel, de standaard programma's zijn ook al ruim voldoende. Droogt de was sneller, dan de wasmachine de volgende was klaar heeft. Ziet er ook nog eens mooi uit!.

Pluspunten

• droogt snel
  • stil
  • zuinig

Sjef 08-01-2018

Prachtige en stille droger

Prachtige en vooral erg stille warmte pomp droger, vandaag bezorgd en de eerste was erin gedroogd.
Het is even wennen met alle programma,s die je in kunt stellen, maar ik kan je verklappen hij doet het perfect.
Het is eigenlijk zonde dat hij bij ons op de zolder staat want hij heeft een erg mooi design en mooi display die je verteld wat de droger aan het doen is.
Ook de app die op de warmte pomp droger zit is makkelijk te installeren via het display van de droger, en verteld je alles over het verloop van het programma wat je gekozen heb.
De machine is wonderbaarlijk stil en kan door start uitstel makkelijk s,nachts draaien.

• Zuinig

Mirelle 07-01-2018

Warmtepomp droger met wifi

Mijn vorige droger was een afvoerdroger en heb erg getwijfeld of ik wel voor een warmtepomp droger zou gaan. Maar na heel veel reviews en winkels toch gekozen voor een deze warmtepomp droger. De doorslag was de A+++ en de wifi. Wel handig een berichtje op je telefoon, ik vergeet namelijk meestal dat ik de wasmachine of de droger heb aangezet. Voegt verder het niet zoveel toe. De eerste was was beddengoed en daar viel het toch wel even tegen 2x aangezet op kastdroog+ maar nog steeds vochtig en toen toch maar opgehangen. Mijn humeur tot het nulpunt gedaald ( bijna 900 euro en toch nog nat wasgoed)....het andere wasgoed ging beter. Nou doe ik het nog steeds in twee porties in de droger, soort bij soort om te zorgen dat het droog wordt en niet zoveel kreukt. Het gaat nu goed en ook redelijk snel voor een warmtepomp droger. Maar moet het denk ik niet vergelijken met mijn afvoer droger. Want daar kwam alles kurkdroog en warm uit . Wel voordeel dat alles er in kan en dat er niets krimpt. Ik gebruik hem nu ruim 1 week dus kan er nog niet alles over zeggen.

Pluspunten

• Energie zuinig
  • Wifi
  • Licht in de trommel
  • Zelf reinigende condensor
  • Water via wasmachine afvoer

Minpunten

• Beddengoed draait in elkaar en dus niet droog
  • Duur in aanschaf
  • De ruimte wordt wel iets vochtig

HansK 06-01-2018

Bosch warmtepompdroger WTYH8782NL

Perfecte machine met veel programma's. Laag geluidsniveau. Voorheen hadden we een afvoerdroger. Energieverbruik was 5x zo hoog als de Bosch warmtepompdroger. Wasgoed komt goed droog uit de machine. Zelfs de mogelijkheid aansluiting via wifi op je smartphone of ipad.

Pluspunten

• energieverbruikt is laag
  • wasgoed komt goed droog uit de machine
  • veel programma's/mogelijkheden

Paul 04-01-2018

Superzuinig en sneller dan gedacht

Ik was gewaarschuwd, dat het droogproces door de waterpomp techniek veel langer zou duren dan wat ik gewend was van de oude condensdroger. Laat dat nou helemaal niet waar zijn. De hoeveelheid was is hetzelfde. Wat scheelt is de 200 meer toeren die mijn nieuwe wasmachine van Bosch draait (1600 toeren), maar dat is ook alles. De was is gewoon binnen 1,5 uur (kast)droog. Geweldig!
Wat ook super is, de wifi. Als de wasdroger klaar is krijg je een melding op je telefoon. Ook kan je de status van het droogproces volgen en zelf op afstand starten of stoppen. Heel leuk.
Nog een voordeel, geen overbodige warmte meer buiten de wasmachine, dus geen overbodig energieverlies. En super stil.
Top apparaat, de investering waard voor de volle 100%.

hv 31-12-2017

Bosch Warmtepompdroger WTYH8782NL

De Bosch droger is een geweldige droger, erg gebruiksvriendelijk in de bediening. Het is een A+++ warmtepomp droger dus super. weinig en met 62db ook erg still. Tevens is de design modern, gewicht is super licht en met WIFI voor app bediening. Oftewel waar voor je geld en super blij mee. Kan deze droger aan iedereen aanbevelen.

Pluspunten

• zeer zuinig
  • gebruiksvriendelijk
  • erg stil
  • korte droogtijd van 142min

Bastiaan WIltvank 23-12-2017

Stil en snel. Een verademing en genot om te drogen.

De oude droger gaf kuren. Gezocht op een stille droger type warmtepomp. Gevonden en besteld. Drogen gaat nu geweldig en snel. Zeer complete machine.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Snel
  • Eenvoudig in bediening

Beatrix 19-12-2017

Zeer zuinig

Mooie machine met veel mogelijkheden. Je moet even de tijd nemen om de programma's te leren kennen. Hij is in gebruik meer dan de helft goedkoper dan onze oude droogtrommel.

Pluspunten

• Fijne was kan er in
  • App op de tablet en telefoon

warmtepompdroger 17-12-2017

Warmtepompdroger

Mijn oude droger na 15 jaar begeven. De keuze was moeilijk daar er zoveel merken en type voorhanden was. Toch maar gekozen voor de beste keuze BOSCH, maar wel een warmtepompdroger met een wifi uitvoering, de WTYYH8782NL en op basis van vermindering CO2 uitstoot en energie zuinig. Het is een mooi apparaat. sinds een paar dagen in bezit maar nu al ter vrede met de keuze en het droog goed ook met een gereed melding via de wifi naar mijn telefoon. Top Droger

W.H. van Dartel 17-12-2017

Waterpompdroger

Een A+++ droger met een uitstekend droogresultaat, een zelfreinigende condensor en een mooie vormgeving. Nooit meer lang wachten totdat de was eindelijk eens een keertje droog is. Perfect voor ons grote gezin met fanatieke sporters en dus veel was.

Pluspunten

• Groot laadvermogen
  • Hij maakt bij gebruik heel weinig geluid

Helena 16-12-2017

Lekker stil, grote trommel en mooi uiterlijk.

Er werd mij verteld dat ik rekening moest houden met extra droogtijd vanwege de koude garage waar de droger in moest komen te staan. Toch de gok genomen omdat ik al jaren tevreden ben over Bosch. Heb wasmachine ook van bosch en meerdere apparaten. Bosch doet over het algemeen wat het beloofd. Gelijk mijn was met handdoeken erin gestopt en ik ben een tevreden mens. Binnen twee uur was de volle trommel lekker droog. Dat is zelfs sneller dan de droger die ik hiervoor had. Hij ziet er mooi en luxe uit en is het ook. Vele mogelijkheden die ik allemaal nog moet gaan ontdekken.

• Grote trommel
  • Veel programma mogelijkheden
  • Met app te bedienen
  • Tijdindicatie klopt

Tarek 02-12-2017

Onze eerste wasdroger, super tevreden!

Dit is onze eerste echte wasdroger. We hebben hiervoor een combi wasmachine/wasdroger gehad, maar daar waren we niet tevreden over. Het gebruikte te veel energie en werkt alleen op hoge temperaturen wat slecht is voor de was.

We hebben nu onze eerste Bosch droger, de WTYH8782NL. En hij bevalt echt heel erg goed!

Als eerste de vormgeving en gebruiksgemak. De machine zie is heel erg mooi. Ik heb ook eenvoudig de draairichting van de deur kunnen omdraaien. dat was 2 minuten werk. Het menu is heel erg simpel en dus duidelijk. Je kunt voorkeuren opslaan in twee favoriete opties. De wastrommel wordt verlicht wanneer je de deur opent. Super handig en mooi.

Mijn eerst test was met handdoeken en die waren idd helemaal kastdroog. Het duurde ongeveer twee uur. Mijn tweede test was met een deken. Deze was niet 100% kastdroog uiteindelijk, maar heb het een paar uur daarna moeten ophangen. Dit was niet erg, want eind van de dag kon deze deken gewoon gebruikt worden. Ik heb ook getest met kleding en shirts. De anti-kreuk optie om de was iets van een uur langzaam in 1 richting te draaien werkt ook goed. De was was duidelijk minder gekreukeld.

Ondanks dat ik een IT'er ben en heel erg geïnteresseerd ben in internet of things, denk ik dat de wifi optie hier helaas nog weinig toevoegt. Ik kan de wasdroger via mijn telefoon opstarten. Maar iemand moet de was uit de wasmachine halen en die in de droger toen. Verder heeft de wasdroger zelf een timer om later te starten als je het tijdens de daluren wil draaien bijvoorbeeld. Dus een gadget, maar je hebt er nog niet zoveel aan.

De wasdroger voelt heel erg solide aan. Ik zal een tijdje een update schrijven.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Energiegebruik
  • Er kan veel was in
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Wifi is alleen een gadget

Fam Poutsma 02-12-2017

wasdroger

De wasdroger bevalt prima, geluidsniveau zoals beloofd. Het model is ook mooi om te zien en de ruime vulopening een verademing.

Pluspunten

• geluidsniveau
  • kreukvrije was
  • makkelijk te bedienen

P 26-11-2017

zelfreinigend filter!

We hebben dit product net in huis, zelfreinigend filter is erg fijn, gewoon was erin en eruit, klaar!

Pluspunten

• zelfreinigend filter

Jaap 13-11-2017

Stil en droog

Fijne machine, aangeschaft samen met de WAYH2842NL wasmachine.
Samen vormen ze een mooi paar.
De machine is stil en zuinig, zeker ten opzichte van onze oude Bosch condensdroger die na bijna 20 jaar trouwe dienst zonder een enkel probleem, preventief is vervangen.

liesbeth 02-11-2017

mooi apparaat

stil en zuinig
nog niet lang in gebruik, heeft veel mogelijkheden die ik nog niet allemaal heb gebruikt

kim 25-10-2017

degelijke wasdroger met veel functies

Super product. Droogt erg goed. Verschillende standen mogelijk voor verschillende wassoorten. Machine geeft dan de droogtijd aan. Pluizen filter is voorzien van een extra filter zodat er weinig pluis meer de machine ingaat. Erg tevreden met dit product

Fam van Hagrid 19-10-2017

De BOSCH warmtepomp wasdroger is top!

Wij zijn overgestapt van een energieslurpende condensdroger naar de zuinige en "stille" warmtepomp (condens)droger van BOSCH en wat zijn we hier blij mee! Hij is iets duurder dan een condensdroger, maar dan heb je ook wel wat!