Bosch WTYH8782NL - Reviews

tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht
Droogsysteem
condensdroger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 39 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch WTYH8782NL op Kieskeurig.nl.

8,9

gewol 09-07-2017

Bosch wasdroger!

Geschreven voor: Bosch WTYH8782NL

Een top apparaat. Ideaal in gebruik en super overzichtelijk. Hij is super stil en zuinig in gebruik.
De app is een super aanvulling en wordt veel gebruikt.

Pluspunten

• Gemakkelijk
  • Zuinig
  • Handige App

Minpunten

• Vouwt de was niet zelf op. ;)

Alex 19-06-2017

Stille en zuinige droger met duidelijk scherm.

Geschreven voor: Bosch WTYH8782NL

Zeer gebruiksvriendelijke droger. Droogt de was perfect dankzij de zeer overzichtelijke en intuïtieve instellingsmogelijkheden. Zo bestaat ook de mogelijkheid van een kort programma (40 min.) wat van pas komt als op het laatste moment nog iets moet worden gedroogd. Is daarnaast van fraaie vormgeving, staat bij mij thuis bovenop de wasmachine. De droger is stil en bijzonder zuinig. Er is binnenverlichting en ook de display is verlicht, handig bij minder licht. Voor het gebruiksgemak heb ik de draairichting van de vuldeur aangepast, wat vrij eenvoudig gaat. De deur kan namelijk tot 180* open, hierdoor heb je volledige en onbelemmerde toegang tot de trommel. In mijn situatie stoot ik hierdoor bovendien niet mijn hoofd.
Ik heb bewust voor Bosch gekozen vanwege de hoge kwaliteit van haar (vaak innovatieve) producten. De zelfreinigende condensator is hier een voorbeeld van, evenals de toepassing van WiFi.

Pluspunten

• Kwalitatieve, gebruiksvriendelijke droger
  • Binnenverlichting en verlichte display
  • Stil & zuinig
  • Grote vulopening, draairichting vuldeur omkeerbaar
  • Zelfreinigende condensator

Minpunten

• Zwaar

Luc 03-06-2017

Super

Geschreven voor: Bosch WTYH8782NL

Niet langer verder zoeken! Ik heb een paar maanden gezocht, veel gelezen en getwijfeld; tot deze droger geleverd werd (mei 2017) a+++ en met 62Db stil! Droger is niet te vergelijken met de condensdroger die we hadden. Droogt super snel en super droog. Kan veel, de standaard programma's zijn ook al ruim voldoende. Droogt de was sneller, dan de wasmachine de volgende was klaar heeft. Ziet er ook nog eens mooi uit!.

Pluspunten

• droogt snel
  • stil
  • zuinig

Mirelle 07-01-2018

Warmtepomp droger met wifi

Geschreven voor: Bosch WTYH8782NL

Mijn vorige droger was een afvoerdroger en heb erg getwijfeld of ik wel voor een warmtepomp droger zou gaan. Maar na heel veel reviews en winkels toch gekozen voor een deze warmtepomp droger. De doorslag was de A+++ en de wifi. Wel handig een berichtje op je telefoon, ik vergeet namelijk meestal dat ik de wasmachine of de droger heb aangezet. Voegt verder het niet zoveel toe. De eerste was was beddengoed en daar viel het toch wel even tegen 2x aangezet op kastdroog+ maar nog steeds vochtig en toen toch maar opgehangen. Mijn humeur tot het nulpunt gedaald ( bijna 900 euro en toch nog nat wasgoed)....het andere wasgoed ging beter. Nou doe ik het nog steeds in twee porties in de droger, soort bij soort om te zorgen dat het droog wordt en niet zoveel kreukt. Het gaat nu goed en ook redelijk snel voor een warmtepomp droger. Maar moet het denk ik niet vergelijken met mijn afvoer droger. Want daar kwam alles kurkdroog en warm uit . Wel voordeel dat alles er in kan en dat er niets krimpt. Ik gebruik hem nu ruim 1 week dus kan er nog niet alles over zeggen.

Pluspunten

• Energie zuinig
  • Wifi
  • Licht in de trommel
  • Zelf reinigende condensor
  • Water via wasmachine afvoer

Minpunten

• Beddengoed draait in elkaar en dus niet droog
  • Duur in aanschaf
  • De ruimte wordt wel iets vochtig

Hamers 16-05-2019

Droger van de toekomst!

Geschreven voor: Bosch WTYH8782NL

Na jarenlang gewerkt te hebben met een oude condensdroger, gaf deze uiteindelijk de geest. Het werd direct stil in huis en minder warm. Want als je de oude condensdroger aanzette, kon je het gezoem nog twee straten verderop horen en de verwarming aanzetten was niet nodig. Op zoek naar een nieuwe droger ging de voorkeur uit naar een zuinig en liefst stiller model dan we gewend waren. Vanaf dag één dat de Bosch WTYH8782NL zijn intrek heeft genomen in ons huis is er veel veranderd. We kunnen voortaan rustig een blokje om lopen, zonder dat we daar de droger nog horen draaien als ie aanstaat. Ook werkt hij zeer energiezuinig op lagere temperaturen. Was die eruit komt ruikt heerlijk fris. Kastdroog is weliswaar niet meer zo loeiheet als we gewend waren. Nu lijkt het daarom af en toe een beetje klammig aan te voelen, maar hij heeft tot nog toe aan al zijn verwachtingen voldaan. Goede droogprestaties en het apparaat heeft een zeer strakke, zelfs ietwat futuristische uitstraling met al dat blinkende chroom.

Pluspunten

• zeer stil
  • zeer zuinig en milieuvriendelijk
  • strakke, moderne vormgeving
  • ruim voldoende droogcapaciteit

Onkyo 2004 04-02-2018

Bosch WTYH8782NL droger

Geschreven voor: Bosch WTYH8782NL

Na jaren met een afvoerdroger te hebben gewerkt nu gekozen voor een energiezuinige warmtepompdroger. Deze droger heeft klasse a+++. Nu een week in gebruik. Doet wat ie moet doen. Staat geplaatst in een relatief kleine ruimte en daar wordt het absoluut niet vochtig. Ook de warmte die het apparaat afgeeft valt mee.
Veel instelmogelijkheden die we nog niet hebben gebruikt. Machine ziet er degelijk uit. Hopen dat ie lang meegaat.

Pluspunten

• produceert weinig geluid
  • Droogt prima
  • Prachtig design

Minpunten

• Kost wel wat maar dan heb je ook wat

HKSimon 31-01-2018

Stil en efficient

Geschreven voor: Bosch WTYH8782NL

Prima wasdroger en enorme verbetering ten opzichte van de vorige conventionele condensdroger. Opvallend stil en geen warmte meer in de kleine ruimte. Droogresultaat is goed. Duur van de programma’s is wel lang.

• Goed droogresultaat

Minpunten

• Lange duur van programma’s

van Meekeren 27-01-2018

Aanrader!

Geschreven voor: Bosch WTYH8782NL

Het is een hele fijne droger die je wel een beetje moet leren ontdekken. In het begin leek het alsof de machine niet altijd de was goed kon drogen. Dit bleek bij nader inzien met de vele instellingen te maken te hebben. Het komt er inmiddels vrijwel altijd heerlijk droog én heerlijk zacht uit. Dit is dus echt een aanrader!
Ik kan geen 8,5 geven, maar vindt hem dus net iets beter dan een 8.

Pluspunten

• Droogt goed en was komt er heerlijk zacht uit
  • Heel veel mogelijkheden
  • LIchtje in de trommel
  • Zelfreinigende condensor
  • Stiller dan vorige droger

Minpunten

• Je moet echt even aan de vele mogelijkheden wennen

Wilma 20-01-2018

heeft tijd nodig maar werkt heel erg goed !

Geschreven voor: Bosch WTYH8782NL

Na alle beoordelingen en ervaringen te hebben gelezen was er maar 1 mogelijkheid meer dat het deze droger zou moeten worden. en gelukkig een perfecte keuze bleek het te zijn. Genoeg keuzes uit programma's, noviteiten erop als Wifi (niet dat we het gebruiken).
Stil in gebruik en goed droog komt het eruit.
Wel wat frustratie dat het bij de 1e paar keren wat vochtig eruit kwam maar na de instellingen te hebben aangepast werkt het nu erg goed en zonder klagen.

Pluspunten

• duidelijke instellingen en programmas
  • erg stil
  • energiezuinigheid

Minpunten

• heeft tijd nodig om zijn werk te doen

Sjef 08-01-2018

Prachtige en stille droger

Geschreven voor: Bosch WTYH8782NL

Prachtige en vooral erg stille warmte pomp droger, vandaag bezorgd en de eerste was erin gedroogd.
Het is even wennen met alle programma,s die je in kunt stellen, maar ik kan je verklappen hij doet het perfect.
Het is eigenlijk zonde dat hij bij ons op de zolder staat want hij heeft een erg mooi design en mooi display die je verteld wat de droger aan het doen is.
Ook de app die op de warmte pomp droger zit is makkelijk te installeren via het display van de droger, en verteld je alles over het verloop van het programma wat je gekozen heb.
De machine is wonderbaarlijk stil en kan door start uitstel makkelijk s,nachts draaien.

• Zuinig

Machiel 02-11-2019

Professionele droger

Geschreven voor: Bosch WTYH8782NL

Energie zuinig en zeer eenvoudig te bedienen wasdroger.
Hij oogt zeer robuust en professioneel. De wifi is een leuke gimmik.

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Groote laaddeur

Minpunten

• Programma's duren vrij lang

Warmtepompdroger 16-10-2019

Bosch warmtepompdroger super fijn.

Geschreven voor: Bosch WTYH8782NL

Ik heb deze warmtepompdroger dit jaar gekocht. Deze warmtedroger doet wat het hoort te doen. Maakt je kleren echt droog!!
Het is energiebesparend, dus zuinig! Als je kleren eerder droog zijn geeft die dat ook door.
Je kan het verbinden met je telefoon om het in te stellen dus super fijn als je de deur uit gaat of de droger op de zolder hebt!
Geen zorgen meer over kleren ophangen en laten wachten totdat het gaat drogen...
Genoeg redenen dus om er een aan te schaffen!! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Awesome 12-08-2019

Stil, Robuust en Mooi

Vandaag in huis gehaald.
We zijn er erg blij mee!!
De kids hadden de oude vakkundig gesloopt.
Sinds de oude uit 2011 is er een hoop veranderd aan de nieuwe droger.
Hij is stil, handig, eenvoudiger schoon te maken, voelt een stuk steviger aan en ziet er mooi uit! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Edjepetje 29-07-2019

Fijne machine

Geschreven voor: Bosch WTYH8782NL

Werkt prima en zuinig. Erg veel keuze in soorten programma’s. Stiller dan mijn vorige Bosch droger. App was iets omslachtig te installeren, maar werkt prima. Alleen de functie dat je via app op
Afstand kunt starten krijg ik niet aan de praat.

Liesbeth 30-05-2019

Bosch SelfCleaning Condensor home professional droger

Geschreven voor: Bosch WTYH8782NL

Door de fijne wasmachine serie 8 wilde wij sowieso ook een bosch droger.
Door de mooie cashback actie gekozen voor de home professional ipv de serie 8.

Super mooie uitstraling.
Fijne bediening.
Eenvoudig reinigen.
Met een dubbele opvang pluizenfilter.
Pluizen filter in het waterreservoir. Je weet maar nooit he.

Pluspunten

• Eenvoudig reinigen van de pluizen filter.
  • Makkelijke bediening.

Minpunten

• Wifi app was wat lastig met het internet modem.

kyara 13-05-2019

Stil en meedenkend waterpomp droger

Geschreven voor: Bosch WTYH8782NL

Hele fijne droger ,stil en makelijk ingebruik en nog zuinig ook
Je kan op afstand via ap bedienen en je favoriete programmas vast zetten
Ik raad het iedereen aan

Arno2007 27-04-2019

Bosch warmtepomp droger

Geschreven voor: Bosch WTYH8782NL

Sinds enkele dagen in het bezit van deze fantastische droger. Hij oogt werkelijk prachtig samen met de bosch wasmachine uit de zelfde productlijn. Hij droogt werkelijk snel, als ik mijn aeg droger (die ik hiervoor had) een sprei deed dan deed hij daar dik 5u over, nu is hij in 2,5u droog. Beddengoed deed ik altijd al scheiden van elkaar want bij de meeste drogers draait het in elkaar sloopjes en hoeslaken appar van het overtrek. Fijn dat je het centrifugetal aan kan passen net als het droogdoel zodat de was perfect droog word...al met al kan ik me nu al niet mëer bedenken hoe ik zonder moet😁

Pluspunten

• Snel droog
  • Zelfreinigend

Ronald72 01-03-2019

Fantastisch mooi design en stil.

Geschreven voor: Bosch WTYH8782NL

Makkelijk qua bediening die tevens met de app goed werkt. Super zuinig, stil en snel. Ook de terugmelding dat de droger klaar is op de app is geweldig.

Stephan 25-02-2019

Goede mogelijkheden, slechte droogcapaciteit bij s

Geschreven voor: Bosch WTYH8782NL

Bij sommige programma's (mix) is geen kastdroog+ te kiezen. Hierdoor blijven sommige kledingstukken vochtig (spijkerbroeken). Voor de rest een geweldige machine met veel mogelijkheden. Voor zijn prijs voldoet hij niet.

Jel24 17-02-2019

Top droger

Geschreven voor: Bosch WTYH8782NL

Nauwelijks hoorbaar als hij droogt.
Super handig dat water wegloopt in afvoer van wasmachine.
Zwaar apparaat, niet eenvoudig om hem te tillen.
Veel keuzeprogramma's.
Verlichting in de trommel!