Miele TCE 620 WP Eco - Reviews

tile-Energieklasse
A+++ energieklasse
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

Beoordeling op basis van 7 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

7,3

Joris 25-07-2017

Fijne droger die zijn werk goed doet

Het is een fijne stille droger. Grote deuropening.
Weinig geluid. Voelt allemaal degelijk aan. Alleen het bedieningspaneel was fijner geweest als het een beetje schuin was, als hij op de grond staat beetje lastig afleesbaar. Maar die modellen zijn er ook.

Pluspunten

• Stille droger
  • Verbruikt weinig energie
  • Led trommelverlichting

Minpunten

• Recht bedieningspaneel lastig afleesbaar

elisa.minne 16-02-2017

Kwaliteit zoals je die van Miele mag verwachten

Na jarenlang een droger te hebben gehad van een ander goed merk (Bosch) ben ik toch nog blij verrast door deze droger. Mijn verwachtingen bij Miele waren hoog maar zijn dan ook zeker waar gemaakt. Aangezien ik een jonge dochter heb die 's middags nog slaapt is het voor mij erg belangrijk dat onze droger stil is. Uiteraard hoor je wel iets van geluid als hij aanstaat maar minimaal. Via de draaiknop zijn er verschillende droog programma's beschikbaar. Iedere programma kan daarnaast via het touchscreen scherm nog verder gespecificeerd worden met de keuze in droogte. De droger meet per was hoelang er nodig is om deze te drogen. Hij staat dus nooit langer aan dan voor die was nodig is. Erg handig!! Er kan maximaal 8 kg was per keer worden gedroogd, wat echt een behoorlijke hoeveelheid is. Ideaal! De geurflacon is zeker voor het beddengoed erg lekker. Je kan zelf de sterkte van de geurflacon bepalen d.m.v. hieraan te draaien. Wanneer het programma klaar is gaat de droger piepen. Op zich is dit fijn dat je zo hoort wanneer je de was eruit kan halen, het vervelende is wel dat hij blijft piepen als je niets doet. Dit is dan ook het enige minpuntje. Kortom een kwalitatief goede droger, met veel inhoud en verschillende programma's die ook nog eens erg zuinig is. Blij met mijn aankoop.

Pluspunten

• energie zuining
  • grote opvangbak voor vocht
  • stil
  • 8 kg was

Minpunten

• piept na einde programma
  • deisgn had moderner gemogen

Officiele reactie van Miele 17-02-2017

De zoemer aan het eind van het programma kan worden uitgeschakeld. In de gebruiksaanwijzing staat dit bij de programmeerfuncties omschreven.

Sjoak40 15-02-2017

Droger die de was niet droogt

Ik heb sinds kort de Miele TCE 620 WP Eco wasdroger in huis. Ik woon klein en heb veel was door een sportende zoon oa. Een wasdroger isbij ons erg op zijn plaats, maar dan wel graag één die droogt en het doet. Deze droger heeft 4x gefunctioneerd, maar niet naar behoren. De was kwam er klam/vochtig uit. Na 4x is de droger ermee opgehouden. Hij gaat niet meer aan.. er is niks geks mee gebeurd en zuinig med om gegaan. Ik had erg veel vertrouwen in Miele, maar dit is voor deze prijs een zeer grote teleurstelling! Of ik moet net de maandaochtend productie hebben gekregen.

Pluspunten

• Formaat, er past veel in
  • Veel keuze in de programma's

Minpunten

• Droogt niet droog
  • Doet het niet na 4x drogen

Officiele reactie van Miele 27-02-2017

Erg vervelend dat je een negatieve ervaring hebt gehad met de droger. De nieuwe droger zal binnenkort bij jou afgeleverd worden, op een moment dat jou schikt. Wij hopen wij dat deze aan al jouw verwachtingen mag voldoen!

Rozemarijn 28-10-2017

Herlijk stil

Onze oude mieledroger stuk na15 jaar!
Tijd voor een nieuwe....deze is zo zuinig, stil en makkelijk te bedienen.
Superhandige stofopvang...en een heerlijk lief geurtje aan je was...die jezelf kan in stellen....
Jammer dat er geen snelaan/uit knopje op zit voor de pieper , maar je kan hem wel instellen...ff wennen lukt niet echt..kan hem ook niet zacht zetten.
Luchtprogramma prima...weg met alle kattenharen!

Pluspunten

• Lekker geurtje
  • Stil en zuinig

Minpunten

• Aan/uit knopje pieper

Anneke 04-03-2017

Fijne droger!

We waren toe aan een nieuwe droger en ik wilde graag een Miele, vanwege het merk!
Het is ren fijne grote trommel waar veel was in past! De deur is groot. De opvangbak voor het water is groot, evenals de pluizenzeef. Hierdoor kun je een aantal keren achter elkaar trommels drogen. Ik irriteerde me aan het piepje als hij klaar is, maar dankzij de reviews hier gelezen dat ik deze uit kan zetten! Fijn!
We zijn tevreden en geen spijt van de aanschaf!

Pluspunten

• Grote trommel
  • Was is goed droog
  • Veel keuzeprogramma's

RoyKerkhof 16-02-2017

Echte Miele kwaliteit met een droog resultaat

Ik heb mijn droger in de bijkeuken staan en ik hebaltijd last gehad van een vochtige ruimte met mijn vorige droger. Ik moest daarom altijd alle deuren openzetten, zodat het niet zo vochtig werd. Vandaar dat ik voor deze Miele heb gekozen. Ik ben ontzettend tevreden. De ruimte is helemaal niet meer vochtig, ik hoef zelfs geen deur open te laten. Er zijn genoeg droogprogramma's en met de touchscreen kun je ook keuze maken hoe droog jij de was wilt hebben. De droger rekent zelf uit hoeveel tijd de was nodig heeft om te drogen. Alle vocht wordt in een reservoir opgevangen, waardoor je na iedere was wel de reservoir moet legen. Je kunt ook eventueel het water via een slang laten lopen. Het enige nadeel is dat de droger blijft piepen als de programma is afgelopen totdat je de droger uitzet. Maar dit is dan ook het enige minpuntje wat ik kan vinden.

Pluspunten

• Geen vochtige ruimte meer
  • Makkelijk bedienbaar

Minpunten

• Blijft piepen als programma klaar is

Officiele reactie van Miele 17-02-2017

Gezin van 3 13-02-2017

Super stille droger

Sinds een week zijn we nu in bezit van deze geweldige droger.
Enorm uitgebreid met programma's en ontzettend stil vergeleken met onze vorige droger.
De geurcapsule tot nu toe op halve kracht gebruikt , merken wel iets aan een lekkere geur maar dat kan ook gewoon het wasmiddel zijn wat we gebruiken.

tot vorige week hingen we zo ongeveer alles aan de waslijn, nu met deze miele droger hebben we de lijn niet meer gebruikt. Drogen gaat veel sneller waardoor we meer vrije tijd over hebben voor leuke dingen.

Condens bak is redelijk snel vol en moet inderdaad zoals omschreven na iedere droog beurt even leeggegooid worden. maar tevens kan de condens via de afvoer aangesloten worden
De pluisjes en stofjes zijn er heel gemakkelijk uit te halen waardoor er nagenoeg geen viezigheid achter blijft.

Pluspunten

• Duidelijk scherm
  • Uitgebreid programma
  • extra geur capsule
  • verlichting in de trommel