Bosch WTH85202NL - Reviews

8 kg
Energiekosten per jaar
0 euro
Resttijd indicatie

Beoordeling op basis van 18 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Iggysam 13-10-2016 Product paar weken in bezit

Mooi design zuinige droger

Mooie en zuinige droger. Droogresultaten vallen tegen als je begin instellingen aanhoudt. Daarom per programma op de stand met drie sterren zetten. Dit hoef je maar een keer te doen, hierna onthoudt hij deze keuze. Condens kan via de afvoerbak of via meegeleverde afvoerslang rechtstreeks op de afvoer. Droogtijden vallen iets tegen afgewogen tegen het droogresultaat. Pluizenfilter is redelijk makkelijk schoon te maken, maar openmaken voelt nogal goedkoop aan. De was komt er mooi uit, geen gekke kreuken. Wat tegenvalt is dat het display moeilijk af te lezen is als je de droger op bijvoorbeeld de wasmachine zet.

Pluspunten

• Droogresultaat is goed
  • Was komt er goed uit
  • Zuinig

Minpunten

• Display moeilijk afleesbaar
  • Openmaken pluizenfilter gaat niet lekker

energiezuinige wasdroger 13-10-2016 Product paar maanden in bezit

energiezuinige wasdroger

De wasdroger ziet er heel goed uit - hij is erg stil en doet zijn werk naar behoren - het stroomverbruik is aanzienlijk minder dan de oude exemplaar.

Pluspunten

• stil
  • energiezuinig
  • mooi uiterlijk
  • groot

Cub1983 04-10-2016 Product paar weken in bezit

Stille, ruime en energiezuinige droger

Deze droger onlangs via een aanbieding aangeschaft en we zijn er echt heel tevreden mee.

Installatie
Het installeren van deze droger is een fluitje van een cent. Vrijwel zonder de handleiding erbij te pakken hebben we de droger neergezet, stekker erin, slangetje voor de waterafvoer geplaatst en in onze afvoerpijp gelegd. We moesten hiervoor wel nog een Y-stuk kopen omdat we onze oude droger alleen maar konden legen via de afvoerbak. We zijn dus ook eindelijk daar van af!

Gebruik
Deze droger kent alle gangbare functies die je op een goede droger mag verwachten zoals een snelprogramma, strijk, en kastdroog en de verschillende programma's voor specifieke stoffen. Wat het gebruik nog aangenamer maakt is de touchscreen om de knoppen te bedienen.
Waar onze condensdroger voorheen heel erg warm werd en de kleren ook heel heet werden daardoor, wordt deze droger een stuk minder warm. Gevolg is wel dat de droogtijd wat langer is dan we gewend zijn. Maar dat maakt ons niet zoveel uit omdat dit veel duurzamer is voor onze kleding en veel energiezuiniger. Deze droger heeft twee filters die heel makkelijk te legen zijn. Een filter moet na een paar wasbeurten geleegd worden en kan ook zo nodig afgespoeld. De andere na zo'n 60 uur drogen.

Vormgeving
Dit is een mooie, degelijk uitziende droger die ook nog eens heel stil is. Wat ook een mooie toevoeging is dat je de binnenkant kunt zien. En er past heel veel kleding in, meer dan onze wasmachine. Terwijl de binnenkant meer ruimte heeft dan onze oude droger is de buitenkant even groot.

Duurzaamheid
Over duurzaamheid kan ik nog niet heel veel zeggen. Maar omdat de droger energiezuinig, stil in gebruik en heel degelijk aan voelt denk ik dat deze wel een tijdje mee zal gaan.

Conclusie
Wij zijn heel tevreden met onze droger. Niet alleen is deze veel vriendelijker voor onze kleding en energiezuiniger, hij is ook nog eens veel stiller en ruimer dan onze oude droger. We hoeven hierbij ook niet meer de afvoerbak te legen.

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Ruim
  • Aangenaam voor kleding
  • Aan te sluiten aan afvoer

Minpunten

• Handmatig filters legen

Ferrie 27-09-2016 Product paar weken in bezit

Geweldige wasdroger van Bosch

Zeer tevreden met de wasdroger. Machine voldoet aan alle verwachtingen. Droogt snel, is zeer stil en de was komt er goed uit zonder al te veel kreukels.

Joris G. 13-10-2016 Product paar weken in bezit

Stil, snel en goed drogen, makkelijk onderhoud

Doet wat ie moet doen, namelijk drogen. Er zijn veel opties, maar het is niet oeverloos ingewikkeld. Bovendien is het superhandig om de onderhouden (stofrestjesfilter leegmaken en dergelijke).

Droogt super en verbruikt weinig als ik mijn meter in de gaten hou en das nu éénmaal het belangrijkste voor dit toestel.

Pluspunten

• stil
  • zuinig
  • onderhoudsvriendelijk

Minpunten

• nog geen gevonden

Thomas van den Berk 13-10-2016 Product paar weken in bezit

Hele fijne droger

We hebben deze Bosch warmtepompdroger nu enkele weken in gebruik en zijn erg tevreden over dit apparaat. Het aansluiten was een fluitje van een cent, wij gebruikten het bijgeleverde afvoerslangetje om het water af te laten voeren in de aanwezige afvoer. Hiervoor hoefden we maar 1 slangetje aan de achterzijde te verwisselen om de afvoer in plaats van de condensbak te gebruiken. Met de grote knop aan de voorzijde kun je het gewenste programma instellen waarbij je een ruime keuze hebt, bijvoorbeeld ook een programma om blouses te drogen welke we vaak gebruiken. Met de touch knoppen kun je, heel handig, ingeven wanneer het programma klaar moet zijn wat fijn is als de je droger 's-nachts wilt laten draaien. En dan natuurlijk het belangrijkste aan de droger: de was komt er prima droog en fris uit. Als ik dan een minpuntje moet opnoemen is het dubbele pluizenfilter. Omdat het 2 filters zijn ben je elke keer na het drogen even bezig om deze schoon te maken. Ik weet niet of er bij andere drogers ook een dubbel filter inzit, maar dat vind ik eigenlijk het enige kleine minpuntje.

Pluspunten

• makkelijk aan te sluiten op afvoer
  • gebruiksgemak
  • was wordt goed droog

Minpunten

• dubbel pluizenfilter in plaats van enkel

bastian433 29-09-2016 Product paar weken in bezit

werkt goed, droogt goed, voelt degelijk aan

Ik had een condensdroger zonder vochtmeting, er kwam een goede aanbieding (was ik al op aan het wachten) en zodoende overgegaan op een warmtepompdroger. voelt allemaal degelijk aan.
aansluiten op een afvoer is mogelijk alleen geeft de handleiding geen instructie hoe hoog de afvoer moet zijn als je droger op de wasmachine staat. dit vraag ik me overigens nog steeds af. Ik gebruik om deze reden de waterbak nog om eventuele schade te voorkomen. Over het geheel zeer tevreden. Je moet wel opzoeken wat de piepjes zijn, 2 x een piepje is dat het apparaat niet gezien heeft dat je de filters toch echt wel schoon hebt gemaakt zeg maar. Ik centrifugeer overigens de dingen die in de droger gaan op 1600 toeren dus die gaan er al redelijk droog in. De eerste keer dacht ik 3 uur, oh jee dat duurt eeuwig, maar dat gaat denk ik alleen op voor met 1000/1200 toeren centrifugeren en een volle trommel drogen, anders is het veel sneller klaar. Bij mijn oude apparaat moest ik maar een beetje gokken hoe lang iets erin moest (geen vochtsensor), dat hoef ik nu gelukkig niet meer.
Het is verder niet het meest uitgebreide apparaat wat er is maar dat geeft niet, ik heb hier ruim voldoende aan.

Pluspunten

• Stiller dan verwacht
  • droogt veelal sneller dan indicatietijd
  • Droogt goed, meestal droog wanneer klaar
  • Zuinig
  • Minder warmte in huis dan met condensdroger

Minpunten

• Piepjes ipv foutmeldingen
  • verzetten is moeilijk i.v.m. gewicht
  • af en toe toch dingen niet helemaal droog
  • in een koude schuur gebruik slecht mogelijk

Rupkeii 28-09-2016 Product paar weken in bezit

Goed resultaat en relatief stil

Met een kleine op komst uit gekeken naar een droger. Uiteindelijk voor deze warmtepompdroger gekozen en tot nu toe zeer tevreden mee. Is wat duurder in de aanschaf maar wordt volkomen goed gemaakt doordat hij energiezuinig is.
Verder is het resultaat goed droog en is hij qua geluid relatief stil voor een droger. (Ik heb enkele familieleden waar de droger alle kanten op rammelt). De beoogde tijden vallen tot nu toe korter uit daar de was eerder droog is en deze wordt gescand door de droger.
Wij kunnen nu al niet meer zonder

• Grote inhoud
  • Vocht sensor
  • Droog resultaat

Marcoboz14 28-09-2016 Product paar weken in bezit

Prima wasdroger met 8kg

Na 20 jaar weer eens de wasdroger vervangen, omdat de oude echt oud en versleten raakte. Was zeer tevreden op dit merk en daardoor wederom dit merk gekozen.
Ik was aan het overwegen of deze Bosch WTH85202NL of zijn nieuwere broertje de Bosch WTW87590NL die 9 kg was en enkele opties meer heeft, echter die meer opties gebruik je toch niet (dan behalve het lampje en 9 kg). Tevens was het prijsverschil ruim 200 euro, dus de keuze was snel gemaakt.
Wat ook erg prettig is is de glazen deur en uitgestelde start.
Tot slot de warmtepompdroger zal gunstig uitwerken op de energie nota, maar kan ik nu nog niet zien.

Pluspunten

• erg stil
  • komt goed droog uit de machine
  • zeer grote deuropnening
  • 8 kg
  • zeer scherp geprijst

Minpunten

• gevoel dat het langer duurt
  • de aan knop reageert niet direct

Marco 27-01-2017

Momenteel de droger al enkele maanden in gebruik en bevalt nog steeds goed.
Alleen de minpunten blijven. De aan-knop werkt niet direct. Het is geen push-button maar een touch-button. Dan heb je minder gevoel of deze nu wel al aan is gezet of niet.
Ten tweede het pluizenfilter is in 2 delen en is meerwerk om de pluizen weg te halen dan mijn vorige Bosch machine. Voor de rest een prima apparaat.

Bert Hanckmann 28-09-2016 Product paar weken in bezit

Perfecte droger voor perfecte prijs.

Prijs/kwaliteit verhouding is perfect. Droger doet wat hij belooft en dat doet hij uitstekend. Lekker zuinig met energie, wat wel leidt tot wat langere droogtijden in de ecoprogramma's, maar daar ben je zo aan gewend. Lekker groot volume, waardoor je minder droogbeurten nodig hebt voor net zo veel was, wat weer goed is voor de energierekening. Perfecte droger dus voor een perfecte prijs.

Pluspunten

• Energieverbruik laaf
  • Grote trommelinhoud
  • Blauwe sneldroogknop

Sabine 27-09-2016 Product paar maanden in bezit

Een topper onder de drogers

Een hele goede warmtepompdroger. Is veel sneller klaar dan de opgegeven tijd. Echt een aanrader. Zuinig en snel. Makkelijk schoon te maken en aan te sluiten op de afvoer.

Pluspunten

• Snel droog
  • Makkelijk in gebruik

ftmk 08-12-2016

geld verliezen is beter dan vertrouw verliezen.

mijn vrouw heeft na 2 jaren sparen heeft ze EINDELIJK......
BOSCH heeft geen in elektronica tegenstanders.

Anne 18-11-2016

Prima wasdroger

Verscheidene reviews gelezen voor ik deze droger aanschafte. Ik vindt dat de duurvan de droogtijd erg meevalt. Kleding kreukt niet veel en droger is erg stil.

katleen1958 14-11-2016

gebruiksgemak

Negentien jaar was mijn vorige Bosch en wederom een Bosch aangeschaft.
Fijne droger , goeie programma,s en goeie droogkwaliteit .
Bij de vorige droger al een programma om kleding te luchten en gelukkig nu weer .
Als ik hier weer 19 jaar mee mag doen hoor je mij niet klagen .

Gve84 14-11-2016

Goede droger. Doet wat hij moet doen

Sinds 2 weken hebben wij nu de droger. We zijn er erg blij mee. Hij droogt erg goed, was komt er zeer droog uit duurt met een warmtepompdroger altijd iets langer maar is erg zuinig. De handige switch van de afvoer van de condens (bak of op de afvoer) is makkelijk om te zetten. Condens wordt prima afgevoerd via de split afvoer bij de wasmachine, dus geen vochtige kamer waar de droger staat. De dubbele Filter is makkelijk schoon te maken. Geluid van de droger is hetzelfde als onze oude of bij onze ouders. Drogers maken nu eenmaal geluid. Het geluid is niet storend. Handige bediening met veel mogelijkheden. Waarom dan geen 5 sterren? Dit omdat er altijd wel een iets beters te vinden is ( nieuwer apparaat) qua zuinigheid bediening snelheid van drogen reiniging van filters nieuwe tevchnieken etc bij 5 sterren zou er dus geen betere te vinden zijn

Bert Hanckmann 17-09-2016

Mooie droger tegen mooie prijs !

Meteen na installatie aan het werk gezet en het eerste resultaat was meteen wat je ervan verwachtte. Nog geen nadelen kunnen ontdekken. Natuurlijk duren de droogbeurten iets langer, maar dat is inherent aan een droger van energielabel A+++ ...

Emmy Drijver 09-06-2016

geweldige kenmerken

het bevalt me uitstekend dat je het water gelijk in de afvoer kan laten lopen
zonder iedere keer het reservoir te moeten legen
Verder bevalt de droger mij uitstekend.

silvagert 27-03-2016

GEWELDIG

Deze droger doet alles wat een goede droger moet doen. Gewoon goed drogen en rekening houden met de stof die gedroogd wordt.