Miele TKG 850 WP - Reviews

Best Reviewed sep 2017 Miele TKG 850 WP

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 39 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,1

Robert 31-05-2018

Zuinige, veelzijdige warmtepompdroger.

Deze droger van Miele – met een beladingscapaciteit van 8 kg - maakt gebruik van een warmtepomp. Hierbij wordt de opgewekte warmte als het ware hergebruikt en opnieuw de trommel ingeblazen. Bij dit systeem wordt er veel minder warmte aan de omgeving van de droger afgegeven en verbruikt een warmtepompdroger tot wel 60% minder energie dan een condensdroger.

Omdat er bij een warmtepompdroger met een iets lagere luchttemperatuur gedroogd wordt duurt een droogprogramma iets langer dan bij een condensdroger (al is dat mij nog nooit echt opgevallen). Opvallend is het geluid van de droger. De compressor van de warmtepomp maakt hetzelfde geluid als de compressor van een koelkast. Hoorbaar maar naar mijn mening niet storend.

Bediening
De droger heeft een zeer duidelijk bedieningspaneel waarbij d.m.v. een draaknop gemakkelijk het juiste programma kan worden gekozen. Extra opties als Opfrissen, Extra behoedzaam, Beladingsautomaat en Kreukbeveiliging zijn gemakkelijk in te stellen waardoor het gekozen droogprogramma naar behoefte kan worden aangepast. Het display geeft o.a. het programmaverloop, de ingestelde droogtegraad en de (resterende) programmaduur weer en biedt tevens d.m.v. sensortoetsen toegang tot het instellingenmenu.

De EcoFeedback - sensortoets geeft informatie over het energieverbruik van de droger weer. Voor het starten van het gekozen droogprogramma verschijnt een verbruiksprognose. Na afloop van het droogprogramma kan via deze sensortoets het actuele stroomverbruik worden weergegeven.

Programma’s
De droger bevat een verscheidenheid aan droogprogramma’s, elk geschikt voor een bepaald type te drogen wasgoed. Bij de keuze van een programma geeft de machine op het display de maximale beladingscapaciteit van dit programma weer voor een zo optimaal mogelijk droogresultaat. De duur van het droogprogramma is o.a. afhankelijk van de gekozen extra opties, de belading en de vochtigheidsgraad van het te drogen wasgoed.

Een opvallend programma: Gladstomen
Dit programma is ontwikkeld om de strijktijd van het in de droger gedroogde wasgoed te verkorten. Bij dit programma wordt er water uit het condenswaterreservoir gepompt en vervolgens in de trommel gesproeid. Hieraan kleeft tevens een nadeel: de droger kan namelijk (net als een wasmachine) ook op een afvoer worden aangesloten zodat het condenswater niet in het reservoir maar direct in de afvoer wordt gepompt. Dit heeft als voordeel dat het condenswaterreservoir nooit geleegd hoeft te worden, maar heeft als nadeel dat het reservoir eerst met water gevuld dient te worden alvorens het programma Gladstomen kan worden gebruikt!

Geurflacons
Via de website van Miele zijn zogenaamde geurflacons voor de droger te bestellen. Deze geurflacons worden in het pluizenfilter geplaatst en geven tijdens het drogen - afhankelijk van de ingestelde stekte - hun geur af aan het wasgoed. Bij het reinigen van het pluizenfilter na afloop van het droogprogramma dient het pluizenfilter echter voorzichtig te worden verwijderd om te voorkomen dat geurvloeistof uit de geurflacon lekt.

Mijn conclusie: een solide, veelzijdige en zuinige warmtepompdroger met een op elk type wasgoed afgestemd programma.

Pluspunten

• Zuinig!
  • Veel programma's
  • Redelijk stil
  • Duidelijk bediening

TvB 26-03-2017

Veel mogelijkheden

Mooie grote trommel, veel instellingen mogelijk. Door energie zuinig zijn , niet optimaal resultaat. Wasgoed blijft redelijk warm, kreukt sneller als je het er niet snel uit haalt.
Trommel draait slechts 1 kant op waardoor grote stukken zoals beddengoed in elkaar draait en de binnenkant niet droogt.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Zuinig
  • Veel instellingen
  • Mooi

Minpunten

• Lange programma's
  • Goed blijft warm
  • Grote stukken draaien in elkaar

Officiele reactie van Miele 28-03-2017

Bedankt voor uw review. Om te voorkomen dat grote stukken in elkaar draaien willen wij u het advies geven om de functie opfrissen te gebruiken bij het gekozen programma. Hierbij draait de trommel ook af en toe de andere kant op waardoor het wasgoed niet in elkaar draait. Dat het wasgoed handwarm aanvoelt is juist. Mocht u dit willen wijzigen dan kunt u de afkoeltijd verlengen . De handleiding hier voor staat in de gebruiksaanwijzing.

Trudy 29-03-2017

Na telefonisch advies heb ik de optie opfrissen al geprobeerd, echter dan wordt het wasgoed niet droog genoeg om het direct op te vouwen en moet alles eerst uitgehangen worden om verder te drogen. Lijkt mij niet de bedoeling van een droger. Ik haal nu alles halverwege het programma uit elkaar en vervolg het droogprogramma. Beetje jammer. Afkoeltijd staat reeds op maximaal. Energie zuinig is leuk, maar niet ten koste van.

Turkan en haar zonnetjes 08-09-2017

Super zonnig

Nou, ik heb nooit gedacht aan een droger, totdat van de gynaecholoog hoorde dat ik een tweeling zou krijgen. Ik heb tijdens mijn bevalling hele erge situaties meegemaakt maar gelukkig gaat alles nu goed met mijn twins..maar jah daarna komt natuurlijk de minder leuke kanten van 2 kinderen de hoek om en 1 daarvan is de WAS.. ik denk dat ik moest smeken om het zonnetje te zien, zodat de was sneller kon opdrogen, maar dat smeken heeft niet echt goed geholpen.de zonnetje liet zijn mooie gezicht niet goed zien, waardoor ik soms geen raad meer wist hoe snel ik de kleertjes van mijn twins moest opdrogen. Ik dacht dan maar wat meer kopen, maar dat was ook geen oplossing. Op een dag kwam het idee een DROGER op me af en ik dacht ik ga maar eens wat info zoeken over een droger. Aangezien ik ook lid ben van de vereniging Miele gebruikers ;) ben ik gelijk gaan zoeken in de Miele assortiment en ben gelijk verliefd geworden. Stapte mijn auto in samen met mijn twins en kocht zonder enige spijt mijn droger... ben nu super blij. Hygienisch, stofvrij, snel droog en hoef geen smeekjes te doen voor de zon. WANT DE ZON SCHIJNT NU IN MIJN HUIS....

Pluspunten

• Snel droog
  • Stofvrij

Nick 15-03-2017

Heel veel opties maar beperkte kwaliteit basisfunctie

De Miele TKG 850 WP beschikt over een enorm aan functionaliteiten die helaas niet altijd functioneel zijn. Heb nooit een was vol overhemden, dus de aparte overhemden functie wordt slechts gebruikt voor 4 of 5 overhemden terwijl de rest van de was moet wachten. Of de overhemden moeten wachten zodat ze al droog zijn als de rest van de was uit de droger komt. De Miele heeft veel moeite met het drogen van dekbed overtrekken. Het is ons nog niet gelukt deze droog uit droger te krijgen. Elke keer volledig in elkaar gedraaid en dus nog nat. Conclusie: veel geld voor een apparaat dat niet voldoet aan de vereiste kwaliteit van de basis functies

Pluspunten

• Opties
  • Energie zuinig
  • Grote capaciteit
  • Eenvoudig te onderhouden

Minpunten

• Slecht droog resultaat
  • Niet functionele opties

Officiele reactie van Miele 16-03-2017

Om de propvorming van de dekbedden te verminderen willen wij je adviseren om de afkoeltijd via het menu Instellingen te verlengen naar 18 minuten.

roundle1979 02-10-2017

Impressive, large-capacity dryer

I purchased a TKR850WP to go alongside a Miele washer (WKH132 WPS). The TKR850WP is replacing an older Miele T8827WP). Overall, I am very impressed with the TKR850WP. The capacity is impressive. Programs are thorough without being confusing. The machine is very quite. Clothes dry quickly and thoroughly, especially when you select the 'dry plus' option. Compared to my old Miele, which was a 2011, I am really impressed with the newly designed lint/fluff filter; likewise, the heat-pump filter is now easier to access for more regular cleaning.

Pluspunten

• Large capacity
  • Thorough drying
  • Lots of program functions

Minpunten

• Price

Ralph 03-09-2017

Miele tkg 850 wp

Deze machine doet helemaal wat ervan verwacht wordt en is ook zeer zuinig in het gebruik van wasmiddel

Romano 02-09-2017

Hadt ik eerde miele gehadt

Ik hadt en samsung ecobubbel wasmachine en droger gehad . de resultaat van me vorige wasmachine was prima dus was van plan om jaren mee door te gaan met de samsung apparaten .helaas was dat en droom die snel uitklaar spatte . 2 maanden na de garantie is vervallen zijn de motors van beide apparaten kapot gegaan .dus ik kwam boos naar mediamarkt om en nieuwe aan te schaffen .de reden dat ik voor Miele heb gekozen is dat de aanschafprijs aan de hoge kant is .(want naar mijn mening is goedkoop en duurkoop ) de volgende dag werd de Miele wasmachine en droger bezorgd .dag later was alles gereed om en eerste was te wassen en te drogen .
de twindos systeem stelt me niet teleur , hij haalt de vlekken weg en de was ruikt lekker fris. waarschijnlijk zal en gemiddelde Nederlander niet veel besparen omdat de aanschafwaarde van de wasmiddel aan de hoge kant is .MAAR BIJ MIJ BESPAART HET EN HOOP!!!! . de reden daarvan is mijn vrouw want haar dosis wasmiddel is onmenselijk veel en nu dat zei het niet bepaalt merk ik dat meteen .
wat me ook opvalt is de geluid wat de machines van Miele produceren ,,eigelijk moet ik deze zin anders formulieren want wat me niet opvalt is het geluid !!! de droger en de wasmachine zijn zo still dat ik ze gewoon niet hoort .Fantastisch want ik stoorde me vroeger aan de geluiden van me vorige was en droger apparaten .
De droger is fluister stil en energiezuinig .en doet wat ik van en droger verwacht .DROGEN!!! ik gebruik altijd standaard droogprogramma dus andere programma kan ik geen oordeel geven . nog en pluspunt van de droger is en zo en klein rond plastic ding waar en vloeibaar middel in zit die voor zorgt dat de kleding extra lekker ruiken .

Pluspunten

• was resultaat
  • produceert nauwelijks geluid
  • twindos systeem

Minpunten

• design

Maurice 02-09-2017

Miele tkg 850 wp droger

Deze wp droger is uiterst zuinig en erg stil in gebruik. Het licht in de droger is ook erg handig. Wij hebben deze droger aangeschaft in combinatie met een Miele wasautomaat met powerwash. Deze combinatie is geweldig.

Na elke droogbeurt maken wij met de stofzuiger de filters schoon om zo de levensduur van de droger te verlengen.

Ik kan geen negatieve punten vinden die betrekking hebben op deze droger en geef deze droger dan ook een 9.

Pluspunten

• Stil in gebruik
  • Licht in de droger aanwezig
  • Zuinig

Minpunten

• Filters schoonmaken.

Monique 17-03-2017

Grote vul vermogen

Het is een hele fijne droger, maar moet helaas wel geregeld de droogtijd verlengen omdat de was dan nog niet helemaal droog is. De meegeleverde gratis geurverspreider ruikt erg lekker. Het wasgoed blijft hierdoor langer fris ruiken. Wel erg prettig dat er veel in de trommel past. Vooral handig voor mensen met grote gezinnen.

Pluspunten

• Kan veel in de trommel
  • Kijkvenster

Minpunten

• Soms extra keer laten drogen

Anne-Claire 17-03-2017

Ruime wasdroger met veel opties

Wat ik het fijnste vind, is dat er veel was kan in deze droger en dat dan alles toch droog is. Er zitten veel verschillende opties op, maar ik gebruik eigenlijk altijd hetzelfde programma.
Met name de service van Miele is heel goed. Er was iets kapot aan mijn oude net buiten de garantie. Ze zijn 4x geweest en hebben me heel voordelig een nieuwe aangeboden. Alle servicekosten vervielen.

Pluspunten

• Kan veel in
  • Veel programma's

van Hoteren 15-03-2017

Valt tikkie tegen

Dure machine maar met veel mogelijkheden, daar kochten wij hem voor. Maar al snel bleek dat als je wol wilt drogen dit een programmaatje is 5 minuten. Daar krijg je een wollen vest echt niet droog mee.
Dan de mooie zuinige optie voor katoen. KANSLOOS!
Als je handdoeken, 2x gecentrifugeerd op 1600 rpm, in deze stand wil drogen lomen ze er klam met stoom en al uit. Dus niet droog.
Dan gebruik je de stand katoen kastdroog, zelfde verhaal.
Terwijl ik nog voor aankoop heb gevraagd of kastdroog echt zo droog is dat je de handdoeken kunt opviuwen enin de kast kunt leggen. Het antwoord van Miele was volmondig JA mar moet dus NEE zijn.
Als je handdoeken op katoen/extra droog droogt, dan zijnze bijna droog, mar geef se dan nog een half uur warme lucht dan pas zijnze echt droog.

Miele gaf aan dat je instellingen om te drogen kunt wijzigen. Dat hebben wij gedaan, tot de uiterste mogelijkheid maar ook dan komt de was er niet droog uit.

Pluspunten

• Handige bediening
  • Slangetje als afvoer, gexexn bakken meer legen

Minpunten

• Kastdroog is niet kastdroog
  • Gebruikt daardoor veel meer energie dan vermeld

Officiele reactie van Miele 21-03-2017

We zouden graag nogmaals met u in contact komen om de droogtegraad te bespreken. Zou u uw gegevens kunnen sturen naar webcare@miele.nl

Petra 14-03-2017

Degelijke droger die lakens slecht droogt

Degelijke droger met veel mogelijkheden. Wij hebben nog niet de juiste afstelling gevonden voor het drogen van (hoes)lakens. Deze rollen zich op en worden niet droog. Erg jammer!

Officiele reactie van Miele 16-03-2017

Om de propvorming van de (hoes)lakens te verminderen willen wij je adviseren om de afkoeltijd via het menu Instellingen te verlengen naar 18 minuten.

Hans 06-02-2017

Pluizen worden niet goed opgevangen.

Wij hebben deze droger nu 6 weken in gebruik. Drogen duurt iets langer, maar is wel energie zuinig.
Maar bij het openen van de deur, waaien de pluizen om je oren. Hiervoor is Miele al twee keer bij ons geweest, maar volgens de laatste technicus hoort dit zo. Kan mij dat haast niet voorstellen dat bij een apparaat van bijna 1400 euro de pluizen niet goed worden opgevangen.

• Energie zuinig

Minpunten

• Pluizen worden niet goed opgevangen

Tiryaki 17-01-2018

Makkelijk te onderhouden

Belangrijkste functie is dat het energie besparend is en het is ook makkelijk te onderhouden. Het heeft ook een geur functie. Zo komen de kleren met extra geur uit de trommel. het werkt ook erg stil.

Pluspunten

• stoom functie
  • verschillende tijden kunnen instellen

Ed Agter 04-04-2018

Ik heb nog een vraag over deze warmtepomp drogers. Het systeem werkt waarschijnlijk met een veel lagere temperatuur waardoor de droogtijd veel langer wordt. Gemiddeld is dat tussen de 25 en 70% langer dan met een conventionele droger.
Dit om stroom te besparen. Ik vraag me alleen af of daarmee ook de levensduur van het apparaat daardoor veel korter wordt. Dan zou je wat stroom besparen maar veel eerder een nieuw apparaat moeten kopen waardoor je per saldo niet voordeliger of misschien zelfs onvoordeliger uit bent.
De vraag is dus eigenlijk, hoe lang gaan die apparaten mee. In de Kieskeurig.nl review criteria: staat duurzaamheid goed maar wat zegt dat eigenlijk.

Hans 10-12-2017

Stille condensdroger

Zelf plaatsen en aansluiten kan iedereen. Voor het gebruik moet nog wel de handleiding worden gelezen. Veel opties te kiezen, maar ook simpele keuzes mogelijk. Droogresultaat is uitstekend. Weinig stroomverbruik.

Pluspunten

• Mooi model
  • Veel mogelijkheden
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• prijs

Marijke 27-11-2017

Droger Miele TKG850 WP

Het is een goede droger, het kost wel wat maar ik vind het wel wat waard. De deur kan niet omgewisseld worden, dat hadden we niet goed gelezen. Maar gelukkig kan de deur kan zo ver open dat het geen belemmering is om je was erin te doen.

Pluspunten

• De droogtijd past zich aan de hoeveelheid was.
  • Er kan veel was in deze droger
  • Zuinig in gebruik!

Minpunten

• Relatieve dure geurfalcons

Hans Dekker 07-10-2017

Comfortabele kwaliteitsmachine

Na enkele maanden erg tevreden over de resultaten. De bediening is uitermate plezierig. Prima droogresultaat. Gladstrijken valt wel tegen

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • handig pluizenfilter

Minpunten

• strijkvrij
  • lange duur van programma's

Maureen 07-09-2017

Teleurstellend

De droger zou strijken bijna overbodig maken, maar helaas werkt de stoomfunctie alleen als de condensreservoir gevuld is. Gezien dit een waterpomp afvoer is, is het reservoir dus altijd leeg en moet je het vullen met gekocht gecondenseerd water. Na gewoon gebruik van een jong gezin, moet je om de 2 weken een filter mer de hand uitwassen en drogen voordat de droger weer werkt. Bij onze oude miele droger hebven we de condensator pas na een aantal jaar hoeven schoon te maken! Dus door ongeloof de monteur langs laten komen en vervolgens een dikke rekening gekregen. Nee, er moet iets beters zijn

Pluspunten

• Was is zachter
  • Minder gekreukt na direct uithalen

Minpunten

• Kastdroog plus is nog erg vochtig
  • Filter moeten te vaak worden schoon gespoeld
  • Stoom functie is eigenlijk onbruikbaar

Officiele reactie van Miele 20-09-2017

Beste Maureen, jammer om te horen dat u zo ontevreden bent over de Miele wasdroger. We zouden dit graag telefonisch verder met u willen bespreken. Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw gegevens te sturen naar webcare@miele.nl zodat we contact met u op kunnen nemen?

Alvast bedankt,

Miele Webcare

Natasha 06-09-2017

Energiezuinig en prettig in gebruik.

Makkelijk in de bediening en een goed droog resultaat. Energiezuinig en gaat behoedzaam om met de te drogen was.

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Makkelijk in gebruik
  • Geheugenfunctie
  • Verlichting in de machine

Minpunten

• Niet gevonden

Ine 04-09-2017

fijne droger met grote vulopening

Deze droger past mooi op de wasmachine er kan veel in, is makkelijk te laden vanwege de grote vulopening en het pluizen filter is heel eenvoudig schoon te maken. Was wordt goed droog zonder te kreukelen.

Pluspunten

• grote vul opening
  • pluizen filter makkelijk te reinigen

Minpunten

• nog niet kunnen vinden