Bosch WTH83201NL - Reviews

tile-Energieklasse
A++ energieklasse
tile-Vulgewicht
7 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 22 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,1

chihua 10-05-2016
  • Product maand in bezit

Bosch droger

Heb de droger nu 2 maanden en nog steeds krijg ik de droger niet gelijk aan, moet een paar keer op de aan/pauze knop drukken en dan krijg je die irritante piep te horen. Het rooster voor het stof vind ik ook verkeerd zitten, als ik de deur open doet ligt er altijd kleding op en die zitten dan onder het stof.

chihua 25-07-2016
  • Product kwartaal in bezit

review over de Bosch WTH83201NL

Ben niet helemaal tevreden met de droger. Ik vind de filter op een vervelende plek zitten, aan de voorkant van de deur, daardoor valt het wasgoed erop, met resultaat dat je was vol stof zit. Als het wasgoed er te lang in blijft zitten als hij klaar is dan word de was weer vochtig, omdat het vocht nergens naar toe kan.

chihua 05-04-2016
  • Product maand in bezit

Is het een goede of slechte aankoop?

Plus punten zijn:
Mooi design, maak weinig lawaai, de droger word niet warm aan de buiten kant, kan veel in.
Min punten zijn:
als de droger klaar is, en de was blijft er nog een tijdje inzitten, dan is het nog nat als je de was eruit haalt.
sokken willen nog wel eens op de filter blijven liggen, dan zit hij onder de stof.
vind ook dat er veel meer stof in de filter zit dan bij mijn oude droger.
deurvergrendeling is van plastic, ben wel bang als die afbreekt.
Daarom is de titel (is het een goede of slechte aankoop).
Dat zal de tijd leren.

Ronald 26-10-2018

Sneller klaar dan verwacht toch energie besparen

Ik had gelezen dat warmtepomp er langzamer over doet maar onze ervaring is sneller dan verwacht kastdroog met minder dan de helft energie.

Reina Klees 01-08-2018

Nieuwste tecchniek en perfect voor het milieu

Mooi dat na de condensdroger de warmtepompdroger is ontwikkeld. Dan kun je zeggen dat je dat hebt gedaan voor het milieu. Maar stiekem denk je: het wasgoed slijt veel minder en ik bespaar op stroomkosten.

Pluspunten

• Betere werking
  • Minder slijtage aan apparaat én wasgoed
  • Beter voor het milieu

Minpunten

• Bij aanschaf duurder, wel lagere stroomkosten

Hennie Stam 23-02-2018

Perfecte machine

De droger werkt uitstekend. Het is zeker een verbetering t.o.v. ons oude droger. Al was het alleen maar het verschil tussen een afvoer met pijp naar buiten en nu rechtstreeks aangesloten op de afvoer, met de gratis bijgeleverde aansluit set. Het is nog even wennen met de verschillende programma's, maar dat belooft veel goeds. Zijn A++ energieverbruik doet ook goed voor het milieu.

Hennie Stam 15-02-2018

Energiezuinig apparaat

Een prima apparaat dat ons terecht werd aanbevolen. De eerste ervaringen zijn goed. Droogt prima en kan direct aangesloten worden op de afvoer, zodat de condensbak ook niet meer geleegd hoeft te worden. De machine nog slechts één keer gebruikt. De tijd zal moeten leren of wij positief blijven.

Pluspunten

• aansluiting op afvoer
  • zuinig in gebruik
  • goed prijs kwaliteit verhouding
  • mooi uiterlijk

hans 18-12-2017

Prima droger

Een mooi vormgeven droger die prima past bij mijn bosch wasmachine. Hij is geruisloos en de was komt er lekker droog uit, ik gebruik vaak het eco programma en op onze 'toon' kunnen we zien dat het verbruik ook laag is.

Hennie 08-12-2017

Een mooi vorm gegeven apparaat. Stil en efficient.

Deze droger heeft een goed droog resultaat,zuinig in gebruik en een duidelijke en eenvoudige bediening. wij hebben er erg veel plezier van.

Marleen 15-10-2017

Was niet droog

Helaas ben ik niet blij met deze zelf denkende wasdroger. Voor dat de was echt droog is stopt hij al. Helaas is er dan geen enkele stand die ervoor zorgt dat het programma nog even doorgaat. Resultaat is dat de was dan toch nog opgehangen moet worden. Ondanks verschonen van roosters, waterreservoir en sensor. Ook ondanks twee stof filters nog steeds vlokken stof tussen de was.

Robert 02-10-2017

een zeer rustige en stille machine

wij zijn een condens droger gewend en nu deze nieuwe daar moeten wij van leren en er goed mee om te gaan

Arie 02-09-2017

Vroege beoordeling

Vergeleken met een normale condens droger zijn de droogtijden langer , dus je moet bedenken hoe je de totale wascyclus opnieuw moet organiseren.

Sven 12-08-2017

Eerste indruk

Tevreden! Droogtijd valt mee. Was is mooi droog en door de warmtepomp blaast hij geen warme lucht meer. Nu nog duurzaamheid testen....

aie1 01-05-2017

Een ontdekking!

de nieuwe wasdroger is een ontdekking na al vele jaren een andere Bosch wasdroger te hebben gebruikt: stil snel en droog in korte tijd en bovendien energiezuinig

Wil en Johan 18-04-2017

Aanwinst in menig opzicht

Bijna geruisloos, vele keuzemogelijkheden en vooral een aanwinst omdat we nu van de droogslang af zijn en de forse stofwerking in de ruimte waar de vorge droger stond van een ander Duitrs merk, die ook na 18 jaar niet kapot te krikgen was. We gaan ervan uit dat deze Bosch droger dit voorbeeld gaat volgen. Kortom: zeer tevreden.

DirkM 18-01-2017

Doet zijn werk goed, zonder overdreven grote trommel

De Trent bij drogers is om de trommels groter en groter te maken (met het oog op het energielabel).. Met 7 kg. is deze droger kleiner dan sommige andere, maar nog steeds meer dan groot genoeg voor wat er uit de wasmachine komt. Ik vind deze trommel zelf een pluspunt. En ook het energielabel is nog steeds prima. Knap gedaan dus door de fabrikant. Het geluidsniveau is prima. De droger straalt verder van alle kanten kwaliteit uit.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Capaciteit/energieverbruik

Mariska 31-12-2016

Fijn apparaat, droge was

Het apparaat is makkelijk te bedienen. De was komt er echt droog (niet heet en klam) uit. Hij is verder vrij stil en rustig.

Pluspunten

• Nette machine
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Tijd niet heel goed leesbaar

karin 11-11-2016

zeer tevreden

Om de wasdroger te starten moet je op de toets start drukken en dat gaat soms lastig. Beetje onduidelijk op welke plek je precies moet drukken.

Wimmy 22-10-2016

Prima omgevingstemperatuur

Droogt uitstekend, de omgevingstemperatuur is aanzienlijk lager dan bij mijn vorige traditionele wasdroger.
Drogen met warmtepomp is een aanrader.

Kloeres 20-10-2016

makkelijk bedienbaar

Ik ben erg tevreden over deze Bosch wasdroger. Hij is makkelijk bedienbaar en maakt niet veel lawaai. Ook het schoonmaken van het filter is zo gedaan.
Op dit moment gebruik ik het waterreservoir.
Er kan makkelijk een grote was in, dus hoef het reservoir niet te legen voordat de droger klaar is.
Ik kan niet echt iets verzinnen waar ik niet tevreden over ben. Misschien over een jaar :-)