Miele TKB150 WP Eco - Reviews

tile-Energieklasse
A++ energieklasse
tile-Vulgewicht
7 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 11 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

6,6

eaz 03-10-2015

9,4
Echte Miele, degelijkheid en functionaliteit straalt ervanaf, zonder fratsen.
Warmtepompdroger, dus zuinig. Verder stil en doet zijn werk.
Groot verschil met oude droger, dan moest de deur open, ivm de warmte die rondom het apparaat ontstaat. Deze houdt de wamte netjes binnen, en zo hoort het ook.

pablo 22-10-2016

kleding slijtage

Na jaren Miele condensdroger gebruikt te hebben,overgegaan op de Miele warmtepompdroger TKB 150 WP.
Over de werking niet te klagen,maar machine is kledingvreter ,is o.a te zien in stoffilters.

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • vormgeving

Minpunten

• slijtage
  • aan einde cyclus tamelijk herrie

r.vulker 08-10-2015

Wij hebben deze machine van Miele een paar dagen in bezit. Een zeer goed en stil apparaat. Wel de waterbak legen, deze zit snel vol. In vergelijking met onze zeer oude condens droger van Miele een echte verbetering. Draaien met de oude machine van 27 jaar oud is gewoon erg duur. Daarom hebben wij een nieuwe Miele aangeschaft. Deze is zoveel zuiniger in gebruik en verdien je dus gemakkelijk weer terug.

Mieleonwaardig 21-10-2018

droogt voor geen meter

Ik snap er niets van. We hebben de machine nu een jaar of drie maar het lijkt wel of hij telkens slechter gaat drogen. Daarnaast vreet hij stof van handdoeken. Echt niet normaal. Spijt van deze aankoop.

admiraal 13-06-2018

miele warmtepomp condens droger

ik ben erg teleurgesteld en droog tijd is erg lang , zelfs doe ik weinig was erin maar t helpt ook niet, het is een miskoop, ik raad t niet aan

Angie 04-02-2018

Slecht droogresultaat Miele T1 Classic

Na jarenlang verschillende merken drogers langere of kortere tijd te hebben gehad, dacht ik, toen we weer aan een nieuwe toe waren, "ik zal eens een Miele kopen". We hebben hem nu ongeveer 4 weken en wat heb ik spijt ervan dat we hem gekocht hebben! Hij droogt voor geen meter! Om het een béétje droog te krijgen, moet ik steeds kiezen voor het programma Baumwolle-extra trocken (het is een Duits model). Dan kiest de droger daar zelf een tijdsduur bij. Als die dan voorbij is, voelt alles nog steeds klam aan. En ik stop er al niet te veel in. Hij is wel geruisloos, dat dan weer wel. Maar over het drogen ben ik zeer zeker niet te tevreden. Ik ben heel teleurgesteld in het merk Miele wat dit product betreft. Ik beveel de droger niemand aan.

Pluspunten

• Geruisloos

Minpunten

• Droogt absoluut niet goed

Antonia 29-01-2018

In elkaar gedraaide was

Jaren miele gehad, was altijd erg tevreden maar deze droger is een ramp.
Dekbedovertrekken draaien in elkaar en moet je ieder 10 min uit elkaar trekken, kreukt daardoor enorm.
Droog tijd is erg lang, veel pluizen in de filter, die ik iedere was leegmaak.
Ben nu anderhalf jaar in het bezit van deze machine, heb miele geschreven dat ze hem op kunnen halen, wat een miskoop.

Marielle 11-09-2017

TKB150WP Eco Miele warmtepompdroger

Na een paar keer een ander merk te hebben gehad,nu toch weer gekozen voor een Miele. Ook vanwege het milieu gekozen voor een warmtepompdroger. Hij doet het fantastisch! Wel jammer dat je via een soort pijltjestoetsen de droging kunt kiezen. Die gaat steeds dezelfde kant op en mijn droging is altijd de laatste die je kunt kiezen. Hij blijft dus niet op je voorkeur staan. Ook jammer dat ie qua uiterlijk niet bij mijn wasmachine past, die toch ook nog niet zo oud is. Alleen daarom heb ik getwijfeld tussen een "gewone" en deze waterpompdroger. Laatste minpunt: als de deur open is kun je de waterbak niet legen.

Pluspunten

• Droogt erg goed
  • Geurtje is toe te voegen
  • Filter is goed bereikbaar/schoon te houden
  • Ruime vulopening
  • Rustig

Minpunten

• Waterbak niet te legen bij open deur
  • Alle toetsen door voor de juiste keuze
  • Uiterlijk past niet bij mijn Miele wasmachine

Roel 12-06-2017

duidelijk scherm

hele fijne droger, weinig tot geen geluid , en ziet er ook nog chique uit :)
ook kan je er een geurflacon in kwijt wat de droge was een heerlijke geur meegeeft, echt top!
Jammer dat er nogal wat haar langs de filters valt ik ben nl kapster en dan gaat er nogal eens wat haar mee in de droger maaaaaaar ik wil hem tot nu toe voor geen goud missen.

Pluspunten

• stil
  • droogt prima
  • makkelijke om te bedienen

Minpunten

• valt wel eens wat korte haren langs filter

Saskia 31-05-2017

Super fijne droger van Miele

De keuze voor een Miele droger was niet moeilijk, omdat ik er al 15 jaar een had. Maar vanwege verhuizing gekozen voor een nieuwe.
Geen stof-filter meer in de deur, waardoor de pluizen rond vliegen als je de deur open doet.
Droogt nagenoeg kreukvrij.
Makkelijk te bedienen.
Ik ben er zeer tevreden over.

Heerlijk als je de geurflacons gebruikt. Gaan ook lang mee

Pluspunten

• Geurflacons

Haroba 25-11-2016

Prima kwaliteit wasdroger.

Prima no-noncense wasdroger. Doet waar hij voor aangeschaft is. En hopelijk net zolang als zijn voorganger.
Prijs hoog? welnee.
Energiekosten meer dan 50% minder dan de oude condens droger.
Kortom op een aanschaf van €845.-- op jaarbasis energiebesparing van € 60.-- is meer dan 0.3% bankrente (€ 2,54) en gaat de machine 15 jaar mee (wat wel mijn uitgangspunt is) dan verdient hij zichzelf helemaal terug.
Drogen met een brede glimlach dus.

Pluspunten

• uitgekiende droogprogramma's
  • stil, energiezuinig