Siemens WT45W490NL - Reviews

tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht
Droogsysteem
warmtepompdroger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 190 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WT45W490NL op Kieskeurig.nl.

8,9

AFoort 23-03-2018

Speciaal gezocht naar droger met warmtepomp

Geschreven voor: Siemens WT45W490NL

Toen onze vorige droger er mee stopte, hebben we speciaal gezocht naar een nieuwe droger met warmtepomp. Deze zijn iets duurder in de aanschaf, maar VEEL zuiniger met energie, zodat we de extra investering er binnen een paar jaar uit hebben. En daarna gaat de droger naar verwachting nog vele jaren mee, de besparingen gaan dan dus ook door!

Cisks 14-11-2017

Na 91 jaar toch nog een wasdroger

Geschreven voor: Siemens WT45W490NL

Na 91 jaar wassen op de hand of wasmachine en drogen met een wasrek toch nog de kans gekregen om de voordelen van een wasdroger te ervaren. Heerlijk.

Graad 21-10-2017

Opzich goede droger

Geschreven voor: Siemens WT45W490NL

Voor deze machine hebben we 22 jaar een afvoerdroger van dezelfde fabrikant gehad! Nu dus een warmtepomp-droger, waar we even aan moeten wennen.
Wat ons opvalt is: Wil je de was met een goed kastdroog resultaat, dan moet "kastdroog extra" kiezen of de droogtegraad hoger aanpassen.
Gewoon Kastdroog is (meestal) niet voldoende!
Verder is hij wel veel energie-zuiniger dan onze oude droger!

Wijnemarie 21-10-2016

Uitstekende prijs / kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Siemens WT45W490NL

De droger droogt goed en snel, ook bij volle trommels. Past de droogtijd automatisch aan en dat werkt goed, zodat de was niet onnodig lang in de droger zit. Pluizenfilter is makkelijk schoon te maken. Door de zelfreinigende condensor is er geen kans op een vervuilde warmtepomp, hierdoor blijven de energiekosten laag en gaat de droger langer mee.

louis en ferry 06-08-2016

erg mooie en zuinige machine

Geschreven voor: Siemens WT45W490NL

nu een paar weken in huis en mega tevreden, erg stil en geen warmte afgifte meer in het washok wat we met de oude wel hadden, extra rekje wat we erbij kregen voor in de trommel wat je gebruikt met tere spullen hebben we niet gebruikt

AntoineOever 22-07-2016

Fijne stille machine

Geschreven voor: Siemens WT45W490NL

Dit is mijn eerste warmtepomp droger, hij is snel, stil en wat ik erg fijn vind is dat de wasruimte (buiten de machine) niet zo warm en vochtig wordt. WIj hebben de machine direct aangesloten op de afvoer en dat is erg handig zodat we niet meer het afvoer bakje hoeven te legen.

Supermariobros 20-07-2016

Super fijne droger

Geschreven voor: Siemens WT45W490NL

Net een maandje in bezit en zou willen dat ik deze jaren eerder al gehad had. Droogt met een druk op de knop de was lekker droog. Hij is zeer stil en verbruikt nog een heel weinig energie ook. Top aankoop!

Anita 007 29-06-2016

Werkt prima, alleen moeite met "start knop"

Geschreven voor: Siemens WT45W490NL

Heb deze droger pas 1 week en ben wel tevreden over het droogresultaat.
Onze Bosch droger van 15 jaar was aan vervanging toe!
Alleen heb ik problemen met de "start knop". Moet deze af en toe wel 5 tot 8x gebruiken om het apparaat in werking te stellen.....
Misschien is het nog een kwestie van wennen met de tiptoetsen, we wachten nog even af

WWMJ 06-05-2016

Tevreden

Geschreven voor: Siemens WT45W490NL

Sinds twee weken in huis even moeten wennen aan de nieuwe mogelijkheden nu ik ze uitgevogeld heb ben ik zeer tevreden.

Melsiem2 21-04-2016

Makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Siemens WT45W490NL

Na een paar keer gebruikt te hebben, vallen mij de volgende dingen op: heel makkelijk te bedienen, veel instelmogelijkheden, korte tijd binnenverlichting, weinig lawaai en ook nog een mooi uiterlijk.

Kerensa 30-03-2016

Fijne droger

Geschreven voor: Siemens WT45W490NL

Deze droger vorige maand gekocht. Doet wat hij moet doen. Droogt prima op stand ll. Verder ruikt de was heel soms wel een beetje muf.
Het stoffilter is iets onhandiger dan bij de vorige droger maar bij die droger kon je niet naar binnen kijken. Prima droger. Kan ook nooit meer vergeten om het condensatiefilter te reinigen want dat wordt gedaan.

MarieAntoinette01 10-03-2016

For a life less ordinary!

Geschreven voor: Siemens WT45W490NL

Alhoewel hij nog funtioneerde, heb ik vorige maand mijn oude condensdroger verkocht en deze nieuwe Siemens aangeschaft. Het wordt al gauw duidelijk dat de techniek in ruim 10 jaar flink vooruit is gegaan: mooi design en fraaie techniek

Ovidius 08-03-2016

Een droger van deze tijd.

Geschreven voor: Siemens WT45W490NL

Een droger met al zijn techniek is er een van deze tijd. Een stille en zuinige droger. Met vele mogelijkheden. Vele soorten kleding kunnen in deze droger. Kleding komt er heerlijk zacht uit. Deze droger kan je gerust ook s,nachts zijn werk laten doen. Een topper.

Flop 12-01-2016

Fijn apparaat ideaal in gebruik

Geschreven voor: Siemens WT45W490NL

Wij hebben nu 1 jaar de droger hij staat bij ons op de overloop in een kast. Savonds hoor je hem bijna niet. En hij is makkelijk en compleet met de programma,s een echte aanrader!

Irene1968 02-01-2016

Super droog, super zacht, super stil !

Geschreven voor: Siemens WT45W490NL

Vanwege een defecte droger tot aankoop gegaan van deze nieuwe droger.
Even spannend omdat ditmaal een warmtepompdroger werd aangeschaft.
Nu super blij mee !
Mijn was is droger, maar ook de was is zachter.
Natuurlijk heel erg prettig dat de droger zo goed als stil is tijdens het droogproces.

Dieuwke 28-12-2015

Zuinig en stil

Geschreven voor: Siemens WT45W490NL

Bewust gekozen voor een warmtepompdroger, omdat toch wel veel zuiniger is dan onze vorige condensdroger. Wat ook opvalt is dat de ruimte waar hij staat veel minder warm en vochtig wordt. Omdat hij bij ons op een houten vloer boven de slaapkamer staat is het ook heel prettig dat hij heel stil is. Ook is het grote laadvermogen fijn. De was komt er bij de verschillende programma's goed uit: zachte en goed droge handdoeken of praktisch kreukloze nog net iets vochtige shirts bijvoorbeeld.

Rietje77 24-10-2015

voldoet aan de verwachting

Geschreven voor: Siemens WT45W490NL

Sinds twee weken hebben we hem. Hij is stil, gemakkelijk te bedienen en heel handig dat hij op de afvoer aangesloten is. Daardoor hoef ik het condensbakje nooit te legen. Hij is ook onderhoudsarm. Alleen de pluizenfilter na ieder gebruik schoonmaken. Hij heeft ook zelf in de gaten wanneer de was droog is en stopt dan vanzelf. Erg handig. Tot nu toe is er nog niets gekrompen en ik gooi er alles in!

Paul 1970 27-02-2015

Wat 'n gemak!

Geschreven voor: Siemens WT45W490NL

Een mooie, stille, zuinige droger. Erg handig vind ik de droogkorf. Hierin kunnen zelfs de knuffels van onze kleine meid gedroogd worden als ze gewassen zijn. Wat ik ook erg plezierig vind, is dat de condensor zelfreinigend is. Niet langer verstopte doucheputjes na het schoonspoelen van de condensor. Ook de mogelijkheid om de droger rechtstreeks op de afvoer aan te sluiten is erg handig. Was erin, was eruit, stoffilter schoonmaken, that's all. Verder geen extra handelingen nodig. Hoe eenvoudig kan het zijn.