Siemens WT45W490NL - Reviews

tile-Energieklasse
A++ energieklasse
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 207 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,9

Wendy 20-04-2017

Mooi design

Mooie machine met zeer duidelijk bedieningspaneel. De machine is zelfreinigend. Vind ik echt een pluspunt! Daarnaast veel verschillende programma's

Weststrate 15-07-2016

Prima apparaat

Het apparaat is stil en zuinig. Daarnaast zijn de droogprestaties goed. We bevelen dit apparaat zeer zeker aan.

T van Roij 23-08-2015

Zeer mooi vormgegeven droger met vele bedieningsmogelijkheden.
Meteen gebruikt toen we hem kregen en de was werd goed droog.
Voor deze droger kozen omdat hij zeer energiezuinig is, geen brandgevaar meer heeft zoals onze oude condensdroger en de condensor wordt automatisch gereinigd dus daar hoef je ook niet meer op te letten.

AFoort 23-03-2018

Speciaal gezocht naar droger met warmtepomp

Toen onze vorige droger er mee stopte, hebben we speciaal gezocht naar een nieuwe droger met warmtepomp. Deze zijn iets duurder in de aanschaf, maar VEEL zuiniger met energie, zodat we de extra investering er binnen een paar jaar uit hebben. En daarna gaat de droger naar verwachting nog vele jaren mee, de besparingen gaan dan dus ook door!

Cisks 14-11-2017

Na 91 jaar toch nog een wasdroger

Na 91 jaar wassen op de hand of wasmachine en drogen met een wasrek toch nog de kans gekregen om de voordelen van een wasdroger te ervaren. Heerlijk.

Graad 21-10-2017

Opzich goede droger

Voor deze machine hebben we 22 jaar een afvoerdroger van dezelfde fabrikant gehad! Nu dus een warmtepomp-droger, waar we even aan moeten wennen.
Wat ons opvalt is: Wil je de was met een goed kastdroog resultaat, dan moet "kastdroog extra" kiezen of de droogtegraad hoger aanpassen.
Gewoon Kastdroog is (meestal) niet voldoende!
Verder is hij wel veel energie-zuiniger dan onze oude droger!

Marieke 28-07-2017

Droogtrommel met volop mogelijkheden

Ik kan helemaal geen negatieve kanten aan onze Siemens WT45W490NL bedenken. Na een half jaar ben ik nog steeds zo blij met deze droogtrommel en de mogelijkheden die hij biedt voor elke type kleding of stof. Het is ook zo fijn dat de trommel zuinig is en ingesteld kan worden. Allemaal voordelen die ik hiervoor nog niet gewend was.

Pluspunten

• 2 opties voor condenswaterafvoer
  • makkelijk te reinigen pluizenfilter
  • zelfreinigend
  • ruim keuze in droogprogramma's
  • tussentijdse pauzemogelijkheid

Hans Overdiek 27-07-2017

Wasdroger

Zeer tevreden met deze droger, inmiddels 2 maanden in gebruik. Veel laadruimte. Heeft (volgens opgave) laag energieverbruik.

Pluspunten

• laag energieverbruik
  • hoog laadvermogen

Minpunten

• pastte ivm afmeting niet in inbouwkeukenkastje

Robert 25-06-2017

Drie keer is scheepsrecht

De eerste aankoop van deze droger was geen groot succes. Een handdoekenwasje was bijvoorbeeld na 6,5 uur nog niet droog en er kwam amper water in de opvangbak. Dezelfde was nogmaals gedraaid op het langste programma en hoogste temperatuur, maar ook toen na 4 uur draaien was het nog steeds nat. Een monteur van de witgoedzaak, die in dezelfde week op het kantoor van Siemens nog was bijgeschoold, kon na het afvinken van de standaardzaken en het laten draaien van de machine het probleem niet detecteren. Ons vertrouwen in dit type warmtepompdrogers was inmiddels tot het dieptepunt gedaald, want we hadden hiervoor van een ander merk ook een machine die het niet deed. Die ging na een kleine week worstelen al weer terug, en nu deed deze Siemens het ook niet. Het verbaasde ons wel, want we hadden van tevoren reviews gelezen over deze Siemens en daar konden we geen klachten tussen vinden. Na enig aandringen kregen we de volgende dag een nieuw exemplaar geleverd en die deed wel wat die moest doen. Onze was werd droog, en nu zelfs sneller dan de indicatietijd aangaf. En de droger maakt bijna geen geluid en is bovendien energiezuinig. Voor ons was het drie keer scheepsrecht en nu erg tevreden.

Pluspunten

• droogtijd
  • geluid
  • energieverbruik

E Swaans 08-06-2017

zuininge droger

zuinig in verbruik door warmtepomp en goede werking. Ook de verlichting in de trommel is handig om te zien hoe het droogt. de prijs kwaliteit verhouding is zeer gunstig en door het zuinige verbruik werk je ook mee aan een beter milieu.

Monique 06-06-2017

Grote trommel

Mooie grote trommel, met een glazen deur. In de trommel brandt een paar minuten een lampje als je hem aanzet. Zeer gemakkelijk in gebruik, Je hoeft alleen de filter in de trommel na iedere droogbeurt schoon te maken. Enige minpunt is dat de droogbeurt iets langer duurt, omdat de warmtepomp 20 min moet opwarmen. Dit is even wennen.

Pluspunten

• grote trommel
  • glazen deur
  • makkelijk in onderhoud

Minpunten

• droogbeurt duurt iets langer

mevrouw C. C. de Jonge, Ritthem 03-06-2017

prima apparaat

Ik heb voor dit apparaat gekozen vanwege mijn ervaringen van andere apparatuur van Siemens in de keuken. Ik heb hem nu een keer gebruikt en de was is geheel kast droog uit de wasdroger gekomen. Een prima ervaring die geheel aan mijn verwachtingen voldeed.

Pluspunten

• verlichting
  • enegieverbruik
  • geluidsarm
  • droog resultaat

Siemens wt45w409nl 20-05-2017

Wasdroger

Dit product is prima reiningd het filt er zelf wat makkelijk is dus je hoeft het zelf bijna niet meer schoonte maken het reinigt zich vanzelf

Riet Thuijns 17-05-2017

Minder stroomverbruik

Ik heb deze wasdroger gekozen omdat die minder stroom verbruikt dan mijn vorige wasdroger. Dat scheelt nogal.
Daar merk ik natuurlijk nog niet veel van, maar wat ik wel merk is dat deze wasdroger bijna geen warmte afgeeft. Ik kan de deur van de ruimte waar hij staat gewoon dicht doen. Bij mijn vorige apparaat moest de deur wijd open blijven, anders werd het veel te warm. En ik heb daar ook levensmiddelen staan.

Luxe apparaat 16-05-2017

Luxe apparaat

Gemakkelijk ... self-cleaning... veel mogelijkheden.
Kan op diverse manieren kledingstukken "drogen"
En schijnt zeer zuinig in energie te zijn.

Caren 17-04-2017

Perfecte droger!

Makkelijk in gebruik. Past veel was in de droger. Je hoeft de condensdroger nooit meer schoon te maken, ideaal. Daarvoor hebben wij hem gekozen!

Jan 01-03-2017

mooie drooger en een goed droogresultaat

Deze droger aangeschaft na het ter zielen gaan van onze vorige warmtepomp droger. Ook een siemens namelijk.
Naar een beetje heen en weer gezeur toch weer voor een siemens gekozen.
Onze oude droger was nog maar 4 jaar oud.
Van siemens een aanbieding gehad voor 2 jaar extra garantie en een goede aanbieding van de winkel. De nieuwe droger heeft een wat nieuwere besturing zodoende nog meer gebruikersgemak. Daarom ben ik nu weer helemaal tevreden.

Pluspunten

• mooie uitsraling
  • droogt goed

Minpunten

• niuewprijs is vrij duur

Bolding 28-01-2017

Top warmte pomp droger! Aan te bevelen.

Sinds een maand ben ik in het bezit van deze warmte pomp droger. Een mooie grote, ruime trommel voor 8 kilo. Vooral met een groot gezin is dit ideaal. Ook is de warmte pomp droger zuinig in gebruik. Zeker aan te bevelen!

Pluspunten

• Grote trommel
  • Zuinig in gebruik

Minpunten

• Soms is de was nog vochtig

R. Smit 22-01-2017

Warmtepompdroger TOP ding, had ik veel eerder moeten doen

Mijn oude droger deed het nog wel maar ik wou meer bezuinigen op mijn energie verbruik en dat doe je met dit apparaat dus zeker.
Wat een fijn een warmtepomp droger, je gooit alles er in niet krimpt meer en alles komt er in één keer er droog uit.
Ook maakt hij weinig geluid erg prettig!!

Pluspunten

• Weinig geluid
  • Veel keuze mogelijkheden qua droogstanden

Rina Kremer 18-01-2017

Warmtepomp droger

Zeer zuinig in stroomverbruik. Aanschaf van de droger daarentegen iets duurder. Dat is natuurlijk terug te verdienen in het stroomgebruik.
Duidelijk apparaat, goed merk Siemens.

Pluspunten

• Stroomverbruik
  • Duurzaamheid