Siemens WT45W490NL - Reviews

warmtepompdroger
A++ (new)
Vulgewicht
8 kg

Beoordeling op basis van 204 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

Wendy 20-04-2017 Product paar weken in bezit

Mooi design

Mooie machine met zeer duidelijk bedieningspaneel. De machine is zelfreinigend. Vind ik echt een pluspunt! Daarnaast veel verschillende programma's

Weststrate 15-07-2016 Product paar dagen in bezit

Prima apparaat

Het apparaat is stil en zuinig. Daarnaast zijn de droogprestaties goed. We bevelen dit apparaat zeer zeker aan.

T van Roij 23-08-2015 Product paar dagen in bezit

Zeer mooi vormgegeven droger met vele bedieningsmogelijkheden.
Meteen gebruikt toen we hem kregen en de was werd goed droog.
Voor deze droger kozen omdat hij zeer energiezuinig is, geen brandgevaar meer heeft zoals onze oude condensdroger en de condensor wordt automatisch gereinigd dus daar hoef je ook niet meer op te letten.

Marieke 28-07-2017 Product half jaar of langer in bezit

Droogtrommel met volop mogelijkheden

Ik kan helemaal geen negatieve kanten aan onze Siemens WT45W490NL bedenken. Na een half jaar ben ik nog steeds zo blij met deze droogtrommel en de mogelijkheden die hij biedt voor elke type kleding of stof. Het is ook zo fijn dat de trommel zuinig is en ingesteld kan worden. Allemaal voordelen die ik hiervoor nog niet gewend was.

Pluspunten

• 2 opties voor condenswaterafvoer
  • makkelijk te reinigen pluizenfilter
  • zelfreinigend
  • ruim keuze in droogprogramma's
  • tussentijdse pauzemogelijkheid

Hans Overdiek 27-07-2017 Product paar maanden in bezit

Wasdroger

Zeer tevreden met deze droger, inmiddels 2 maanden in gebruik. Veel laadruimte. Heeft (volgens opgave) laag energieverbruik.

Pluspunten

• laag energieverbruik
  • hoog laadvermogen

Minpunten

• pastte ivm afmeting niet in inbouwkeukenkastje

Robert 25-06-2017 Product paar weken in bezit

Drie keer is scheepsrecht

De eerste aankoop van deze droger was geen groot succes. Een handdoekenwasje was bijvoorbeeld na 6,5 uur nog niet droog en er kwam amper water in de opvangbak. Dezelfde was nogmaals gedraaid op het langste programma en hoogste temperatuur, maar ook toen na 4 uur draaien was het nog steeds nat. Een monteur van de witgoedzaak, die in dezelfde week op het kantoor van Siemens nog was bijgeschoold, kon na het afvinken van de standaardzaken en het laten draaien van de machine het probleem niet detecteren. Ons vertrouwen in dit type warmtepompdrogers was inmiddels tot het dieptepunt gedaald, want we hadden hiervoor van een ander merk ook een machine die het niet deed. Die ging na een kleine week worstelen al weer terug, en nu deed deze Siemens het ook niet. Het verbaasde ons wel, want we hadden van tevoren reviews gelezen over deze Siemens en daar konden we geen klachten tussen vinden. Na enig aandringen kregen we de volgende dag een nieuw exemplaar geleverd en die deed wel wat die moest doen. Onze was werd droog, en nu zelfs sneller dan de indicatietijd aangaf. En de droger maakt bijna geen geluid en is bovendien energiezuinig. Voor ons was het drie keer scheepsrecht en nu erg tevreden.

Pluspunten

• droogtijd
  • geluid
  • energieverbruik

E Swaans 08-06-2017 Product paar dagen in bezit

zuininge droger

zuinig in verbruik door warmtepomp en goede werking. Ook de verlichting in de trommel is handig om te zien hoe het droogt. de prijs kwaliteit verhouding is zeer gunstig en door het zuinige verbruik werk je ook mee aan een beter milieu.

Monique 06-06-2017 Product paar dagen in bezit

Grote trommel

Mooie grote trommel, met een glazen deur. In de trommel brandt een paar minuten een lampje als je hem aanzet. Zeer gemakkelijk in gebruik, Je hoeft alleen de filter in de trommel na iedere droogbeurt schoon te maken. Enige minpunt is dat de droogbeurt iets langer duurt, omdat de warmtepomp 20 min moet opwarmen. Dit is even wennen.

Pluspunten

• grote trommel
  • glazen deur
  • makkelijk in onderhoud

Minpunten

• droogbeurt duurt iets langer

mevrouw C. C. de Jonge, Ritthem 03-06-2017 Product paar dagen in bezit

prima apparaat

Ik heb voor dit apparaat gekozen vanwege mijn ervaringen van andere apparatuur van Siemens in de keuken. Ik heb hem nu een keer gebruikt en de was is geheel kast droog uit de wasdroger gekomen. Een prima ervaring die geheel aan mijn verwachtingen voldeed.

Pluspunten

• verlichting
  • enegieverbruik
  • geluidsarm
  • droog resultaat

Siemens wt45w409nl 20-05-2017 Product paar dagen in bezit

Wasdroger

Dit product is prima reiningd het filt er zelf wat makkelijk is dus je hoeft het zelf bijna niet meer schoonte maken het reinigt zich vanzelf

Riet Thuijns 17-05-2017 Product paar weken in bezit

Minder stroomverbruik

Ik heb deze wasdroger gekozen omdat die minder stroom verbruikt dan mijn vorige wasdroger. Dat scheelt nogal.
Daar merk ik natuurlijk nog niet veel van, maar wat ik wel merk is dat deze wasdroger bijna geen warmte afgeeft. Ik kan de deur van de ruimte waar hij staat gewoon dicht doen. Bij mijn vorige apparaat moest de deur wijd open blijven, anders werd het veel te warm. En ik heb daar ook levensmiddelen staan.

Luxe apparaat 16-05-2017 Product paar dagen in bezit

Luxe apparaat

Gemakkelijk ... self-cleaning... veel mogelijkheden.
Kan op diverse manieren kledingstukken "drogen"
En schijnt zeer zuinig in energie te zijn.

Caren 17-04-2017 Product paar weken in bezit

Perfecte droger!

Makkelijk in gebruik. Past veel was in de droger. Je hoeft de condensdroger nooit meer schoon te maken, ideaal. Daarvoor hebben wij hem gekozen!

Jan 01-03-2017 Product paar dagen in bezit

mooie drooger en een goed droogresultaat

Deze droger aangeschaft na het ter zielen gaan van onze vorige warmtepomp droger. Ook een siemens namelijk.
Naar een beetje heen en weer gezeur toch weer voor een siemens gekozen.
Onze oude droger was nog maar 4 jaar oud.
Van siemens een aanbieding gehad voor 2 jaar extra garantie en een goede aanbieding van de winkel. De nieuwe droger heeft een wat nieuwere besturing zodoende nog meer gebruikersgemak. Daarom ben ik nu weer helemaal tevreden.

Pluspunten

• mooie uitsraling
  • droogt goed

Minpunten

• niuewprijs is vrij duur

Bolding 28-01-2017 Product paar weken in bezit

Top warmte pomp droger! Aan te bevelen.

Sinds een maand ben ik in het bezit van deze warmte pomp droger. Een mooie grote, ruime trommel voor 8 kilo. Vooral met een groot gezin is dit ideaal. Ook is de warmte pomp droger zuinig in gebruik. Zeker aan te bevelen!

Pluspunten

• Grote trommel
  • Zuinig in gebruik

Minpunten

• Soms is de was nog vochtig

R. Smit 22-01-2017 Product paar weken in bezit

Warmtepompdroger TOP ding, had ik veel eerder moeten doen

Mijn oude droger deed het nog wel maar ik wou meer bezuinigen op mijn energie verbruik en dat doe je met dit apparaat dus zeker.
Wat een fijn een warmtepomp droger, je gooit alles er in niet krimpt meer en alles komt er in één keer er droog uit.
Ook maakt hij weinig geluid erg prettig!!

Pluspunten

• Weinig geluid
  • Veel keuze mogelijkheden qua droogstanden

Rina Kremer 18-01-2017 Product paar weken in bezit

Warmtepomp droger

Zeer zuinig in stroomverbruik. Aanschaf van de droger daarentegen iets duurder. Dat is natuurlijk terug te verdienen in het stroomgebruik.
Duidelijk apparaat, goed merk Siemens.

Pluspunten

• Stroomverbruik
  • Duurzaamheid

Peter uit Zoetermeer 16-01-2017 Product paar dagen in bezit

LUXE met hoofdletters

De voor ons vertrouwde Siemens-kwaliteit en top-techniek!
We moesten namelijk onze inmiddels bejaarde Siemens droger vervangen.
De nieuwe, fraaie machine is prima:
groot bediengemak door intuïtieve instellingen, fluisterstil, waterafvoer, grotendeels zelfreinigend en hij doet efficient wat hij moet doen.

Pluspunten

• geen overbodige knoppen of opties
  • stil en efficient
  • fraai design

Minpunten

• niet de goedkoopste

Lizanne 15-01-2017 Product paar maanden in bezit

Geweldig!

Hellemaal geweldig! Het eerstebwat aantrekkelijk was, was natuurlijk de strakke prijs! en dan ook nog eens cashback via internet! Ik heb een droger en wasmachine aangeschaafd met het advies dat
mijn moeder al voor 30 jaar droger en wasmachine heeft! het bevalt mij uitstekend! Veel mogelijkheden met wasprogammas! En droger vooral de snelle progammas zijn fijn! Ze staan op elkaar en dat is prima te doen!

Pluspunten

• Werkt uitstekend
  • Fijne progammas!
  • Je hoort de droger en wasmachine totaal niet!

A. 15-01-2017 Product paar dagen in bezit

Siemens WT45W490NL

Mooie droger oude Siemens na 16 jaar vervangen, wat een geweldige droger, geen geluidsoverlast, de programma's kun je goed instellen en werken prima.
Display goed leesbaar en de bediening ook. Fijn dat je met deze droger het water door een slang kunt afvoeren waardoor je niet steeds de watertank hoeft te ledigen. De machine heeft tevens nog een mooie uitstraling.

Pluspunten

• Geen geluidsoverlast
  • Display goed leesbaar
  • Bediening heelfijn
  • Afvoer water dmv slang in de afvoer