Bosch WTW86272NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch WTW86272NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Marc0706 23-07-2014
Geschreven voor: Bosch WTW86272NL

Na 9 jaar en meerdere keren per week gedraaid te hebben begon onze Bosch condensdroger het minder goed te doen. Repareren vonden wij door de kosten en de leeftijd van het apparaat geen optie meer. Gezien de goede ervaringen met het vorige apparaat was de keuze voor weer een Bosch snel gemaakt. Mede ook door de positieve testresultaten van de diverse keuringsinstanties. Ditmaal hebben wij gekozen voor een warmtepompdroger. Dit mede vanwege de lagere energiekosten. Bijkomend voordeel was de aanbieding van € 779,- bij Modern.nl.

Het apparaat bevalt ons tot op heden erg goed. T.o.v. de vorige droger is de droogtijd aanzienlijk korter, het geluidsniveau veel lager, geeft minder warmte af aan de omgeving en de condensor reinigt zich bij dit apparaat zelf. Met het eenvoudige bedieningsgemak van de Bosch wasdroger waren wij al bekend. Kortom. Onze ervaringen met deze wasdroger van Bosch zijn tot op heden weer erg positief.

M. Nuus 29-06-2014
Geschreven voor: Bosch WTW86272NL

Voldoet aan ál onze verwachtingen.
Nauwelijks condensvorming, geen storende geluiden en de was, zo droog als U maar wenst.
Uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding

Tangelo 09-06-2014
Geschreven voor: Bosch WTW86272NL

Makkelijk te bedienen apparaat. In de stand 'kastdroog' komen ze er inderdaad ook droog genoeg uit, tenzij er kleren in een dekbedovertrek belanden.

De stand 'strijkdroog' is helaas nog te vochtig. Je zult echt direct aan het strijken moeten slaan.

Daarnaast is het erg prettig dat het apparaat een sensor heeft om te bepalen of de gehele droogtijd nog nodig is. Het apparaat stopt soms eerder als de kleren al droog genoeg zijn. Erg energie-vriendelijk!

Al met al het aanbevelen waard van deze wasdroger met warmtepomp.

R.Ossevoort 05-06-2014
Geschreven voor: Bosch WTW86272NL

Een wereld van verschil met onze oude condensdroger.
De warmte afgifte is aanzienlijk gereduceerd en is zelfs aangenaam te noemen.
Geluidsnivo blijft onder nivo van condensdroger.
Apparaat is zelf regulerend in droogtijden en is korter dan oude condensdroger.
Groot voordeel is ook de energieklasse A++

Adje3 29-05-2014
Geschreven voor: Bosch WTW86272NL

Het is een ideale wasdroger.
Hij is veel stiller en minder vocht of warmte uitstoot dan een wasdroger zonder warmtepomp.
Hij zou nog wel op een logeerkamer kunnen staan.
En met een 1600 toeren wasmachine erbij is hij sneller klaar dan ik verwacht had. ;-)
Daarbij ook nog zuinig
Hij krijgt van mij een dikke 10.

Rutger W 12-05-2014
Geschreven voor: Bosch WTW86272NL

We hebben de droger van Bosch nog maar een aantal dagen in ons bezit maar kunnen melden dat we tot dusver zeer tevreden zijn. De droogtijd is aanmerkelijk korter dan onze vorige droger. Dit was overigens wel een droger van inmiddels 15 jaar oud (ook een Bosch). Het apparaat is, na het bekijken van de gebruiksaanwijzing, makkelijk in gebruik (ondanks de vele mogelijkheden) en maakt naar onze mening maar weinig geluid.

Carel van Santen 11-05-2014
Geschreven voor: Bosch WTW86272NL

Zaterdag is onze conventionele (Bosch) wasdroger na 20 jaar trouwe dienst kapot gegaan (bleek achteraf dat ik zo stom ben geweest inwendige filters niet schoon heb gemaakt. na 20 jaar dus nog helemaal goed!). We hebben ons laten informeren over de stand van de techniek, gemak, zuinig van de apparatuur en leverbaarheid direct op dezelfde dag leveren (dit alles om 14:00). De keus was heel snel gemaakt, deze droger is zuinig, zelfreinigende filter en directe lozing van water (geen tillen van waterreservoirs). Om 16:30 konden we al drogen (alles netjes voor ons geïnstalleerd), het resultaat is super en bediening kan niet makkelijker. De droger smoelt prachtig en kwaliteit straalt vanaf.

Bied 19-10-2015

Hallo Carel,

Heb je voor de directe lozing iets moeten aanschaffen, want volgens de informatie kan dit niet. Ook volgens Bosch zelf niet.
Groeten,
Bianca

tinmar 10-05-2014
Geschreven voor: Bosch WTW86272NL

Prima prijs kwaliteit verhouding. Wij hebben bewust voor dit apparaat gekozen op basis van energievrbuik en moeglijkheden. Goede resultaten bij het drogen!

BertoltBrecht 07-05-2014
Geschreven voor: Bosch WTW86272NL

Mooie machine met glazen deurtje en verlichting bij openen. Veel mogelijkheden. Grote trommel.
Eerste ervaringen: meer geluid dan gehoopt maar niet écht rumoerig. Veel programmamogelijkheden waar je even aan moet wennen maar ik denk wat wij meestal het programma Katoen/Extra kastdroog zullen gebruiken.
Eerste droogresultaten waren okay maar het programma loopt erg lang. Daarentegen natuurlijk wel super zuinig. Ook een klein beetje was ( <1kg )erin gehad en ook dat kwam er verrassend droog uit.
We missen wel een beetje de mogelijkheid om snel even een anti-kreuk programmaatje te draaien maar ook dat heeft waarschijnlijk te maken met het lage energie gebruik.
Pluizenfilters schoonmaken zou ook simpeler moeten: er zit een dubbel filter in (!) en die bestaan beiden elk uit 4 vakjes. Een heel gepluis dus. De gebruiksaanwijzing is erg onduidelijk.
Al met al wel een aanrader: een prima en degelijk apparaat.

Jamo02 07-05-2014
Geschreven voor: Bosch WTW86272NL

Mooie droger, overzichtelijk en makkelijk in gebruik.
Uitleg/gebruiksaanwijzing duidelijk en makkelijk te begrijpen en toe te passen

Fa. F.E. Vahl 07-05-2014
Geschreven voor: Bosch WTW86272NL

Mooie droger met veel inhoud. Zeer veel keuze-opties. Zelfs alleen overhemden drogen, super.
Zeer energie zuinig, gaan we nog testen uiteraard.
Goed dat het apparaat zichzelf reinigt.

Kortom, wij zijn blij met deze aankoop.
Vr. gr.

Thijs Scheffer 06-05-2014
Geschreven voor: Bosch WTW86272NL

eerste indruk van deze droger is geweldig, droogt heel goed, eenvoudige bediening en hij denkt met je mee!
De trommel niet helemaal vol dan is de droogtijd korter!
Laat zien via display hoe lang die bezig is en volop keuze wat voor soort was er in de droger gedaan kan worden.
Door de ruime trommel 8kg is er minder slijtage wat kleren en andere stof betreft.

E.W.J. Janssen 05-05-2014
Geschreven voor: Bosch WTW86272NL

Een fantastische machine die "op maat droogt" naar wens
en die extreem zuinig is. Kortom een duurzame aanwinst voor het gehele gezin

Eric-64 02-05-2014
Geschreven voor: Bosch WTW86272NL

Het apparaat enkele dagen in gebruik. Droogt prima en met name het feit dat de droger zijn water direct afvoert middels een afvoerslang is zeer prettig. Dit in combinatie met het actief schoonmaken van de condensor, wat een continue laag energieverbruik garandeert, was voor ons de belangrijkste reden deze droger te kopen

De machine voelt aanzienlijk degelijker dan andere merken die we bekeken hebben, en heeft veel droogmogelijkheden die zeer eenvoudig zijn in te stellen. Door de uitgestelde droogtijd kunnen we ook makkelijk drogen met nachtstroom

Jabeling 02-08-2015

Hallo
Gaat deze review over de WTW86272NL ?
Ik zie nergens in de specificaties dat de droger het water via een slang kan afvoeren ...
Dat zou wel super zijn.

Antonst 02-05-2014
Geschreven voor: Bosch WTW86272NL

Snel, geruisloos, design kortom de perfecte keus. 10 jaar garantie op de motor. gebruiksvriendelijk.