Samsung DV70F5E0HGW - Reviews

Vulgewicht
7 kg

jdbn 04-12-2015 Product jaar of meer in bezit

4,8
Wij hebben deze droger oktober 2014 gekocht. Vanaf begin was het droogresulaat en de wachttijd teleurstellend. Na 3 maanden deed de droger er 5 uur over en was de was nauwelijks droog. In de waskast, hal en trap naar boven ontstond vochtschade. De droger is gerepareerd door vervanging van onderdelen. De vochtschade hebben in de hal hebben we zelf gerepareerd. Ongeveer 6 maanden later begon de droger te ratelen. De droger is weer gerepareerd. We begonnen over de schade, maar Samsung draaide en keerde. Van een klacht op de website krijg je geen bevestiging. Ook kon jet tot voor kort niet antwoorden op reacties. Hierdoor hebben we contact gehad met: Tawab, Ashton, Chailesh, Dinesh, Danisha, Surbhi en Joey.Ze draaiden en keerden van instructievideos tot "specialisten".

Citaat Samsung: U kunt dit oplossen door middel van vochtvreters en de ruimte goed te laten ventileren als het toestel aanstaat.

Samsung suggereert dat we vochtvreters in de trapkast hal en trap naar boven hadden moeten neerzetten? Vermeld dit dan op het energielabel bij de verkoop.

De rest van de schade hebben we ook zelf betaald en opgelost.Sinds deze maand loopt de droogtijd weer op en zijn we weer bang voor vochtschade. Aangezien Samsung hiervoor wegloopt en alles net gemaakt is hebben we ze tijdig geinformeerd. Hieronder hun letterlijke reactie:

Citaat Samsung: "Het gevolg van deze defecten is dat u vochtschade hebt gehad. Dit hebt u gerepareerd. Het spijt ons dit te horen. Wij hebben uw dossier onderzocht, wij zijn blij dat uw apparaat nu weer werkt. U geeft aan dat er wellicht weer vochtschade kan ontstaan. Jammer genoeg kunnen wij niets voor u hierin betekenen aangezien uw apparaat werkt op dit moment en de vochtschade op dit moment niet van toepassing is."

Samengevat:
Dure machine
Slecht droogresultaat
Lange droogtijd
Onbetrouwbaar
Slecht service
Slecht customer care

dwid 07-02-2015 Product paar dagen in bezit

Ik hoop dat ik iets fout doe en zo ja, kan iemand me dan vertellen wat ? De droger nog maar net in gebruik (2x gebruikt nu), maar het resultaat val heel erg tegen. Na een vol programma 'extra droog' van 2,5 uur met de warmte op het hoogst, bleek de was nog behoorlijk vochtig te zijn. Mijn vrouw had gisteren hetzelfde resultaat.
Daarnaast maakt de droger meer geluid dan ik had verwacht/gehoopt.
Nee, op dit moment wil zelfs graag mijn oude vertrouwde luchtafvoerdroger terug. Ik hoop dat dat gevoel snel veranderd.
Dus als er iemand tips heeft...

maurice heinsbroek 15-07-2015 Product jaar of meer in bezit

5,6
Nu anderhalf jaar in bezit, in het begin prima wasdroger doet wat ie moet doen niks meer en niks minder.
Na 1 jaar begonnen hier de problemen.

Foutcode HE in beeld,volgens handleiding compressor oververhit en is monteur de enige oplossing.
Afijn Sansumg gebeld en die sturen een monteur die het euvel verhelpt.
Even open schroeven en nieuw printplaatje erin en drogen maar weer.

Prima oplossing dacht ik nog,tot na een half jaar weer het zelfde euvel zich voordeed.
Zelfde foutcode en niks meer mee te beginnen.
Weer een monteur erbij, weer een nieuwe front met daarin de printplaten en drogen maar weer.

Na drie maanden weer het zelfde euvel, weer de foutcode en weer niks meer mee te beginnen.

Samsung gebeld met de vraag of omruilen ook mogelijk was,ik was er nu wel klaar mee.
Dat was wel een hele domme vraag,dat gaan we niet doen.
Er komt gewoon weer een monteur met een schroevendraaier en een printplaat en susces ermee.

Nu inmiddels voor de derde keer gemaakt en ik ben benieuwd hoe lang het nu goed gaat.

Ik ben bang dat de volgende keer de garantie verlopen zal zijn en ik zelf voor de kosten van een monteur kan opdraaien.
Maar dat gaan we wel ervaren tegen die tijd.
Voorlopig is er nog garantie tot december 2015.

Reemface 15-02-2017 Product half jaar of langer in bezit

Mooi uiterlijk, maar slechte levensduur

Na het hebben van een eenvoudige condensdroger hebben we gekozen voor een wat hogere klasse droger van Samsung. Dit omdat de energieverbruik en geluidsproductie stukke lager zouden liggen.

Het begon goed, wasgoed droogt redelijk, enkel beddengoed blijft echt nat (ook op aller hoogste droogstand).

We hebben het product nu net iets meer dan 2 jaar in gebruik en het product begint nu bijzonder hard te ratelen en te klapperen; https://www.youtube.com/watch?v=24zFv1OgEhc

Contact opgenomen met Samsung, en deze bieden geen compensatie aan. Best wel spijt van de aankoop, gezien een product van deze klasse zo snel defect vertoont en de fabrikant niets voor je wil betekenen. Ik kan dit product niet aanraden.

Pluspunten

• Uiterlijk van apparaat
  • Stiller dan condensdroger

Minpunten

• Levensduur
  • Support van Samsung

Daniëlle 24-11-2015 Product paar weken in bezit

Nu een paar weken in huis en niets op aan te merken. Na het een poosje zonder droger te hebben geprobeerd waarbij de was slecht droogde, is dit een uitkomst. Heerlijk zacht komt je was uit de droger. Makkelijk schoon te maken, duidelijk keuzeprogramma en ook nog eens mooi en energiezuinig. Een echte aanrader voor ieder huishouden.

M.B.H.Warnaar 08-11-2013 Product paar dagen in bezit

Tegelijkertijd deze machine gekocht met de samsung ecobubble wasmachine. Ook deze machine formidabel! stil, stiller stilst. en dat voor een erg schappelijke prijs. Ook over het gebruikersgemak is nagedacht. in een woord "TOP" altijd een AEG gehad(wat toch duitse topkwaliteit is), maar deze machines doen daar niet meer voor onder.afwerking,vormgeving,verbruik en gebruikers gemak in een woord top!

Ook hier een zeer tevreden klant!

ian 22-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

Geen A** waardig door overactief 'Filter Clean Alarm'

We hebben de droger nu 3 jaar en doet gewoon wat het doen moet. De was is zelfs 2,5x sneller dan de tijd die het app. in eerste instantie aangeeft, omdat het app. de resttijd continu aanpast aan de vochtgraad van het wasgoed. Komt er overwegend strijkvrij uit.
Top-apparaat met duidelijke bediening. Dus review zou zeker een 9,5 moeten zijn...

Alleen zó jammer van dat overactieve 'Filter Clean Alarm'.
1 Op de 5 droog-beurten geeft dit alarm een optisch signaal op het bedieningsdisplay, maar stopt op een of andere manier met 't eigenlijke drogen, terwijl het apparaat gewoon verder gaat met draaien, waarna de was na 5 uren nog niet droog is. Daar gaat dan je A** label.
Als de fijn-filter weer gereinigd is doet de droger weer gewoon z'n werk, maar weggaan zonder eerst die fijn-filter te reinigen is niet aan te raden!! Dus voor nu toch nog een 7.

Pluspunten

• Snel
  • Duidelijke bediening

Minpunten

• Overactief 'Filter Clean Alarm'

PeBel 11-04-2015 Product maand in bezit

9,6
1 maand in gebruik en echt een geweldig apparaat. Wat opvalt is dat de was er veel “volumineuzer” uitkomt als bij onze oude condensdroger. Het geluid is een stuk minder en de warmteafgifte in de ruimte is ook een stuk minder. Stelt zelf de resterende droogtijd goed bij. Scala aan programma’s nog niet uitgeprobeerd en ik denk dat het, net als bij onze oude droger, grotendeels beperkt zal blijven tot kastdroog. Gezien de energiebesparing is de meerprijs ten opzichte van een conventionele droger te verwaarlozen. Over de duurzaamheid valt nog niet veel te zeggen, maar de ervaring die wij hebben met Samsung is tot nu toe heel goed (wasmachine, telefoons, tablet, soundsystem)
Een aanrader.

reemface 01-09-2014 Product paar weken in bezit

Zeer tevreden. Het geluid wat hij produceert is vergeleken bij een normale luchtdroger een wereld van verschil. Apparaat is zeer stil in gebruik.

Ook presteert hij erg goed. Hij is ingebouwd in de muur, waardoor hij mogelijk nét iets warmer staat dan gemiddeld, maar een redelijk volle trommel is een uur eerder klaar dan hij aangeeft. Wanneer je de sneldroogfunctie gebruikt dan kan hij zelfs al binnen een uur klaar zijn.

Officiele reactie van Samsung 02-09-2014

Beste reemface,

Wij vinden het fijn om te horen dat de droger naar wens is, echter willen wij u er wel op attenderen dat bij het inbouwen, het toestel warmer kan worden dan normaal wat eventuele klachten kan veroorzaken.

Jaime
Samsung Webcare

jansonson 30-01-2014 Product paar weken in bezit

Apparaat doet wat het moet doen en doet 't 2,5x sneller dan de 1e tijd aangeeft omdat het app. de resttijd continu aanpast aan de vochtgraad van het wasgoed. Komt er overwegend strijkvrij uit.
Top-apparaat met duidelijke bediening.

BRoodenburg 03-12-2013 Product kwartaal in bezit

Droogt Super. Kreukvrij is ook ideaal en ik hoef niet echt meer te strijken. Ben er heel erg blij mee.

henk schoot 26-11-2013 Product paar dagen in bezit

Geweldige mooi Apparaat.Makkelijk te bedienen Met uitgebreide keuzes in droogprogramma,s. De gedroogde was kan meteen de linnenkast in. Bovendien erg zuinig wat betreft het energieverbruik.

M.J. Dierks 24-11-2013 Product maand in bezit

MACHINE WERKT ECHT GEWELDIG OUDE GING STUK EN DEZE IS DAN TOCH WEER VELE MALEN BETER DAN DE OUDE VAN 15 JAAR OUD HOPELIJK DOET DEZE HET OOK WEER ZOLANG

dennie07101981 11-11-2013 Product paar weken in bezit

We hebben de droger bewust gekocht op zijn mooie vormgeving en met de mooie led verlichting met melodie als ie klaar is en verder is de energieklasse ook goed de droger is zeer zuinig vergleken met onze oude droogtrommel

Amanda1978 11-11-2013 Product paar weken in bezit

Prachtig design van het apparaat, gezellig muziekje :) als je was droog is. Ruime keuze in programma's waarvan ik er nog een aantal moet proberen.
Werkt goed en heeft een prijs/kwaliteit verhouding.

jaspermelchers 07-11-2013 Product paar dagen in bezit

Prima droger. Zelf altijd Condensdroger gehad. Deze even goed resultaat en super zuinig! Top droger dus

JvSF 07-11-2013 Product paar dagen in bezit

Prima droger. Heel veel mogelijkheden, maar we zijn nog aan het uitproberen. Grote deur en trommel, duidelijk display.

Oost44 04-11-2013 Product maand in bezit

7,4
De was komt er droog en kreukvrij uit. Het nieuwe systeem van drogen werkt goed. Moet wel toegeven alleen nog programma kastdroog te hebben gebruikt.

Edstroem 03-11-2013 Product paar dagen in bezit

Mooie machine. Veel mogelijkheden. Weinig geluid. Droogt prima. Trilt bijna niet. Mooie display. Duidelijke Nederlandstalige handleiding.

Stitch25 02-11-2013 Product paar dagen in bezit

Zeer mooie en goede droger!
Droogt goed en is makkelijk in gebruik met genoeg keuze mogelijkheden!
Over de duurzaamheid kan ik nog niks vertellen, want heb hem nog maar net in mijn bezit.