Bosch Serie 8 WTXH8M75NL - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 18 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch Serie 8 WTXH8M75NL op Kieskeurig.nl.

AJM 27-01-2021

Fijne en stille warmptepompdroger

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTXH8M75NL

Nadat onze vorige warmtepompdroger er zo goed als mee opgehouden was, op zoek gegaan naar en andere warmtepompdroger. Bij deze Bosch uitgekomen op basis van reviews en testen. We zijn heel blij met de droger tot zover. De droger is vooral erg stil, je hoort de droger nauwelijks als deze aanstaat. Daarnaast is het heel fijn dat er 9 kg in kan, omdat we ook een wasmachine van 9 kg hebben. Een hele wasmachine vol kan nu zo in de droger, en komt er dan ook nog goed droog uit, meestal in max 2 a 2,5 uur. Enig minpuntje tot nu toe is dat in het pluizenfilter onderaan elke keer water staat. Voor de rest heel erg tevreden met deze droger!

Pluspunten

• Superstil
  • Snel klaar
  • Goed droogresultaat
  • Kan veel was in

Minpunten

• Water blijft staan in filterhouder

guusvandam 04-02-2021

Beste AJM
ook ik heb hier veel last van zie mijn melding hieronder op 26-12-2020 het water komt soms over het randje en dit is heel vervelend. heb melding gemaakt bij bosch op een zaterdag en op maandag stond er al een monteur voor de deur.Deze heeft de machine nagekeken en door gemeten maar kon toch niets vinden.Ook hij zij dar er water in moest staan ??
Nogmaals ik ben benieuwd of hier veel meer gebruikers last van hebben.
voor de rest geweldige machine.
Groet Guus van Dam

Roy 02-05-2021

Wasmachine

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTXH8M75NL

Bosch bevalt ons prima echt een aanrader hiervoor ook een bosch gehad nooit geen problemen mee gehad

Pluspunten

• Zuinig in energie
  • Het afwegen van de was

Nathalie T. 25-04-2021

Prima warmtepompdroger

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTXH8M75NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Zoals je van Bosch mag verwachten een kwaliteits droger.
Zeer veel droogmogelijkheden dus neem even de tijd om de handleiding te lezen en de mogelijkheden uit te proberen.
Duidelijke display.
Wasgoed komt er veel minder gekreukeld uit wat de strijkduur weer ten goede komt.
Droogresultaat is echt uitstekend en droogcyclus valt mee(mijn vorige droger was een Bosch condensdroger die ik na 16 jaar dienst heb verruild. Deze deed het nog steeds maar het droogresultaat werd logischerwijs wat minder).
De temperatuur van de ruimte waar de droger staat blijft gelijk, in tegenstelling tot de hitte die ontstaat bij een condensdroger.
Kortom niets dan lof.
Waar ik minder blij mee ben is het zelfreinigende Autoclean)mechanisme.
Onder de cassette/filter blijft vrij veel water staan, stof en pluis opgevangen in cassette/filter is doorweekt en gaat dus logischerwijs onfris ruiken. Melding om cassette te reinigen heb ik nog niet gezien maar heb deze nu een aantal malen schoongemaakt.
Je hoort op een gegeven moment een harde bonk tijdens de droogcyclus, het drogen stopt heel even waarna hij de cyclus afmaakt.
Tijdens het drogen is is hij wel heel stil.
Ik heb de droger 4 maanden in gebuik.

Perry 17-03-2021

Mooie en fijne wasdroger

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTXH8M75NL

Het is een mooie en stille wasdroger. Tevens geeft het vrijwel geen warmte af en wordt het totaal niet vochtig in onze bijkeuken. Het droogproces duurt wat langer dan onze oude condensdroger. Maar dat is inherent aan een warmtepompdroger die daarentegen veel zuiniger is in stroomverbruik. De uitgebreide keuzes in droogprogramma's wijzen voor zich. In het begin is het even wennen mbt de extra opties die je kunt kiezen zoals kastdroog/strijkdroog/ extra droging. Maar na een paar droogbeurten weet je aan de hand van de resultaten welke opties je het beste kunt kiezen. Verder is de Wifi en app-optie wel handig. Al gebruiken we hem alleen om de status van het droogproces te weten. Al met al zijn we tevreden met deze aankoop.

Pluspunten

• Mooi
  • Trommel verlicht
  • Energiezuinig
  • Incl. afvoerslang

Minpunten

• Duurt wat langer dan een traditionele droger

Sara 18-01-2021

Grote inhoud

Geweldige droger
Geen stapels wasgoed die wacht om te drogen
Door de groete inhoud is alkes snel droog
Ivm huidziekte moet ik veel wassen
En drogen daarvan was een grote zorg
Met mijn nieuwe droger zijn deze voorbij
Ik ben er echt blij mee
Een aanrader voor iedereen die nog aarzelt

Pluspunten

• Stil en stbiel
  • Filter niet elke droogbeurt reinigen

Steffert 16-01-2021

Fantastische droger

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTXH8M75NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Eerste keer een Bosch, dit had ik eerder moeten doen. Droogt erg goed, snel en is daanraast ook tamelijk stil en trilt niet zo erg als onze vorige droger. Autoclean is een topfunctie en stof is ook erg goed te verwijderen.

Ruth 16-01-2021

Stille motor

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTXH8M75NL

De warmtepompdroger Bosch Serie 8 WTXH8M75NL heeft een stille motor, is energiezuinig en gebruiksvriendelijk. Dit wordt onze eerste droger. We vinden het nu al zo prettig dat onze handdoeken weer heerlijk zacht aanvoelen. Het design is ook erg mooi. Er kan een inhoud in van 9 kg en dat is voor ons gezin ideaal. De droger heeft een energielabel A+++. We hebben de droger op zolder staan en je hoort de droger beneden helemaal niet. De droger heeft een autoclean- en WiFi-functies. Nu ontvangen we meldingen rechtstreeks op onze mobiel, dus we hoeven niet steeds naar de zolder om te kijken of hij klaar is.

• Inhoud 9 kg
  • Energielabel A+++
  • Wifi-functies
  • Stille motor

Johnny 12-01-2021

Warmtepompdroger

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTXH8M75NL

Waarschijnlijk een pechgeval: bij levering geconstateerd dat er lichte schade aanwezig was en bij eerste gebruik sprake van een lekkende warmtpompdroger (achterzijde aan pakking) ook viel ons op dat de bestikkering scheef was geplakt (voorzijde)

Pluspunten

• redelijk stil in gebruik

Minpunten

• duurt te lang voor minimale droog cyclus
  • lekt water aan achterzijde (onderkant pakking)

Kirsten 09-01-2021

Super!

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTXH8M75NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ideaal apparaat; droogt uitstekend, milieuvriendelijk, erg ruim en extra handig door de app; ik zet hem zelfs vanaf mijn werk aan en uit. Alleen maar pluspunten en dus een aanrader.

Mircea 03-01-2021

Silent and efficient Dryer

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTXH8M75NL

Silent and (energy) efficient dryer. The same series as my washing machine. Nice built and sturdy.
The wi-fi connection works ok and notifications in the app that your laundry is ready is very handy.

Pluspunten

• Silent
  • Efficient

Minpunten

• Expensive

HermanZ 29-12-2020

Lekker stil

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTXH8M75NL

Onze vorige was een ..... en na 6 jaar waren de trommellagers versleten. Bosch is, na ....... kwalitatief het beste merk, dus die gekozen als vervanging. Prachtige machine maar de gebruiksaanwijzing is voor ons senioren te summier. We zoeken nog naar ondersteuning op dit punt.

Pluspunten

Minpunten

• Gebruiksaanwijzing niet geschikt voor ons

Igor O. 28-12-2020

Een must-have droger

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTXH8M75NL

Deze droger biedt ook een uitstekende droogkwaliteit voor grotere klussen met een capaciteit van 9 kg.
Droger is zo stil dat ik vergeet dat ik het heb. Dankzij de gebruiksvriendelijke applicatie hoef ik me geen zorgen te maken wanneer de operatie zal zijn voltooid - de applicatie doet dat voor mij.
Ik ben zeer aangenaam onder de indruk van deze droger, vooral het ontwerp en de functies!

• Wi-fi + gebruiksvriendelijke applicatie
  • Functies
  • Laag jaarlijks energieverbruik in vergelijking
  • Rustig

Guus van dam 26-12-2020

Fijne drooger

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTXH8M75NL

Oude droger was bijna op dus tijd voor een nieuwe en deze al weer een paar maanden in huis .Doet wat hij moet doen en we hebben hem ook aangesloten op de afvoer .
Maar we vinden een ding toch een beetje raar.
Als je de pluisfilter onder in wilt schoonmaken dan ligt daar een hele hoop water.Bij Bosch zeggen ze dat dit hoort het komt zelfs over het klein opstaande randje.
Hebben meerdere gebruikers hier ook last van ?
Graag een reactie.
Mvg Guus van Dam

Jan 24-12-2020

Fantastische droger

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTXH8M75NL

Deze droger is fantastisch! Hij doet wat ie moet doen en is zeer zuinig. Wij zijn er heel erg blij mee.

Ivan 20-12-2020

Uitstekende droger

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTXH8M75NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Uitstekende droger. Het wordt geleverd met autoclean- en WiFi-functies. Nu ontvangen we meldingen rechtstreeks op onze iPhones. Ik heb het met i-DOS-machinemachine en Bosch-stapelkit.

Jasper 19-12-2020

Zeer goed

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTXH8M75NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Inmiddels een kleine 2 weken in het bezit van deze droger.
Zeer geruisloos, fijn scherm om af te lezen, aftelfunctie is ook zeer fijn. Lampje in de deuropening is een leuke gadget.
Verder is het even wennen dat het filter niet meer na elke droogbeurt schoongemaakt moet worden.
Voor nu nog steeds zeer tevreden

Grafio 18-12-2020

Een echte droog-gigant !

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTXH8M75NL

Na 15 jaar begaf onze oude wasdroger het. Na heel veel zelfstudie d.m.v. googelen en surfen kwam ik deze Bosch droger tegen. Ik heb bewust gekozen voor een warmtepomp droger vanwege de vele droogbeurten in ons grote gezin. Ik heb voor Bosch gekozen omdat alle eigenschappen en mogelijkheden voor mij doorslaggevend waren. Heb bovendien zeer goede ervaring met onze vaatwasser van Bosch én de service van Bosch. Daarom was de keuze snel gemaakt. Super fantastische machine !

Pluspunten

• Bedieningsgemak
  • Grote trommel van 9 kg en de vele programma 's
  • Energieverbruik A +++
  • Zeer fraai design
  • Verlichting tijdens de droogbeurt

Minpunten

• HomeConnnect app is moeilijk te installeren

Daniel 12-12-2020

Bosch wtxh8m75nl warmtepomp droger

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTXH8M75NL

Bij Mediamarkt Middelburg besteld en zoals afgesproken volgende ochtend geleverd en aangesloten. Connectie met WIFI binnen 2 min geregeld.Apparaat is stil, bediening is makkelijk en direct aangesloten op het riool. Warmtepomp doet er iets langer over dan een condensdroger, maar omdat je via WIFI een melding krijgt dat de was droog is loop je niet voor niks naar zolder.

Pluspunten

• wifi
  • Direct op het riool
  • zelf reinigend filter

Laura 07-12-2020

Droom van een droger!

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTXH8M75NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Wat een droom van een droger! Erg stil, instelbare droogtegraad, niet iedere keer pluizenfilter schoonmaken ... geen moment spijt van mijn aankoop!

Laura 07-12-2020

Droom van een droger!

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTXH8M75NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Wat een droom van een droger! Erg stil, instelbare droogtegraad, niet iedere keer pluizenfilter schoonmaken ... Had hiervoor een Miele en die valt in het niet bij deze 9 kilo warmtepompdroger!