Bosch WTXH8M90NL - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 27 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch WTXH8M90NL op Kieskeurig.nl.

Chris 05-01-2021

Grote, stille en zuinige warmtepompdroger

Geschreven voor: Bosch WTXH8M90NL

Een zeer fijne warmtepompdroger, die uiterst zuinig en stil zijn werk doet. De was is goed droog en de verlichting helpt bij het in- en uitladen van de was.
De WIFI functie is handig, maar sommige dingen vind ik niet heel erg logisch. Zoals dat het deken programma in de app dons wordt genoemd en dat er dan een maximaal gewicht van 3 kg in de app staat. Ik heb het programma geprobeerd met een 2-persoons donsdeken van veel meer kilo en dat ging prima. Ook moet je altijd op het apparaat de bediening via de app aanzetten, dit gaat niet automatisch en onthoudt de droger ook niet.
We hadden voorheen een Zanussi warmtepompdroger, maar deze maakte een hoop meer lawaai, was echt niet zo precies met de droogtijden en de was kwam er niet altijd even droog uit.

Pluspunten

• Was is goed droog
  • Zuinig
  • Trommelverlichting en wifi

Minpunten

• App niet altijd even duidelijk
  • Bediening via app moet altijd aangezet worden

Brian 06-04-2021

Machtig mooie droger, maar vooral goede service!

Geschreven voor: Bosch WTXH8M90NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Eerlijk is eerlijk: toen na 4 jaar onze bosch droger küren ging vertonen en na 4 bezoekjes van een monteur (met de nodige kosten) het probleem nog steeds niet was opgelost, waren we alles behalve blij.
Ondanks dat de officiële garantie al was verlopen vond ook Bosch dat dit iets te snel was en heeft ons een (financieel) aanbod gedaan voor vervanging en daarbij deze droger voorgesteld.
En wat zijn we blij. Een heerlijke machine die eindelijk weer lekker snel droogt. Het werken met de app hebben we nog niet gedaan, maar verder zo'n beetje alles wel. Hij is helemaal naar je hand te zetten, maar ook de automatische programma's doen het goed.
En tot slot: het is een juweeltje.
Bosch: super bedankt, jullie hebben er een klant voor het leven bij!

Jacqueline 20-03-2021

Warmtepomp super

Geschreven voor: Bosch WTXH8M90NL

Warmtepomp van Bosch zijn super met me eerste 9 en een half jaar er mee gedaan . Ik schrok toen van de prijs maar ik heb het er wel uit gehaald . Nooit problemen gehad en de droger was erg zuinig alleen het laatste jaar niet meer maar verder aan te raden.

Pluspunten

• Zuinig

Fam. Stam 12-02-2021

Veel mogelijkheden

Geschreven voor: Bosch WTXH8M90NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Wij zijn erg tevreden met deze wasdroger. Er zitten veel programma's, erg handig en overzichtelijk.

Chris 08-01-2021

Goede, stille en zuinige droger

Geschreven voor: Bosch WTXH8M90NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Dit is een zeer goede en stille machine. De was is goed droog en zacht als het uit de droger komt. Ook de app en de verlichting in de droger is heel handig. Met de app kun je de machine op afstand aan zetten en regelen, ook krijg je een handige melding als de machine klaar is of als er iets mis is.
Er zitten vooral heel veel voordelen aan deze machine, maar er zijn ook wat nadelen:
De wateropvangbak is niet zo handig (onderop zit een klep die open kan en die druppelt wel eens als je de bak eruit haalt), ook is de bak niet transparant en zien je niet hoeveel water erin zit.
En door verschillende vakjes en indelingen in de opvangbak, blijft er altijd wel wat water in zitten.
De trommel draait maar 1 kant op, dit zorgt ervoor dat de was in elkaar kan draaien en niet helemaal droog wordt in het opgedraaide stuk.
De besturing via de app moet altijd opnieuw ingeschakeld worden. Ik heb nergens kunnen vinden dat dit vanzelf bij inschakelen aan blijft staan.

fam. Nijhof 05-01-2021

Stil, heel stil

Geschreven voor: Bosch WTXH8M90NL

Buiten dat het een mooie machine is met een goed ingericht en makkelijk te bedienen/uit te lezen display zijn de droogresultaten uitstekend. Buiten dit alles is de machine stil, heel stil. Een aangename verrassing, zeker na het lawaaiapparaat wat we hiervoor hadden.

• bediening

Jacqueline 04-01-2021

Mooie vormgeving en sneller droog dan je denkt

Geschreven voor: Bosch WTXH8M90NL

Ik wist niet of de droger heel snel zou zijn, maar ik vind de droger sneller dan verwacht. De was is goed droog, makkelijke bedienknoppen en mooi aanzicht van de machine. Werkt perfect.

Nancy 28-12-2020

Super droger

Makkelijk apparaat
Mooi met verlichting en duidelijke knoppen
Aanrader goede prijs
Was ruikt lekker fris

Pluspunten

• Makkelijk

P Lucassen 14-12-2020

Waarom hebben zo lang gewacht?

Geschreven voor: Bosch WTXH8M90NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Wat een fijne machine. Zelfs ik kan nu de was doen zonder bang te zijn of ik het juiste programma kies. De WiFi is erg handig voor de bediening op afstand.

Jeanet 13-12-2020

Geweldig

Geschreven voor: Bosch WTXH8M90NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Droogt super snel past de droog tijd zelf aan en geeft zelf aan wanneer filter schoongemaakt moet worden afhankelijk van gebruik!! Super relaxt dus geen omkijken naar ideaal!

een enthuisiaste gebruiken 11-12-2020

Nieuwe aankoop Bosch WTXH8M90NL

Geschreven voor: Bosch WTXH8M90NL

het product netjes door EP Tummers weert geleverd gekregen.
Hij is erg stil tov zijn voorganger. De trommelverlichting is fijn (niet noodzakelijk maar wel handig)
er zijn ook voldoende programma's te kiezen en de autoclean functie is voor mij als man denk ik een top uitvinding.
Het apparaat voldoet aan zijn verwachtingen.
ben wel benieuwd naar de uiteindelijke besparing, eens kijken of hij zichzelf terugverdient.

Pluspunten

• stil
  • zuinig
  • trommel verlichting

Guud 09-12-2020

droogt niet naar verwachting

Geschreven voor: Bosch WTXH8M90NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Na een motordefect aan onze 3 jaar (!) oude Bosch (!) wasdroger, toch maar besloten om weer voor een Bosch te gaan. Mooie machine, maar de was komt er niet echt droog uit. Van alles geprobeerd, dealer geraadpleegt, maar het schijnt het warmtepomp-principe te zijn... Jammer, niet naar onze verwachtingen, helaas.

Dirk 08-12-2020

Warmtepompdroger

Geschreven voor: Bosch WTXH8M90NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] De droger voldoet aan onze verwachting is stil en zuinig in verbruik

L. Wolter 07-12-2020

Warmtepompdroger

Geschreven voor: Bosch WTXH8M90NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Een hele verademening na 20 jaar een standaard droger met slang door de raam naar buiten te hebben gebruikt. Mooie uitstraling en met gebruik van de App zeer gebruiksvriendelijk. Bosch staat voor kwaliteit als een apparaat zolang meegaat.

Lisa stuifbergen 05-12-2020

Wasdroger van bosch

Geschreven voor: Bosch WTXH8M90NL

Mooie en fijne wasdroger met veel functies. Het apparaat is stil en droogt super. Heel fijn om zoveel opties te hebben zodat zelfs fijne kleding in de droger kan. De korf voor wol en schoenen is een echte plus. Geeft veel minder vocht en warmte af dan mijn oude condensdroger en geeft een grote trommel zodat er veel tegelijk gedroogd kan worden.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Veel opties

Rudie 04-12-2020

Zoals een wasmachine hoort te zijn

Geschreven voor: Bosch WTXH8M90NL

De exclusiv serie is geweldig. Verlichting, snel en zeker ook stil. Het I-dos systeem werkt geweldig.

Anoniem 30-11-2020

Heel aangenaam verrast!

Geschreven voor: Bosch WTXH8M90NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ik ben zeer aangenaam verrast door mijn nieuwe warmtepompdroger van Bosch. Heb hem nu een week in gebruik en ben alleen maar vol lof. Is zijn geld, wat mij betreft, echt waard.
Het uiterlijk van de droger is mooi, strak en modern. je kunt de droger hierdoor zeker in het zicht zetten.
Het bedieningspaneel en de draaiknop (ook speciale programma's) zijn erg duidelijk en overzichtelijk waardoor het boekje lezen bijna overbodig is. Je kunt er direct mee aan de slag. Maar natuurlijk altijd handig even door boekje heen te bladeren voor tips.
Ik werd o.a. aangenaam verrast door de verlichting in de trommel.
Had niet verwacht dat ik dit zo handig zou vinden maar is echt super fijn bij in- en uitruimen van de droger. Zou het nu al niet meer willen missen.
Op het bedieningspaneel wordt aangegeven hoe lang het drogingsproces naar verwachting gaat duren. Deze tijd wordt in het droogproces bijgesteld aan de hand van het droogresultaat.
Ik ben erg tevreden over het droogresultaat. Zowel qua droging als qua kreuken.
Wel of geen signaal bij einde droogtijd kan ingesteld worden.
Onze droger is rechtstreeks aangesloten op de afvoer, waardoor nooit meer water weggooien. Slang voor aansluiting zit erbij.
Gemak dient de mens: het pluizenfilter hoeft niet meer na iedere droogbeurt schoongemaakt. Dat hoeft pas na ca. 20 beurten en wordt door droger aangegeven.
Je kunt zelf een antikreuktijd instellen, waardoor de was minder kreukt en zich dus gemakkelijker laat strijken.
Bij de droger ontvang je een speciaal rekje voor drogen van bijvoorbeeld schoenen.
En bovenop al deze voordelen is deze droger ook nog eens enorm energiezuinig. Ik verwacht zeker meerdere tientjes te gaan besparen ten opzichte van mijn huidige droger (B).
Al met al een hele fijne droger waar ik vele jaren plezier van hoop te hebben. Ik ben er echt blij mee. Een aanrader, deze droger!!

Rob W 29-11-2020

Fijne wasdroger

Geschreven voor: Bosch WTXH8M90NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Via mijn is deze wasdroger op afstandte bedienen,,in te stellen en uit te lezen. Fantastisch. Hij geeft mij een signaal als hij klaar is. Bespaart me een hoop heen en weer geloop. Hij past zelf zijn droogtijd aan.

Patrick 27-11-2020

Mijn eerste warmtepompdroger.

Geschreven voor: Bosch WTXH8M90NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Een geluidsarme goed in te stellen warmtepompdroger.

Frans 26-11-2020

uitstekend gebruikersgemak

Geschreven voor: Bosch WTXH8M90NL

Prima warmtepompdroger en gemakkelijk in gebruik. Droogt goed en een energie zuinig apparaat. Was komt er goed droog uit.

Pluspunten

• Energiezuinig
  • geeft geen warmte af

Minpunten

• nog geen